skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
06:37:16
06.01.2025
06.01.2025
charon
-> ajok 04.01.25 18:08:20: Ad paliva - ja poslední roky tankuju v podstatě pouze na OMV, bo ho mám po cestě z práce a nmusím nikam zajíždět. A nikdy jsem v žádný autě neměl s ničím problém ... Ale beru vždy premiový paliva, v létě, když se hodně jezdí tak občas obyč ...
22:35:08
05.01.2025
05.01.2025
Matthes, záškodník z TechWebu
-> StepaNoFUN 05.01.25 20:27:54: Zajimavy je, ze jsem to vedel asi o dva mesice driv nez to doslo do CR diky tomu, ze sleduju anglickej fb. Cekal bych, ze tyhle zmeny budou jednotny pro celej svet.
20:53:13
05.01.2025
05.01.2025
Syny
-> minno 05.01.25 19:28:29: Ve 300 tkm a jen kontrola Ja mam EVO, ale 96kW. To je tak nejak neco mezi EVO a EVO 2 :)
20:27:54
05.01.2025
05.01.2025
StepaNoFUN
-> Jirik_Tuňák1983 05.01.25 20:19:32: Jo taky jsem na sluzebaku delal rozvody 50tis. po intervalu. Do cca 15.1. 2024 byl interval 240tis. To ja mel najeto cca 205tis. Pak najednou ze dne na den byl 160tis..
EDIT: Mohlo mne varovat, ze na nektery stejny motory byla na rozvody svolavacka. Myho se to teda netykalo, ale na jednom sluzebaku (koupenym jako bazarovka s 200k na hrbu) nam je na (puvodne vynechanou) svolavacku delali.
EDIT: Mohlo mne varovat, ze na nektery stejny motory byla na rozvody svolavacka. Myho se to teda netykalo, ale na jednom sluzebaku (koupenym jako bazarovka s 200k na hrbu) nam je na (puvodne vynechanou) svolavacku delali.
20:19:32
05.01.2025
05.01.2025
Jirik_Tuňák1983
-> minno 05.01.25 19:28:29: Takových aut už bylo a postupně se to zkracovalo. Třeba původních 200 nebo 240 tis. u 1.2 s řemenem v oleji u PSA se to najednou zdrclo a tátovi měnili rozvody snad ve 40 tisících. Prostě se zkrátil interval. To je asi jede z největších motorových failů, který nemá obdoby. Stejně jako to měl Ford. Vymýšlí se takové kokotiny, ale všechny jdou na vrub diktátu z Brusralu.
19:28:29
05.01.2025
05.01.2025
minno
-> Syny 04.01.25 00:16:51: 1.5tsi má po 300? To už máš EA211 evo2, či evo?
1,0/1,2/1,4tsi (EA211 bez evo) má predpísanú prvú kontrolu po 240 tkm, potom každých 30tkm.
1,0/1,2/1,4tsi (EA211 bez evo) má predpísanú prvú kontrolu po 240 tkm, potom každých 30tkm.
18:07:44
05.01.2025
05.01.2025
Jarda/felda
-> ajok 04.01.25 18:08:20: objektivně nejhorší když pak koukneš na ty čísla tak ty rozdíly jsou tam minimální na to aby to bylo poznat
18:08:20
04.01.2025
04.01.2025
ajok
-> Jarda/felda 04.01.25 18:03:57: ja si napred nebyl jistej, jestli se mi to nezda, ze jsem zvyklej na benziny, ale fakt to nejelo, dotankoval sem ten eurooil a po cca 5 km uz to bylo znatelne lepsi
Tak zrovna v tom testu vse nic moc a ONO nejhorsi a tu drazsi aditiv plus netestoval. Zajimal by me ten eurooil, ktery ma 0 bioslozky. Uz jsem tu psal, jak vzala tu levnou na GAS Petrol a nemohla vyjet kopec u Nasavrk, soused ji vzal taky a pry dojel do Kolina, kdyz jel do Prahy a museli ho odtahnout (ale bylo to v dobe, kdy to otevreli a mozna meli naftu jeste po predchozi firme, soused rika, ze uz tam zas tankuje a ze to je uz OK). Dobre ta octa jezdi na naftu z OMV. Ono taky mozna tu drazsi na ONU nikdo netankuje a bude stara a diky bioslozce uz degradovala. Placebo to urcite nebylo, to zas poznam jak to jede :)
Jinak ani trhnuti nepomaha :/
dieselpower.cz/forum/view topic.php?t=72269
edit:
tak otevrit se podarilo, ta vyhazovaci packa podjela ten protikus, tak jsem ho prihnul, aby se to uz nestalo...
Tak zrovna v tom testu vse nic moc a ONO nejhorsi a tu drazsi aditiv plus netestoval. Zajimal by me ten eurooil, ktery ma 0 bioslozky. Uz jsem tu psal, jak vzala tu levnou na GAS Petrol a nemohla vyjet kopec u Nasavrk, soused ji vzal taky a pry dojel do Kolina, kdyz jel do Prahy a museli ho odtahnout (ale bylo to v dobe, kdy to otevreli a mozna meli naftu jeste po predchozi firme, soused rika, ze uz tam zas tankuje a ze to je uz OK). Dobre ta octa jezdi na naftu z OMV. Ono taky mozna tu drazsi na ONU nikdo netankuje a bude stara a diky bioslozce uz degradovala. Placebo to urcite nebylo, to zas poznam jak to jede :)
Jinak ani trhnuti nepomaha :/
dieselpower.cz/forum/view topic.php?t=72269
edit:
tak otevrit se podarilo, ta vyhazovaci packa podjela ten protikus, tak jsem ho prihnul, aby se to uz nestalo...
18:03:57
04.01.2025
04.01.2025
Jarda/felda
16:42:40
04.01.2025
04.01.2025
ajok
-> Tomaso435 04.01.25 13:40:01: tak ono zalezi, cim nitridujes, jako technolog jsem resil nitrid zirkonia a to delalo takovy zlaty povrch
Naftovou jsem umyl a za 30km nic, tak asi fakt musela necim projet..., jela mizerne - byla tam ta drazsi nafta z ONA a bude to fakt smejd, tak jsem natankoval na eurooilu tu levnejsi bez bioslozky a dal do toho cca 1,5ml/l zimniho VIFu a jak to ozilo... tak si rikam parada, nic tomu neni, jenze dosel ostrikovac, oteviram kapotu a normalne odskoci, jenze pak nejde odjistit narval jsem tam ruku a jen jsem si ji podrel o masku a nepovedlo se, neni na to nejaky figl? diky.
Pak jsem koukal jeste na moji 1.8T a zas je bez vody, olej tam tentokrat je a ten napinak je KO, uplne total remen volnej, tak ted ani nemuzu vedet, jestli si to treba neskocilo o zoubek, tenkrat jsem dojel a motor normalne bezel, tak alespon to potkany neni...
Naftovou jsem umyl a za 30km nic, tak asi fakt musela necim projet..., jela mizerne - byla tam ta drazsi nafta z ONA a bude to fakt smejd, tak jsem natankoval na eurooilu tu levnejsi bez bioslozky a dal do toho cca 1,5ml/l zimniho VIFu a jak to ozilo... tak si rikam parada, nic tomu neni, jenze dosel ostrikovac, oteviram kapotu a normalne odskoci, jenze pak nejde odjistit narval jsem tam ruku a jen jsem si ji podrel o masku a nepovedlo se, neni na to nejaky figl? diky.
Pak jsem koukal jeste na moji 1.8T a zas je bez vody, olej tam tentokrat je a ten napinak je KO, uplne total remen volnej, tak ted ani nemuzu vedet, jestli si to treba neskocilo o zoubek, tenkrat jsem dojel a motor normalne bezel, tak alespon to potkany neni...
13:48:51
04.01.2025
04.01.2025
MVM
-> Bukaj: p#4115784] Nevim. Měl jsem málo času se tim víc zabývat. Jen pamatuju že nešlo vačku pootočit nehla se ani o desetinu. Totálně natvrdo ,ani hasákem s nasazenou trubkou.
Vzpomínám ale že údajně to auto jeden den jezdilo,potom zaparkovali a druhý den ráno nešlo nastartovat.
Do servisu dotaženo na laně, v zakázce bylo : Nestartuje,pravděpodobně výměna svíček .
Až podle toho ze jsem si zavolal kolegu který mi v autě otočil klíčkem a ja jsem si mohl pohledem zjistit jestli se (ne)točí palec rozdělovače. Jsem zjistil že je něco špatně. Starter točil, jiskru to hazelo,svičky nový.. benzin vstřikování v pohodě
Vzpomínám ale že údajně to auto jeden den jezdilo,potom zaparkovali a druhý den ráno nešlo nastartovat.
Do servisu dotaženo na laně, v zakázce bylo : Nestartuje,pravděpodobně výměna svíček .
Až podle toho ze jsem si zavolal kolegu který mi v autě otočil klíčkem a ja jsem si mohl pohledem zjistit jestli se (ne)točí palec rozdělovače. Jsem zjistil že je něco špatně. Starter točil, jiskru to hazelo,svičky nový.. benzin vstřikování v pohodě
13:40:01
04.01.2025
04.01.2025
Tomaso435
-> ajok 04.01.25 12:33:32: to byly ještě ty doby kdy se nitridovalo i s blátem ne?
12:33:32
04.01.2025
04.01.2025
ajok
-> Bukaj 04.01.25 09:47:03: me treba poslal Ing.Chovanec vacku, kterou jsem nedostal do bloku, volal jsem mu a pry at si tu setinku odbrousim... byla cela cerna od nejake cementace nebo nitridace, spis jsem mel strach, aby nebyla prohnuta, tenkrat jsem nemel, jak to promerit, tak jsem brousil necim hodne jemnym pod vodou, az jsem ji tam dostal a najelo to bez problemu 75tis.km
12:04:09
04.01.2025
04.01.2025
SO545
-> MVM 04.01.25 09:30:29: taketo prace su aj dnes celkom mimo normu
Ako aj tazsie karosarske prace.
-> Bukaj 04.01.25 09:47:03: jeden motor este zadohrab som zazil s touto diagnozou aj ja.
Ale nerozoberal som ho tak netusim co sa seklo.
Neslo pretocit vackou ani s metrovou rurou.
Ako aj tazsie karosarske prace.
-> Bukaj 04.01.25 09:47:03: jeden motor este zadohrab som zazil s touto diagnozou aj ja.
Ale nerozoberal som ho tak netusim co sa seklo.
Neslo pretocit vackou ani s metrovou rurou.
09:47:03
04.01.2025
04.01.2025
Bukaj
-> MVM: Zajímavé - o tom jsem ještě na škodováckém OHV neslyšel - nevíš příčinu toho zadření? Vada materiálu, vada opracování nebo chybná údržba (olej)?
09:30:29
04.01.2025
04.01.2025
MVM
-> StepaNoFUN 04.01.25 07:45:15: Jsem dělal zakázku v roce 03 ve Škodovce, kdy se na 1.3 BMM kousla vačka v bloku. Rozvodový kolo na vačce prasklo a rozlámalo se na několik kusů.
Takže komplet nový blok,nová vačka a zdravej zbytek se přeskládával do novyho bloku motoru.
V té době na normohodiny - prodělečná nezaplacená práce
Takže komplet nový blok,nová vačka a zdravej zbytek se přeskládával do novyho bloku motoru.
V té době na normohodiny - prodělečná nezaplacená práce
07:45:15
04.01.2025
04.01.2025
StepaNoFUN
-> ajok 03.01.25 22:17:48: Ja videl na felde 1.3MPi total ohoblovany rozvodovy kolo na klice. Najeto asi 250, rozvody puvodni z fabriky (puvodne sluzebak statniho uradu, servis v autorizaku).
00:16:51
04.01.2025
04.01.2025
Syny
-> 11mAjA11: A ted si vem, ze u 1,5 TSI je predepsana ve 300tkm pouze kontrola rozvodu :)
22:22:56
03.01.2025
03.01.2025
Jarda/felda
-> ajok 03.01.25 22:17:48: já to i viděl, rozlámalo se kolo na vačce a potkal se jeden ventil útěchou budiž že to nebylo v autě ale v nějaké kogenerační jednotce
22:17:48
03.01.2025
03.01.2025
ajok
-> 11mAjA11 03.01.25 22:04:48: takze me jen utvrzujes v tom, jaky to jsou srajdy - ty vychvalovane TDi :), psal jsem 200 ne 500, ted ma 20 :), HTP bude blbe navrzeny - u nivy s duplexem jsem nikdy neslysel, ze by se potkala, zmenili to na jednoradej retizek a tam se to pry uz okolo 200tis.km stava, ja premyslim jen jestli ten retizek vymenit ve 120 nebo ve 150tis.km, ono opravdu jediny motor, ktery vydrzi dlouhodobe fungovat je favomotor, sice i u toho jsem o selhani rozvodu slysel, ale nikdy jsem to nevidel...
22:06:23
03.01.2025
03.01.2025
11mAjA11
Kolikrát přeskočil rozvod u HTP...řetěz s napínákem..nesmrtelný systém..
Zlatý rozvody v řemenu a mechanickým napínáním.
Zlatý rozvody v řemenu a mechanickým napínáním.
22:04:48
03.01.2025
03.01.2025
11mAjA11
Zrovna u TDI bych nelaboroval s vodní pumpou, ty umíraly i originály při nájezdech, kdy je výrobcem předepsaná výměna..začly chcat, hlučet, upadlo z hřídele lopatkové kolo..ale ne určitě dá 200tis v pohodě...neměnit nechat původní originál, ten určitě i 500tis najezdí.
21:33:06
03.01.2025
03.01.2025
ajok
-> 11mAjA11 03.01.25 21:16:47: ta casto praskne od nejakeho mechanickeho poskozeni - vrub od kaminku nebo koroze, na rozjezd trhliny je vzdy nekritictejsi povrch unava tam hraje taky nejakou roli, ale pokud je ta pruzina spravne navrzena a vhodny kvalitni material, tak by nepraskla ve 200tis.km, ale v 2mil.km, kdysi jsem si nechal na feldu nazinkovat pruziny, kamarad slibil, ze HCl vynecha, ze jsou ciste, nakonec praskly obe a on se priznal, ze sel na svacinu a nekdo jinej je pry pred zinkovanim namocil, nikdy jindy mi pruzina na felde nepraskla
Rozvody remenem jsou naprd, proste aby spolehlivost motoru zavisela na kusu gumoveho remene je podle me nelogicke, jedine spravne reseni je duplex retez, popr. ozubena kola :). Remen je potreba urcite menit, protoze guma starne a nikdo nevi jak ktera :(. Kdyz mi na AEE prisly rozvody conti s remenem Romania, tak jsem se lekl a rychle objednal remen INA, nechcete nekdo ten origo conti remen na 1.6 AEE? :)
-> Bukaj: jestli se jeste jednou budou delat rozvody na naftove, tak tam hodlam tu origo pumpu od Tebe nechat, ta 200 dat musi..
Rozvody remenem jsou naprd, proste aby spolehlivost motoru zavisela na kusu gumoveho remene je podle me nelogicke, jedine spravne reseni je duplex retez, popr. ozubena kola :). Remen je potreba urcite menit, protoze guma starne a nikdo nevi jak ktera :(. Kdyz mi na AEE prisly rozvody conti s remenem Romania, tak jsem se lekl a rychle objednal remen INA, nechcete nekdo ten origo conti remen na 1.6 AEE? :)
-> Bukaj: jestli se jeste jednou budou delat rozvody na naftove, tak tam hodlam tu origo pumpu od Tebe nechat, ta 200 dat musi..
21:16:47
03.01.2025
03.01.2025
11mAjA11
Každého věc, rozvody neměňte je to zbytečné, konec konců ani ty řemeny netřeba měnit když fungují.
Kolik takových motorů VW 16V sem dělal na potkana..protože přeci netřeba měnit, když je psána pouze kontrola v 90tis..
Pár naftových Hyundai motoru 1.6 se dokonce dožilo i těch předepsaných 240tkm (měly štěstí že nezkolabovaly na nasátí vody z IC, protočení rozvodového kola na klice, prasklou vložku válce, upálené písty po upálení vstřikovačů, atd.).
Kolik takových motorů VW 16V sem dělal na potkana..protože přeci netřeba měnit, když je psána pouze kontrola v 90tis..
Pár naftových Hyundai motoru 1.6 se dokonce dožilo i těch předepsaných 240tkm (měly štěstí že nezkolabovaly na nasátí vody z IC, protočení rozvodového kola na klice, prasklou vložku válce, upálené písty po upálení vstřikovačů, atd.).
13:47:57
03.01.2025
03.01.2025
Bukaj
-> 11mAjA11: pružina žádnými rázy netrpí - ty pohlcuje olej. pružina jen udržuje předpětí.
A měnit něco, co funguje, je jednak neekologické a druhak neekonomické.
Často je to tak, že díl z prvovýroby přežije mnoho, byť značkových, dílů druhovýrobních
A měnit něco, co funguje, je jednak neekologické a druhak neekonomické.
Často je to tak, že díl z prvovýroby přežije mnoho, byť značkových, dílů druhovýrobních
13:30:23
03.01.2025
03.01.2025
11mAjA11
Takže únava pružiny je nemožná ? Nebo proc to teda nemám měnit a nechávat díl s pružinou, která já namáhaná x tisic km celkem slušnýma razama a měnit jen ložisko v kladce ? Nějak mi unikají souvislosti asi.
12:49:04
03.01.2025
03.01.2025
Bukaj
-> 11mAjA11: Přesně tak. Kdyby tam byla jen pružina, tak by to kmitalo a skákalo...
12:40:30
03.01.2025
03.01.2025
11mAjA11
No jestli tam není taky nějaká pružina a ten olej treba nefunguje jako tlumič dorazu.
12:38:02
03.01.2025
03.01.2025
Bukaj
-> ajok: Olejový kanál z motoru tam není, ale ty napínáky bývají plněné olejem (jako tlumiče) a je tam přetlak, který vytlačuje ten čudl. Už si to nepamatuju, jak je to na Octavii, to jsem dělal dávno, ale když jsem před 2 lety dělal rozvody na Volvu, tak tam je napínák určitě plněný olejem a kdyby vytekl, tak by mohl být problém. Ale byl OK...
09:40:48
03.01.2025
03.01.2025
Milan 136
-> StepaNoFUN 02.01.25 22:45:57: Dávám FAG všude a bez problémů
07:40:36
03.01.2025
03.01.2025
ajok
-> Bukaj 03.01.25 00:00:47: tak opravdu zadny olejovy kanal jako niva nema, je tam jen pero, cekal jsem, ze vevnitr bude nejaka aretace a Ty jsi ho tenkrat jen tak zatlacil rukou Stejne premyslim dat z toho INA jen lozisko a nechat tendle origo se znakem audi, ma najeto rovnych 200tis.km a myslim, ze dalsich 200 musi dat, SKF vydrzel 67 , tece pumpa a kladka neudrzi remen uprostred - to je fakt tragedie ta znacka. :/
Jinak ta naftova octa - nevim co to je, je to mastne porad, prevodovka je plna, po nastartovani nikde nic nestrika, sul to urcite neni, takze to umyju a uvidime, treba jen necim projela...
Jinak ta naftova octa - nevim co to je, je to mastne porad, prevodovka je plna, po nastartovani nikde nic nestrika, sul to urcite neni, takze to umyju a uvidime, treba jen necim projela...
05:22:33
03.01.2025
03.01.2025
ajok
-> StepaNoFUN 02.01.25 22:45:57: ja pritelkyni dal obe predni FAG a bez problemu, me hucelo jen pravy, cimdalvic, az to bylo jak vrtulnik, tak jsem dal taky FAG a od zacatku trosicku huci v zatackach, kamos pry, tak si to zas zopakni, rikam kaslu na to, dokud to zas nebude jak vrtulnik, ted ma 70tis.km a nezhorsilo se, kdyz jedu rovne tak je tiche a v zatacce ho pres radio stejne neslysim :)
-> Bukaj 03.01.25 00:00:47: to je napojeny na olejovej kanal? ja myslel, ze tam je jen ta pruzina... tak z toho mi tam muze tyct ten olej a taky kvuli tomu to mozna nemam napnuty, kdyz to 14 dni stalo, v lete mi neubyl za 6 tis.km vubec olej a ted najednou pul litra pryc, to je zajimave, clovek s tim lita po dalnici, nic neubyva, pak prijde zima a mam pryc hned litr nemrzky a pul litra oleje
-> Bukaj 03.01.25 00:00:47: moje uz ma o 17 najeto vic, nez tveho taty ja s ni za prvni rok najel 45, pak jsem zjistil, ze takto pouzivat octavku by me zruinovalo :) a od te boby najizdim do 15, akorat mi vychazi vymena oleje 1x rocne
-> Bukaj 03.01.25 00:00:47: to je napojeny na olejovej kanal? ja myslel, ze tam je jen ta pruzina... tak z toho mi tam muze tyct ten olej a taky kvuli tomu to mozna nemam napnuty, kdyz to 14 dni stalo, v lete mi neubyl za 6 tis.km vubec olej a ted najednou pul litra pryc, to je zajimave, clovek s tim lita po dalnici, nic neubyva, pak prijde zima a mam pryc hned litr nemrzky a pul litra oleje
-> Bukaj 03.01.25 00:00:47: moje uz ma o 17 najeto vic, nez tveho taty ja s ni za prvni rok najel 45, pak jsem zjistil, ze takto pouzivat octavku by me zruinovalo :) a od te boby najizdim do 15, akorat mi vychazi vymena oleje 1x rocne
00:00:47
03.01.2025
03.01.2025
Bukaj
-> 11mAjA11 02.01.25 20:51:50: Pokud ten napínák nevykazuje netěsnost (není oblemcanej olejem) a funguje, tak nevidím důvod, proč ho měnit...
Třeba motor 1,8, 20V (AGN) v Octavii 1997 nemá stanoven interval výměny rozvodů - má jen doporučenou kontrolu.
U tátovy Octávky jsem jednou za život toho vozu vyměnil řemen (když jsem měnil motor kvůli kolizi s kusem skály) a nic jiného - všechny kladky, vodní čerpadlo i napínák zůstaly původní, jen jsem vyměnil v ložiskách tuk. Auto jezdí dodnes (bude mít najeto cca 250 tisíc km) a jestli umře, tak předpokládám, že na něco úplně jiného, než na motor...
Třeba motor 1,8, 20V (AGN) v Octavii 1997 nemá stanoven interval výměny rozvodů - má jen doporučenou kontrolu.
U tátovy Octávky jsem jednou za život toho vozu vyměnil řemen (když jsem měnil motor kvůli kolizi s kusem skály) a nic jiného - všechny kladky, vodní čerpadlo i napínák zůstaly původní, jen jsem vyměnil v ložiskách tuk. Auto jezdí dodnes (bude mít najeto cca 250 tisíc km) a jestli umře, tak předpokládám, že na něco úplně jiného, než na motor...
22:45:57
02.01.2025
02.01.2025
StepaNoFUN
-> 11mAjA11: to uz zase funguje FAG? Pred par lety jsem si od kamarada nechal objednat loziska. Dava mi je a ja konstatuju, co je to za sracku, ze chci FAGy (daval mi SNR). Odpoved znela - mozna tak pred 2ma lety. Ted uz FAG fakt nechces... Jestli si to nechces za 15tis. dat znovu.
Je pravda, ze Ty SNR jsou tam dodnes, ale ma to najeto tak 30-40tis...
Je pravda, ze Ty SNR jsou tam dodnes, ale ma to najeto tak 30-40tis...
22:20:13
02.01.2025
02.01.2025
11mAjA11
Od jisté doby se snažím používat ložiska od Kinexu (tam kde jsou normovaný rozměry, resp. tam kam se dá sehnat když je potřeba).
Na auto je to problematický, do kol FAG, na Range Rovera na napínáky multiremenu sem do nových musel vyměnit v kladkách kvůli extrémní vůli novych ložisek NSK.kvalita je prostě problém obecně.
Na auto je to problematický, do kol FAG, na Range Rovera na napínáky multiremenu sem do nových musel vyměnit v kladkách kvůli extrémní vůli novych ložisek NSK.kvalita je prostě problém obecně.
21:10:08
02.01.2025
02.01.2025
ajok
-> 11mAjA11 02.01.25 20:51:50: videl jsi, jak mi dopadl ten napinak/plastova kladka s loziskem v Chorvatsku?, ale tam o prd jde... rozvodu se bojim, vidis dal jsem celou SKF a jak to dopadlo
Co nechapu u te kladky venkovniho remene, ze tomu lozisku vubec nic neni, toci se volne, melo to 240tis.km, ale veliky teplo, 2x mi to na volnobeh udusilo motor, pritelkyne myslela, ze se neumim rozjet, ja mel strach, jestli mi neodchazi spojka :)
Prekvapuje me i ten Timken, to je zrovna znacka, kterou povazuji za premiovou, stejne jako jsem povazoval SKF.
Co nechapu u te kladky venkovniho remene, ze tomu lozisku vubec nic neni, toci se volne, melo to 240tis.km, ale veliky teplo, 2x mi to na volnobeh udusilo motor, pritelkyne myslela, ze se neumim rozjet, ja mel strach, jestli mi neodchazi spojka :)
Prekvapuje me i ten Timken, to je zrovna znacka, kterou povazuji za premiovou, stejne jako jsem povazoval SKF.
20:51:50
02.01.2025
02.01.2025
11mAjA11
No na tom bych osobně nikdy v životě neměnil jen ložisko kladky to je úplná pítchovina nebeská. Ten napínák je nutno měnit komplet celý kvůli celkovému opotřebení toho mechanismu, ne vyběhanému ložisku..
20:46:24
02.01.2025
02.01.2025
ajok
-> 11mAjA11 02.01.25 20:26:21: myslim todle, pisi tlumic vibraci, ale ten remen, to po vytazeni zavlacky napina autodilos.cz/autodily/...
/tlumic-vibraci-rozvodovy-
remen-74623304
treba febi ma tady do toho napinaku jen to lozisko s valeckem, ja tenkrat daval celej SKF, rikam si, jestli ten remen neni volnej treba, ze by v tom praskla pruzina autodilos.cz/autodily/... /sada-rozvodoveho-remene-4 6989805
treba febi ma tady do toho napinaku jen to lozisko s valeckem, ja tenkrat daval celej SKF, rikam si, jestli ten remen neni volnej treba, ze by v tom praskla pruzina autodilos.cz/autodily/... /sada-rozvodoveho-remene-4 6989805
20:26:21
02.01.2025
02.01.2025
11mAjA11
INA pumpa je sračka, zbytek je všeobecně lepší než Timken a podobné parodie.
Na Supu mám sadu INA bez pumpy , pumpu Graf a stejně v té INA sadě byla napínací kladka od Litensu si myslím.
Napínák pokud myslíš napínací kladku tak v sadě INA bude v pohodě, napínák na multiřemen je v pohodě od INA, Febi, Gates ( ten budu řešit na tatove Ovci naftove taky, páč to začlo na volnoběhu chrastit).
Na Supu mám sadu INA bez pumpy , pumpu Graf a stejně v té INA sadě byla napínací kladka od Litensu si myslím.
Napínák pokud myslíš napínací kladku tak v sadě INA bude v pohodě, napínák na multiřemen je v pohodě od INA, Febi, Gates ( ten budu řešit na tatove Ovci naftove taky, páč to začlo na volnoběhu chrastit).
18:34:27
02.01.2025
02.01.2025
ajok
-> Jarda/felda 02.01.25 18:29:57: no -> 11mAjA11 25.12.24 17:53:41: psal, ze uz taky moc ne... kamos, co mel servis teda taky rikal, ze by s rozvodama moc nelaboroval, diky
18:29:57
02.01.2025
02.01.2025
Jarda/felda
-> ajok 02.01.25 17:46:15: Ina funguje, neřeš blbosti a namontuj to
17:46:15
02.01.2025
02.01.2025
ajok
tak uz jsem to na svou 1.8t nakoupil - graf pumpu a zbytek INA, ale radeji se zeptam, jestli je INA napinak OK? jestli nemam treba v origo napinaku jen vymenit lozisko, jak mi to kdysi rikal Bukaj, kdyz jsem mu ho ukazoval... dekuji
10:57:44
02.01.2025
02.01.2025
ajok
-> Bukaj 02.01.25 08:55:55: bylo to na prst mastny, ale zas jako prevodak nesmrdelo... tak jestli spis ta nafta
-> Tomaso435 02.01.25 09:57:03: na tachu 385, ale o kolik ji nekdo stahnul pri dovozu z Rakouska nevim... ale zas oproti moji nema (nemela) vule v uhlovym prevodu a na kardanu a moje ma ted 270 a ta ma ty km skutecne
-> Tomaso435 02.01.25 09:57:03: na tachu 385, ale o kolik ji nekdo stahnul pri dovozu z Rakouska nevim... ale zas oproti moji nema (nemela) vule v uhlovym prevodu a na kardanu a moje ma ted 270 a ta ma ty km skutecne
09:57:03
02.01.2025
02.01.2025
Tomaso435
-> ajok 01.01.25 21:28:52: kolik to.ma.najeto abys řešil převodovku proboha ?
08:55:55
02.01.2025
02.01.2025
Bukaj
-> ajok: A není to jen sůl? Když se oteplí, tak na zasolených površích se vysráží voda a vypadá to trochu jako mastnota...
21:28:52
01.01.2025
01.01.2025
ajok
tak obe octy offline, jdu schanet zimaky na feldu... :)
Nafta, rikam pritelkyni, od ceho mas tak mastny zadni kola? pry to je jen mokry, ale ze uz bych mohl vymenit ten termostat, ze jezdi nejak tezko... tak koukam jestli netecou tlumice, ale oba? zadni diferak suchej, ale nahozeny i prahy a predni kola, gumy. Motor olej v pulce mezi ryskami, vepredu vse nahozeny v motoraku, rizeni, ale tam olej je, sice na dolni rysce, ale je a kvuli tomu by to nejelo tezko, takze zbyva prevodovka, tenkrat StepanFUN, kdyz to projizdel, tak rikal, ze s tou prevodovkou rychle k Sixtovi prevlozkovat nebo, ze ji dava max.5tis.km, tak ze by to bylo ono a dala skoro 100? zitra zkontroluji hladinu, jestli najdu ten jemnej torx... nebo jestli zas neco netrefila, tvrdi ze ne. U te prevodovky jsem si rikal, ze to budu resit, az se zacne zhorsovat, ale ono to bylo stale stejne...
edit:
jeste si rikam, jestli to nemuze byt nafta, todle jsem nikdy nevidel, nahozena vsechna 4 kola a prahy, vic strana ridice a nejvic LZ kolo, jestli neprojela nejakou ropnou skvrnou... :) ale ten nahozenej motorak
Nafta, rikam pritelkyni, od ceho mas tak mastny zadni kola? pry to je jen mokry, ale ze uz bych mohl vymenit ten termostat, ze jezdi nejak tezko... tak koukam jestli netecou tlumice, ale oba? zadni diferak suchej, ale nahozeny i prahy a predni kola, gumy. Motor olej v pulce mezi ryskami, vepredu vse nahozeny v motoraku, rizeni, ale tam olej je, sice na dolni rysce, ale je a kvuli tomu by to nejelo tezko, takze zbyva prevodovka, tenkrat StepanFUN, kdyz to projizdel, tak rikal, ze s tou prevodovkou rychle k Sixtovi prevlozkovat nebo, ze ji dava max.5tis.km, tak ze by to bylo ono a dala skoro 100? zitra zkontroluji hladinu, jestli najdu ten jemnej torx... nebo jestli zas neco netrefila, tvrdi ze ne. U te prevodovky jsem si rikal, ze to budu resit, az se zacne zhorsovat, ale ono to bylo stale stejne...
edit:
jeste si rikam, jestli to nemuze byt nafta, todle jsem nikdy nevidel, nahozena vsechna 4 kola a prahy, vic strana ridice a nejvic LZ kolo, jestli neprojela nejakou ropnou skvrnou... :) ale ten nahozenej motorak
17:53:41
25.12.2024
25.12.2024
11mAjA11
Kladky a řemen ze sady INA jsou jakš taks, ale pumpysou hnoje, Graf je za mě stálá jistota co byla před 15-17ti lety, teď sem dával graf na zetec motor 1.6 a je úplně parádní, Ina se rozpadla po necelých 100tkm (naštěstí není poháněná rozvodem) kladky a řemen pořád vypadají po 4 letech velice solidně. Svého času sem rozvody skládal po kusech z kladek INA (případně SKF dokud to byla výroba ne Čína) a řemene Conti, Bosch, Gates, pumpy vždy Graf. Teď sem dával sadu kladek a řemen INA a jen graf pumpu..SKF už je Čína skoro všechno, v té INA sadě sou kladky co sem zatím měl slovenske a jiné EU země)..ale je to čím dál horší sehnat kloudnou kvalitu..
08:35:28
25.12.2024
25.12.2024
ajok
-> 11mAjA11 25.12.24 07:37:54: SKF jsem daval tenkrat na 1.8T - pumpa s modrou vrtulkou, remen se zdal tenci proti origu, INA uz taky? tu jsem daval na AEE, k tomu pumpu graf a je to na stredu. Mam na AEE jeste conti a tam jsem se lekl na remenu made in romania, tak jsem to radeji nemontoval a chtel jsem dat prave remen INA.
07:37:54
25.12.2024
25.12.2024
11mAjA11
Taky záleží jaka sada rozvodu, hlavně pumpa vodní(Ina pumpa stojí v posledních letech za vylizprdel). Nicméně je to mechanická věc, má už svůj věk a stát se prostě může cokoli. Že by lezl řemen ke strane sem u 1.8T nikdy neviděl, je to jednoduchý systém. Raději rozvody na VW než řetěz na Hjondeee i 30 první generace třeba.