skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sharan, Alhambra, Galaxy
Jo to by mohla bejt oběhovka , prožene to vodu od hlavy a asi i z toho bufa aby se neprehral.
Fotka samozřejmě napíču, protože se tam nedá dostat. Ale vypadá to na tohle. www.autokelly.cz/Product/
.../12643296?path=39849...
Dá se nějak ověřit že to funguje? krom rozebrání a to dělat nebudu.
Dá se nějak ověřit že to funguje? krom rozebrání a to dělat nebudu.
Doběh prihrevu je normální, on doplive naftu a turbína postupně doběhne aby se ochladila spalovací komora. Tam by teoreticky mohlo být jako podpůrné čerpadlo k dochlazeni co by honilo vodu z hlavy pryč, je li tam tak někde bude v tom prostoru za motorem okolo hlavy u příčky, jinde nevím že by mohlo být. Ale podle etky a VIN by se to možná dalo vycmuchat.
-> 11mAjA11: ne ne nemam nezavisle, ani predelane, ani origo hodiny pod stropem. Taky si myslim ze tam obehovka neni, ale nekdy mam pocit ze po jizde je slyset dobeh bufiku i neco z motoraku. Ale provozuju climatronic v rezimu auto, tak jestli to muze bejt i v zime vetrak od klimy? Nepodival sem se.
Takže to je FL čili PD, nejsem si úplně jistý jestliy ty prihrevy vůbec mají podpůrné oběhové čerpadlo. Protože ony vlastně nejdou ani nezávisle zapnout ne? Pokud neběží motor tak se nedá spustit , nebo máš u stropního světla časovací hodiny ? Oběhovka bývá někde v prostoru za motorem u dělící stěny co si tak matne vybavuju, mohla by teoreticky být, jestli máš časovač na spouštění nezávisle na motoru.
motor btb 110kw, bufik bufikuje, rano sem pod to lezl a trubky teply od zadu smerem do predu. obaleny jsou tubexem od tchana
Jeste zkusim mrknout jestli najdu obehovy cerpadlo, jestli bezi. Ale tim by nizka teplota stejne nebyla. Ale topi to, to zas nemuzu rict ze by netopilo.

-> Vojťas 14.12.24 18:29:25: me octa pred 3,5 roky zacala zlobit v Madarsku, kdyz jsme jeli do Bulharska, skubala... diag ukazovala 120°C, tak jsem mel strach, ze ji prehrivam, koupil tam termostat gates, menil jsem ho pred lidlem a nic se nezmenilo, tak jsem vymenil cidlo teploty a tim to bylo, ten termostat tam od te doby je a funguje normalne.
Nedavno jsem dal gates do rapida, protoze to drzelo teplotu s calorostatem niz a je to lepsi, ale stjne mi prijde, ze by to jeste tak o 5°C mohlo drzet vys.
S tim varenim v hrnci bacha, uz jsem nekolikrat cetl, ze ho tim nekdo poskodil...
Nedavno jsem dal gates do rapida, protoze to drzelo teplotu s calorostatem niz a je to lepsi, ale stjne mi prijde, ze by to jeste tak o 5°C mohlo drzet vys.
S tim varenim v hrnci bacha, uz jsem nekolikrat cetl, ze ho tim nekdo poskodil...
Na Sharana Alhu Galaxy wahler nebo Vernet ten bude fungovat. Záleží jaký to máš motor, já měl Alhu 81kw 1999 bez funkčního prihrevu to auto netopilo ani s novým termostatem a zakrytym chladičem. Obrovský prostor k vytopení , trubky pod autem hliníkové - šílená ztráta tepla. V průběhu provozování sem je opravil od úniku chl.kapaliny, napatlal voskem a obalil mirelonem a efekt byl velice znatelný.
-> Vojťas: nikdo to zkouset nebude. Namontujou a maximalne to projedou. V lepsim pripade s pripojenou diag, aby videli realnou teplotu.
-> Jarda/felda: no to ja chci novej, ale aby ten novej taky fungoval...nebo to je jiny jak u skodovky, kde kazdej otvira jinak? 

-> Vojťas 14.12.24 16:01:29: v servisu se na to vyserou, rovnou daji novej 

Na bufika bych mel mrknout. je to Eber.
Jaka je praxe v servisech pri vymene termostatu chladiciho okruhu? Kdyz budu chtit aby byl predtim vyzkousenej v hrnci tak budou blbe koukat?
To bych teoreticky vyzkouset sam, ale ty pohledy budou asi taky divny co 
Jaka je praxe v servisech pri vymene termostatu chladiciho okruhu? Kdyz budu chtit aby byl predtim vyzkousenej v hrnci tak budou blbe koukat?


Ano Webasto je ideální naprosto blbuvzdorny výrobek, on stačí odpojit od napájení a pak připojit a běží dále i když ma zapsanou závadu. Eber tohle neumí.
-> 11mAjA11: zlaty Webasto. Na to je diag v podstate volne dostupna a funguje pres kkl kabel.
Jedinej problem je najit "protokol". Treba ve svy OCT mam webasto z PSA. Takze s nim musim komunikovat pres PSA protokol.
Kazdopadne kupoval jsem ho jety (jakoze repas), jediny co nemam origo je drzak a funguje uz par let bez potizi. Zahuli si jen malicko a pak jen para. Jediny, co jsem posral je uchyceni pumpicky, takze ta je extremne slyset.
Jedinej problem je najit "protokol". Treba ve svy OCT mam webasto z PSA. Takze s nim musim komunikovat pres PSA protokol.
Kazdopadne kupoval jsem ho jety (jakoze repas), jediny co nemam origo je drzak a funguje uz par let bez potizi. Zahuli si jen malicko a pak jen para. Jediny, co jsem posral je uchyceni pumpicky, takze ta je extremne slyset.
Čadící přihřev, je-li to Eberschpracher, je pravděpodobně způsoben propalenym sítkem. Ono to bez něj jako nějak funguje ale nemá to ten výkon a poměrně se to namáhá a pak umře něco. Eber je takový zvláštní produkt, dokud funguje je to cajk, ale jak se začne srát tak to je o nervy dávat dokupy. Svého času sem ze dvou skládal jeden na pěkno do Alhambry, díly se sehnat daly , celkem to stálo docela dost, nicméně výsledek byl velice uspokojivý. Naštěstí se mi neblokla RJ , to bych musel hledat někoho kdo má na ten buf diagnostiku, přes auto to nekomunikuje a když se to kousne v důsledku závady a v RJ uloží chybu , tak to už nejde rozbehat bez diagu přímo na Eber, kdy se musí závada smazat..
-> Vojťas: Bufík rozebrat a vyčistit. Bude zadělaná spalovací komůrka a klidně i tryska, jak to zase půl roku neběželo. 

-> ajok:
Při těchto nemrazech musí starej kepl s velkou kompresí startovat i s mrtvejma žhavkama...
Při těchto nemrazech musí starej kepl s velkou kompresí startovat i s mrtvejma žhavkama...
-> Vojťas 13.12.24 06:41:17: prvne bych protuknul zhavicky - kolik jich bude KO
ten bufik, to je zajimave, tam asi nikdo emise nikdy neresil...
edit: precetl jsem to jeste jedno a termostat si taky vymen, co to je za motor? na pritelkyni PD kazdou chvilku odejde nejaka zhavicka, ale zhavicky do vody jsou stale OK - vsechny 3

ten bufik, to je zajimave, tam asi nikdo emise nikdy neresil...
edit: precetl jsem to jeste jedno a termostat si taky vymen, co to je za motor? na pritelkyni PD kazdou chvilku odejde nejaka zhavicka, ale zhavicky do vody jsou stale OK - vsechny 3
Kasička ty vole
se snížením teplot ráno problém se startem. Když je pod nulu tak s pustenim klicku zdechne. Po druhym otoceni cerne zakouri z vejfuku. S teplotama pod 5 stupnu mam na budiku teploty pri beznym rezimu jizdy kolem 2000 otacek tak max 70 stupnu, treba po 30km. A kdyz nastartuju tak je trochu citit v kabine vyfuk, kdyz stojim a po startu bufik jeste nebezi, tak ze od nej to neni. Paráda
bufik bufikuje, a obehovy cerpadlo asi nemam, ale jisty si nejsem, nemam nezavisle topeni.
Jo a bufik, to je nekdy pekna dymovnice, se divim ze na me nekdy nevolaj hasice
. Pri nejakym popojizdeni po meste, respektive po kratkym zastaveni a chcipnuti motoru je ten novej nabeh bufiku doprovazenej kourovymi efekty
a kdyz zrovna stojim nekde na svetlech nema se to kam rozplynout


Jo a bufik, to je nekdy pekna dymovnice, se divim ze na me nekdy nevolaj hasice


Jak sundám první díl výfuku od turba? Šrouby na turbu vidím, ale nemám jak se k nim dostat. Prodloužení poloosy musí pryč?
-> vhml: 313 mali len 4 motion a vr6, nie?
-> Vojťas: jo, to si pamatuju, heldal jsem kola na Berlingo, kde u našeho bylo zapsané jen jedno ET v R15, ale na Berlinga se dávaly od R13 po R15 s asi 10 variantama ET...a inzeráty často jak říkáš: jen foto, nebo jen R1x, málokdo napsal ET...a projít na Bazoši 150 inzerátu bylo na X hodin, ale nakonec jsem 2 inzeráty se správnou kombinací našel 

Blbý ET to na Supa nedam
-> Vojťas 24.09.24 12:35:13: to jsou ale 313mm brzdy ne?
-> 11mAjA11: jo sorry, ET 59, jsou to BBS , poklicky vw, roztec 5x112
a to sem na to nadaval kdyz sem projizdel inzeraty, ze nenapisou ani zakladni veci.Nejsou vyjimkou ani inzeraty Prodam a fotka kola, vice info v sz
to sou urcite uspesny prodeje...
a to sem na to nadaval kdyz sem projizdel inzeraty, ze nenapisou ani zakladni veci.Nejsou vyjimkou ani inzeraty Prodam a fotka kola, vice info v sz

A jaký to má ET ???
Nechce nekdo kola? Na mojim drhnou o brzdice, asi jak mam velky brzdy, ale prej je na Sharanu jezdil. 7jx16 bez gum,
drou teda z vnejsi strany trmenu, ne na prumeru.
Sem myslel jak vyresim neorvany kola zaroven s pneu a hovno...Nakonec sem musel ve ctvrtek nrchat prehodit gumy na svoje disky protoze sem uz nic spravnyho nesehnal, abych v patek odjel na dovcu.
drou teda z vnejsi strany trmenu, ne na prumeru.
Sem myslel jak vyresim neorvany kola zaroven s pneu a hovno...Nakonec sem musel ve ctvrtek nrchat prehodit gumy na svoje disky protoze sem uz nic spravnyho nesehnal, abych v patek odjel na dovcu.
-> vhml 27.08.24 07:42:10: navíc už bude jenom náboj a to nestojí svět
mě to tenkrát vypeklo- měl jsem nový ložiska ale náboje jsem musel doobjednat a auto bylo rozebraný o pár dní dýl 


-> vhml:
Jakože vytvoříš křivý kotouče, který budou sedět na křivej náboj/ložisko?
Já mám v koutě hozený těhlice na 288mm brzdy, tímto vzdávám hold surimu a Milanovi136, kteří mě to pořád řikali a já debil stejně pořád kupoval nový 280mm kotouče.
A když jsem se rozhodl, že to přestrojim, tak jsem Ovcí přestal jezdit a tim to přestalo mít význam řešit.
Jakože vytvoříš křivý kotouče, který budou sedět na křivej náboj/ložisko?

Já mám v koutě hozený těhlice na 288mm brzdy, tímto vzdávám hold surimu a Milanovi136, kteří mě to pořád řikali a já debil stejně pořád kupoval nový 280mm kotouče.

A když jsem se rozhodl, že to přestrojim, tak jsem Ovcí přestal jezdit a tim to přestalo mít význam řešit.

Nebo má smysl shánět někoho kdo umí stočit kotouče na autě? A srovnat to tím? Protože zas rozebírat půl traktoru a lisovat to se mi nechce ani trochu.
-> krtik 27.08.24 05:50:25: tak vzhledem k tomu, že to je na podvozku kde to potřebuješ především celý izolovat proti vodě, tj zatavit do smrstovacky, tak tam to asi jinak udělat nejde. Jinak těch nox senzoru jsem dělal takhle cca kolem 50ks a nikdy nebyl problém, všechny jezdí co vím.
-> Jarda/felda 26.08.24 23:48:35: takže vyházet všechno včetně kotoučů teda 

-> saskyn2 16.07.24 18:21:57: S pájením vodičů na teplotních snímačích opatrně : )))
btw: Sada FDIII a máte vystaráno. Jsou to originál Škoda Auto vypichováky, bez loga.
fdkvom.cz/sady
btw: Sada FDIII a máte vystaráno. Jsou to originál Škoda Auto vypichováky, bez loga.
fdkvom.cz/sady
-> vhml 26.08.24 20:41:09: nemusí být vůle v ložisku, mě se u golfa stalo že se omačkal náboj
a ten pak měl vůli v ložisku

Nevim jak to ma o1
ale naboj a lozisko se kupuje zvlast a pak se musi cely nalisovat.
Co pak vlastne udela tu hazivost? Lozisko by melo vuli. To se teda omacka naboj?

Co pak vlastne udela tu hazivost? Lozisko by melo vuli. To se teda omacka naboj?
-> vhml 26.08.24 17:45:44: Určitě náboj. To má systém jako O1?
-> vhml: pro jistotu dat vse no.
Řeším kopající kotouče. Doměřil jsem se ale, ale že mi hází náboj. Znamená to vyměnit jen ložisko? Nebo i samotný náboj mám dát nový? A kotouče budu muset dát taky, protože destičky do nich tu házivost náboje nejspíš vyhlodaly, protože když je proti náboji otáčím, tak to hází vždycky víc než v původní poloze.
Finale. 8 kabliku a usetrenych 13t.
Ty vypichovaky jsou nejlepší od fd kvom.
Ty vypichovaky jsou nejlepší od fd kvom.
-> Vojťas: hele dej hlavně nový kabely tam kde se to ohýbá. Zbytek je úplně jedno to přežije auto, klidně bych to zapajel. Dneska jsem dělal nox.
Tak ze nikdo nedoporucite zadny spojky ani vypichovak kterym to pujde? 

-> saskyn2: mě určitě ne. Zkusim nezapomenout 

-> Nwkt 15.07.24 20:51:45: Jo ty si chtěl tu druhou baterku vid. No jedno z těch aut co budu likvidovat webasto mělo, ale s vysokou mírou pravděpodobnosti jsem to z toho už někomu vymotával, možná i kdysi tobě
Takže asi jediný auto co to 100% má mám stát na chalupě. Bud připomenout o víkendu, nebo musíš napsat -> krtik: on se nudí, určitě to rád vymotá


-> saskyn2: hmm webasto
to mi něco připomíná 


-> vhml 14.07.24 15:09:13: ja vim, sada opravenejch svazku do dveri na auto za ctyrku s tim ze je zaloha na vraceni tvy stary kabelaze.
20 cm kabelu se silikonovou izolaci a nove napinovano do konektoru.
Ale myslim ze to paji a dava do buzirek. mozna dvou.
Tak ze to vidim na opravnou sadu od nej na ty dvoje dvere. ale jeste sem nemel cas mu napsat.
proto sem se psal jake spojky doporucite , s tim pajenim nejsem uplne v souladu.
20 cm kabelu se silikonovou izolaci a nove napinovano do konektoru.
Ale myslim ze to paji a dava do buzirek. mozna dvou.
Tak ze to vidim na opravnou sadu od nej na ty dvoje dvere. ale jeste sem nemel cas mu napsat.
proto sem se psal jake spojky doporucite , s tim pajenim nejsem uplne v souladu.
-> Pavel P..: i železa, dneska jsem posbíral nějakej bordel po zahradě a hodilo to 2000. Ještě tu mám 3 auta na odvežení, ale obávám se že ty kurvy dávají za kastle mín.