![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
-> David29: taky nevim ale vybavila se mi uhlova naprava ze S130, alias vlecka ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Prosím vás, úhlovka je co?
Předpokládám, že Volvo nemá ve výbavě rozbrus![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Předpokládám, že Volvo nemá ve výbavě rozbrus
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: Tak, úhlovky u Volva jsou tak na 200t km bez ohledu na to, jak moc terénem se jezdí. Vyžvejká se tisícihran.
-> ajok 21.01.24 12:28:21: Kazí se manuály i automaty... když se to posere, tak to holt necháš zrepasovat no.
-> dragon_cb_cz 21.01.24 11:57:32: me stve uhlovka i u moji octy taky, prvni majitel tam taky ten celozivotni olej nechal 150tis.km, menim v ni olej cca kazdych 30 tis.km (proste vypustim a dolivam prevodovku a necham to tam natyct) a vzdy neni nic moc - neco na magnetu a olej cernej, mam tam napln asi necele 2 dcl, hlukem se to neprojevuje, ale vule tam mozna bude ta, ktere rikam vule na kardanu, naftova ma tak min. dvojnasobek oleje, tam jsem to menil jen jednou a byl docela cistej, ale rakusaci oleje menili nad plan skodovky.
Jinak ono i ten nefunkcni haldex - asi KO RJ a manualne otevrel ventil hlavniho tlaku a ovlada to zapinanim cerpadla, takze na asfalte nepouzitelny, ale libi se mi, ze to je manual, automatu ja se mooc bojim.
Jinak ono i ten nefunkcni haldex - asi KO RJ a manualne otevrel ventil hlavniho tlaku a ovlada to zapinanim cerpadla, takze na asfalte nepouzitelny, ale libi se mi, ze to je manual, automatu ja se mooc bojim.
-> ajok 21.01.24 03:30:52: ono jestli předchozích 150 někdo jen jezdil a sral na údržbu tak e to potom nasčítá ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> ajok: Mám pocit, že ty úhlovky u Volva jsou známé slabé místo, nějak extra moc nevydrží...
-> ajok: Asi to dost používal a využíval výhod SUV
Nějakej lesák, koňař... Protože proč by jinak měnil i kouli
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
auto.bazos.cz/inzerat/...
/xc90-25-benzinlpg-manual-
4x4rv2006.php
pri tech km je toho delano nejak moc, ne?![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
pri tech km je toho delano nejak moc, ne?
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> David29: No ten skutečný tlak to nějak bere v potaz, ale přímé měření to není, to snad bylo naposled u T5.5 motorů, ty už máš T7.
-> dragon_cb_cz: To je vypočítavaný? Jsem myslel že to bude přes nějakou hadičku dle vytvářeného tlaku
-> David29 24.12.23 12:18:49: Ten turbo budík neber moc vážně, on neukazuje žádné reálné měření, je to taková vypočtená hodnota ze všeho možného... ale jinak jak jsem říkal, začal bych podltakama a vůbec všema hadicema okolo motoru a případně APC ventil. Silikonový podtlakový hadičky mají u Davida v metráži, vyměnit je komplet není myslím nijak zásadně drahé. Většinou jsou v dost žalostným stavu, pokud je ještě nikdo nedělal.
Chm, tak hydroměnič to možná nebude.. Zakopanej pes bude asi jinde
Včera jsem jel na tempomat, a ačkoliv otáčky dle otáčkoměru nekolísaly, tak se měnil v pravidelném intervalu tah vozidla a bylo cítit (a díky turboměru i vidět), že se prostě roztáčelo turbo. Ale zase jenom nějakou chvíli a pak byl klid...
Včera jsem jel na tempomat, a ačkoliv otáčky dle otáčkoměru nekolísaly, tak se měnil v pravidelném intervalu tah vozidla a bylo cítit (a díky turboměru i vidět), že se prostě roztáčelo turbo. Ale zase jenom nějakou chvíli a pak byl klid...
-> David29 21.12.23 12:44:45: To ale na mojí otázce nic nemění![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> King: Já měl první automat kdysi v S80.. Já proti automatům vesměs nic nemám - spíš naopak.
Nechtěl jsem ho spíš ze strachu, aby se nevysral no.. Ne, že by to u manuálu nehrozilo
Nechtěl jsem ho spíš ze strachu, aby se nevysral no.. Ne, že by to u manuálu nehrozilo
-> Jirik_Tuňák1983 18.12.23 16:40:50: 40km pod plným do kopce, olej na 120C a nedal jsem tý S4 ani milimetr ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak kat-off, čípeček, Rkový vstřiky, tlumič jen vzadu a to ještě na oko.
Moje teorie si myslím, že u P2 Volva to je hlavně tím, že to turbo nemá ani ťuk náporového chlazení. Je schovaný a rozpálený do ruda ač je chlazené olejem i vodou, litina neee.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak kat-off, čípeček, Rkový vstřiky, tlumič jen vzadu a to ještě na oko.
Moje teorie si myslím, že u P2 Volva to je hlavně tím, že to turbo nemá ani ťuk náporového chlazení. Je schovaný a rozpálený do ruda ač je chlazené olejem i vodou, litina neee.
-> King 21.12.23 11:40:23: Touha po topless byla příliš silná ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> David29 21.12.23 10:22:09: Cože? Už ty, Brute, jsi rezignoval za volantem na svoje mužství?!![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> David29: Hele jedna ze dvou situací kdy jsem se Saabem nedojel byla, když mě na manuálu odešla spojka... takže tak
Jinak netuším... asi bych se ozval Davidovi a probral to s ním. Nebo bych zkontroloval rozsah asistenčky v povinku a jezdil dál
V tahu to dělá co? Jestli to náhodou není něco úplně jinýho, typu nějakýho děravýho podtlaku atd...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
V tahu to dělá co? Jestli to náhodou není něco úplně jinýho, typu nějakýho děravýho podtlaku atd...
-> dragon_cb_cz: Tak to je ta horší varianta vlastně ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Akorát nechápu, že to dělá jen někdy. No super, přesně proto jsem automat nechtěl![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Kolik tak může zbejvat času, než mě to někde prostě nechá?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Akorát nechápu, že to dělá jen někdy. No super, přesně proto jsem automat nechtěl
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Kolik tak může zbejvat času, než mě to někde prostě nechá?
-> David29: B205 EGR nemá pokud mi paměť slouží.
Tak včera při skákání v koloně... lítali otáčky při D a stání. Až i nepříjemně to vyskočilo, že jsem musel víc stlačit brzdu.
Když jsem to hodil do N, tak byl klid.. I pomalý rozjezd byl takový divný.
Po třeba deseti minutách se to uklidnilo a bylo to v pohodě
Asi hydroměnič, co? Ještě mě napadlo, jestli to nemůže být EGR?
Když jsem to hodil do N, tak byl klid.. I pomalý rozjezd byl takový divný.
Po třeba deseti minutách se to uklidnilo a bylo to v pohodě
Asi hydroměnič, co? Ještě mě napadlo, jestli to nemůže být EGR?
-> Jirik_Tuňák1983: Ono aby to taky nežhnulo, když se v podstatě jedná o průchozí rouru od katu dál.
Sem z toho unešenej jak puberťák a doufám, že sem neofouknul kvůli staženým oknům v tunelu.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Sem z toho unešenej jak puberťák a doufám, že sem neofouknul kvůli staženým oknům v tunelu.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer 20.12.23 20:26:51: A to máš atmošku. Já to takhle poprvé zkusil očuchat jako u škodovky za chodu v létě a skoro jsem přišel o fousy a obočí. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Zvuk pětiválce líbí?![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Zvuk pětiválce líbí?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 20.12.23 20:24:29: Original volvo, takže bych se nedivil, kdyby celých 20 let.
Edit: Jinak jo, projel sem to kus pk rychlý, aby se to prohřálo a když sem pak strčil nohu za vejfuk, tak sem málem přišel o chlupy (kraťasy)![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Edit: Jinak jo, projel sem to kus pk rychlý, aby se to prohřálo a když sem pak strčil nohu za vejfuk, tak sem málem přišel o chlupy (kraťasy)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer 20.12.23 20:20:09: Původní byl kolik let?
Tak je tam. Zvuk krásně decentní, ale když se rozehřeje a naloží se mu, řekl bych, že je to na hranici drzosti, vzhledem ke 170hp. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: Jj tohle jsme teď řešili na chalupě při stavbě kamen. A když jsem kominíkovi říkal nějaký věci co nám k tomu řekl kamnář tak říkal "toho se držte, ten o tom něco ví, to není úplně běžný"
A zvládli se pak dobře domluvit.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz:
No, rezonanční frekvence sice ne, ale třeba turbulence a podobné věci se už v komíně dějí a třeba relativně nedávno jsem byl vyveden z omylu, že silnější komín je vždy lepší. Není. Počítá se i střední rychlost spalin na základě toho, co se do toho komína má připojit.
No, rezonanční frekvence sice ne, ale třeba turbulence a podobné věci se už v komíně dějí a třeba relativně nedávno jsem byl vyveden z omylu, že silnější komín je vždy lepší. Není. Počítá se i střední rychlost spalin na základě toho, co se do toho komína má připojit.
-> palinator 19.12.23 08:15:29: To platí jen pro nafťáky
Vážněji - asi jo. Hádám, že řada těch principů bude asi dost podobná. Akorát u komína asi netřeba řešit nějaké rezonanční frekvence atd. Ale tomu zase ty jako zkušený palič a kotelník rozumíš víc jak já ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Tak tohle je snad jedno z nej "S"ek, co sem viděl.
Ta barva tomu úžasně sedí.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> dragon_cb_cz 18.12.23 19:48:44: Já ji taky nespálím, ale v létě stačí pár příjezdů po ostřejší jízdě a po třetím příjezdu, když to nechám chvíli stát, tak je všude tráva zelená a pod autem leží a je skoro bílá.
-> Jirik_Tuňák1983 18.12.23 18:30:14: Jo, 2x 2.3T a 2x 2.0T... jako když s aerovkou dojedu tak ten chladnoucí výfuk docela zpívá, ale že bych někdy spálil trávu, to si nějak nevybavuju.
To za dírkou je zaprášené koleno od tlumiče ke koncovce. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jak dlouho to do toho plastového podběhu topilo, než jsem na to tehdy přišel, to nemám tušení.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jak dlouho to do toho plastového podběhu topilo, než jsem na to tehdy přišel, to nemám tušení.
Jak se dá upravit shorts pro vložení?
https://youtube.com/short s/VTo3IgsUlqA?si=COSqD9hfG piMO-Tt
A hele![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
https://youtube.com/short s/VTo3IgsUlqA?si=COSqD9hfG piMO-Tt
A hele
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz 18.12.23 17:34:48: Tak ty jsi měl taky víceobjemové turbosaaby, nebo? S oldschool motory.
-> Sita 18.12.23 17:31:02: Tady nejsi na Octavia fóru. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 18.12.23 16:40:50: Tak minimálně když zvětšuješ průměr výfukového potrubí, tak průřez roste kvadraticky, ale vnější plocha potrubí jen lineárně - to možná může hrát nějakou roli pro chlazení spalin? Tohle by hádám mohl vědět Bery?
-> Jirik_Tuňák1983: laika by napadlo podfukujici vyfukove ventily :D
-> Jindas 18.12.23 15:20:17: Hele, a jak je to možné? Se přiznám, že jsem se s takhle horkým odpadem u malých běžných turbobenzinů moc nesetkal.
-> Petrson 17.12.23 09:58:30: jo, ale vic uz radsi tady: skoda-virt.cz/cz/.../1669
80-traktoristi-zetoristi-i
-domada
-> Borderer 18.12.23 13:20:59: Je tam kat a středový plus koncový tlumič, roura jako hovado, dvě trubky, které se spojují až u tlumiče, ale nedělám si iluze, že by tam bylo nějak moc přepážek. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak s původním koncovým tlumičem, který byl z boku prasklý, tak mi to v tom místě, kde to foukalo, vypálilo asi 2x7 cm díru do plastového podběhu. Podstatě se tam vytavila díra.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak s původním koncovým tlumičem, který byl z boku prasklý, tak mi to v tom místě, kde to foukalo, vypálilo asi 2x7 cm díru do plastového podběhu. Podstatě se tam vytavila díra.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: To máš kromě katu defakto volně průchozí, ne?
Já sem zvědav na ten nerez, koukal sem na to a oba díly jsou absorpční, tak jak to bude znát. Ve středu se na to dostanu.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Borderer 18.12.23 09:36:12: Z toho turba jdou tak horký plyny, že takové to očichávání výfuku se nedoporučuje.
Já třeba přijedu v létě a pod autem v místě tlumičů mám usmaženou trávu..![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Já třeba přijedu v létě a pod autem v místě tlumičů mám usmaženou trávu..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Tos mi připomněl, že sem cca před týdnem vyložil rodinku u tchýně a cestou domů se po dlouhé době pěkně svezl s V70. V jedný prdeli na trase Police nad Metují - Liberec se přede mne dost nevybíravě předesrala prvogenerační V70 a jak sem byl v náladě, vzal sem to jako výzvu. Nakonec sme se naháněli nějakých 60-70km státovky, okresky. Docela mne překvapilo, že se moje atmosféra, dokázala držet, dle výfuků, zvuku a občasných kouřových efektů ne zcela továrního TDička. Byť mne to stálo asi půl litru oleje a 20 litrů benzínu.
Jen teda musím uznat, že v kopcích do Vysokého nad Jizerou mi už pak ujel, no. Tam sem se s těma dlouhejma kvaltama už nechytal. Nahoře na mne počkal, oba vysmátý jak leča, zablikali sme na sebe, zamávali si a on odbočil.
Boží komunita kolem těch starých pekáčů.
P.S. Trojka si cinkne omezovač někde kolem 170 kmh.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
P.S. Trojka si cinkne omezovač někde kolem 170 kmh.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)