![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ktere Bmw se vam libi?
-> jerzy: zatial ziadny, no mam jeden zalozny, pre istotu
netreba to trapit ked je motor studeny a mas 500 000 km bez problemov. Kamarat ma tiez TDS, ma vyse 400 000 km za 10 000 km zozere len 1L oleja a ma este povodne tesnenie pod hlavou. Tah ma tiez slusny...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Chvílema má člověk na vlnách pocit, že se to vznese.
-> 4dams:
dekuji, moc pekne, jeste pred faceliftova verze... jak si spokojen s motorem?
![32](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/32.gif)
-> venni: lepší kolomatiky to nevyřeší, jsou tam BFka. Ale obecně když vidím před bytovkou jak se auta nemůžou vyhrabat, jak se u nás nerozjedou u přejezdu kde je jenom led jak to dycky od tepla motoru povolí. Tam všude dám se stovkou dvojku, přitáhnu si ručky aby hrabala na obě kola a úsměvem odjíždím.
-> 1560: Právě a když si projdu ceny ND na trojkovou vrtuli, tak jsou ceny tak jako tak nižší. U Japonce je to samozřejmě taky kvůli dovozu.
-> Jirik_Tuňák:
Na to Subaru zase tak moc dílů potřebovat nebudeš, pokud to někde nezrušíš. Ale ono na všechna japonská auta je problém s dílama stejný.
Na to Subaru zase tak moc dílů potřebovat nebudeš, pokud to někde nezrušíš. Ale ono na všechna japonská auta je problém s dílama stejný.
Akorát mi trochu vadí, že je na Subárka malej výběr náhradních dílů, že musí člověk brát v podstatě jen drahé originály.
Např. na BMW, Citrona, Škodovky nebo Pugéta si vyberu kvalitní díl od několika značek.
Např. na BMW, Citrona, Škodovky nebo Pugéta si vyberu kvalitní díl od několika značek.
no tak subaru bude 16let najeto 260 s tim ze bylo z nemec tak je otazka jestli ne vic, poslednich 8let na LPG
nepozoruju nijakou extremni korozi rekl bych prumer
co se tyka poruchovosti tak tyhle starsi subarka byly vyhlasene spolehlivosti a vydrzi :) menil sem jen kosti stabiku (presneji sem upravil stare) ted me ceka kloub na poloose
jinak spotreba je takova jaka je, proste je to trvala 4x4 ma vetsi odpory nez haldex a podobne, ja jezdim tak 9-10 benzinu a nebo kolem 11LPG v lete a ke 13 ted v zime s tim ze kazdou chvili tahnu vozejk a jezdim skoro vsecko max 15km
mimochodem spotreba treba 2.2 2.5 a 3.0 je +-stejna
nepozoruju nijakou extremni korozi rekl bych prumer
co se tyka poruchovosti tak tyhle starsi subarka byly vyhlasene spolehlivosti a vydrzi :) menil sem jen kosti stabiku (presneji sem upravil stare) ted me ceka kloub na poloose
jinak spotreba je takova jaka je, proste je to trvala 4x4 ma vetsi odpory nez haldex a podobne, ja jezdim tak 9-10 benzinu a nebo kolem 11LPG v lete a ke 13 ted v zime s tim ze kazdou chvili tahnu vozejk a jezdim skoro vsecko max 15km
mimochodem spotreba treba 2.2 2.5 a 3.0 je +-stejna
-> U-Geen: taková auta budiž blahořečena - různé hvězdičky, vohnouty, neznámé variace na 5ti stranné ořechy apod. zhovadilosti bych bez milosti trestal doživotním utahováním a povolováním u pásu
-> VeTeV: neco takovyho :-))
-> U-Geen: jako Šádes - 10 13, 17, kladivo, sikovky, plochej a křížovej? ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> venni: no je zajimavy, ze o subaru se tvrdi, ze je to jedna s poslednich znacek, kde si vystacis treba i s normalnim naradim :-)
-> Jirik_Tuňák: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> venni: Co to meleš? Tady někdo ráno vypad na levou stranu postele.
Možná bys měl nasbírat něco informací, ale to je fuk....
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: třeba náprava ve stylu,ohnutej plech do tvaru U a aby to bylo pevnější tak je uvniř navařená kulatina.Všude milion plíšků na vystužení.Všude samá zbytečná škvírka na držení "bordelu a bahna" celkově to maj tak promakaný,až je to všechno zbytečný.Ale nemam nic proti subaru,jen už mě netáhne mít něco extra a rvát do toho ranec peněz za udržbu.
Jinak takový vaše subárka za 8– 10 let to bude pošušnáníčko.Jediná věc není normální,všechno atyp a podvozek bude hnít před očima.
Nic z toho nepozoruju. A to má to auto najetých hodně přes 200tis a nějakých 7 let tam bude taky. A atyp? No myslím, že ten, kdo do toho auta jde, s tím počítá. Hold to není koncern.
Nic z toho nepozoruju. A to má to auto najetých hodně přes 200tis a nějakých 7 let tam bude taky. A atyp? No myslím, že ten, kdo do toho auta jde, s tím počítá. Hold to není koncern.
-> venni: Co je na Forestru spatnyho?
-> venni: hmm zeptam se Zazy jak moc shnilej podvozek ma u sveho Legacy... to uz musi bejt naskrz :)
-> vhml 27.12.10 12:21:53: jestli lítáš s astrou první zimu tak si musíš zvyknout a koupit lepší kolomatiky.Jinak takový vaše subárka za 8- 10 let to bude pošušnáníčko.Jediná věc není normální,všechno atyp a podvozek bude hnít před očima.
Teď přímo nemyslím legacy,ale takovej forester nebo jak se to jmenuje,je opravdu zážitek.
Teď přímo nemyslím legacy,ale takovej forester nebo jak se to jmenuje,je opravdu zážitek.
-> vhml 27.12.10 12:21:53: ja na to ze mame stejnej plan... s predokolkou se ted nevyhrabu k baraku a i posledni min 2km je to dycky adrenalin (namrzlej prudkej kopec...)
-> vhml:
Kup Porsche.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Kup Porsche.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> vhml: Mě jde hlavně o to hezký klouzání, jinak nemívam problémy že bych někde nemohl vyjet. Tak jednou za zimu. Tak holt jedu jinudy nebo zaparkuju někde jinde. Ale ta představa jak na čerstvě padlém snížku spálím nádrž ropy mě nedává spát ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Pavel P..: taky jsem na to neslyšel moc chváli právě. A hezky se s tim v zimě sklouznout taky nepůjde.
-> vhml: octávku nebrat... to je sráč, kámoš má 4×4 a pořád se mu něco na tom sype.
-> Pavel P..: my jsme sice v nížině, ale letos je sněhu dost i tady a přemejšlet pořád jestli vyjedu nahoru do dvora, nebo to můžu zaparkovat do hlubší závěje by mě nebavilo a skoro až sralo. Proto je čtyřkola pro mě víceméně požadavek a zatím mě nic jinýho moc nezaujmulo. Oktávka je za stejnou cenovou a pořád to je jenom oktávka a nic jinýho v rámci rodinnýho auta co utáhne plaťák se závoďákem mi nenapadá.
-> vhml: ségra měla Legacy, byli s nim spokojení, kupovali to protože mají chalupu na horách a jiný auto by se tam nevyhrabalo, předtim měli Justy a tak šli opět do Subaru... kdyby jim ho jeden idiot nerozbil tak ho mají dodnes.
Já taky přidám svoje vytoužené Subaru do mlýna. Po vánočních zkušenost vím, že jestli bude ještě nějaká taková zima tak mi předek nesmí do baráku. Kde rodinná Astra hrabe a sotva jede, já se stovkou peláším co se do mě vejde.
A tak mi láká Subaru Legacy, kombík 2,0 , z let 1999-2003, dát do toho plyn. Co vy na to? Kolem 100tisíc se sehnat nechá docela rozumně si myslím, ale rád si to nechám vyvrátit případně.
A tak mi láká Subaru Legacy, kombík 2,0 , z let 1999-2003, dát do toho plyn. Co vy na to? Kolem 100tisíc se sehnat nechá docela rozumně si myslím, ale rád si to nechám vyvrátit případně.
A když porovnám spotřebu Boxera 2.0R s BMW s R6 a objemem 2,5+. Tak modrobílá vrtule je na tom zase líp, což mám vyzkoušeno jak s benzínem, tak naftou.
Trojka benzín :
www.spritmonitor.de/de/.. ./37-3er.html?fueltype=2.. .
Trojka nafta :
www.spritmonitor.de/de/.. ./38-5er.html?fueltype=1.. .
Trojka benzín :
www.spritmonitor.de/de/.. ./37-3er.html?fueltype=2.. .
Trojka nafta :
www.spritmonitor.de/de/.. ./38-5er.html?fueltype=1.. .
No já mam vybránu Imprezu 2,0D až olítam Fabii. Teda jestli vyjdou kačáky. Přeci jen symetrický pohon 4x4 zní lákavě, teď v tom měsíc trvajícím sněžení lituju že něco takovýho nemam. Zadek by mě taky lákal, ale BMW už je moc drahý a nic levnějšího snad neexistuje? Teda mluvim o nových autech, né olítaniny
-> U-Geen: U mě je ještě problém, že se mi Legacy a Outback líbí, ale 4x4 v podstatě nepotřebuju nebo nechci.
Chtěl bych něco s pohoňováním zadku. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák: jasny no, jenze s tou spotrebou si asi nepomuzes... nebo si kup rotacku TDi a budes spokojenej... se spotrebou :-) Pokud by mi slo o spotrebu a nechtel bych LPG, tak bych sel do nejaky A4 Avant quattro 1.9TDi
-> Max: Taky zajímací, čoveče, ta spotřeba. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> U-Geen: To je samozřejmě OK, ale v téhle spotřebě se plácám 12 let, z toho téměř 5 let s Xantíkem u kterého si spravím chuť na 6,5 - 7 litrů s bagáží pouze při cestě na dovolenou nebo výlet. Jinak se potácím kolem 8,5 až 10,5 litru. Vím, že za tohle bude jezdit i třeba lecjaká 1,6ka, ale nějak už mě víc zajímá svezení se za menší spotřebu.
Nehledě na to, že vím téměř na 90%, že bych s tím za 9,1 určitě nejezdil.
Ne že bych to neuměl, ale většinou to stejně jako Slyni nevydržím tomu sem tam přišlápnout a je z toho 10 nebo 11 litrů v provozu v a kolem města.
Boxer v naftě bude asi ještě drahej, je to moc čerstvý zboží. Pořád se tak nějak plácám mezi tím Legacy, BMW a nebo C5 s HDi, kde by se mi nejvíc líbil ten 3.0 nebo 2.7 HDi, ale je nedostižnej, protože jich je jako šafránu a jsou drahý + ho dělají jen s nenáviděným automatem.
Nehledě na to, že vím téměř na 90%, že bych s tím za 9,1 určitě nejezdil.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Boxer v naftě bude asi ještě drahej, je to moc čerstvý zboží. Pořád se tak nějak plácám mezi tím Legacy, BMW a nebo C5 s HDi, kde by se mi nejvíc líbil ten 3.0 nebo 2.7 HDi, ale je nedostižnej, protože jich je jako šafránu a jsou drahý + ho dělají jen s nenáviděným automatem.
tak se tema BMW zvrhlo trochu subaru směrem :o)
Legacy je dobrý, Outback ještě lepší. Znám spoustu lidí co ho měli nebo mají, nějaký jsem i servisoval a víceméně spokojenost.
Spotřeba je hodnota velmi vrtkavá a těžko hodnotitelná.
O té udávané výrobcem vím své, na tu nekoukat...
A pak záleží kdo s tim jak jezdí.
V služební Yetině máme moderní TFSI motor, ale dlouhodobý průměr neni pod 12l/100
Pravda, je to služebák, třetina kilometrů je po boleslavi a okolí.
Nicméně ten kardan dozadu se pořád točí, je to velká krabice...za 7 to nebude jezdit nikdy.
Legacy s LPG je dobrá volba :o)
Legacy je dobrý, Outback ještě lepší. Znám spoustu lidí co ho měli nebo mají, nějaký jsem i servisoval a víceméně spokojenost.
Spotřeba je hodnota velmi vrtkavá a těžko hodnotitelná.
O té udávané výrobcem vím své, na tu nekoukat...
A pak záleží kdo s tim jak jezdí.
V služební Yetině máme moderní TFSI motor, ale dlouhodobý průměr neni pod 12l/100
Pravda, je to služebák, třetina kilometrů je po boleslavi a okolí.
Nicméně ten kardan dozadu se pořád točí, je to velká krabice...za 7 to nebude jezdit nikdy.
Legacy s LPG je dobrá volba :o)
-> Jirik_Tuňák: 9.1 litru na 2.0R 4 kolku? co bys chtel? :-)
-> Jirik_Tuňák: mě zas příjde na ten objem uplně v poho...ono stejně záleží, jak a kam se s tím jede...pokud dálka se zahřátým motorem, pude to za 8, pokud studené poskakování v zimě, tak 15, no...
-> U-Geen: Tak mě to přijde jako docela nepoutavá spotřeba.
Zde jeden nástřel ze Spritmonitoru.
www.spritmonitor.de/de/.. ./410-Legacy.html?fueltype =2...
Zde jeden nástřel ze Spritmonitoru.
www.spritmonitor.de/de/.. ./410-Legacy.html?fueltype =2...
Tyvole vy delate jako kdybych si ho sel koupit, ale libi se mi u nej hlavne to 4x4 a ze to je naftak + barva a typ :) Kdybych mel ted 200 000 Kc na auto, tak si rozhodne nekoupim tohle, ale poridil bych todle www.tipcar.cz/subaru/suba
ru-forester-2.0-sgt-4x4-13
0kw-cz-5111828.html ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jirik_Tuňák: Tady spíš o to jak to fabriky měří, takže na to bych vůbec nespoléhal
-> Jirik_Tuňák: me by se libil treba i 3.0 H6, ale toho abys bez automatu pohledal :) ono to auto asi ke sportovnejsi jizde svadi... ja jezdim obvykle pianko, ale obcas se taky rad "svezu"
-> Nwkt: Tak třeba kolega s 320d (E90) jezdil za parádní spotřebu, ale výkony byly velmi pěkné. A bývalej skladní se starší benzínovou trojkou (double vanos) taky za pěknou a v podstatě nižší, než jezdíme my s 1.8 nebo 2.0. Takže porovnávám i tu praktickou stránku věci.
-> U-Geen: Mě taky trochu vadí, že Legacy nemá 6q převodovku. Ale solidně působí u mnou zvažovaného 2.0R ten výkon a krouťák vespod, na kterej jsem zvyklej. Potřebuju hlavně přesnější a rychlejší převodovku, než mají francouzi, protože se rád svezu hravě. Co jsem mluvil se sousedem, tak ten měnil na Outbacku 2006 už 5x setrvák a 1x lamelu (spojenou s výměnou setrváku), tam dávali ještě Valeo, později Sachse a říkal, že si to taky udělal asi sám, že jezdí ostřejš. Najeto tuším 140 nebo 160 000 km.
-> U-Geen: Mě taky trochu vadí, že Legacy nemá 6q převodovku. Ale solidně působí u mnou zvažovaného 2.0R ten výkon a krouťák vespod, na kterej jsem zvyklej. Potřebuju hlavně přesnější a rychlejší převodovku, než mají francouzi, protože se rád svezu hravě. Co jsem mluvil se sousedem, tak ten měnil na Outbacku 2006 už 5x setrvák a 1x lamelu (spojenou s výměnou setrváku), tam dávali ještě Valeo, později Sachse a říkal, že si to taky udělal asi sám, že jezdí ostřejš. Najeto tuším 140 nebo 160 000 km.
-> Jirik_Tuňák: na tu nekoukej... Subaru teda prej udava +- realnou, ale...
-> Jirik_Tuňák: Tam kecají
-> U-Geen: Tak já mrknu, porovnávám spotřebu udávanou výrobci.
-> Jirik_Tuňák: a kam koukas na spotrebu? Ja na spritmonitor.de a tam me teda spotreba Subaru neprijde nijak zavratna
-> U-Geen: Ale stejně to žere víc, než jsem se setkal u ostatních 4x4 (viz BMW s 4x4 i třeba benzinem), hlavně ty Subarácký 2,5.