skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
-> havlik: Proč? Z těch aut na "běžný ježdění" je vhodný 1, max 2... další už je celkem regulérní youngtimer, další dvě kábra... Dává to stejnej smysl jako vozit cokoliv jinýho, když to je za hranicema levnější/líp dostupný než tady.
-> dragon_cb_cz: to mi přijde vic zvrácený jak sem taha starý škodovky z ciziny![41](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/41.gif)
![41](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/41.gif)
A pak se někdo diví, že i skoro 10 let po krachu automobilky v ČR Saabů přibejvá, když některý pacienti páchaj podobný akce ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> havlik 06.03.19 15:40:28: Aspoň už vím, co je to ten burnout. ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> havlik 06.03.19 15:40:28: ale pri vystoupeni z auta mi to ozehlo nohu, tak by to chtelo nejakou regulaci
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> havlik: Nech si ty fóry... stačí že tam pořád smrdí benzín
Ale o víkendu to snad opravím, jestli už mi k Davidovi dorazily díly...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: tady jarda na to má docela dobrý návod skoda-virt.cz/cz/.../1919
43-felicia-1-6-nestartuje
-> havlik 06.03.19 14:16:26: A jak jinak chceš auto ohřát? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> havlik: To pochopitelně ne, nastartoval jsem ho, dal foukání na sklo a šel pak ženě pomoct naskládat děti do Suzuki ,aby je odvezla do školky (já měl dneska další doktory). Než jsem je vypravil, vrátil se k autu a seškrábnul zbytky z čelního skla, tak už byl motor solidně ohřátý a než jsem vyjel z Kolovrat, byla voda kde má být... a od očařky do práce to pak mám skoro 20km, to už se to prohřeje hezky.
Ale na full boost tu stejně moc prostoru nikde není - ne v autě s jízdníma vlastnostma motorovýho člunu![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale na full boost tu stejně moc prostoru nikde není - ne v autě s jízdníma vlastnostma motorovýho člunu
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: jakože full boost za studena?
-> Jirik_Tuňák1983: Však já mu pak hned dal pořádnou rozcvičku na zahřátí
Teda Aerovce, brejlovce teď někde prohání žena...
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> dragon_cb_cz 06.03.19 09:49:52: Máš ho tedy pěkně omrzlýho. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Dneska ráno ve svém živlu... vypadali, jak když se opalujou ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> dragon_cb_cz 04.03.19 13:30:27: To je taky pravda. Většinou vymetám saze na dálnici, než abych strouhal krajnice.
-> Jirik_Tuňák1983: Ale tak to my tomu taky občas vyženeme pavouky, ale nestává se to každý den a když už tak spíš někde na dálnici v přímce... Takže pokud ty gumy nebudou zrovna stavěny na ostrou jízdu, ale pro naše použití budou bezpečnostně (brzdná dráha atd) vyhovovat, tak si říkám proč ne. Sám bych o tom asi nepřemýšlel, ale ten kolega-sobař mě dost nahlodal...
-> dragon_cb_cz 04.03.19 11:19:53: Nevím no, já právě jezdím tak, že mi určitě nic nezatuhne jen v určité nebo do určité polohy. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> U-Geen 04.03.19 10:59:18: Přiznám se, že je to docela nepříjemné překvapení, navíc ještě s těžším motorem vpředu. Možná je to i kvůli rozložení hmotnosti. Ale dupnout na plyn a jen vyrazit, to tam určitě nenajdeš.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> U-Geen 04.03.19 10:59:18: Přiznám se, že je to docela nepříjemné překvapení, navíc ještě s těžším motorem vpředu. Možná je to i kvůli rozložení hmotnosti. Ale dupnout na plyn a jen vyrazit, to tam určitě nenajdeš.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Jezdíme vesměs klidně právě... tam je spíš otázka, jak to načasovat, aby ten pád pod 4mm limit nepřišel před zimou ale až po ni, aby je pak člověk mohl ještě jedno léto dojíždět
Jinak cenovka není tak strašná - Michelin, Goodyear a podobné okolo 2600... Když si vezmu, že by mi to ušetřilo náklady s nákupem další sady disků a jedné sady pneu (zimáky nemám vůbec a současné letní bych řekl, že dají tak akorát tuhle sezónu a končí), tak mi to ekonomicky vychází docela solidně. Rád bych se právě vyhnul situaci jako s předchozím Sobem, kdy jsem na druhou letní sezónu ze 4 kupoval nové letňáky a než jsem auto prodal, tak na nich okometricky byl úbytek vzorku 00nic... a zimáky, na kterých jsem tu kupoval a dával jim tak jednu zimu jsem nakonec vyměnil až těsně před prodejem auta (naštěstí za sice pěknou, ale už jetou sadu jen za 3000 Kč a přezutí u Myšáka bylo taky za dobře). Celkově jsem za kola, pneu atd za celou dobu vlastnictví dal 22 tisíc, tzn víc jako 0.50 Kč/km... to bych nerad opakoval.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: nejhorsi je presednout z AWD do FWD co? taky znam :)
-> dragon_cb_cz 04.03.19 10:52:02: U tebe možná ano, ale u sebe nevím.
S žádným autem nejezdím zrovna úsporně a pomalu. Bůhví, jak dlouho by mi při jejich ceně vydržely. U AWD tu spotřebu pneu koriguje na rozjezdech pohon, ale u FWD Cromy ty předky fakt dost trpí.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: To kdyžtak na podzim, až budou ty současný pneu stejně určený k vyhození.
Jinak vzhledem k relativně malýmu nájezdu a převažujícímu městskýmu/příměstskýmu provozu mě docela nahlodal jeden kolega-Saabista co na podzim nazul celoroční pneu (tuším Michelin Crossclimate) a nemůže si je vynachválit. Docela přemýšlím, že se touhle cestou vydám taky...
Jinak vzhledem k relativně malýmu nájezdu a převažujícímu městskýmu/příměstskýmu provozu mě docela nahlodal jeden kolega-Saabista co na podzim nazul celoroční pneu (tuším Michelin Crossclimate) a nemůže si je vynachválit. Docela přemýšlím, že se touhle cestou vydám taky...
-> dragon_cb_cz 04.03.19 09:49:10: Bude video s burnoutem ažnadráteníkem? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Kocvin: Jj... tohle je taky Aisin, ale ještě starý 4q (AW80-40 nebo nějaká odvozenina). U těch novějších je mezi karterama no
Ale při tvým nájezdu by to neměl být problém, buď to nech propláchnout a nebo si ten "proplach" udělej sám (u SX4 se to dělá tak, že se odpojí vstupní trubka do chladiče, nastartuješ a vypustíš tydy třeba 2 litry, pak identický objem nového oleje odměříš a doleješ, znova nastartuješ a opakuješ tak dlouho, dokud z té trubky nezačne téct čisté ATF). Na youtube určitě bude návod i na Volvo. A nebo prostě vyměň víckrát po sobě - po 3, 4 výměnách už tam té staré náplně moc nezbyde... jsou i lidi co mění s každou výměnou oleje v motoru, ale to už mi přijde docela extrém.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> dragon_cb_cz: Takže obdobný systém jako u klasických US automatů, jezdí mi tu dvě taková auta.. U těch aisin převodovek je ten filtr, nebo sítko výměnné, až po rozborce převodovky.. ![71](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/71.gif)
![71](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/71.gif)
-> Kocvin: Jo jo, tak nějak, ale alespoň šla dolů vana a vyměnil se "filtr" (je to takový sítko ve vaně). Takže ty největší sračky co byly ve vaně jsou pryč, filtr je novej, navíc vana přetěsněná (už před tím rosila - původně je tam těsnění, po novu se to prý dává jen na tmel).
-> palinator: Na ten předek si musí chvíli zvykat, já už na to měl 4 roky... žena to třeba vyloženě miluje a hrozně ho chtěla. Ale záď má zase ten sedan o dost hezčí.
-> palinator: Na ten předek si musí chvíli zvykat, já už na to měl 4 roky... žena to třeba vyloženě miluje a hrozně ho chtěla. Ale záď má zase ten sedan o dost hezčí.
-> dragon_cb_cz: Takže vlastně jako bys tam měl olej po 68. tisících..
Mrknu na to a uvidím, ale tuším, že tam bude trubka jako u DSG např..
-> Jirik_Tuňák1983: Však si mohl zákazník připlatit za R look ne?
Ale jo, chápu jak to myslíš a stejně to tak nakonec skončí, protože nárazníky prostě nejsou..
A kola z P RCZ by byly taky prasárna?![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Však si mohl zákazník připlatit za R look ne?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A kola z P RCZ by byly taky prasárna?
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Kocvin 02.03.19 10:01:48: Nevím. Nestačil by ti ten co mám já s lízem? Přeci jen eRkovej nárazník na naftě je poněkud zvláštní a myslím si, že mezi volvisty i obtížně pochopitelný krok. Je to stejná kokotina jako RS, GTi a různé racingy v naftě i benzínu.
-> Kocvin: Já mám čerstvou zkušenost s tou výměnou na Suzuki... vše OK, ale týpek fakt vyměnil jen ty 3 litry co vytekly, zbytek nikde ani z trubek nevypouštěl. Filtr sice vyčistil, ale v tej převodovce zůstaly další 3 litry starýho oleje. Takže to vidím, že v dohledné době udělám další výměnu, třeba už bez sundání vany, jen vypustit a dolejt... možná při každej výměně oleje. Ty 3 litry ATF stojí šest kil, to mě nezabije a postupně by se tak ta náplň měla výrazně omladit. Teď tam pořád půlka náplně má 136 tisíc odjeto ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Co tím chci říct - mrkni jak máš udělaný vypouštění/nalejvání oleje do toho Aisina a pokud je tam ta výměna voser, tak ten proplach možná rovnou udělej. Já to mám "dobrý" v tom, že mám normálně klasickou měrku, kterou to jde dolejt, takže to v zásadě není o nic větší voser než výměna oleje v motoru.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Co tím chci říct - mrkni jak máš udělaný vypouštění/nalejvání oleje do toho Aisina a pokud je tam ta výměna voser, tak ten proplach možná rovnou udělej. Já to mám "dobrý" v tom, že mám normálně klasickou měrku, kterou to jde dolejt, takže to v zásadě není o nic větší voser než výměna oleje v motoru.
-> dragon_cb_cz: Zatím ani jedno. Teďka jsem hodně řešil motorku, oblečení, přihlášení a tak.. Snad během března.. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Jiříku, ty jsi takový volfista tělem i duší, tak poraď kde rostou..![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Jiříku, ty jsi takový volfista tělem i duší, tak poraď kde rostou..
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Kocvin: Tuneeeer
Převodovku už máš hotovou? A polazení ECU?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Není o čem.. Na autě se nic neděje, jen jezdím..
Sháním po všech čertech přední R nárazník.. Nový jsem ho viděl jen někde v USA a použitý, to je utopie..
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Sháním po všech čertech přední R nárazník.. Nový jsem ho viděl jen někde v USA a použitý, to je utopie..
-> Kocvin: Konec týdne a pravidelný report nikde. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda: Nás se nějaký ježdění ve sračkách moc netýká a když už tak spíš na hlavních tazích... takže bych se toho moc nebál. Uvidím.
-> saskyn2: Čermák mi nic neříká... ale já jsem teda dost "internetovej", na nějaký srazy nemám čas. Kdyžtak dej vědět co se z nich vyvrbí ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Kocvin: Měla to být tahle: www.facebook.com/groups/. ../2266338066751477?sale_p ost_... A na to jak malý nájezd to mělo, tak už si sedačka řidiče říkala o nějaký zásah (což je fakt pitomý, protože jedna z předností toho auta je, že je to Anniversary, která má ty sedačky lehce speciální), plasty v tom vržou.. jako na pohled hezký, jede to jako kráva, ale tolik peněz za rozvrzanou plastovou krabici prostě nedám.
Asi nejsem dostatečný srdcař, abych to v zápalu lásky ke značce dokázal přehlížet. Prostě co do kvality zpracování platí, že čím starší Saab, tím lepší. Bohužel i v tomhle předběhli dobu![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Kocvin: Měla to být tahle: www.facebook.com/groups/. ../2266338066751477?sale_p ost_... A na to jak malý nájezd to mělo, tak už si sedačka řidiče říkala o nějaký zásah (což je fakt pitomý, protože jedna z předností toho auta je, že je to Anniversary, která má ty sedačky lehce speciální), plasty v tom vržou.. jako na pohled hezký, jede to jako kráva, ale tolik peněz za rozvrzanou plastovou krabici prostě nedám.
Asi nejsem dostatečný srdcař, abych to v zápalu lásky ke značce dokázal přehlížet. Prostě co do kvality zpracování platí, že čím starší Saab, tím lepší. Bohužel i v tomhle předběhli dobu
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda, vhml: Taky dělají kravál? Jako ostrý brždění z ehm ehm rychlosti, protože řidič profesionál se rozhodne předjíždět, to je docela slušný, to chce fakt rádio dost nahlas. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Mám jim dát ještě zápek, když mají tak málo a pak je případně vyndat a zkusit přeměřit?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Mám jim dát ještě zápek, když mají tak málo a pak je případně vyndat a zkusit přeměřit?
-> Jirik_Tuňák1983 27.02.19 07:40:52: to stejne brembo max, jen teda bez vibraci, 15 uz maji
-> dragon_cb_cz: dal bych mlhovko-denni, jen diody do snehovych sracek pry na nic, protoze to pry nerozehrejou![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz: dal bych mlhovko-denni, jen diody do snehovych sracek pry na nic, protoze to pry nerozehrejou
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 27.02.19 07:40:52: průser je jakmile se naplní ty držáky bordelem a necháš to stát. Bordel nabyde a pak to dělá ten vlakovej zvuk. U mě je to typicky každý pondělí, když auto celej víkend stojí a pršelo.
-> Jirik_Tuňák1983 09.09.18 19:37:06: Tak jestli jsem je nepřechválil (Ate Power Disc). Hezky čistě obržděné z obou stran bez map po celé ploše. Brzdí tedy hodně pěkně, s vyšší hlučností za určitých okolností jsem počítal. Do nějakých 70 - 90 úplně bez problémů, to jsou i tiché jako běžné kotouče. Při ostrém brždění (nikoliv jen přibržďování, to nedělají nic) z třeba 130, 140 a výše, tak mají takový jakoby vlakový zvuk a zdá se mi, že jsou i cítit drobné vibrace ve volantu. Jakmile se zpomalí pod 100, tak se to zase zklidní. Mají najeto málo, dával jsem je před technickou 9.9. a od té doby najel odhadem tak 700 - 800 km. Mám jim dát ještě pořádně za uši?
-> dragon_cb_cz: JJ vím, ten areál je Havlíčků, to jsou takový místní bráchové, raději veřejně neřešit. K nám do areálu se ted nakýblovali taky nějaký sábisti, právě kolega původně myslel že to jsou tihle, protože předtím tam byl někdo z nich pro díly a ptal se na prostory, že tam platí už asi 50t, ale nakonec je to někdo jiný, myslím nějaký Čermák, znáš?
-> dragon_cb_cz: Jakto? Co má 9-3 NG za problém? Kdysi jsem jednu 9-3 vlastnil.. Do hloubky ten model neznám až dopodrobna..
edit: Zvláště v úpravě od Hirsche vypadá dost dobře..
edit: Zvláště v úpravě od Hirsche vypadá dost dobře..
-> saskyn2: Tenhle člověk se jmenuje Halda... tuším že táta a syn. Maj tam na soby i servis a tahaj hlavně ze švédska. Martin (mladší) dělá taky LPG, zařizoval mi výmaz plynu z 900NG...
-> Jirik_Tuňák1983 26.02.19 16:35:16: Ježiš, to je v Počo u Havlíčků, to je hroznej blázen, tam má vrakoviště větší jak my a to je už co říct![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Halda neco dovezl koukam... jak uz jsem ale rikal dneska kamaradovi (ktery zvazuje, ze proda svoji 900C cabrio), po tom co minuly tyden probehl prvni velky servis na Suzuki, nasledne jsem pro 900NG poridil na leto nejake slusnejsi pryze a na zimu alespon nejake litaky misto ohnilych plechu, vcera jsem nejdriv zaplatil toho brejlovce a nasledne vymenu ATF v Suzuki... tak mi investicnich penez moc nezbyva ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Kocvin: Tak doteď měla 184kW Aero, že jo
Ale tohle jede skoro líp, jsem zvědavej co s kamarádem vytáhneme z tý jednotky za SW... Trocha váhy dolů a manuál taky udělaj svoje.
EDIT: A alternativa, pro kterou jsme tam jeli původně, byla 9-3NG V6 vylepšená od Hirsche na 275 sobů... ale zjistil jsem, že 9-3NG fakt ne-e.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
EDIT: A alternativa, pro kterou jsme tam jeli původně, byla 9-3NG V6 vylepšená od Hirsche na 275 sobů... ale zjistil jsem, že 9-3NG fakt ne-e.
-> dragon_cb_cz: To si žena pořídila nabroušené přibližovadlo teda..
![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Vojťas 25.02.19 14:57:14: Je to 9-5 2.3T, 2006 rok, 206k km najeto, manuál, Vector výbava... cenovka 109 tisíc, s tím že na tom budou nový brzdy předek + zadek, novej palivák (už je okyslej), přetěsní se nějaký drobnosti, bude doplněná a vydezinfikovaná klima, vymění se nějaký silenty na rámu motoru a zadní nápravě atd... Po olejovým servisu je to čerstvě, spojka děláná nedávno.
Sériový výkon je 162kW, ale někdo už se v tom štoural![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Sériový výkon je 162kW, ale někdo už se v tom štoural
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Jarda/felda:
A šestikvalt viď?
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A šestikvalt viď?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)