
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaký vůz??
-> saskyn2 29.11.17 22:44:28: zrovna u feldy nijak moc kufr nepotrebuju a mam LPG v rezerve a tankuju 450km, kdybych nejezdil brzda/plyn, tak mam rekord superuspornou jizdou 512km
, kdyz potrebuju nakladak, tak vezmu nivu :) jinak s tou jsem vzal LPG ve Varazdimi a pak jsem s ni jeste tyden jezdil na ten plyn do prace.

-> Jarda - zrušená registrace 29.11.17 22:40:38: Jak v čem, třeba auto ve kterým mi půl kufru zabírá nádrž je fakt můj sen, jezdit každých 300 km tankovat lpg je taky luxus.
-> Syny: Hele na to bacha, zvýšený volnoběh nemusí hned nutně znamenat regeneraci, volnoběh se může zvýšit i třeba při zvýšeném proudovém odběru, má to kontrolu zatížení alternátoru a může si ten volnoběh zvýšit třeba kombinace sepnuté ptc topení a vybitější baterka, zapnutý světla a výhřev sedaček atd. Ale pokud na to koukáš kabelem, tak tam je to samozřejmě jasné.
-> Tomaso435: Až na to že ten filtr na tom CRku vydrží zrhruba jako 4 kastle na felicii i když se o to nijak nestaráš a žádný kolečka navíc si nedáváš
To co dělají kluci je spíš kvůli tomu, že chtějí tomu autu udělat dobře, něco jako když na filcku koupíš plastové podběhy.



To co dělají kluci je spíš kvůli tomu, že chtějí tomu autu udělat dobře, něco jako když na filcku koupíš plastové podběhy.
-> palinator 29.11.17 22:32:34: proc? mnohem lepsi nez nafta...
me by lakala i elektrika, ale pri tech dojezdech dnes to je nesmysl...
tohodle jezdilo v St.Tropez auto.bazos.cz/inzerat/... /Renault-Twizy-od-15-let-e lektromobil.php
me by lakala i elektrika, ale pri tech dojezdech dnes to je nesmysl...
tohodle jezdilo v St.Tropez auto.bazos.cz/inzerat/... /Renault-Twizy-od-15-let-e lektromobil.php
-> Tomaso435:
Já ti nevim, ale pro mě by byl asi dost luxus jezdit do práce Feldou. A řeči o LPG neberu, to je palivo k hovnu.
Já ti nevim, ale pro mě by byl asi dost luxus jezdit do práce Feldou. A řeči o LPG neberu, to je palivo k hovnu.
-> Syny 29.11.17 21:22:12: uz vidim jak prijedu do prace a zas odjedu, protoze musim zrovna regenerovat, za chvili by mi rikali Hujer
zlata felda
-> Tomaso435 29.11.17 21:06:51: taky bych se zasobil, ale nemam kde skladovat :( , nemam kde skladovat zajimavejsi auta... :/


-> Tomaso435 29.11.17 21:06:51: taky bych se zasobil, ale nemam kde skladovat :( , nemam kde skladovat zajimavejsi auta... :/
-> Milan 136: jenže v tom se povrtám pokuchám pomazlim se s tim a pak to zase šlape :-D ale nějakej filtr kterej stojí X, a životnost má X ? tady nemá smysl ty auta nějak opravovat nebo cokoliv udržovat. To auto je stejně určeno jen pro další prodej tehdy, kdy se na něm začně projevovat nutnost výměny něčeho za cenu několika tech felicií
Auto se stalo pro mnoho lidí smyslem života, nutností, nebo čímkoliv dalším... ale zároveň kasičkou do který sypeš sypeš sypeš čím dál tím větší částky. Pokud koupíš dneska ojetinu, už to není že dáš brzdy kapaliny čepy, spojku a seš v tom za 5 ... ale za 50 a vejš. Tohle fakt nemá smysl pro někoho kdo chce peníze vydělávat i na něco jinýho než na to aby to cpal do vyhřejvaný sedačky kterou jezdí do práce šroubovat 12ky

Auto se stalo pro mnoho lidí smyslem života, nutností, nebo čímkoliv dalším... ale zároveň kasičkou do který sypeš sypeš sypeš čím dál tím větší částky. Pokud koupíš dneska ojetinu, už to není že dáš brzdy kapaliny čepy, spojku a seš v tom za 5 ... ale za 50 a vejš. Tohle fakt nemá smysl pro někoho kdo chce peníze vydělávat i na něco jinýho než na to aby to cpal do vyhřejvaný sedačky kterou jezdí do práce šroubovat 12ky

-> Syny: Tak už chápu, proč měla služební okta nedávno tak vysoký volnoběh...
-> Tomaso435 29.11.17 21:30:54: co jsem tu tak pochytil, tak děláš kolem těch aut dost pro mě nepochopitelných a neslmyslných věcí, na kterých strávíš víc času, než když jedu o 5 minut dýl kvůli DPF

-> Syny: no rozhodně ne takový abych musel kvuli nějakýmu zpíčenýmu filtru kroužit dvacet minut kolem baráku
Ne tohle budoucnost opravdu není 


-> Tomaso435: Zato s Filetou zadny starosti nemas
Jestli je pro nekoho, kdo si koupi TDIcko s DPF, problem jednou za (prumerne cca) 700km si udelat + 10km "vejlet", kdyz nahodou pred chcipnutim zaregistruje regeneraci, tak ten at si fakt radsi koupi tu bezporuchovou a bezproblemovou Filcku :)

-> Syny: Dokud jsem mel v pohode termostaty, tak si skoro pokazdy pri vikendovym dalnicnim vejletu dal rict. Nastesti si kamos poridil diagnostiku, takze si tu regeneraci uz muzu vynutit.





-> Milan 136: Jo, ja to myslel tak, ze ta oranzova kontrolka DPF, treba nesviti zelene ve chvili, kdy regenerace probiha (coz myslim, ze by nicemu neuskodilo). Stejne tak je skoda, ze treba nikde neni alespon priblizny odpocet do dalsi regenerace s moznosti ji treba zakazat (kdyz vim, ze v tu chvili budu muset parkovat nebo proste nebudu moct jet idealne pro regeneraci) + moznosti ji naopak "doporucit" (kdyz vim, ze pojedu 200km po dalnici).
-> Syny: je to tak jak říkáš. O víkendu najezdím dost km a nic a pustí se to v pondělí cestou po městě. Dost pravidelně.
Kontrolka tam je na DPF, ale při regeneraci, která probíhá jak má nesvítí. Rozsvítí se až když jsou podmínky, že neproběhne "na pozadí". Pak máš jet dle návodu k obsluze
Kontrolka tam je na DPF, ale při regeneraci, která probíhá jak má nesvítí. Rozsvítí se až když jsou podmínky, že neproběhne "na pozadí". Pak máš jet dle návodu k obsluze
-> Nwkt 22.11.17 10:05:43: Kontrolka sice neni (coz nechapu), ale az na uplne prvni regeneraci, ktera u me probehla nekde na dalnici, jsem ji zatim pokazdy odhalil :) Volnobeh mam klasicky nejakych 780ot/min, pri probihajici regeneraci je volnobeh nekde kolem 980ot/min. Takze kdyz prijedu do cile a po zstaveni nebo zaparkovani vidim, ze je volnobeh vysokej, tak si pekne dam jeste 5-10km kolecko s co nejvice konstantnima cca 2200 ot/min a je klid. Zatim jsem zadnou regeneraci nastesti nemusel prerusit. Kdyz jsem jezdil dalky, tak byla klidne i po 1000km, kdyz jezdim vic mesto, tak je kolem 600km. Zrovna vcera jsem si kvuli tomu zajel asi 8km 
Ale je blbost, co si plno lidi mysli, ze kdyz budou jezdit kratky trasy a pak to jednou za tyden projedou po dalnici 20km, tak jsou bez starosti. Ten filtr se zacina regenerovat az kdyz to vyhodnoti jednotka (cidlo pred a za filtrem). Takze kdyz jsem mel treba od predchozi regenerace najeto 650km a cekal jsem, ze regenerace probehna na dalnici nasledujici den cestou do Prahy a zaptky, tak se nespustila. Spustila se az nasledujici den, kdyz jsem stal v kolone v Plzni (nastesti uz na vyjezdu z Plzne)
Takze to chce proste u auta vypozorovat po jak dlouhe dobe cca regenerace spousti (dle jizdniho rezimu) a pak se tomu nejak cca prizpusobit. Nema vubec smysl treba 200km po predchozi regeneraci to jet projet na dalnici v nadeji, ze se procisti DPF 

Ale je blbost, co si plno lidi mysli, ze kdyz budou jezdit kratky trasy a pak to jednou za tyden projedou po dalnici 20km, tak jsou bez starosti. Ten filtr se zacina regenerovat az kdyz to vyhodnoti jednotka (cidlo pred a za filtrem). Takze kdyz jsem mel treba od predchozi regenerace najeto 650km a cekal jsem, ze regenerace probehna na dalnici nasledujici den cestou do Prahy a zaptky, tak se nespustila. Spustila se az nasledujici den, kdyz jsem stal v kolone v Plzni (nastesti uz na vyjezdu z Plzne)


Ještě třeba taky Clio.
-> Tuner#2: Suzuki Swift nebo SX4? Ale taky bys asi musel trochu přitlačit na ceně... okolo 80 už bývaly hodně pěkné kusy. Případně ani Yarise bych se nebál, jezdí jich tu spousta a díly nebudou drahé.
-> Tuner#2: Moje paní má teďka P206 a zdá se to cajk ....
-> Tuner#2 - zrušená registrace 27.11.17 21:33:09: Ještě si připiš C3. Zejména v Exclusive je i ta starší super. Má pak perfektně tvarované sicny, oddělené loketní opěrky atd. A nebo Grande Punto / Punto Evo s 1.2. To bych asi doporučoval s ohledem na vyhledávanou motorizaci a požadované servisní náklady nejvíce. Bude ale o chlup dražší.
Aktuálně řeším jaké auto pro paní - ideálně do 50ti s malým nájezdem.
Zatím mě z toho vychází nejlépe něco jako 206tka po dědovi s 1,1 a nebo 1,4 benzínem. Nějaké další tipy? Priorita je spíše menší (parkuje na malém prostoru) a 5D.
Zatím mě z toho vychází nejlépe něco jako 206tka po dědovi s 1,1 a nebo 1,4 benzínem. Nějaké další tipy? Priorita je spíše menší (parkuje na malém prostoru) a 5D.
-> Jirik_Tuňák1983:
Asi na to "každý to má asi jinak", nevim, byl jsem napitej jak žolík.
Asi na to "každý to má asi jinak", nevim, byl jsem napitej jak žolík.

-> palinator:
Briketu nevdechneš ta spadne k zemi a když už něco tak to vykašleš..

Briketu nevdechneš ta spadne k zemi a když už něco tak to vykašleš..










-> palinator 24.11.17 00:33:38: Jak to s tím souvisí?
-> U-Geen:
Velmi správně, za mnou.
Velmi správně, za mnou.

-> palinator: j, akorat ty za tebou hledaj v mlze respiracni rousku a tlacitko na vnitrni okruh ventilace
-> King 23.11.17 18:14:19: Tak to jsem zvědav jak to probíhá u JTDm.
Každý to má očividně trochu jinak.

-> King: a pred OBDII a Torque to nejde rozumne vytahnout?
-> dragon_cb_cz: Tech par desitek, mozna nizkejch stovek Wattu, fakt asi zadnou teplotni revoluci ve filtru nezpusobi.
-> Jirik_Tuňák1983: Bramboraci maji neprimou indikaci regenerace v podobe rucicky meraku okamzity spotreby - jak to zacne v davkach pridavat naftu pro regeneraci, zacne rucicka chvili poskakovat smerem nahoru a zase zpatky. Bohuzel se ale clovek dozvi kulovy, jestli probehla az do konce, nebo to ECU kvuli nejaky chybe ci nesplneni podminky neutnula v prubehu. A nejvetsi hlina je, ze kontrolka zaneseni filtru se rozsviti az kdyz je filtr prakticky zaspuntovanej a jenpozde honit bycha. Do ty doby jenom suse omezuje max. otacky motoru podle senzoru tlaku pred/za filtrem a vysledkem je treba az vesela neschopnost predjet kamion do mirnyho kopce :-)
A sakra, a já si teď posledních pár jízd říkal, proč se mi sám zapíná zadní výhřev. Ale vypnout to jde. Zítra jedu pořádně vypalovat
To jsou auta k ničemu, fakt jo.


Co vim tak japonci (minimálně honda) na to maji extra kontrolku a o tom že Ford zapne vyhřívání nevim, jenom začne kouřit jak čiplej tuner bez filtru a okamžitá spotřeba vyleze z 6 tak na 8 (103kw TDCi). Lidi si do fordů (a asi i všeho ostatního) kontrolku vypalování dobastlujou protože to nijak nesděluje.
www.mondeoklubpolska.pl/s howthread.php/144763-Dioda -sygnalizuj%C4%85ca-wypala nie-DPF
www.mondeoklubpolska.pl/s howthread.php/144763-Dioda -sygnalizuj%C4%85ca-wypala nie-DPF
-> MATTESS: Sorry, nechtěl jsem narušit kvíz
Jen mě o zajímalo a tipoval jsem...

-> dragon_cb_cz: ty jsi Jarda/felda?
Ano, je to tak. Tím se zvýší teplota spalin. Nevím, zda to je takový rozdíl, no. A není to jen záležitost PSA. Stejně to má (měl) Opel, Volvo, asi Ford (když má motory HDi) co vím. Franzouzi jak poleno

-> MATTESS 22.11.17 12:55:25: On to jinak neumí.
-> MATTESS: Tipoval bych pro zvýšení zátěže altíku? i když nevím jestli tak malý rozdíl něco znamená?
-> Jarda/felda: víš proč nebo se jen blbě směješ?
-> MATTESS 22.11.17 12:01:11: během regenerace se spíná ohřev zrcátek a zadního okna
jak francouzský

jak francouzský





-> Jirik_Tuňák1983:
www.peugeot-club.com/topi c/91525-signalizace-regene race-fap-jednoducha-uprava ?tab=commen...
podle tohoto návodu to šlo i na starší 307ku
www.peugeot-club.com/topi c/91525-signalizace-regene race-fap-jednoducha-uprava ?tab=commen...
podle tohoto návodu to šlo i na starší 307ku
-> MATTESS 22.11.17 11:04:49: To zní spíše jako nějakej bug.
Možná by šel nějakej teplotní senzor. Ale nevím kam by se dal umístit, jestli by stačil na plášť filtru.

-> Jirik_Tuňák1983: na Peugeot forum jsem četl, že se přitom zapíná výhřev zrcátek a dávaj si na to kontrolku. Nezjišťoval jsem víc, nezkoušel jsem
-> Nwkt 22.11.17 10:05:43: To je pěkná čurapovina.
-> Jirik_Tuňák1983: Ne, vůbec to nepoznáš
A máte tam nějakou kontrolku, že to v onu chvíli zrovna smaží filtr? 

Občas s tím musím ject do práce asi 1,5 km
tak pak cestou zpátky jedu aspoň na otočku do 13 km vzdáleného města.
Prostě otravná kravina o který člověk neví že něco chce



-> Jirik_Tuňák1983 21.11.17 00:35:41: Viz. náš telefonát
jinak když zpozoruju regeneraci ve městě a mám čas, tak to třeba protáhnu po dálnici Ejpovice-Domažlická
když nemám čas tak se to doregeneruje postupně. Jinak za posledních 2500km jsem regeneraci nepozoroval (probíhala na dálnici buď do Brna nebo Prahy) 



-> Jirik_Tuňák1983: do práce to mám 18 km. Tak trochu kvůli autu jsem začal jezdit delší trasu (asi o 2 km). Ikdyž v zimě jsem tou kratší stejně nejezdil. A je tam i horší povrch. Do Plzně jezdím po dálnici, sem tam někam jedeme. Ročně najedu tak 16-17t km. Regeneraci by měla ukazovat zvýšená spotřeba. Až letos v červnu (po 2 letech mého provozu) vyskočila hláška o nebezpečí ucpání FAPu. Zrovna jsem byl na dálnici, tak se pročistil, kontrolka zhasla.
-> Jirik_Tuňák1983: Bejvalej kolega takhle provozuje S-max a prej no problem. Me se to v tomhle rezimu slusne letos zacpalo, ale hlavne diky tomu, ze ty mnichovsky kykoti vymysleli, ze teplomer na palubce je prezitek. Takze kdovijak dlouho to jezdilo s nizsi teplotou motoru, coz je jedna z podminek, proc nezazehnout regeneraci :-( U bawa plati, ze regenerace se spusti pri rychlosti 60+, teplota motoru 75C+ a zaneseni filtru nesmi byt vetsi nez.