Jaký vůz??

prohledat
3554 příspěvků (zobrazeno 3001 až 3050) od 02.07.2010 do 07.05.2025, založil/a mafes
řadit dle data
10:46:48
05.05.2016
Milan 136
-> Nwkt: tak sezen dve sady. Ja to naroubuju do octy :-D
10:46:03
05.05.2016
vhml
-> palinator 05.05.16 10:41:40: to by nějak sedělo. Jezdili jsem s tím do školy a tuším, že s každou třetí nádrží tam automaticky šlo půl flašky oleje už bez měření 3
upraveno 1x, naposled 05.05.2016 10:46:39
10:45:27
05.05.2016
Nwkt
-> suri 05.05.16 10:28:40: Já chci do passata 3
10:42:40
05.05.2016
Milan 136
-> suri: tak slo by to dodelat. Ja mam na octe ten nastaveno sport hard :-D
10:41:40
05.05.2016
palinator
-> vhml:

Naše žrala litr na 3000 km, takže ještě pohoda, ale i tak člověk mezi výměnama kanystr doleje. 3 A jak říkáš, jednou jsem vytáh měrku, když už cvakala a sotva dosáhla na hladinu. 3
10:39:56
05.05.2016
vhml
-> palinator 05.05.16 10:38:47: stejnou ze dvou aut. Oboje 1,6 16V , Vectra a Astra G
10:38:47
05.05.2016
palinator
-> vhml:

Počkej to jsem psal já nebo máš stejnou zkušenost? 3 3
10:37:04
05.05.2016
vhml
-> palinator 05.05.16 10:33:35: jj, legendární oplí ECOtec. Když ti začnou klepat zdvihátka, tak tam cmrdneš litránek a máš zase na měsíc pokoj 3
10:33:35
05.05.2016
palinator
-> Tuner#2 - zrušená registrace 04.05.16 23:18:54:

Děkuji Ti, žes poslal zrovna tenhle zdroj. Protože vůbec nic z toho co tvrdíš, nedokazuje. Jsou tam jen obecný řeči že pro větší teploty jsou vhodnější oleje s vyšším letním indexem, ale to je všechno. Naopak úplně ignoruješ to, co tvrdím já, co hraje ve výběru oleje také roli. A to rychlost a zatížení. A další věc, které sis jistě všimnul, tak minimální HTHS viskozita při 150°C je dle Tebou poslané tabulky u 5W30 a 5W40 stejná. Abych Ti dal za pravdu, musím konstatovat, že jsem reálně žádnej 5W40 olej s HTHS viskozitou 30tky nenašel (možná jsem nehledal dostatečně), ovšem to už je věc VÝKONNOSTNÍ třídy ACEA.

A to o kroužcích, nejsem takovej master abych Ti řek, jako to říkáš Ty, že je to naprostej nesmysl. Vývoj v kroužcích je snad od doby, co je motor motorem. A nemyslím, že by se prokázalo, že motory, co měly 6 kroužků, měly výrazně větší životnost, než motory tříkroužkové. Životnost šestikroužkových byla podle mě dána tím, že to byl konstrukčně velmi zastaralej motor, kterej měl mizivej litrovej výkon, proto se materiálově nedokázal tak rychle opotřebovat. A tenkrát snižování počtu kroužků dělali de facto ze stejnejch důvodů jako dnes - snižování spotřeby (= emisí), zvyšování výkonů v důsledku menšího tření. Prostě se DOMNÍVÁM, že motory jsou dnes na takové podmínky konstruované (málo kroužků, tenký kroužky, řídkej olej, kterej se v zatíženým oleji po všech stranách díky konstrukci stejně netrhá) a možné snížení životnosti jde pouze ruku v ruce s tím, že životnost výrobci snižovat chtějí, ideálně po dobu platnosti záruky. Ani to, že ty motory berou olej (možná budou brát ještě víc, když jako novinku u posledních TDI dávali snížený předpětí kroužků - což může životnosti naopak prospět), se nedá považovat za skandál, protože olej některý motory žraly vždycky a to i málo zatížený atmosferický - viz mnoho tvých 1.6, litinových VW 1.6, Opelových a Fordích 1.6 3



E: já sám do TSI nechal přezbrojit z LL 5W30 na pevnej 5W40 a tys mě stejně za to málem uškrtil, že jsem ten olej nechal i s materiálem vyměnit autorizák. 3
upraveno 3x, naposled 05.05.2016 10:38:25
10:28:40
05.05.2016
suri
-> Milan 136 05.05.16 09:04:06: Nechceš DCC do Octavie ?
09:04:06
05.05.2016
Milan 136
Superb uz je na stary profily gum moc velkej. Takze pridali a na komfortu je to znat. Ted jsem s jednim v Plzni a komecne vyzkousel vsechny vifikundace. Adaptivni tempomat zajimavy, jak to umi fungovat. Ale s debilama na silnici nepouzitelny. Ale DCC je pecka
07:40:29
05.05.2016
suri
-> saskyn2 04.05.16 23:22:24: Toto nemalo zátku vypadnutú , takisto ako X áut kde sa vrch riešil ...
07:39:41
05.05.2016
suri
-> dragon_cb_cz 04.05.16 23:47:30: ja sa nehádam , takisto sa dajú aj R15 ešte lacnejšie , ale o tom to nie je ... všetko je o peniazoch -> Tuner#2: -> Milan 136: a toto je BSE či BGU ? v ETKE je výmeník len pri BGU
07:09:08
05.05.2016
M@rtin
06:57:46
05.05.2016
MATTESS
Na mojí FI jsem při 110t km při první mojí výměně oleje jsem přešel z 5W30 na 5W40 se správnou normou. Teď má auto 208t km, olej mezi výměnami ubyde minimálně. 5W30 ubýval více a musel jsem dolít.

-> Tuner#2: na svém autě jsem zástěrky neměl a ani po 200t km nejsou prahy nijak omletý (kupodivu), nikdy jsem je nezatíral. A pokud bych je dával, tak jedině na zimu. Otázka, zda se tam nebude více držet bordel. Nevím, jak to přesně vypadá. Na tu tvou bych asi i šel do 16" kol. Na té vymačkané státovce to nijak netancuje, pokud si dobře pamatuju z práce. I moje je 16" klidné, na 17" už s tím zápasí.
23:47:30
04.05.2016
dragon_cb_cz
-> suri 04.05.16 21:17:29: Není to zdaleka tak dramatický - zrovna vybírám gumy na soba a slušný 225/45 R17 se dají pořídit hluboko pod 100 EUR/kus...



-> Tuner#2 - zrušená registrace 04.05.16 23:18:54: Prosimtě neblbni, sám jsi tu říkal, že to moc honit k omezovači nehodláš a najet na tom 500 tisíc taky ne. Jako nalej si tam co chceš, proti 5W40 nic nemám, ale řeči o tom jak na 5W30 ten motor nevydrží delší nájezd jsou kravina. Nevidím důvod se 5W30 bát v motoru, kde je ten olej relativně málo tepelně zatěžovanej, když na něj zvládnou v klidu 400 tisíc najet relativně silně přeplňovaný motory, kde dostává v turbu čočku násobně větší (pravda, s intervalem 10 tisíc km).
23:22:24
04.05.2016
saskyn2
Hlavně vydřená vačka =vypadlá záslepka olejového kanálku, takže to není vůbec o oleji. -> Tuner#2: Dej si tam co chceš, tou 40kou nejspíš nic nezkazíš když bude mít příslušnou normu. Prostě osobně raději dávám to co v tom autě bylo, navíc prostě ten olej je stavěný na 30tkm, tudíž tomu autu udělám dobře když ho vyměním za polovinu a nepotřebuji dál expedimentovat s nějakým jiným olejem, tod můj názor, ale každý at si jezdí na co uzná za vhodné.
23:18:54
04.05.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> palinator 04.05.16 23:03:41: Něco si o tom přečti: www.oleje.cz/clanek/Visko zita-automobilovych-motoro vych-oleju



30tka mnohem dříve ztratí mazací schopnosti a já bych to prostě do benzínu nelil o 20tce vůbec nemluvě, to je jen a jen kvůli menšímu tření a emisím. Však už zmenšují i stírací plochu kroužků, dávají menší počet a to vše jen kvůli menšímu tření, většímu výkonu a nižším emisím. Ovšem co to udělá po delším nájezdu už nikdo moc neřeší...
23:03:41
04.05.2016
palinator
-> Tuner#2:

Co se týče dosažených teplot, ale není opotřebení i o "únosnosti" olejového filmu?
23:00:35
04.05.2016
Sejki - zrušená registrace
-> Tuner#2: shell, texaco, total 5w40
22:55:56
04.05.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> palinator 04.05.16 22:47:32: Nepřekrucuj to zas prosím... 71 Jinak ano olej je tepelně více namáhaný v benzínových autech co se dosažených teplot týče a to zejména ve vyšších otáčkách. To, že nafta olej degraduje je zas jiná pohádka.
22:47:32
04.05.2016
palinator
-> Tuner#2:

Když má motor menší otáčky, tak si může dovolit jezdit řidší olej? Tak to by moh jezdit 163 litrovej turbodiesel v lokomotivě na Vegetol. 3

a u PD je taky problém v tom že teče nafta do oleje přes vymačkaný uložení vstřiků...
22:14:04
04.05.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983 04.05.16 22:11:51: Tak 5W40 je v pohodě s tím problém nemám a nájezdy na 30tku - o tom se dá na netu najít dost jak to má vydřený vačky, válce bez honování atd. 4
22:11:51
04.05.2016
Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 04.05.16 22:09:55: Tak jak vysvětlíš, ty nájezdy na 0W-30ky, 0W-40ky, 5W-30, 5W-40 apod.? Konstruktér těch motorů nejsme ani jeden z nás. 1 Oleje a kluznost materiálů v motorech se vyvíjejí pořád.
upraveno 1x, naposled 04.05.2016 22:12:50
22:09:55
04.05.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> suri 04.05.16 21:17:29: Tak mám viz. post z mobilu 4



-> palinator 04.05.16 21:22:48: TDI se svýma otáčkama je neporovnatelný...



-> Jirik_Tuňák1983 04.05.16 21:23:48: A kde jsi se dočetl, že ta voda 0W20 je v ecoboostech dobře? Počkej jak bude takový motor vypadat po 100, nedej bože po 200tkm... ale každého boj. Oleje nijak extra za poslední roky nepokročily a tohle je prostě v benzínu na léto nesmysl.



-> Milan 136 04.05.16 21:32:00: Díky ;)
22:06:17
04.05.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
Ted jste me dostali, rikam si to jsem tak blbej, tak jsem sel ven a ma ho tam :))
zvětšit Jaký vůz?? - obrázek od Tuner#2 - zrušená registrace vložen 04.05.2016 22:06:17
21:49:59
04.05.2016
Milan 136
-> suri: možná jak kterej
zvětšit Jaký vůz?? - obrázek od Milan 136 vložen 04.05.2016 21:49:59
21:45:10
04.05.2016
suri
21:40:34
04.05.2016
suri
-> palinator 04.05.16 21:37:23: kolegovi klakol spodok , vyzerá to ako prasknutá alebo ohnutá kluka aj ojnica /nerozoberal/ na rotačke ASV , 200tkm /skutočných/ jazdené trasy do práce tj min. 25km denne tam a 25km nazad, servisované ...boli časy keď sa smial druhému kolegovi čo mal 1,4 16V AXP že to neprežije 150tkm , a to auto stále jazdí ... to sú niekedy také paradoxy života
21:38:09
04.05.2016
Milan 136
-> suri 04.05.16 21:17:29: 1.6 mají výměník podle mě už od AKL. Tátovo BFQ ho má a BSE určitě taky



-> Jirik_Tuňák1983 04.05.16 21:23:48: 3
21:37:23
04.05.2016
palinator
-> suri:

Už aby to zakukalo i mně a moh jsem Toledo hodit do šrotu jako komplet odepsaný a ne tak jako že jsou nový brzdy a motor ještě není mrtvej 3
21:35:22
04.05.2016
suri
-> Milan 136 04.05.16 21:32:00: dnes som ich objednával a normálne potvrdené , na Eshope nie sú dlho-> palinator 04.05.16 21:32:13: nesmrteľných TDI sa mi tu zbiera kopec , posledne dve KO spodky rotačiek
21:32:13
04.05.2016
palinator
-> suri:

Teď myslim toho skopčáka s Fábií, ale na Dieselpoweru jsou fámy, že PDčka obvykle vydržej ještě o pár set tisíc víc než rotačky, co se týče spodku. A asi to neplatí pro ty poslední co se občas hvízdnou na klice nebo prasknou ojniční šrouby.3
21:32:00
04.05.2016
Milan 136
-> Tuner#2: to je mi jasný, že 18 tam nebudeš dávat.

Dej 16 nebo 17.



K bodům:



1.Ano, podběhy drží ty černý šrouby na torx 25.



2. rezavý šrouby by mě taky sraly dávat zpět. Takže buď nový, nebo pošlechtit.



3.Buď contitech, nebo origo. Jestli nemáš kde, tak koukni po netu. OB, CC, škoda díly atd.

Uděláš to sám, je to jen na rysky.

Mě letos čekají taky, dám origo.



4.pumpu bych dal taky origo x-ovou nebo hepu



5. svíčky ideálně origo, případně beru/ngk



6. interval bych dal určitě krátkej a osobně bych tam ten LL taky nenechal.vyber si co se ti líbí v normě 502 00. U nás tam lejem 10W40...



7.filtry origo, případně je to asi celkem jedno-Mann, Knecht, Bosch...



8. kliku vyndat a zkouknout, postup už tu je



9.něco určitě chytí a neomlátí se taky rychle prahy. Na zimu je tam mám



10. jak už padlo, ideálně vyndat šrouby držící zadní ramena na nápravnici, pořádně vyčistit s namazat, pokud to teda ještě půjde. A to samý s horníma na odklon, tím se nic nepokazí.

pak už jen asi drobnosti, na který narazíš





-> suri: nejsou ty 15 už vyprodaný? Na eshopu nejsou...
21:30:36
04.05.2016
suri
-> Jirik_Tuňák1983 04.05.16 21:26:56: mne sa väčšie disky páčia, len bohužiaľ vyskúšal som a skončil som na R15 , proste ten profil nič nenahradí a vrámci pohodlia to zistili už aj pri novom Superbe ktorý obúva balonovejší typ pneu ako starý
21:29:17
04.05.2016
suri
-> palinator 04.05.16 21:22:48: ktoré ? moc ich nepoznám , každé jedno má KO vačku a niekoľké turbo ... nedávno sa riešilo BKC idúce na tri valce , 465 000km , nutná výmena vačky - prvý valec zodratý na totálku , Ko zdvihátka , ako aj tak je to slušná výdrž , ale on to auto má súkromne a platí si ho sám ... osobne mením v Octavii Mobil 1 0w40 do 15tkm a vo Felicii Mogul Extreme 10w/40 tiež do 15tkm ... dúfam že mechanicky ma motory prežijú
21:26:56
04.05.2016
Jirik_Tuňák1983
-> suri 04.05.16 21:17:29: Řekněme rozumný peníz v rámci normy oproti méně častým rozměrům v prodeji.

Např. 195/55/16, 215/55/16, 205/50/17 a podobné opičince. 1

Od některých výrobců to nestojí tolik a takové rakety / rok Honza s paní taky většinou nenajíždí. Ï když, co není může být, třeba se to po přesedlání změní.
21:23:48
04.05.2016
Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 04.05.16 21:12:50: Jenomže ve žlutce jsi přepálil ten olej při dovádění na motoru bez chladiče a výměníku a u HTP kvůli umístění katu s 2.8 litru oleje na malém bloku. Jinak si tam samozřejmě můžeš nalít dle vlastního uvážení a specs, jen ti říkám, že materiály dnes pokročily a jsou na tento typ olejů stavěné. Ostatně, jak jinak by mohly ty motory najet několikanásobek starého OHV motoru mnohdy při delších intervalech výměny.

Dnes se dělají i oleje 0W-20. Třeba zrovna do toho Ekobuřta, jak zmínil Palinator a myslím i do 3V THP. Bůhví, na jaký olej bude jezdit ta 1.0 TSI.

Dej na doporůčo Saskyna, Milana, Suriho a pak se rozhodni.



PS: setřídil jsem to podle věku, ne odbornosti, abyste nebyli nasraní, což stejně budete. 3
21:22:48
04.05.2016
palinator
-> Tuner#2:

TDI-PD ujelo na 5W-30 milion kilometrů a ještě nezakukalo.
21:17:29
04.05.2016
suri
-> Tuner#2 - zrušená registrace 04.05.16 21:12:50: 1,6 má výmeník voda olej ? podľa mňa nie -> Jirik_Tuňák1983 04.05.16 21:12:33: čo je to rozumný peniaz ? 17ka bude niekde okolo 110eur , 15tka niekde okolo 55eur kus za zrovnateľnú pneumatiku , to ich radšej kúpim častejšie nové ako jazdiť ako väčšina na slikoch ... na Felicii mením letné gumy pomaly každý rok a 30tkm , tam keby mám dávať niečo drahé tak skrachujem
21:13:01
04.05.2016
vhml
-> venni 04.05.16 20:47:58: hele na sharanu nepoznám nějakej větší rozdíl v jízdě mezi zimní 195/65R15 a letní 225/45R17. Jen na dírách a při placení 3
21:12:50
04.05.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> suri 04.05.16 20:50:58: Toho drncání a větších rázů se bojím, takhle se mě to líbí, takže asi fakt 15". Ta cena je super, poptám se u nás.



-> palinator 04.05.16 20:54:20: Tak to je úplnej nesmysl. Vše se dálá jen kvůli snížení tření = emisím, ale takový motory pak půjdou kukat velmi brzy...



-> Jirik_Tuňák1983 04.05.16 20:56:30: Ve Žlutce jsem přepálil i 40tku od Essa což není žádná mr*ka olej. Stejně tak v 1,2 HTP usmažíš pomalu i 50tku, takže i přes to, že to má výměník je podle mě 30tka holý nesmysl.
21:12:33
04.05.2016
Jirik_Tuňák1983
Ohledně kol by se mohl projet s Martinovo, ne? Ten má tuším 225/45/17. Ty se dají v pohodě a rozměr je hodně frekventovaný, takže je i za rozumný peníz. Jinak jsem jako alternativu k menšímu rozměru pro 205/55/16. To je takový kompromis vzhled / pohodlí a těchto kol je taky všude mraky v inzerci.
21:08:47
04.05.2016
saskyn2
Na druhou stranu na Oktávku jsme ted pořídili letní 18ky místo zimních 17 tek a tam je to v pohodě. Ten RS podvozek si s tím nějak líp rozumí, ale je fakt že to byla motokára už předtím. A taky těch 154 kw si s tím asi umí poradit lépe než by si s tím uměla poradit atmosferická 1.6ka
21:08:16
04.05.2016
saskyn2
Tak kola bych nechal na vkusu každého soudruha4 já ted Passata přehazoval ze zimních 16tek na letní 18ky a rozdíl je hodně znát. Ty 18ky mají na tom autě tragický vlastnosti. Vyšší spotřeba, víc to plave na vyjetých kolejích, je to tvrdší, víc odskakuje. Jediný pozitivní je, že to líp vypadá.
20:56:30
04.05.2016
Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2: Proč by se měla 5W-30 přepalovat? Jezdí na to dnes skoro všechno. Materiály i oleje pokročily.
20:54:20
04.05.2016
palinator
-> Tuner#2:

Nemá větší smysl chlazená 30tka v točivým benzínu než těžce zatížená 30 v turbodieselu nebo 20 v přefoukaným EcoBoostu?
upraveno 1x, naposled 04.05.2016 20:54:43
20:50:58
04.05.2016
suri
-> venni 04.05.16 20:47:58: už na 16 to drncá , rozdiel v jazdných vlastnostiach nič moc-> Tuner#2 - zrušená registrace 04.05.16 20:37:54: za tú výpredajovú cenu nekúpiš ani len plecháč
20:47:58
04.05.2016
venni
-> Tuner#2 - zrušená registrace 04.05.16 20:14:41: za mě léto 205/55 R16. Dostupné pneu za ještě " normální" peníze.Vypadá to cajk a o proti 15tkám to sedí zas o drobet lépe.Ikdyž i na 15tkách sedí velice slušně :)
20:39:42
04.05.2016
Nwkt
-> Tuner#2: čím větší tím lepší 1
Extreme Tyres