skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sharan, Alhambra, Galaxy
-> Majki 01.02.14 18:04:25: tak hodně oříškový čokolády ta je taky dobrá na nervy
-> vhml: nekouřím, nekouril jsem....
-> Nwkt: uz mám rozebrane docela dost takže to asi klimu nemělo :-D na vyčerpání uz nedojedu... osud.
takže jdu bojovat :-(
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Nwkt: uz mám rozebrane docela dost takže to asi klimu nemělo :-D na vyčerpání uz nedojedu... osud.
takže jdu bojovat :-(
-> Majki: To bude rozebrat půl auta a vypustit klimu pokud jí to má
-> Majki 01.02.14 17:34:55: to si kup nejmíň karton cigaret :-D
další dotaz na sharana, výměně radiatoru topeni musi dolů palubka? respektive cela nebo je nějak rozdělena?
-> Čokin: kde to mám podepsat?
ale kdo chce kam ..
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček 29.01.14 22:42:08: jak už právě zaznělo, pokud měl Sharan sloužit jako rodinný auto, tak se zpravidla na motor nehledí, protože těch kilometrů se moc nenajede.
Typickej příklad je třeba Lemmons. Má S-Maxe s 2,5 T. Běžně jezdí nějakým spotřebákem, S-Max je na výlety s rodinou atd a těch kilometrů není tolik aby se musela řešit spotřeba a když s tím náhodou jede sám tak se pěkně sveze.
Typickej příklad je třeba Lemmons. Má S-Maxe s 2,5 T. Běžně jezdí nějakým spotřebákem, S-Max je na výlety s rodinou atd a těch kilometrů není tolik aby se musela řešit spotřeba a když s tím náhodou jede sám tak se pěkně sveze.
U téhle motorizace a ještě k tomu pohonu 4x4 takový stav km není možný to se rovná skoro zázraku. Já scháněl přes člověka co se už nějakou dobu zabývá dovozem aut z německa a když jsme původně scháněli 4 kolku tak km nešli pod 250 tis. s tím, že ty auta byli dotlučený poškrábaný a buhví co všechno............většin
a dělala horské mikrobusy a vozila lyžaře. Ono je to jednoduché napíchnout na VAG a řídící jednotka hned ukáže co v tom je (pokud tedy není taky měněná což, ale u VR6 bývá problém, ale dá se).
Každopádně nejsem příznivcem takto nablýskaných aut na fotkách...........většino u pak ten stav je opačný. Někdo si hold potrpí aby to bylo ve slušným stavu s nějakou čitelnou historií a někomu stačí že se to leskne a má to plnou výbavu, jenže jak se jednou roztočí kolotoč závad....roztočí se i peněženka![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Každopádně nejsem příznivcem takto nablýskaných aut na fotkách...........většino u pak ten stav je opačný. Někdo si hold potrpí aby to bylo ve slušným stavu s nějakou čitelnou historií a někomu stačí že se to leskne a má to plnou výbavu, jenže jak se jednou roztočí kolotoč závad....roztočí se i peněženka
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> U-Geen: No já nemám nic proti naftě, pokud mám možnost koupit prověřenej kus - což asi mít nebudu, takže spíš budu koukat po benzínovejch - a LPG je pak relativně jasná volba, pokud už něco koupím, tak s perspektivou, že to vydrží delší dobu. Jedinej voser jsou podzemní parkoviště no ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> dragon_cb_cz: no kolem 25ti tkm se to nejak lamalo, ze se to jakoby uz vyplatilo... ale samozrejme zalezi, jak dlouho si to clovek chce nechat a taky na konkretni motorizaci. Ja prave premejslim, jeslti pristi "rodinny" auto bude benzin, nafta nebo LPG,ale zatim to stejne vidim na prezranej benzin v nejakym SUVcku :)
-> U-Geen: No jasně, ale to přece nemusí bejt 30 tisíc za rok ne? A ne vždy se plány vyplní... segra má v té 1.8T taky plyn, dali ho tam po koupi, teď to bude skoro 10 let, zaplatit se to stihlo a to najedou za rok podstatně míň...
-> dragon_cb_cz: tak ja nevim ale LPG tam obvykle rozumnej clovek montuje az pri nejakym najezdu, kdy se to vyplati ne?
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: Opět, proč minimálně 30 tisíc ročně? A já bych pro rodinku teda spíš kupoval něco benzínovýho, pokud to má bejt auto s menším nájezdem...
Neříkám že to tak musí bejt, ale mám podobný případy ve svým okolí - benzínový auto koupený právě protože se s ním nejezdí tolik a tudíž na spotřebu netřeba tolik koukat. Nevěřím tomu že všechny 10 let starý oktávky maj najeto půl milionu, když jen u nás v rodině jsou dva příklady opaku (12 let stará 1.8T s cca 230ti tisícema tuším, moje 14 let stará 1.9TDi s 310ti...)
Jinak zajímá mě to i protože podobný auto chtěj kupovat hned dvě famílie v mým okolí a nás to možná čeká taky....
Neříkám že to tak musí bejt, ale mám podobný případy ve svým okolí - benzínový auto koupený právě protože se s ním nejezdí tolik a tudíž na spotřebu netřeba tolik koukat. Nevěřím tomu že všechny 10 let starý oktávky maj najeto půl milionu, když jen u nás v rodině jsou dva příklady opaku (12 let stará 1.8T s cca 230ti tisícema tuším, moje 14 let stará 1.9TDi s 310ti...)
Jinak zajímá mě to i protože podobný auto chtěj kupovat hned dvě famílie v mým okolí a nás to možná čeká taky....
-> dragon_cb_cz: stát se může ale nikdo si nekoupí auto za milion aby pak stálo v garáži .. rodinka si spíš koupí tdi a ne nejsilnejší vr6.. navíc u toho jak byl tady link tak 3 roky starej plyn x najeto min 30tis ročně to je 90tis km jen na plyn a tech dalších 9 let to jezdilo 9tis km ročně ?! vetšina tech aut má najeto hodne přes 300tis ale to maj všechny ty ochcávky co táhnou odspoda taky
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: Proč ne? Zrovna u takovýho auta bych čekal, že nemusí mít až tak velkej nájezd - pokud to měla rodinka s víc dětma, tak ta nenajezdí 30 tisíc za rok většinou...
Uznávám, že náš rodinnej T4 se 185 tisícema od roku 1990 je trochu extrém, ale nějak jsem čekal, že koupit Sharana s rozumným nájezdem nebude až takovej problém...
Uznávám, že náš rodinnej T4 se 185 tisícema od roku 1990 je trochu extrém, ale nějak jsem čekal, že koupit Sharana s rozumným nájezdem nebude až takovej problém...
-> Majki: z vlastní zkušenosti radeji koupit levnější kus třeba i se závadou než navonenou bídu .. 180tis nebude mít najeto po 12 letech ani jeden, s tím musíš počítat ..
minule na aukru se vydražilo galaxy 2,8 s novým plynem za tuším 63tis kč 2001 rok výroby ..
minule na aukru se vydražilo galaxy 2,8 s novým plynem za tuším 63tis kč 2001 rok výroby ..
-> Majki 29.01.14 21:16:11: rozvody ...
-> Kuladmin: ta stříbrna strašně klame ale kdo ví... mam to trochu z ruky...
spis než přesně toto auto mě zajímá co je u tohoto typu, motoru, roku nejproblemovejsi. nebo čemu se vyhnout?
spis než přesně toto auto mě zajímá co je u tohoto typu, motoru, roku nejproblemovejsi. nebo čemu se vyhnout?
-> Majki 29.01.14 20:29:12: ted nebudu mít cestu kolem že bych ho okouknul ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Majki: Mozna klamou fotky ale vidim tam nejak moc odstinu barvy - bourany??? musel by clovek videt na vlastni oci za slusneho svetla ve dne.
www.sauto.cz/osobni/.../1
2463369?goFrom=lis...
Co vy na to? chcu slyšet same zapory
nechcu tak velké auto ale strašně se mi libi ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Co vy na to? chcu slyšet same zapory
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Nwkt 14.01.14 19:25:31: GAS se k nevoli všech SAGistů používá na Galaxy foru ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Čokin: Proč né GAS? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: Vašku navrhuji přejmenovat toto téma třeba na ,,Problematika vozů SAG" nebo jen SAG ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Čokin: já dělal akorát brzdy a bufík naštěstí
Kdybys potřeboval díly za dobrou cenu tak dej vědět, naceníme a uvidíš
Jinak musím říct, že jsem taky max spokojenej, super autíčko![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Karel.: Mám 1,9 Tdi 85 kw zatím to mám bez čipu, ted se to tak nějak pomaličku (jak jsou prachy) snažím dát trošku do kupy. Ještě mě čeká spojka , rozvody a zadní brzdy komplet + potřebuju tažné takže investice ještě nějaká bude, ale jak pořeším tohle tak bych to čipnul na 115 kw. Jinak maximální spokojenost s autem![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Čokin: a ty tam máš chip? kolikátku vlastně máš?96kW? já jdu na chip k jednomu borcovi co jezdí závody do vrchu a zkušeností má dost. To říkám pořád, že je to volovina ta krabička![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Karel.: Byl jsem v Českým Těšíně u pana Hájka má firmu TdiFun byl jsem se tam domlouvat na brzdu a došla řeč i chipování, říkal, že nechápe jak někdo může něco nachipovat aniž by to pak odbrzdil. A tady těm krabičkám se jen zasmál, prý je to pohřbívání motoru za živa. Říkal, že za ním jezdí hodně lidí i těch co mu řekli že je za 5500,- drahý, že jinde jim to nachipují za 3500,- ale když se pak odměřil výkon nestačili se divit.
-> vhml: jsem si to myslel dobře![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Nwkt: Náhodou to díky RJ232 budí dojem chytrý krabičky, bohužel jeden drát povede jen dovnitř a ven a druhej bude mít v krabičce odpor :D.
-> Karel. 02.01.14 12:12:18: powerbox je vždy jenom o posílání nesprávnejch vstupů do ŘJ.
Pokud je to zapojený na čidlo teploty vody, tak to tvrdí jednotce, že je motor studenej a potřebuje obohatit směs. Na to opravdu stačí jen do drátů píchnout odpor. Maximálně je tenhle powerbox trochu lepší a nemění odpor o pevnou hodnotu ale s nějakou charakteristikou. Pořád je to ale prasárna.
Pokud je to zapojený na čidlo teploty vody, tak to tvrdí jednotce, že je motor studenej a potřebuje obohatit směs. Na to opravdu stačí jen do drátů píchnout odpor. Maximálně je tenhle powerbox trochu lepší a nemění odpor o pevnou hodnotu ale s nějakou charakteristikou. Pořád je to ale prasárna.
Sytič.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Nwkt: já si to myslím, ale potřebuju argument pro tchána, nevěří, že je to kurvítko. Já bych do svého nedal. Rezistor? takže to jak oblbuje?
Měl by mít 98kW co slibujou a to rozhodně nemá
Měl by mít 98kW co slibujou a to rozhodně nemá
-> Karel.: Jo, kurva drahej rezistor. To radši zajeď do dieselpoweru ať ti udělají čips
jen tak ze srandy sem něco hodím aukro.cz/chip-box-tuning-
skoda-octavia-fabia-audi-v
w-pd-i3672024522.html
co si o tom myslíte? Je to připojený na čidlo teploty a palivovou soustavu. Dle mě je to pouze oklamání jednotky ohledně teploty.
Tchán to má v autě už pár měsíců a přiznal barvu až teď
Nevěřím tomu a dle mě je to kurvítko, ale....... Jel jsem se projet a to auto daleko líp akceleruje, turbo tahá už od nižších otáček. Spíš mě zajímá jak to funguje? Oblbne čidlo, že má málo stupňů a on to víc obohatí ne?
Jo a žere mu to prý stejně, spíš míň.
Já jdu teď na chip 96kW, tak jsem zvědav na rozdíl![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
co si o tom myslíte? Je to připojený na čidlo teploty a palivovou soustavu. Dle mě je to pouze oklamání jednotky ohledně teploty.
Tchán to má v autě už pár měsíců a přiznal barvu až teď
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jo a žere mu to prý stejně, spíš míň.
Já jdu teď na chip 96kW, tak jsem zvědav na rozdíl
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Čokin: no je fakt, ze kdyz jsem kupoval nahradu od championu - olejovej do toleda - tak nesel nasadit, protoze rozmerove proste neprosel mezi prickou, motorem a prirubou filtru :-)
-> Čokin 25.12.13 16:39:51: vzducháče starline, měnim spolu s olejem a pasujou dobře
-> Pavel P@nkáč: Tak ten vzducháč bych ještě pochopil, ale ten palivový filtr to mě nejde do hlavy.
-> Čokin: je to bezne, vzdycky kdyz jsem chtel dat zakaznikum neco levnejsiho tak to vypadalo podobne, vzduchac vetsi nebo mensi, pouzivam UFI sice je na krabicce obcas made in poland ale bez problemu...
-> Čokin 25.12.13 13:29:10: -> Čokin 25.12.13 13:29:10: ja už po pár peripetiách ani iné ako origo neberiem
-> suri: Začínám se přiklánět k tomu prvnímu, protože jinak je totožný s tím Manem, asi mě nezbyde než přikoupit ještě Mann.
-> Čokin 25.12.13 13:25:16: šmejd filtre alebo na inú motorizáciu
Pánové, dnes jsem se pustil do výměny filtru na Alhambře 2001 , 1,9 TDi PD, koupil jsem vzducháč od Championu a je asi o cca 4mm na každou stranu větší takže nejde do Mann. Pak následoval palivový filtr, ten jsem koupil také Champion ale po zapojení a nastartování z něj začala stříkat nafta (o-kroužky jsem vyměnil za nové a samozřejmě jsem ho poctivě zalil), takže netuším kde je problém, když jsem tam vrátil zpět původní starý Mann tak vše zase šlape v pohodě.
Setkali jste se někdo s daným problémem?
Setkali jste se někdo s daným problémem?
-> vhml: ty máš na 1,8T 1900kg na bržděný vlek ? Chápu to dobře ?
Já jsem zatim všech SGA viděl jen s 2T. Mám sharana klasika 1,9 TDI 81kW a jsem spokojen. Jezdím dlouhodobý průměr 6,7. S vozejkem prázdným 7-7,2 naložený o litr víc.
O benzínu jsem uvažoval, ale nafta je nafta. Mám najeto 270tis, osobní dovoz z DE od prvního majitele se serviskou, takže neni stahovanej. Dokonce i tažný jsem si tam dával až já.
Zvuk šestiválce je krása,ale nechtěl jsem vnitřní prostor zabýt bombou. Kdyby byla místo rezervy tak zas není nic moc dojezd.
Jinak hmotnosti na vlek (od výrobce) se dávají jako dnes, podle jakéhosi API katalogu a zkoušek. Podle toho jak se konkrétní motorizace uchladí nebo neuchladí do určitého stoupání. jednoduše řečeno teda.. :o)
Já jsem zatim všech SGA viděl jen s 2T. Mám sharana klasika 1,9 TDI 81kW a jsem spokojen. Jezdím dlouhodobý průměr 6,7. S vozejkem prázdným 7-7,2 naložený o litr víc.
O benzínu jsem uvažoval, ale nafta je nafta. Mám najeto 270tis, osobní dovoz z DE od prvního majitele se serviskou, takže neni stahovanej. Dokonce i tažný jsem si tam dával až já.
Zvuk šestiválce je krása,ale nechtěl jsem vnitřní prostor zabýt bombou. Kdyby byla místo rezervy tak zas není nic moc dojezd.
Jinak hmotnosti na vlek (od výrobce) se dávají jako dnes, podle jakéhosi API katalogu a zkoušek. Podle toho jak se konkrétní motorizace uchladí nebo neuchladí do určitého stoupání. jednoduše řečeno teda.. :o)
-> krup 09.12.13 21:10:50: 1900. Je to různý. 1800-2000. Nevím podle čeho to rozdávali.
-> vhml: kolik máš v tp, taky 2t?
Lítá to výtečně. Akorát s plaťákem se musí opatrně, načipovaný turbo to zvesela nafouká, ale žere to pak i děti kolem silnice. Standartní spotřeba 11,5l LPG, s plaťákem 14 , rychle s plaťákem 17.
Když jsme trénovali na Rally Pačejov tak to i bez plaťáku žralo 16
Když jsme trénovali na Rally Pačejov tak to i bez plaťáku žralo 16
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml 08.12.13 15:12:40: a jak teda lítá ta 1,8T? taháš s tím plaťák?
zajímalo by me srovnání 1,8T vs VR6 i co se týče životnosti
zajímalo by me srovnání 1,8T vs VR6 i co se týče životnosti