-> Jirik_Tuňák1983: Jo má, ty 2007 potom dostaly i lízátko dopředu na nárazník ne? Chci někde splašit R nárazník pokud bude štěstí..
Najeto to má 121 tisíc a je to předkola.. S tou převodovkou jsem právě na tebe spoléhal, že budeš vědět. Opravdu jen 5q, jel jsem s tím včera z HK a šestka tam nešla dát ani v manuálním režimu.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
-> Kocvin:
Ročíld.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ročíld.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Kocvin 07.02.19 08:29:16: To má blikač ještě v blatníku, jestli vidím dobře. Po něm přišel ještě facelift ve 2007. Pěkné kósek. Kolik to má naťapáno a to je FWD a nebo AWD? Automaty jsem nijak nezkoumal, ale jsi si jistý tím 5q?
Tak jsem se včera stal regulérním volvařem..
Je to S60 2.4 D5 120kw Summum rok 2006. Po dlouhém vybírání mezi V70, C70 v různých motorizacích, nakonec padla volba na tohle, auto se mi neskutečně líbí.. Jediná vada věc které jsem si všiml až po cestě domů je, že automat je 5q..
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Nwkt: Ono to má výřivý klapky viď? Jsou řešený mechanicky (podtlak?) a nebo elektronicky? (motorek?)
Nestálo by za to je "vyřadit" respektive otevřít mechanicky a zkusit?
Nestálo by za to je "vyřadit" respektive otevřít mechanicky a zkusit?
-> Nwkt: na test bych to projel s odpojenou váhou jestli náhodou nezačne jet a pokud ne, tak nalogovat:
1.log - otáčky, dávku paliva, požadavek na tlak turba, skutečný tlak turba, polohu N75, průtok vzduchu v mg/str, požadavek na tlak v railu, skutečný tlak v railu.
2.log - otáčky, dávka paliva, požadovaný tak turba, skutečný tlak turba, průtok vzduchu v mg/str, diferenční tlak, skutečnou polohu škrtící klapky, EGT před turbem a výstup z lambdy.
Vše samozřejmě na plný plyn 1000-4500 ot. nejlépe na čtyřku.
1.log - otáčky, dávku paliva, požadavek na tlak turba, skutečný tlak turba, polohu N75, průtok vzduchu v mg/str, požadavek na tlak v railu, skutečný tlak v railu.
2.log - otáčky, dávka paliva, požadovaný tak turba, skutečný tlak turba, průtok vzduchu v mg/str, diferenční tlak, skutečnou polohu škrtící klapky, EGT před turbem a výstup z lambdy.
Vše samozřejmě na plný plyn 1000-4500 ot. nejlépe na čtyřku.
-> Alenka: No, můžeme si to zase někdy pučit. Naloguju co budeš chtít ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Nwkt 30.01.19 12:44:42: log by nebyl?
4 plnej přes záklopku a jede to jak v nouzáku a přitom to není. Ta druhá co jsme dávali motor, tak na 4 plnej bez záklopky vystřelila jak střela že jsem se zabořil do sedačky
-> palinator: Ano
-> havlik: Ano, byl venku, vyčištěnej, resetovanej. Nepomohlo
-> havlik: Ano, byl venku, vyčištěnej, resetovanej. Nepomohlo
-> Nwkt: A regeneraci dpf v diagnostice si zkoušel? Ono mě to taky nehlasuje a když se udělala regenerace tak to jelo podstatně lépe.
-> Nwkt:
Tlak v railu je OK?
Tlak v railu je OK?
-> suri: Jo 3.0. Pokud funguje tak super, ale byla tu druhá a ta prostě jede jako v nouzáku, ale trubo tlačí, DPF v pohodě, váha nová, sání čistý .... a za boha nejede tak jak má
-> Pavel P@nkáč: pretože to vlastnia na 90% hnusný asiocáli , poskákané reťaze , meniče KO , vstreky KO , klapky v saní soft. vypnuté , smrdí to ako V3S poväčšine ... nejde o motor , ale o majiteľov audín ktorý nemajú ani tri koruny pokope
-> suri: proč? mě se zdá že na to jaké je to složité tak to funguje dost dobře...
-> Nwkt: 3,0-2,7TDI? to je šrot celé
-> Kocvin 29.01.19 21:21:38: Dělá i jiný auta, ale primární zaměření na Saaby... vyloženě skladem kazety nedrží, ale zrovna jí asi pro někoho objednal a nepotřeboval jí nutně ten den, tak jí dal mě a objednal další.... Jako bonus výměna a diagnostika zdarma - pravda, bylo to tak na 10 minut max
Ale dal mi jí za míň než tehdejší maloobchodní cena u Kučery...
No ale taky nám hned ochotně ukazoval čerstvě dotaženou 9-3NG kábro a přesvědčoval nás, že to je jako auto na manželky dojíždění do práce naprosto ideál... no, možná na to nakonec dojde![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
No ale taky nám hned ochotně ukazoval čerstvě dotaženou 9-3NG kábro a přesvědčoval nás, že to je jako auto na manželky dojíždění do práce naprosto ideál... no, možná na to nakonec dojde
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Kocvin 29.01.19 21:21:38: tak to pak vpoho... nejak zalapovany? u te lady jsem na cepu nejake rotacni poskozeni mel, ale mel jsem strach s tim cokoliv delat a nebylo toho tam nejak moc, tady to muselo byt hrozne![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> dragon_cb_cz 28.01.19 22:59:38: Nějaký týpek co dělá čistě saaby, že měl tohle skladem?
-> Jarda: Je to uděláno tak, aby se to nevyžralo..![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jarda: Je to uděláno tak, aby se to nevyžralo..
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 29.01.19 21:03:24: ne, ojnice lítaji jenom u 1.9 tdi BXE ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Nwkt 29.01.19 20:44:59: prave, ja mel strach, aby se ten motor, ze ktereho mam blok ve zlutym nekousl a takhle vybehane to teda nebylo... lita u tehle aut casto ojnice blokem?![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 29.01.19 15:32:43: Blázne, z tohodle ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 29.01.19 11:34:32: Jinak socka jsem v mnoha ohledech pořád stejná nebo i větší... ale s trochou štěstí možná budu mít v důchodu kde bydlet, pokud se ho dožiju ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda: S 9-5 jsem skončil na průměru 10,79l/100km, ale to auto jezdilo z většiny Prahu a okolí, navíc kombík a automat (pohotovostní hmotnost 1720kg). Na dálku povětšinou nebyl problém jet pod 10, když se člověk hooooodně snažil, tak i pod osm, ale to už chtělo hodně trpělivosti a snahy ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
S 900NG jsem na 9,7 l/100km, ale s tou když už se jede, tak se daleko víc prasí
A dálky nejezdí skoro vůbec - když už jo, tak těch 8 je úplně bez problémů, i k sedmi se dá. Ale je to relativně lehký, snad ani ne 1300kg... manuál.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
S 900NG jsem na 9,7 l/100km, ale s tou když už se jede, tak se daleko víc prasí
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz 29.01.19 14:18:38: zajimave...
kolik ma vlastne spotrebu?
-> Nwkt 28.01.19 19:29:47: z rapida? :)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Nwkt 28.01.19 19:29:47: z rapida? :)
-> Bukaj 29.01.19 11:34:32: V zásadě co píše -> Jirik_Tuňák1983: , ale je to docela složitej vehement - asi bych to nazval "sdruženým modulem kapacitního zapalování". Díky různým chytrystikám to nejen že zapaluje, ale taky skrze měření ionizace ve válci odhaluje detonace (tudíž nahrazuje čidlo klepání, misfires (vynechávání) atd - vše pro jednotlivé válce samostatně. Právě proto mohli u Saabu tak agresivně vsadit na přeplňování - díky tomuhle může Trionic (Saab motor management) řídit ten motor velice citlivě a bezpečně i relativně na hraně (== s velkým plnícím tlakem a chudou směsí). Taky ten Trionic používal na začátku stejné procesory jako soudobé Macy (ještě se někdo diví, proč ty auta byly tak drahý?
).
Dneska už je to pochopitelně překonaný a možná až zbytečně složitý - spousta z toho se dá dělat jinak a ve výsledku jednodušeji/levněji. No a taky to v průměru jednou za 150 tisíc km prostě odejde a člověk musí vysolit desítku za novou...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Dneska už je to pochopitelně překonaný a možná až zbytečně složitý - spousta z toho se dá dělat jinak a ve výsledku jednodušeji/levněji. No a taky to v průměru jednou za 150 tisíc km prostě odejde a člověk musí vysolit desítku za novou...
-> Bukaj 29.01.19 11:34:32: V podstatě zapalovací lišta, pokud se nepletu.
-> Kocvin 28.01.19 21:18:26: a nevyzere mu ji to za chvilku zas? myslim, ze jsem daval foto z nivy te posledni ojnicni a to bylo asi 100x lepsi a i tak jsem z toho nemel uplne dobrej pocit, no skoro 10 tis.km to uz najelo a z toho i neco v extremni zatezi :)
-> dragon_cb_cz: Ty a socka - to možná tak před 15 lety....
...sice nevím, co je to ta "kazeta", ale já (jakožto správná socka) bych se kroutil, i kdybych za to měl dát 950 Kč...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
...sice nevím, co je to ta "kazeta", ale já (jakožto správná socka) bych se kroutil, i kdybych za to měl dát 950 Kč...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Kocvin: Když si vezmu, že se mi na jaře u 9-5 (kterou už jsem tenkrát zvažoval prodat) rozsvítil check engine a zrovna jsem měl cestu okolo Davida, tak jsem tam zajel, po rychlé diagnostice bylo jasno že kazeta a už jsem běžel pro 9500 Kč do bankomatu a ještě byl rád, že jí má skladem a bude to na počkání... asi nejsem až taková socka za jakou se považuju ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: Jo, nějak takhle jsem po jeho rekcích vypadal taky..
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Kocvin: ![21](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/21.gif)
![21](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/21.gif)
-> dragon_cb_cz: U tohohle auta cca 600 sada no.. I tak se chlap celkem kroutil..
-> Kocvin: Uff, no alespoň že tak... vždyť většinou nebejvaj ani nijak hrozně drahý....
-> Jarda - zrušená registrace 28.01.19 14:25:36: Jsi toho neviděl ještě dost ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: Opravu ponecháním jsem měl na mysli stav ojničního čepu..
To víš, že nový šály dostal, tohle by vracel zpátky do motoru jen magor..
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Kocvin: Jako kdo tohle nechá vrátit do motoru, to by mě fakt zajímalo... že neudělá brus kliky, OK, ale alespoň nový šály... nebo i ty jsou za raketu?
-> dragon_cb_cz: Sakra.. Mohl jsem mu to navrhnout ještě před tím, než jsem to složil..![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Kocvin: Jako že vám nechal auto, ať z prodeje zbytků zaplatíte práci s rozebráním a odjel stopem? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Kocvin 28.01.19 16:12:22: tak pokud se to točí netřeba něco měnit a beztak se to ještě dlouho točit bude :-D
-> 1560 - zrušená registrace 30.12.18 12:16:02: ty vole.. to je hrozný. to i palubka 120ky je taková rozumná než nafouklý černý hovno kde není nic :-D
-> dragon_cb_cz: On žádné kapříky ani nemá, je to těžký socan.. Takže zvolil opravu ponecháním..
-> Kocvin: Njn, teď bude o hezkých par kapříků lehčí osel bych řekl...
-> Jumbo: Jo, jede to solidně.. Ale 4.4 V8 bude přeci jen někde jinde.. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz: Samo, že má.. Ale majitel je tupý osel..
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz: Samo, že má.. Ale majitel je tupý osel..
-> Kocvin: To nemá hlídání hladiny? ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Kocvin: zlámat ruce... S tím může být docela sranda, i když je to takový mamut...
-> dragon_cb_cz: XC90 2.5 T
Majitel jezdil tak s půl litrem oleje v motoru, dokud nezapadl ve škarpě a neodlilo se mu to...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Majitel jezdil tak s půl litrem oleje v motoru, dokud nezapadl ve škarpě a neodlilo se mu to...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Kocvin 28.01.19 13:48:53:
brutus... vlastne jsem jeste nic takoveho nevidel
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Kocvin: Aaaale, odkud? Klasická "šála na plech" ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)