skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
-> Kocvin: to je len stiahnutá fotka :D
-> david 105: Chtělo by to pořádnou fotku dosedací plochy.. Tyhle novější kola se vyráběly jak pro podložkové šrouby, tak pro kuželové..
-> Milan 136: jj, na obou origo mám plochou dosedací plochu. Ale detail těchto konkrétních kol to chce vidět
-> Jirik_Tuňák1983: -> Milan 136: práveže tam nie je taká klasická dosadacia plocha... skôr mi to pripadá na ten kónus. čo som skúšal šrobu s podložkou tak sa podložka ani nedotkla dosadacej plochy ...
-> david 105 25.03.19 21:01:06: Jako Jiřík. Chtělo by to foto dosedací plochy. Ale pokud to jsou origo kola, tak na těch jsem vždy viděl tohle.
-> david 105 25.03.19 21:01:06: A jaká je tam dosedací plocha?
Ahojte, neviete mi náhodou poradiť aké skrutky idú na tieto disky ? Či s klasickým kónusom alebo s podložkou ? Nie som si istý ani jedným
Ďakujem
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Kocvin 20.03.19 10:24:08: Ale ta jmenovka je jako když s tím jezdí cikáni. Dežo Bandura a Laco Bandura. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Vojťas:
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: nevim proc, vybavil se mi tuten vtip
Sejdou se v kavárně dvě kamarádky a ta jedna říká druhé: "Nevíš o nějakým chlapovi?"
Druhá jí poradí: "Tak si dej rande na inzerát."
Po čase se sejdou znovu a druhá říká: "Tak co, dala sis to rande?"
"Příště tě zas poslechnu, ty krávo! Prej auto, barák a desetiletý úspory!"
"No a co ti na tom vadí, je ti to málo?"
"Auto byl rezavej Favorit, barák kuča na spadnutí a ty desetiletý úspory mi ještě teď tečou po stehnech!"
Sejdou se v kavárně dvě kamarádky a ta jedna říká druhé: "Nevíš o nějakým chlapovi?"
Druhá jí poradí: "Tak si dej rande na inzerát."
Po čase se sejdou znovu a druhá říká: "Tak co, dala sis to rande?"
"Příště tě zas poslechnu, ty krávo! Prej auto, barák a desetiletý úspory!"
"No a co ti na tom vadí, je ti to málo?"
"Auto byl rezavej Favorit, barák kuča na spadnutí a ty desetiletý úspory mi ještě teď tečou po stehnech!"
Den jako malovanej na pořádný zcákání. Příprava na sezonu skoro hotová , nějak podezřele brzy. Krátká převodovka, horní uložení v unibalech s posunutou geometrií a pak nějaká údržba, nový destičky, poloosy nejlepší co byly na vrakáči k sehnání... :-)
-> MXMarek 25.02.19 11:04:30: Trochu mi vadí, že jakmile se nepodaří nějakou značku nebo model ozvláštnit nějakým typickým znakem, smazávají se díky aktuálním trendům trochu rozdíly. Auta jsou si trochu podobná a nebo najdeš napříč značkami podobné rysy (geometrie hran, zabarvení určitých částí atd.).
-> Jirik_Tuňák1983: S tou sockovou a vrcholnou verzí máš pravdu, je to tak snad u téměř všech aut...
Mimochodem, teď na mě na seznamu vyskočil článek o představení nové 208. Opět povedené autíčko. Jsme rád, že po těch hrůzách mezi cca 2002-2015 dělá Peugeot zase pěkná auta.
Mimochodem, teď na mě na seznamu vyskočil článek o představení nové 208. Opět povedené autíčko. Jsme rád, že po těch hrůzách mezi cca 2002-2015 dělá Peugeot zase pěkná auta.
-> MXMarek 25.02.19 10:27:00: Kdepak, tohle od Mattessa je nějaká holobitní verze, to jsi sem ani neměl dávat, jsem po snídani, ale já viděl tu GT a to už je fakt pěkné. Zrovna tak jsem viděl včera O3 konby jako náhradní vozidlo. Úplně v základu, na snad 15" kolech a to byl fakt úděs, přitom O3 je jinak pěkné auto.
Jde spíše o to, že této 1.6 v nepřeplňované verzi jsem se úspěšně zbavil a THP bylo opředeno mnohem horší pověstí, takže aby to nebylo furt stejné. TSi mělo taky potíže a pak se je snad postupně podařilo minimalizovat.
Jde spíše o to, že této 1.6 v nepřeplňované verzi jsem se úspěšně zbavil a THP bylo opředeno mnohem horší pověstí, takže aby to nebylo furt stejné. TSi mělo taky potíže a pak se je snad postupně podařilo minimalizovat.
-> Jirik_Tuňák1983: Tady bych ti něco připomněl: -> Jirik_Tuňák1983 12.06.18 07:59:20:
Asi nějaká forma designové schizofrenie![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Asi nějaká forma designové schizofrenie
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Už jste s tou 508 někdo jel? Nevíte, co mají ty motory společného s předchozí variabilně spolehlivou THP? Včera jsem to očumoval jen skrz výlohu a chtěl bych se na to zajít mrknout zblízka. Vypadá to moc pěkně. Kvůli tomu bych se i vrátil k frantíkům.
www.peugeot.cz/modelova-r ada/.../novy-peugeot-508.h tml
www.autojournal.cz/test-p eugeot-508-gt-16-puretech- 225-nova-modla-stredni-tri dy
www.peugeot.cz/modelova-r ada/.../novy-peugeot-508.h tml
www.autojournal.cz/test-p eugeot-508-gt-16-puretech- 225-nova-modla-stredni-tri dy
-> Jirik_Tuňák1983: -> suri:
Díky, kluci, zkusím takhle pokračovat. Nechat to napíchnout a zaměřit se na čidlo. Pak dám vědět.
Díky, kluci, zkusím takhle pokračovat. Nechat to napíchnout a zaměřit se na čidlo. Pak dám vědět.
-> jans 10.02.19 13:54:13: Tohle dělávalo čidlo teploty chladící kapaliny a u starších typů s nepřímým vstřikováním krokový motorek. Asi bych to nechal u někoho napíchnout, jaké hodnoty ukazují zmíněná čidla (termostat, chladič).
-> jans: to mne skôr príde na snímač otáčok
Správná poznámka. Firma se postará tak, že zaplatí fakturu za servis. Že to pořád není opraveno, nikoho moc netrápí, neboť auto zatím jezdí a nějak nastartovat jde. Rád bych tomu přišel na kloub, jednak mě to zajímá, jednak bych nerad odrovnal startér, když s ním musím točit i krátce po nastartování.
Každopádně, dnes to při zahřátém motoru, chytlo na 3. nastartování. Podobně se mi u volva projevovala váha vzduchu. Původní majitel tam měl StarLine, vyměnil jsem ji za Bosch a od té doby klid.
Každopádně, dnes to při zahřátém motoru, chytlo na 3. nastartování. Podobně se mi u volva projevovala váha vzduchu. Původní majitel tam měl StarLine, vyměnil jsem ji za Bosch a od té doby klid.
-> jans 09.02.19 15:50:12: A proč se nepostará firma, když je to služební?
To je právě to, dělá to i při opakovaném startování.
-> jans 09.02.19 15:13:33: A při druhém nastartování to už neudělá, viď?
Pánové, mám firemní 207 (r.v. 2008, 1,4 benzin, něco kolem 54 kW). Už to bylo xkrát v servisu kvůli tomu, že když je motor ohřátý, auto chytne, ale vzápětí chcípne. Pomůže buď počkat na vychladnutí, nebo při startování déle držet klíček, aby startér běžel i krátce po nastartování. Když je motor studený, problémy nejsou. Napadá někoho, čím by to mohlo být? Nějaké čidlo, váha vzduchu apod.? Mohlo by mi to být jedno, ale přece jen auto používám i k osobnímu využití, tak mi záleží, aby mě někde nenechalo. Předem dík za rady.
já má sice xsaru, ale je to stejný jako 306ka, má to lepší přístup do kufru
motory TU snad nikdy nezamrzaly odvětrání hlavy. Dělá to jenom XU7 nebo 10, a to jenom u hodně vyjetejch kusů. Mě to zamrzlo loni a to měl motor asi 280 tisíc najeto z toho 100 ma plyn. Mám ale asi prasklej píst nebo kroužky, protože to pak už bralo kolem litru oleje na 2000km na třetim válci. Takže to jednou zamrzlo a přes měrku poblilo celej motor, ale je možný, že by se to neslalo, kdybych to jako každý rok na podzim vyčistil :D Já se taky snažim prodat Xsaru 1.8 16v na plyn( ještě 5 let platná bomba) s technockou na rok a půl s náhradnim motorem s komplet novejma věcma a nikdo to nechtěl ani za 15000. Přitom to umí pohodlně a svižně jezdit kolem 1.10 Kč na kilometr
A jinak závady jsou jak už psali kluci klasika francie: zadní náprava a koroze , ale u xsary netrpí zadní podběhy, ale práh u řidiče....
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A jinak závady jsou jak už psali kluci klasika francie: zadní náprava a koroze , ale u xsary netrpí zadní podběhy, ale práh u řidiče....
-> vhml 22.01.19 12:23:26: Je za 15 000, což se mi na oservisovaný auto po rozvodech a repasi zadní nápravy fakt zdá docela málo. Ale je to stará jebka, to je pravda
-> MATTESS 22.01.19 17:15:29: Jednou jsem tu hadici rozpojil a byla zcela čistá. Takový ten šlem, který tam pak zamrzával, se mi v ní vůbec nedělal. Viděl jsem to na fórech, kde měli lidi tu dvojhadici vyndanou a fotili její čištění apod. Takže je to s tím parkováním možné. Ale stálo mi to v garáži jen přes noc, jinak venku a jezdilo to. Někdy to stálo venku v zimě i 14 hodin a déle.
-> Jirik_Tuňák1983: možná, že to ovlivnilo parkování. My oba parkovali venku
-> MATTESS 22.01.19 14:07:41: Já ne.
Ale kupoval jsem to se 124 000 se značkovým servisem a serviskou, prodával se 180 000 km, parkoval v garáži, olej Total Quartz 7000 měnil max po 10 000 km a každej rok tomu věnoval péči a údržbu vlastní i odbornou. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 22.01.19 08:35:24: z práce to měl taky v Xantii a potýkal se s tím taky.
-> charon 22.01.19 12:04:10: podežrele dobré peníze - jakože to stojí pod 5000? Nebo kolik by taková stará jebka měla stát
O střechu u cabria mít strach nemusíš. Samo od sebe se jí nestane nic. Jiná situace je když po tom skáče pes, chrápou na tom kočky atd...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
O střechu u cabria mít strach nemusíš. Samo od sebe se jí nestane nic. Jiná situace je když po tom skáče pes, chrápou na tom kočky atd...
No, mám v merku jednu 1.6tku, podle inzerátu vypadá udržovaně a zadní náprava je po repasi (uvidíme, jestli dojde na prohlídku - rok stará náprava by měla bejt poznat). Ale je za podezřele dobré peníze, takže čekám nějakou botu ...
106tka vyžaduje invetice, ne velký ale vyžaduje a pořád je to pidiauto, do kterýho se na dojíždění do práce aktuálně těžko vlezeme ... Kolegovi musím otevírat dekl od šíbru, aby nemusel mít hlavu na stranu ... Takže uvažuju o něčem větším.
Jináč kábro by bylo pěkný, ale auto bude jezdit celoročně a taky mám strach, kdy se střecha rozerve, takže nevim, nevim - ale třeba toto je třeba slušně vypadající za dobré koruny auto.bazos.cz/inzerat/... /Peugeot-306-cabrio.php
106tka vyžaduje invetice, ne velký ale vyžaduje a pořád je to pidiauto, do kterýho se na dojíždění do práce aktuálně těžko vlezeme ... Kolegovi musím otevírat dekl od šíbru, aby nemusel mít hlavu na stranu ... Takže uvažuju o něčem větším.
Jináč kábro by bylo pěkný, ale auto bude jezdit celoročně a taky mám strach, kdy se střecha rozerve, takže nevim, nevim - ale třeba toto je třeba slušně vypadající za dobré koruny auto.bazos.cz/inzerat/... /Peugeot-306-cabrio.php
-> Jarda/felda: I TD s Bosch technikou nebylo zlé.. A alespoň trošku po malých úpravách jelo, oproti čisté naftě.. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> vhml 22.01.19 08:43:50: Pravda, taky je teďka sleduju.. Nejlépe nějaký garros..
Případně bych se poohlédnul po 306 Cabrio. Ty auta aktuálně stojí hovno a během pár let půjde cena dramaticky nahoru si myslím. Známej už naskladnil dvě.
E: koukám teď na Bazoš a ta doba ( 2-3 roky zpátky ) kdy to za 20tisíc nikdo nechtěl už asi pominula. Kámoš to měl s dvoulitrovým 16V a pak to kretén někomu bezeslova prodal asi za 25. Kdyby to řekl tak už ho mám.
E: koukám teď na Bazoš a ta doba ( 2-3 roky zpátky ) kdy to za 20tisíc nikdo nechtěl už asi pominula. Kámoš to měl s dvoulitrovým 16V a pak to kretén někomu bezeslova prodal asi za 25. Kdyby to řekl tak už ho mám.
-> charon: Dohazuju teď kámošce 306 sedan 1.6.. Kdyby to nevzala, tak by mohla být volná.. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jinak můžeš vzít jakýkoliv benzín u těchto aut se motorizace ještě dost povedly.. Hlavní je stav a kilometry.. A když se ti podaří sehnat 1.8 16v tak si s tím celkem i u žiješ..![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jinak kastle jako píše vhml, levý zadní podběh bývá na kaši..
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jinak můžeš vzít jakýkoliv benzín u těchto aut se motorizace ještě dost povedly.. Hlavní je stav a kilometry.. A když se ti podaří sehnat 1.8 16v tak si s tím celkem i u žiješ..
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jinak kastle jako píše vhml, levý zadní podběh bývá na kaši..
-> MATTESS 22.01.19 08:05:38: Já měl 1.8i se stejným řešením a nezamrzlo mi to nikdy a to jsem ji ani nikdy nečistil. Zůstalo jen ve fázi chystání. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> charon: na takové jízdy by stačila 1,4, ne? Jestli tam byla 1,6 jako jsem měl v ZX, tak s tou jsem měl problem, že v zimě na krátké trasy zamrzalo odvětrání kliky
-> charon 22.01.19 07:40:21: aby to nebylo schnily ( hodně reznou C sloupky kolem matice na zadní pásy ) a nemelo to v hajzlu zadní nápravu. Zbytek je asi blbuvzdornej.
Pánové, začal jsem uvažovat o Peugeotu 306 na daily ježdění. Mohl by mi někdo dát tip, na co se případně zaměřit (klasické špeky co todle auto trápí) a jakej hledat ideální motor? Asi preferuju benzín, na těch mějch 18000 km ročně je asi nafta zbytečná.
-> Jirik_Tuňák1983: Koukal, tam jsou naštěstí plastový podběhy a je tam malinká dírka, vzadu je to blbě udělané.
-> Skili: Tohle je taky 95 1.0 33kw
Mám ho pár měsíců. a stálo pár kaček. Skoro bych řekl že už zajímavý auto, na silnicích už nejezdí. Má najeto čerstvě přes 170 000 a čerstvě bez technické a trochu se bojím dál. Auto jako takový spolehlivý, vždycky nastartovalo a dojelo kam mělo, ale je s tím teda furt něco. Jede to, i když teda né moc jak píšeš ty, ale je kolem toho spoustu věcí.. Hnijou dost, přesně jak říkáš, zadní podběhy pod nárazníky, v jednom poděhu mám dírku, druhej tam prostě na prasáka není
řešil jsem to nejtama plechem z obi a kitem s gumoasfaltem a myslím si že by to ještě technickou protáhnout mohlo.. Jsou na tom věci jako Těsnění pod hlavou, homokineťák, manžeta poloosy a pak už jenom "blbosti". Měnil jsem vložky dveří , blatník, blinkry, světla a spínačku. Ty vložky proto protože jedna nefungovala a druhá v zimě zamrzala. V interieru je akorát prasklý plast kolem volantu a vršek šaltrpáky, plasty vyřešila stahovací páska a vršek šaltpáky pro 4 kvalty se mi nepodařil najít. Když už mám příležitost tak se zeptám, za studena si auto občas přidá a má zvláštní volnoběh, co to je?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Skili 31.12.18 13:48:02: A vepředu za světly. Tam už jste se po otevření kapoty dívali? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Honzaloun: Mám 1995 1.0 33kw a jediny co mě trápí je nedostatek výkonu
za ten rok a něco co to mám jsem s tím najel asi 7000km a zatím žádněj problém, až na pár polámanejch plastů v interieru. (knoflík větraku a naklápění světel,..)
Od roku 1994 až do 2007 jsme měli doma ještě 1.4d kterou tata dotáhl bouranou z Belgie a pak najela asi 250tisíc v autoškole a potom ještě putovala po prarodičích až skončila u bratra kterej ji v r.2007 prodal kámošovi a tomu rupnul rozvoďák a potkalo se to. (tou dobou už to mělo dost přes 300tisíc)
Jsou to celkem spolehlivy auta, ale hnijou hlavně pod zadním nárazníkem.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Od roku 1994 až do 2007 jsme měli doma ještě 1.4d kterou tata dotáhl bouranou z Belgie a pak najela asi 250tisíc v autoškole a potom ještě putovala po prarodičích až skončila u bratra kterej ji v r.2007 prodal kámošovi a tomu rupnul rozvoďák a potkalo se to. (tou dobou už to mělo dost přes 300tisíc)
Jsou to celkem spolehlivy auta, ale hnijou hlavně pod zadním nárazníkem.
Máte někdo na daily? a co vás trápí a co se vám na tom naopak líbí?
-> palinator: ACEA se mi u těchto motorů nezobrazuje, ani když čumím přímo u Peugeota.. Takže ber radši dle té Fordí normy..
-> Jirik_Tuňák1983:
Já vim že se s filtrem asi nic zásadního nestane a s motorem už vůbec ne, ale mazací plány a návod píšou něco jako píše -> Kocvin: , o ACEA Cx není nikde ani vidu, ani slechu. Tak nevim jestli brát Fordí normu jako bernou minci nebo ACEA.
Já vim že se s filtrem asi nic zásadního nestane a s motorem už vůbec ne, ale mazací plány a návod píšou něco jako píše -> Kocvin: , o ACEA Cx není nikde ani vidu, ani slechu. Tak nevim jestli brát Fordí normu jako bernou minci nebo ACEA.