skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> minno: zkusim ty vlozky koupit novy, ty zobacky jsou uz mam asi ometeny a proste je to cely moc volny. Kdyz to nepomuze tak tam nalisuju matici...
-> vhml: 
Ja som to bral ešte ako prvotnú investíciu do nového auta
A ďalších x takých vecí

Ja som to bral ešte ako prvotnú investíciu do nového auta


-> Sita 04.06.25 17:28:05: Asi to máš rozbité
Mne to funguje úplne normálne. Zakrútim a vykrútim bez pridržiavania, bez problému. Očividne ti tam tá vložka dobre nedrží.
Kryt sa musí napasovať otvorom na tie krídelká, to áno, ale skrutka musí ísť zakrútiť aj vykrútiť bez šaškovania.
Nová vložka:

Mne to funguje úplne normálne. Zakrútim a vykrútim bez pridržiavania, bez problému. Očividne ti tam tá vložka dobre nedrží.
Kryt sa musí napasovať otvorom na tie krídelká, to áno, ale skrutka musí ísť zakrútiť aj vykrútiť bez šaškovania.
Nová vložka:
-> minno 04.06.25 15:02:13: problem s tim mam tem, ze ta vlozka s matici v napravnici moc nedrzi, pri pootoceni vypadava, a pri montazi to musis mit pomerne presne natoceny aby ty kridylka zapadly do zamku v tom krytu, nic co by se pohodlne delalo kdyz lezis pod autem... Skoro bych si tipnul, ze se to ani sroubovat nema nebo jen trochu a ze se to demotuje trhnutim a montuje narazenim...
Jeste polopaticky: ta vlozka se na zacatku sroubovani protaci, musis jednou rukou tlacit na kryt a otacet nez zapadnou ty kridylka do toho zamku, ktery ti tu matici zacnou drzet a pak az jde sroubovat... Pri povolovani to samy, musis tlacit kryt nahoru a povolovat, jinak se ti to zacne protacet... Jako budu to delat minimalne jednou za rok, takze to nejak zvladnu, ale nic moc chytryho na tom zatim nevidim teda :D
Jeste polopaticky: ta vlozka se na zacatku sroubovani protaci, musis jednou rukou tlacit na kryt a otacet nez zapadnou ty kridylka do toho zamku, ktery ti tu matici zacnou drzet a pak az jde sroubovat... Pri povolovani to samy, musis tlacit kryt nahoru a povolovat, jinak se ti to zacne protacet... Jako budu to delat minimalne jednou za rok, takze to nejak zvladnu, ale nic moc chytryho na tom zatim nevidim teda :D
-> minno 04.06.25 15:27:57: to jsem tehdy vyhodnotil, že tak nutně ho nepotřebuju :-)
-> vhml: kupoval som nový origo, ale pozerám že podražel o 20 €, www.skoda-dily.cz/nahradn
i-dil/5wa825236d-spodni-kr
yt-motoru-skoda-48964.html
-> minno 04.06.25 15:02:13: za kolik si kde sehnal kryt? Ja ho kdysi shanel, kdyz jsem na passata dodelaval krytovani ramen a zadni napravnice ale pak to nejak vysumelo.
-> Sita 04.06.25 10:05:40: To máš pod motorom ten veľký kryt, čo prekrýva aj celú nápravnicu?
Nechápem celkom, aký s tým máš problém :)
Veľký kryt som si ja do Golfu dával dodatočne (z výroby tam bol krátky kryt). Do nápravnice šli plastové vložky - závity, viď. foto. A potom sa to šróbuje normálne plastovými šróbmi. Bez problému. Odkrútim / prikrútim.
Nechápem celkom, aký s tým máš problém :)
Veľký kryt som si ja do Golfu dával dodatočne (z výroby tam bol krátky kryt). Do nápravnice šli plastové vložky - závity, viď. foto. A potom sa to šróbuje normálne plastovými šróbmi. Bez problému. Odkrútim / prikrútim.
jak se ma spravne pracovat s temahle sroubo-spuntama pri demontazi/montazi spodniho krytu motoru? Uz jsem to teda sundal i vratil, ale urcite jsem s tim nepracoval tak, jak to nekdo vymyslel. Nejradsi bych do napravnice zalisoval matici a srouboval normalne, tohle mi moc hlava nebere...
-> isti 02.06.25 21:43:13: jj... slušné někteří vydělávají.. třeba dát silenty na vyhnula ramena :/ a o kadstli nemluvě :(
-> ajok 02.06.25 20:44:44: Takže si pozeral video tej nešťasstnej fabie,Fakt tých 60tis čo vysolil majitel za opravu nie je dvojnásobok hodnoty auta?
-> ajok: nedali. známka se vydává podle normy v TP, auto vůbec nepotřebuješ
-> Nwkt 02.06.25 20:50:12: ne, kourivost z toho dostaval polovicni, nez je pro 3... znamku by me zajimalo, jestli by ve Veseli dali zelenou, tam jsem byl kdysi pro zelenou na O2 a pry to je uz na tu zelenou hranicni a auto bylo E4
-> ajok: Ale piču. Měl jsem to na Toledu taky. Normálně to splňuje Euro 3, ale bylo to kvůli německý emisní známce zelený 4. Nechával jsem si jí znovu vystavit od Dekry v Praze, protože na STK mi chtěli dát pouze žlutou 3 dle normy v TP
ted jsem nasel vysvetleni te slataniny, co mame v tp u naftove octy, je na emisich se z toho snazi dostat E4, ikdyz tam ten filtr neni a je to i v TP a stejne to toci 15minut v omezovaci, co ten chudak vydrzi a technik vysmatej, jestli pry vylitne ojnice :/
před 1 dnem
Koukám auto původem asi z Německa, jelikož to má HJS DPF CityFilter - pasivní otevřený DPF v kombinaci s oxidačním katalyzátorem. Němci na to měli kdysi dotace, nechávali si ho dodělávat a legálně zapisovat do TP, takže v Německu to splňovalo normu euro 4, místo původní euro 3. Jinak poučení pro ty, kteří si nechávají něco takhle vyvařovat u známých atd... POŽADOVAT FOTODOKUMENTACI PROVÁDĚNÝCH PRACÍ
před 1 dnem
Koukám auto původem asi z Německa, jelikož to má HJS DPF CityFilter - pasivní otevřený DPF v kombinaci s oxidačním katalyzátorem. Němci na to měli kdysi dotace, nechávali si ho dodělávat a legálně zapisovat do TP, takže v Německu to splňovalo normu euro 4, místo původní euro 3. Jinak poučení pro ty, kteří si nechávají něco takhle vyvařovat u známých atd... POŽADOVAT FOTODOKUMENTACI PROVÁDĚNÝCH PRACÍ
ty HP jsou super. je to jako napr. podvozek na novější oktavce. tuhý a nenaklani se to, ale nedrnca. a není to jako závodní že čím víc letíš po bordelu, tím víc to funguje...při najizdeni RZ taky super. jsou 2 rky po repase...možná 3...max 4 :-)
A kotouče vzadu od jara, nic nedupe, předek týden, zajizdel jsem je kousek...zahulily... zatím ticho, nic nepozoruju, jen to líp bzdi. starý kotouče byly zevnitř na sračky.
A kotouče vzadu od jara, nic nedupe, předek týden, zajizdel jsem je kousek...zahulily... zatím ticho, nic nepozoruju, jen to líp bzdi. starý kotouče byly zevnitř na sračky.
-> ajok 31.05.25 18:24:11: Co mám říkat já na ST Suspensions XA a 18" kolech? 

-> Bery 31.05.25 07:48:57: s HPckem to musi byt parada, ale tady bych se v tom uz asi umlatil
, uz mi zas zvejka kost, polyuretany jsem taky mel dat fialovy a ne zluty, bylo vlastne vubec HP na 4kolu?

-> Milan 136 31.05.25 15:01:19: taky mam brembo max, ale po 120tis.km uz jim dochazeji drazky a huci hodne, ale pri intenzivnim delsim brzdeni, tak se rozhoduji co dam, ATE desky maji jeste asi 50%, ale ty nebudu davat na novy kotouce... dozadu jsem ted dal desky meyle premium k zanovnim kotoucum, ktere jsem kdysi koupil s brzdicema, ale nebrzdi to nijak zazracne, ale alespon to neovlivnuje vlhko jak textary, mam koupene desky origo RS, ale ty jsem na ty 90% kotouce nechtel davat, to mi bylo lito...
-> Jirik_Tuňák1983 31.05.25 14:45:42: Já měl Brembo MAX a taky to hučelo.
-> Bery 31.05.25 07:48:57: A nedělá to kraválium, když brzdíš z vyšší rychlosti? Mám na S60 ATE Powerdisc a někdy je to jako vlak, když brzdím z vysoké rychlosti před sjezdem. 

zase brzdime, ale teprve si to seda. rotingery mám i vzadu, nové brzdice a bude to chtít asi i novou brzdovku.
objevily se nějaký potrhany silenty a čepy, takže budeme mít 300 tisíc, babička bude vyžadovat ještě trochu péče.
dával jsem nový světla dopředu, protože mu upadla ta stínící čepice před žárovkou.
objevily se nějaký potrhany silenty a čepy, takže budeme mít 300 tisíc, babička bude vyžadovat ještě trochu péče.
dával jsem nový světla dopředu, protože mu upadla ta stínící čepice před žárovkou.
tak mi zacala zvejkat ta kost, co je jeste origo z vyroby :/ chci se zeptat co dat pod prachovky za vazelinu, aby fungovala a nerozblemcala prachovku - napadaji me 3 ATE brzdova (to nevim, prijde mi to divne), do homokloubu s MoS2 tam jsou gumove prachovky taky nebo A00, ta na cepy je, ale ta mi u rapida ty horni gumy na svislakach docela rozblemcala nebo jeste neco jineho? dekuji
jeden starej mechanik tu do vrzajicich cepu strikal olej injekcni strikackou, ze jehlou proste propichl prachovku, ale takove prasecine bych se rad vyhnul, on si tim asi i zajistoval budouci praci :)
jeden starej mechanik tu do vrzajicich cepu strikal olej injekcni strikackou, ze jehlou proste propichl prachovku, ale takove prasecine bych se rad vyhnul, on si tim asi i zajistoval budouci praci :)
-> Sita: facebook, instagram apod 

-> Sita 16.05.25 17:35:50: .....tak by se posralo zase něco jinýho.... 

-> Sita:
No... ono spíš musí
No... ono spíš musí

-> Sita 10.05.25 07:48:05: -> Jarda/felda 10.05.25 09:04:00:
jaky forum na O4, kde by se daly resit tyhle specificky dotazy, byste doporucili? Skodahome, octaviaclub, nebo neco dalsiho? Nemusi se vsechno resit tady...
jaky forum na O4, kde by se daly resit tyhle specificky dotazy, byste doporucili? Skodahome, octaviaclub, nebo neco dalsiho? Nemusi se vsechno resit tady...
No mam tam tento valecek a jak jsem psal, odvzdusnovak chodi celkem lehce, ale jen tak 1-2 milimetry po obvodu tam a zpet, vic ani tuk. Tak nevim, kolik tydle plastovy valecky po tech letech vydrzej? Mam zabrat vsi silou? Aby to neruplo...
To poteceny okolo neni od brzdovky, ty nevytece ani kapka. To je od WDcka.
-> Sita: neco jsem tu mel rozepsany, ale radeji jsem to smazal...
To poteceny okolo neni od brzdovky, ty nevytece ani kapka. To je od WDcka.
-> Sita: neco jsem tu mel rozepsany, ale radeji jsem to smazal...

-> Sita 16.05.25 17:35:50: ...tak nemají klacek na dráždění dinosaurů

kdybyste meli DSG, tak... uz mlcim! 

-> minno: jo tyhle se normálně povolujou, já myslel takovej ten co je na válečku s ložiskem tohle autodilos.cz/autodily/ome
zovac-max.tociveho-momentu
-spojky-214203053
-> Gabro11: -> saskyn2: Neviem ako Octavka, ale na Golfe som minule pri výmene brzdovky musel ten odvzdušňovák vykrútiť celkom dosť, aby z toho niečo tieklo. Ale šlo to v pohode a bez problému.
Natlakované na cca 1,5 baru.
Natlakované na cca 1,5 baru.
-> saskyn2: kdyby pul otacky, tak si piskam - mne to jde tak o desetinu otacky 

-> Gabro11: však v pořádku ten se povoluje jen o půl otáčky
-> saskyn2: -> charon: -> Tomaso435: kluci dekuju, vymenu brzdovky v brzdovym okruhu mam hotovou, uplne v klidecku. Jeste jsem se ale zasekl na spojce, mam plastovej spojkovej valecek na prevodovce s odvzdusnovakem, no necekal bych ze tady nastane problem, ale nastal. S odvzdusnovakem jde pohnout ale jen kousicek, ockoplochym klicem pohnu max o centimetr, je videt ze ventil se pootoci, ale jen o kousicek a dal uz ne. Mam strach zabrat, abych ten plast nerozlamal.
-> palinator: Ok vezmu, akorát teda desky jsou tak 1/4nový to asi nemá smysl, ale taky vezmu
-> saskyn2:
Jestli maj ještě dost masa tak je klidně vem taky, když už se s tim budeš jebat...
Jestli maj ještě dost masa tak je klidně vem taky, když už se s tim budeš jebat...
-> palinator: hele ty zadky nejsou nic moc, to je spíš na to je nechat stocit. Ale jestli ti to stačí tak ti je klidně vezmu taky
-> palinator: Hele to asi pasujou pokud tam máš 232, ale obávám se že už na hromadě prošli deštěm. Kouknu se jak vypadají
-> saskyn2:
Tak mě ještě napadlo. Nepasujou ty zadky na Fabii I?
Tak mě ještě napadlo. Nepasujou ty zadky na Fabii I?

-> Borderer: Tendle hajzl mám taky ale mi nefunguje - nedrží tlak. pak mám takovou tu jednoducho podtalkově přetlakovou pistou a to taky není kdovíco. Ale na natánutí brzdovky do hadice na motorce to pomohlo dost. Ale pořádmý finální odvzdušnění jsem dělal namačkáním ...
-> Gabro11: Já si na tyhle věci koupil tohle: allegro.cz/nabidka/jednos
merny-ventil-pro-odvzdusne
ni-brzdoveho-systemu-u-mot
ocyklu-15570501776
Funguje to skvěle a nemusím řešit různý nádobky s ventilkama a riskovat, že povolí těsnění mezi nádobkou a válcem, který na to není stavěný.
Funguje to skvěle a nemusím řešit různý nádobky s ventilkama a riskovat, že povolí těsnění mezi nádobkou a válcem, který na to není stavěný.
-> Gabro11 15.05.25 08:33:42: dělám to tak že mám víčko z nádržky provrtaný, v tom mám daný ventilek z kola mám to skrze dvě těsnění ale ne úplně dokonalé aby to přefukovalo ven . Foukám to zhruba na jeden bar. jak odvzdušňováky na kolech tak odvzdušňovák na spojkovém válci, Na každém místě nechávám protéct zhruba třetinku kapaliny. Akorát ta spojka se musí vyšroubovat daleko víc až o několik otáček proti brzdám kde v podstatě stačí půl až tři čtvrtě otáčky povolení. A je to celkem rychlý bez jediného šlápnutí.
-> Gabro11: Bez šlapače se obejdeš. Zapnutý zapalování určitě nemá žádný vliv, čerpadlo abs se nesepne klíčkem v první poloze.
Kluci dekuju.
U Skodovky pokud jsem jenom menil kapalinu a nic dalsiho, tj. okruhy nebyly zavzdusneny, tak jsem nikdy ani nepotreboval druhyho, co by mi slapal na pedal. Normalne jsem otviral odvzdusnaky a bylo v hadicce krasne videt, dokud tece stara kapalina a kdy zacne tyct nova, samospadem. Jasny, zakladem je nebejt blbec a porad dolejvat, jak pisete.
Tady to potece taky samospadem nebo uz se bez "slapace pedalu" neobejdu, ani kdyz zadnou komponentu nemenim?
A Jeste me napada, tam je hydraulicka spojka. Na ni je co jsem koukal taky odvzdusnak, vytece to taky samospadem nebo se musi slapat na pedal?
U Skodovky pokud jsem jenom menil kapalinu a nic dalsiho, tj. okruhy nebyly zavzdusneny, tak jsem nikdy ani nepotreboval druhyho, co by mi slapal na pedal. Normalne jsem otviral odvzdusnaky a bylo v hadicce krasne videt, dokud tece stara kapalina a kdy zacne tyct nova, samospadem. Jasny, zakladem je nebejt blbec a porad dolejvat, jak pisete.
Tady to potece taky samospadem nebo uz se bez "slapace pedalu" neobejdu, ani kdyz zadnou komponentu nemenim?
A Jeste me napada, tam je hydraulicka spojka. Na ni je co jsem koukal taky odvzdusnak, vytece to taky samospadem nebo se musi slapat na pedal?