Tu je nějaký návod na skryte menu :
Jinak je to VW MFD tak nějaké návody by někde být mohly.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sharan, Alhambra, Galaxy
Málem sem nejdřív nevěděl na co všechny ty tlačítka jsou
Je nějáká šance aby to rádio na mě mluvilo anglicky? Jako že přes menu, nebo se musí přehrát. Německy neumím![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ani nevím co to je za typ, v papírech je jen SN a na něm nic není.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Je nějáká šance aby to rádio na mě mluvilo anglicky? Jako že přes menu, nebo se musí přehrát. Německy neumím
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ani nevím co to je za typ, v papírech je jen SN a na něm nic není.
-> Dauntless24 13.04.23 12:04:54: -> vhml 13.04.23 00:47:21: -> Nwkt 12.04.23 23:36:48: ja loni pred Vanocema daval Borsehung, prace hrozna, ale delal jsem to na blbym - ramovym zvedaku, kde i po podlozeni spalkama bylo malo mista, pustit dolu napravnici a stabik a pak hlavne to dostat z5, dobre je jen, ze nejde pootocit volantovka na tisicihranu, protoze tam je ploska
-> vhml 13.04.23 00:47:21: to obdivuji, ani u jednoho auta nam dotesnovac nepomohl, u meho by teda ani nemohl, to bylo na s*acku, ale alespon jsem si vytvoril reseni na nouzovy dojezd bez serva - kratky remen, ktery pohani jen altik a klimakompesorem by tocil obracene, takze tu hlavne nesmim zapnout
-> vhml 13.04.23 00:47:21: to obdivuji, ani u jednoho auta nam dotesnovac nepomohl, u meho by teda ani nemohl, to bylo na s*acku, ale alespon jsem si vytvoril reseni na nouzovy dojezd bez serva - kratky remen, ktery pohani jen altik a klimakompesorem by tocil obracene, takze tu hlavne nesmim zapnout
Tak já se jdu přihlásit do vašeho klubu. Pomalu se stávám provozovatelem dalšího Fordu, o rok novějšího než Mondea
Galaxy 1.9 tdi 110kw 2005, motor BTB euro 3. Doufám že mé představy o nesmrtelnosti tohoto motoru nejsou zcela vzdálené realitě. teď to má na tachu nějak 210k km, dovoz 2014 ze SRN ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Výbava takovej střed, vlastně sem to moc neřešil, je to auto od tchánova.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Výbava takovej střed, vlastně sem to moc neřešil, je to auto od tchánova.
-> vhml: tam je otázka asi jak moc to teklo, tady od rysky max do toho že se servo zavzdušní stačí týden, a to auto není denně v provozu
-> Dauntless24 12.04.23 23:19:43: hele ja už to 2x oddalil, ze jsem sundal manžetu, poradne to pod ni vystrikal cisticem a pak jsem do rizeni nalil nějakej utesnovac.
-> Dauntless24: Vyměnit
Pánové dotaz, Sharan 1.8T 2001. Je proveditelá nějaká forma opravy/přetěsnění když teče olej ze serva přes manžetu u tyče řízení? Nebo jedině výměna. Protože z dílenské přručky jsem pochopil že samotnej hřeben je nerozebíratelnej. Nebo že se s tím nepočítá.
Už jsem na googlu našel kde je kostra,podívám se až budu u auta,dekuji
-> StepaNoFUN: Dekuji za odpoved, bohuzel nejsem zase tak technicky typ... auto az zprovoznim dam automechanikovi, bohuzel ted stoji na docela blbem miste..
Muzes nejak rozvest tu kostru jak poznam? pojistkovy box na baterce jsem prosel, pojistky jsou ok, co myslis tim vyhral?
Muzes nejak rozvest tu kostru jak poznam? pojistkovy box na baterce jsem prosel, pojistky jsou ok, co myslis tim vyhral?
-> Jaktak: kostra na karoserii? Pojistkovej box na baterce? Ten se rad vyhral...
Dobrý den, potřebuji poradit.
Mám vůz Seat Alhambra rv 2002, 1,9TDi 85kw. Auto nejde odemknout centrálem, budíky nesvítí, motor nejde nastartovat, netočí...tváří se jako by byla vybitá baterie, ale ta je nabitá. Na co se zaměřit, na netu jsem vyčetl že to může způsobit relé 109. Pojistky jsem prošel, jsou OK, kabely od baterie jsem narychlo prošel a tváří se nepoškozené... může dělat tyto problémy relé 109? Diagnostiku bohužel nemám.
Na co se ev. dále zaměřit?
P.S.: auto občas dělalo že během jízdy zhasl motor i budíky, po vypnutí klíčku motor hned nechytl...
Mám vůz Seat Alhambra rv 2002, 1,9TDi 85kw. Auto nejde odemknout centrálem, budíky nesvítí, motor nejde nastartovat, netočí...tváří se jako by byla vybitá baterie, ale ta je nabitá. Na co se zaměřit, na netu jsem vyčetl že to může způsobit relé 109. Pojistky jsem prošel, jsou OK, kabely od baterie jsem narychlo prošel a tváří se nepoškozené... může dělat tyto problémy relé 109? Diagnostiku bohužel nemám.
Na co se ev. dále zaměřit?
P.S.: auto občas dělalo že během jízdy zhasl motor i budíky, po vypnutí klíčku motor hned nechytl...
Jak je to tam s korozí, když je to vlastně přeskládaná B6?
-> vhml 02.05.21 11:01:51: Tutaj např.
www.sauto.cz/osobni/.../1 8973653?goFrom=lis...
Vypadá to dobře a taky si říkám, že proč 7, když stačí 6.
Dokonce se ty vozy líbí i Karkuli.
www.sauto.cz/osobni/.../1 8973653?goFrom=lis...
Vypadá to dobře a taky si říkám, že proč 7, když stačí 6.
Dokonce se ty vozy líbí i Karkuli.
-> Jirik_Tuňák1983 02.05.21 10:45:42: jsou tam drzaky v podlaze ze do ty druhy rady si vyberes jestli 3 nebo 2. Ty zadni sedacky s operkama jsou celkem vzacnost a takový auto pak vetsinou nema drzaky na to abys tam 3 obyc sedacky, samozrejme podlaha je stejna, takze staci koberec potunit nozem a drzaky kaufnout na vrakaci
-> peter13789 02.05.21 09:40:23: Viděl jsem i verzi s 2+2+2 a to vypadalo už dobře. Dokonce tam byly ve druhé řadě i plnohodnotná křesla s loketkami po obou stranách.
To máš to samé jako Espace, ve starém bylo samozřejmě také mnohem více místa, než v nové designovce.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Čokin 02.05.21 10:18:03: Kvůli tuhosti karoserie při zachování nějaké hloubky kufru.
To máš to samé jako Espace, ve starém bylo samozřejmě také mnohem více místa, než v nové designovce.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Čokin 02.05.21 10:18:03: Kvůli tuhosti karoserie při zachování nějaké hloubky kufru.
-> peter13789: Souhlas, u 1 a 2 to slo do kufru beze schodku 3ka už musí mít rantl.... Proč proboha?!!!
-> peter13789 02.05.21 09:40:23: jo, to mi chybi, u vsech novych aut. Proc mam mit vzadu 3 sedacky, kdyz deti mam 2...
-> vhml: Variabilita je u jednotkového sharana parádna, ale v nástupcoch nikde a nikdy už nebude toľko miesta.
-> Jirik_Tuňák1983 28.04.21 16:20:09: no třeba v mým Sharanu se vzadu sedí nahovno, protože skrz rovnou podlahu máš pokrčený nohy. A sedadla vzadu samozřejmě úzký jsou. Do auta evropský velikosti se prostě 3 plnohodnotný sedačky vedle sebe nevejdou. Výhoda u starýho Sharana je, že prostřední dáš doprdele a ty krajní blíže k sobě a především dál od dveří.
Jinak to rozměry sedadel kopíruje Galaxy, což se nelíbilo ani Radkovi, u kterého to byl taky jeden z kandidátů.
Já bych problém úplně neměl, ale kluci určitě ano a nevím, zda by tam nebyla cesta na hory za trest.
Sedák krátký, málo skloněný, opěradlo nízké s minimálním tvarováním. Navíc i pan moderátor říká, že je to na rozměry vozu dost úzké.
-> Nwkt: A některé věci poukazují docela dost na konstrukční stáří vozu. Je vyloženě vidět, že se prostě přidávalo, aby to bylo poplatné době. Jak jsem se o ta auta nezajímal, tak teď občas čumím s otevřenou hubou. Ale jinak je to pěkné furt.
Já bych problém úplně neměl, ale kluci určitě ano a nevím, zda by tam nebyla cesta na hory za trest.
Sedák krátký, málo skloněný, opěradlo nízké s minimálním tvarováním. Navíc i pan moderátor říká, že je to na rozměry vozu dost úzké.
-> Nwkt: A některé věci poukazují docela dost na konstrukční stáří vozu. Je vyloženě vidět, že se prostě přidávalo, aby to bylo poplatné době. Jak jsem se o ta auta nezajímal, tak teď občas čumím s otevřenou hubou. Ale jinak je to pěkné furt.
Jinak mi přijdou možná všechny ty motorizace dost rizikové. Někdo tady zmínil, že snad jsou menší komplikací dnešní nafty.
Nejméně rizikové mi přijdou překvapivě i dle ohlasů ty renolďácký benzínový motory.![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Nejméně rizikové mi přijdou překvapivě i dle ohlasů ty renolďácký benzínový motory.
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> vhml 27.04.21 21:50:01: To tě v tom sežere.
No, moc si nedovedu představit slabší evropský motor, bohužel spojený s menším objemem, který v obludě o váze kolem 2000 a více kg bude nějak fungovat. Proto větší výkon beru jako rezervu s tím, že na delší trase, při dálničním tempu a v členitějším terénu to nebude utrápený. Pořád se bavíme o benzínu. 110 kW benzín proti 110 kW naftě v té krávě prostě bude mít horší dynamické parametry a já bych občas taky rád předjel. Do těch 1.5 apod. nemám moc odvahu jít.
Však se podívej na benzínové motorizace, které nabízí konkurence v obdobně velkých autech.
Espace - 1.6 TCe (147 kW), 1.8 TCe (165 kW)
Sharan, Alh - 2.0 TSi (162 kW)
S-Max, Galaxy - 2.0 EcoB. (176 - 177 kW)
Zafira - 1.6T (147 kW)
Všechno přímovstřik a nezřídka už i s GPF, tak nevím no....
A můj oblíbený Pentastar, že 3,6 V6 (213 kW) - nepřímovstřik, řetěz. Dynamicky se mi to líbí asi nejvíce, spotřebou taky.
Bazary zavřený, takže si nemůžeš udělat nějak kloudně výlet a projet si to v jeden den všechno, nebo alespoň většinu.
No, moc si nedovedu představit slabší evropský motor, bohužel spojený s menším objemem, který v obludě o váze kolem 2000 a více kg bude nějak fungovat. Proto větší výkon beru jako rezervu s tím, že na delší trase, při dálničním tempu a v členitějším terénu to nebude utrápený. Pořád se bavíme o benzínu. 110 kW benzín proti 110 kW naftě v té krávě prostě bude mít horší dynamické parametry a já bych občas taky rád předjel. Do těch 1.5 apod. nemám moc odvahu jít.
Však se podívej na benzínové motorizace, které nabízí konkurence v obdobně velkých autech.
Espace - 1.6 TCe (147 kW), 1.8 TCe (165 kW)
Sharan, Alh - 2.0 TSi (162 kW)
S-Max, Galaxy - 2.0 EcoB. (176 - 177 kW)
Zafira - 1.6T (147 kW)
Všechno přímovstřik a nezřídka už i s GPF, tak nevím no....
A můj oblíbený Pentastar, že 3,6 V6 (213 kW) - nepřímovstřik, řetěz. Dynamicky se mi to líbí asi nejvíce, spotřebou taky.
Bazary zavřený, takže si nemůžeš udělat nějak kloudně výlet a projet si to v jeden den všechno, nebo alespoň většinu.
-> vhml:
Jinak rodince obvykle stačí když dostaneš otáčky nad 4000 a už si myslí že je chceš zabít, tak je to třeba v kombinaci s tím že se nesmí přidat plyn naplno důvod proč je třeba hodně poníků.![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Jinak rodince obvykle stačí když dostaneš otáčky nad 4000 a už si myslí že je chceš zabít, tak je to třeba v kombinaci s tím že se nesmí přidat plyn naplno důvod proč je třeba hodně poníků.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> vhml 27.04.21 12:51:38:
Já myslel že takovej expert jsem jen já. A nebo 2 dny klíče zvenku dveří. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 27.04.21 20:35:50: no a potřebuješ vlastně 147+ kW ve stodole naložený rodinou? Já teď ještě příležitostně koukám po S-Maxech, ten 2,5T od Volva by byl príma. Jenže vlastně co s tim no. A je to vždy jen manuál.
-> Nwkt 27.04.21 20:36:51: To už je jak XC90, kterou mydlili 12 let.
-> Jirik_Tuňák1983: Jsem ti psal, že to je stará platforma dvojkový oktávky a B6 passata
-> Nwkt: Koukal jsem, že když si nastavíš MPV, rok, posuvné dveře, 7 míst, motor od 147 kW v benzínu, tak ti vypadne jen Sharan, Alhambra, Grand Voyager, Pacifica a to je vše. Sem tam Sienna nebo Honda Odyssey a podobné odnože pro americký trh. Moc toho tedy není.
Co je škoda a moc se nepovedlo, je ta otevřená a viditelná pojezdová ližina. Mohli ji posunout pod spodní hranu okna a nebyla by vidět.
Jinak čučím jako puk, páč Zafira a dvojčata Alhambra + Sharan se dělají už tak 10 let s různou porcí faceliftů.![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Co je škoda a moc se nepovedlo, je ta otevřená a viditelná pojezdová ližina. Mohli ji posunout pod spodní hranu okna a nebyla by vidět.
Jinak čučím jako puk, páč Zafira a dvojčata Alhambra + Sharan se dělají už tak 10 let s různou porcí faceliftů.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Nwkt 27.04.21 20:14:35: To pak zase koukám na volant nebo ovládací páčku.
-> Jirik_Tuňák1983: Třeba tak ze koncern, pokud otevřeš jen kufr dálkou, tak se sám zamkne po zabouchnutí a je jedno kde je klíč, to samý že jde zamknout pokud jsou zavřený řidičovo dveře, ostatní můžou být otevřený, takže klíč Ti muže vypadnout třeba když vyndaváš dítě ze sedačky a zabouchneš klíče v autě...
-> Jirik_Tuňák1983: Jo a bacha, nejsem si teda jistej jestli i u těch poslední Sharanů. Ale u MQB aut že má radar neznamená že má adaptivní tempomat
-> Jirik_Tuňák1983: Všechno za příplatek
Dotaz další. Adaptivní tempomat a nouzové brzdění.
Koukal jsem na Sharan a Alhambru, ale přišlo mi zvláštní, že třeba i roky 2017 nebo 2018 nemají na čumáku radar, přičemž se jednalo o pěkné výbavy a v některých případech i o speciální edice. Umí to s DSG zástavit a zase se rozjet?
Bývají tam tyto prvky standardně, na přání a nebo vůbec? Nečtu recenze, odrážím se od inzerátů.
Koukal jsem na Sharan a Alhambru, ale přišlo mi zvláštní, že třeba i roky 2017 nebo 2018 nemají na čumáku radar, přičemž se jednalo o pěkné výbavy a v některých případech i o speciální edice. Umí to s DSG zástavit a zase se rozjet?
Bývají tam tyto prvky standardně, na přání a nebo vůbec? Nečtu recenze, odrážím se od inzerátů.
-> Mr._Nosferatu 27.04.21 15:08:08: Asi jedete s vhml každý na jiné frekvenci.
Jak mohou jít nebo nejít zamknout dveře dálkou, když je dálka v kufru?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jak mohou jít nebo nejít zamknout dveře dálkou, když je dálka v kufru?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml 27.04.21 10:35:39: Jsou auta co nejdou dálkou zamknout, pokud jsou otevřený dveře, přesně z tohoto důvodu.
-> Jirik_Tuňák1983 27.04.21 10:51:41: me se takhle na vsi častějs stane, ze ráno hledám klíče a jsou v zapalování před barákem ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136: Ale moc častý to asi nebude. Já to v žádným inzerátu ještě neviděl
Na kufr bývá tlačítko z boku klíče ne?
-> Nwkt 27.04.21 10:48:23: Taky mi to přijde super. Hlavně kvůli bezpečnosti, když třeba nakládáš nebo vykládáš věci v kufru a uvnitř máš tašku s osobními věcmi. Na sedačce a nebo na zemi.
-> vhml 27.04.21 10:46:48: aby to lidi vysíralo
Otcovi to teď z nějakého důvodu, po nastartování, samo odskočí a musí vystoupit a ten kufr zabouchnout.
Off: nevíte někdo, co to způsobuje?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Off: nevíte někdo, co to způsobuje?
-> vhml: Odemkne ti to pouze kufr, dveře zůstanou zamčený
-> Nwkt 27.04.21 10:39:30: jako u elektrickejch dveří jo, ale kurva k čemu to je u jedničkový fabie?
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml 27.04.21 10:35:39: Já to použil zatím u všech aut. Když nechci otevírat celé auto, tak je to fajn.
Měl to Citron, Karkule Fifi, Volovo i Cromaňonec.
Kdyby k tomu jako bonux byl i automat na zavírání a otevírání, byl bych úplně nejraději.
Měl to Citron, Karkule Fifi, Volovo i Cromaňonec.
Kdyby k tomu jako bonux byl i automat na zavírání a otevírání, byl bych úplně nejraději.
-> vhml 27.04.21 10:35:39: Kdyby jste měli pořádný auta, čti sedan, tak se ti ten kufr otevře. Nebo kdybys měl elektrický vrata tak se otevře a pak i zavře
a nejlíp kessy s el. vratama a easy open ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 27.04.21 10:13:37: myslíš to tlačítko, který je na většině aut úplně k hovnu a slouží jen k tomu aby sis v kufru ty klíče zabouchl? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Nwkt 27.04.21 08:51:58: A kde je kufr? ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Co se kazí u těch elektrických dveří?
Mechanismus, svazek, něco jiného?
Jdou otevírat dálkou?
Mechanismus, svazek, něco jiného?
Jdou otevírat dálkou?
-> Nwkt 22.04.21 13:32:11: U benzínu?.
A jak souvisí močka s elektrickými dveřmi?
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)