skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Babetta
Jaké těsnění patří na jehlový ventil Babetta 207 ? A kam se vlastně dává ?
jasný je to trošku laborování ale jak to nastavíš správně v karburátoru by neměl by být problém
-> Shadow_: Díky za radu! ... a to nastavení na sucho??? ... to je ten odkaz co jsi mi poslal výše???
mrkni jinak sem jak nastavit správně karburátor
www.mylms.cz/text-nastave ni-karburatoru
při správném nastavení by jsi neměl mít ve víčku tolik benzínu
www.mylms.cz/text-nastave ni-karburatoru
při správném nastavení by jsi neměl mít ve víčku tolik benzínu
nejprv nastav karburátor na sucho a pak až něco zkoušej to vypadá že to je přechlastaný jak sviňa.
-> castrol: mrknu zítra na tu jiskru ...no říkal jsem si, nová svíčka, bude dobrá, ale máš pravdu raději kouknu.
Nastavit plovák?! ... no vida, to jsem neudělal, zkusím... Jinak svíčka suchá.
Nastavit plovák?! ... no vida, to jsem neudělal, zkusím... Jinak svíčka suchá.
-> SexyStroj: sviecka je klasicky mokra? ale ked pises ze to presakuje u toho cierneho obalu na filter tak by som skor povedal ze prechlastava, nastav plavaky
tak iskru to je to prve co treba kuknut
tak iskru to je to prve co treba kuknut
-> castrol: .No? ...nevím ...ale když jsem rozdělal znovu karburátor, tak tam benzín byl?! ... svíčka je nová ...ale nemám raději zkusit, jestli hází jiskru?
-> SexyStroj: neprechlastava sa to ?
A protože jsem opravdu, ale opravdu začátečník, tak se ptám? Tohle černé z plastu, je těsnící kryt karburátoru? Konkrétně té části ze sytičem??? ... Jak to ten plast může utěsnit???
(za předpokladu. že je nepoškozen .
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Kamarádi, prosím o radu. Nejdeme mi nastartovat Babetta a to přesto, že jsem vyčistil hlavu válce, dal nonou svíčku a nový kabel od svíčky. Vyčistil karburátor, vyměnil jehlový ventil, dal těsnění k šroubu benzínové přípojky, vyčistil otvírací kohout na palivo a výfuk. .... jen dělá když dám sytič ...bl, bl,bl,bl a ne a ne naskočit, Karburátor jsem už měl dole 3x a již nevím ... napadá štelovací šroub na směs jsem otočil o 1, 5 otáček a na šroub volnoběhu jsem zkrátka utáhl a cca do mpůlky povolil, s tím, že až to nastartuji a ohřeji, tak to sešteluji ...ALE NIC.
Tak jsem si všiml, že mi teče palivo a u toho umělého krytu karburátoru, kde jsou poškozeny domečky na šrouby, viz foto
Tak jsem si všiml, že mi teče palivo a u toho umělého krytu karburátoru, kde jsou poškozeny domečky na šrouby, viz foto
Neměl by doma někdo řídítka na 210?
-> MajoLR: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Shadow_: to nevím? ... svůj Sexy Stroj jsem vyfotím, jen co ho zprovozním![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Tak Kamarádi zde vidíme, finálně očištěnou hlavu válce:-) ....
-> SexyStroj 23.05.15 12:12:09: by mě zajímalo jestli by se dali takhle vyčistit bubny ze spojky, a co fotka tvého peklostroje?
před očištěním.... voda s octem udělá svou práci, ale ruční práce neodpadá:-)
-> Bukaj: ne, ne, krámek je v Brně na konci města a je opravdu zajímací ho vidět z venku
... kdyby tam nestálo majitelovo Volvo, tak bych čekal, že každou chvilku přijede v žigulíku a v modrém plášti
... jinak o oleji nevím nic více, ale za čas se podělím o zkušenost, protože jsem gardově vyčistil palivovou soustavu, výfuk, hlavu válce + nová svíčka. ... ani se nedivým, že to nejelo![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> SexyStroj: "Town" olej - to bude nějakej nízkoemisní voňavej, ne?
Jinak ten krámek - není v jednom městečku cca 40 Km od KH?![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Jinak ten krámek - není v jednom městečku cca 40 Km od KH?
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Tak nakonec jsem dal na doporučení člověka co prodává díly na Jawy, Babetty,Simsony a rozhodl se pro jediný druh oleje co v krámku měl. Zkusil jsem se nejistě zeptat, jestli by mi doporučil jaký olej dávat do staré Babetty? ... ale ... podsadití, obchodník opřený o pult se na mě unaveně podíval a hlasem který nestrpěl polemiku mi oznámil: " Pokud chcete nějaký levný olej, musíte na benzínku. Já tu prodávám tenhle jediný druh, protože mám vyzkoušeno, že funguje a je kvalitní, Je ze Španělska a lije se i do Hondy. ... Mám to za ta léta vyzkoušeno."
A tak jsem koupil 1L za 200 Kč - což považuji za krásnou cenu a šel.
Jinak v krámku byla fůra dílu a z krámku "voní" trochu toho socialismu a byl plný dílů na různé Jawy a simsony ... jsem rád, že jsem ho objevil - na netu ho nenajdete!
A tak jsem koupil 1L za 200 Kč - což považuji za krásnou cenu a šel.
Jinak v krámku byla fůra dílu a z krámku "voní" trochu toho socialismu a byl plný dílů na různé Jawy a simsony ... jsem rád, že jsem ho objevil - na netu ho nenajdete!
-> Shadow_: ? :-O ... jj kdybych já věděl co to je?!
Babettu jsem koupil od pána, ale jestli má výbrus, to absolutně netuším!? ... hm ... no. půjdu do N17C a olej zvolím 2T od MOGULU... no a uvidíme :-)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> SexyStroj: jestli máš po výbrusu tak studenější a jehlu na 3 zářezu.
-> MOLSO: ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> castrol: minula sa ti farba vo fotaku ? ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
A jakou chlapci doporučujete svíčku? ... Děkuji.
-> SexyStroj: tak ten olej staci ale karbonuje jaxviň .... do fichtla som dlho pouzival M2t, potom som presiel na shell advance nev iem co .... uz to nehulilo, motor bol cisty ale smrad z vyfuku neskutocny. ten olej proste smrdel inak a to jedine mi vadilo.
babetta znesie 1:50, ojnicu ma na ihlach. do bronzu by som aj s neviem akym olejom nesiel na menej ako 1:40
babetta znesie 1:50, ojnicu ma na ihlach. do bronzu by som aj s neviem akym olejom nesiel na menej ako 1:40
Něco k debatě, co jsem našel na netu ... jinak dle toho , co čtu zde a na co narazím na netu, tak přes veškeré výhrady 2MT je doporučován jako plně vyhovující olej ... mno ...Tak co by jste mi doporučili do 100Kč?
Názor proti M2T. (ne můj) ... názor?
Já používám olej Mogul TSF v poměru cca 1:40. Jede v pohodě a ještě jsem motor nezadřel :) Je vlastně skoro jedno jakej olej použijete. Hlavní je aby byl pro dvoutakty. Samozřejmě i zde platí čím dražší-tím lepší. Pak můžete mazat v nižším poměru. Někteří používaj i pro Bebetty oleje Shell třeba za 4kila. Sice mažou v poměru 1:50, ale tolik peněz vrazit do Babetty, to se mi nechce :D
Kvality 2T olejů podle klasifikace
APi TA Kdysi dávno tím bylo značeno M2T (nejhorší)
APi TB Současné M2T (dá se použít ale nic moc)
APi TC (JASO FB) – Kvalitní minerální olej do 2taktů. (vhodné)
APi TC (JASO FC) – Ještě kvalitnější minerální olej do 2taktů (vhodné)
APi TC+ Zbytečně vyhozené peníze
Autor tabulky je Dawid.cz
Názor proti M2T. (ne můj) ... názor?
Já používám olej Mogul TSF v poměru cca 1:40. Jede v pohodě a ještě jsem motor nezadřel :) Je vlastně skoro jedno jakej olej použijete. Hlavní je aby byl pro dvoutakty. Samozřejmě i zde platí čím dražší-tím lepší. Pak můžete mazat v nižším poměru. Někteří používaj i pro Bebetty oleje Shell třeba za 4kila. Sice mažou v poměru 1:50, ale tolik peněz vrazit do Babetty, to se mi nechce :D
Kvality 2T olejů podle klasifikace
APi TA Kdysi dávno tím bylo značeno M2T (nejhorší)
APi TB Současné M2T (dá se použít ale nic moc)
APi TC (JASO FB) – Kvalitní minerální olej do 2taktů. (vhodné)
APi TC (JASO FC) – Ještě kvalitnější minerální olej do 2taktů (vhodné)
APi TC+ Zbytečně vyhozené peníze
Autor tabulky je Dawid.cz
-> Pavel P..:
tak než jsem dělal 1 výbrus tak na originalní motor s fabriky tomu bylo jedno co tam leju. Ale na těch par set km to tam dám něco lepšího. Jako škudlit na oleji je zbytečné. Koupit olej za 200 nebo 300 ta stovka už nikoho nezabije
tak než jsem dělal 1 výbrus tak na originalní motor s fabriky tomu bylo jedno co tam leju. Ale na těch par set km to tam dám něco lepšího. Jako škudlit na oleji je zbytečné. Koupit olej za 200 nebo 300 ta stovka už nikoho nezabije
já do toho leju M2T a jezdí to taky.... lepší je teda červenej na vysokootáčkový motory ale když neni zrovna při ruce tak i hnědej stačí..![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ten olej do babetty taky není dobrý tam lít cokoliv ti příjde pod ruku. Jsou oleje který ti zakarbonujou výfuk po 100km jak kdyby najel 10000km. dvakrát jsem zadřel díky oleju. Takže teď než koupím olej si přečtu technické listy. Rozhodují se podle bodu vzplanutí. Jinak pro záběh jsem vybral špičkový olej ELF HTX 976 Plus. Litr oleje stojí 1000 ale nemusel jsem mít strach ohledně tření a tak pak jsem přešel na modrý mogul TSF s poměrem 1:28
-> Bukaj 17.05.15 09:20:57: Krásně řečeno..![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> vhml: Leju do toho to, na co je to konstruované![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj 17.05.15 07:58:58: tak pokud do toho chceš vědomě lejt sračku abys ušetřil 300/rok ( potažmo 150 při používání TSka ), tak není moc o čem diskutovat...
-> Milan 136 16.05.15 20:57:18: Míchací poměr není o oleji, ale o konkrétním stroji. Do pionýra, který má kluzné ložisko na ojnici, nemá smysl lít nic lepšího, než M2T v poměru ne nižším, než 1:40 (v záběhu 1:25-1:30).
Moderní stroje, které mají jehličková ložiska, vyžadují lepší olej v menším poměru k benzinu (1:50)
Narychlo jsem spočítal, že M2T (60 Kč/litr) mne vyjde na cca 5,25 Kč/100 km, zatímco zde zmiňované oleje (kolem 200 Kč/litr) bych jezdil o více, než 10 Kč/100 km dráž (konkrétně u Castrolu za 200 Kč 17,50 Kč/100 km.
Kdybych měl nějakého krásného veteránka na sváteční vyjížďky pár desítek km ročně, tak je mi fuk, kolik stojí olej, ale že používám pincka coby dopravní prostředek (do práce, vejlety po republice, jednou do roka pár dní s kamarádem na SK), tak se snažím jezdit co nejlevněji![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
I když ty tři stovky, které ušetřím za rok by se v mém rozpočtu na díly apod ztratily jak nic, tak prostě psychologický efekt při nákupu oleje je silnější, než racionální uvažování![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Moderní stroje, které mají jehličková ložiska, vyžadují lepší olej v menším poměru k benzinu (1:50)
Narychlo jsem spočítal, že M2T (60 Kč/litr) mne vyjde na cca 5,25 Kč/100 km, zatímco zde zmiňované oleje (kolem 200 Kč/litr) bych jezdil o více, než 10 Kč/100 km dráž (konkrétně u Castrolu za 200 Kč 17,50 Kč/100 km.
Kdybych měl nějakého krásného veteránka na sváteční vyjížďky pár desítek km ročně, tak je mi fuk, kolik stojí olej, ale že používám pincka coby dopravní prostředek (do práce, vejlety po republice, jednou do roka pár dní s kamarádem na SK), tak se snažím jezdit co nejlevněji
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
I když ty tři stovky, které ušetřím za rok by se v mém rozpočtu na díly apod ztratily jak nic, tak prostě psychologický efekt při nákupu oleje je silnější, než racionální uvažování
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136: Možná není, ale mě je to upřímně jedno u takových strojů.. Nemluvím o závodním fíkovi kde jsou trošku větší nároky..
A jak říkám, řeším to až u větších motorek(pérák, kývačka, sportka), kde jezdím motul 510..
Pokud máš bronz na pístním čepu tak nemůžeš mazat 1:50 s žádným sebelepším olejem..
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
A jak říkám, řeším to až u větších motorek(pérák, kývačka, sportka), kde jezdím motul 510..
Pokud máš bronz na pístním čepu tak nemůžeš mazat 1:50 s žádným sebelepším olejem..
-> Kocvin: věř že není...
alespoň mogul TS nebo TSF
nejlépe castrol tts
a hlavně po lepším oleji to celý nezaroste karbonem. já jezdil v závodním fichtlu motul 800 a po rozebrání lesklej píst, lesklej výfukovej kanál...
jinak z hlediska financí se lepší olej vyplatí i pro to, že se míchá 1:50 a ne jako 1:30 ta brusná smradlavá pasta
alespoň mogul TS nebo TSF
nejlépe castrol tts
a hlavně po lepším oleji to celý nezaroste karbonem. já jezdil v závodním fichtlu motul 800 a po rozebrání lesklej píst, lesklej výfukovej kanál...
jinak z hlediska financí se lepší olej vyplatí i pro to, že se míchá 1:50 a ne jako 1:30 ta brusná smradlavá pasta
-> Milan 136: Mě to neříkej, doporuč tazateli lepší olej v podobné cenové relaci..
Já už babettu ani fichtla nejezdím takže M2T nepoužívám, jen je to těmhle malým sráčum vážně jedno, jestli jezdíš kastrol nebo M2T.. Do 250 ho neliju..
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tomaso435: mam ho za dobrú cenu
-> haso: to tiez
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj:
jsem to , ale Tonda.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)