skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
Já mám právě nápravu opravdu pěknou a rád bych aby to tak zůstalo. Nevim teda, jestli auto nedám prč až zrepasuju Favorita, ale tak teď otázka nezní
-> Jirik_Tuňák1983: Tak ona časem každá vazelína "ztuhne" vyschne apod. Teorie je taková, že pravidelnou dávkou nové prodloužíš životnost, respektive docílíš toho, že nevyschne, ložisko se nezadře a neskončí to známým způsobem.
Ovšem praxě je taková, že to je naprosto k ničemu. Základ je kvalitní ložiska, kalený čep a vydrží to dalších 20let
Pokud někdo při repasování použije pouze nekalený kus železa, pak chápu, proč tam ze strachu z reklamace cpe maznice...
Ovšem praxě je taková, že to je naprosto k ničemu. Základ je kvalitní ložiska, kalený čep a vydrží to dalších 20let
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MB_CML 14.08.17 10:21:22: Já jsem taky moc nepochopil, k čemu to tam dávají a čemu by měl pomoci přebytek mazelíny, která nemá odkud vylézt.
-> charon: Je to úplně zbytečné, pokud je náprava OK, tak ložiska mají beztak na obou stranách "sinerink" čili tam vazelínu neprotlačíš. Pokud už má menší náznaky opotřebvení, tak namazáním ničemu nepřilepšíš a prodloužíš životnost tak maximálně o měsíc...
-> charon 14.08.17 09:08:36: Některé firmy, které provádí repase těchto náprav, je tam dávají při opravě.
Ségře je tam tedy nedávali. Pružení jen ztuhlo a áčka tam nebyla. Když to vydrželo přes 20 let, tak to po repasi vydrží dalších. Podle mého se to už teď dodatečně nezachrání a je to u nerepasované nápravy celkem zbytečné.
Ségře je tam tedy nedávali. Pružení jen ztuhlo a áčka tam nebyla. Když to vydrželo přes 20 let, tak to po repasi vydrží dalších. Podle mého se to už teď dodatečně nezachrání a je to u nerepasované nápravy celkem zbytečné.
Ještě mě napadla jedna věc - dodělávali jste někdo na 106 maznice zadní nápravy? Uvažuju o tom, protože náprava je zatím v cajku, tak aby to tak i zůstalo. Jde mě hlavně o to kam maznice udělat a co ještě kdyžtak dodělat ...
-> Jirik_Tuňák1983 13.08.17 12:02:50: To je jasné Pandůr je takový mikroauto. Ale i tak těch 55kW na ježdění po okrese bohatě stačí ....
Já sám mám 75kW v benzínový O2 a nestěžuju si![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Já sám mám 75kW v benzínový O2 a nestěžuju si
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> M@rtin 13.08.17 11:16:18: On je tam ale proti Pandě i váhový rozdíl, navíc ta italská 1.2 je točivější a působí pocitově i agilněji než ta papírově silnější 1.4 v Pežu.
-> Jirik_Tuňák1983 11.08.17 17:57:55: Mě se to i docela líbí a že je to slabý? Manželce to místo Pandůra bude stačit. Ten měl 44kW, tohle má psanejch 55kW.
Zajedu na to mrknout s mechanikem a uvidíme
-> MB_CML 11.08.17 22:51:56: 55kW stačí, když stačilo 44kW .... je to druhý auto .....
Zajedu na to mrknout s mechanikem a uvidíme
-> MB_CML 11.08.17 22:51:56: 55kW stačí, když stačilo 44kW .... je to druhý auto .....
-> MB_CML 13.08.17 09:44:28: Větší smysl má dle mého pěkná poslední řada Punta (za Evem nebo Grandem se rád otočím), která není drahá a nebo ta C3, co má třeba ségra (předposlední model). 206+ je pořád takovej slepenec. ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Jak říkám, souhlasím s Tebou, že u některých kusů z toho teče olej jako z průtokáče
Na druhou stranu je oprava v celku levná a jednoduchá a co se týče životnosti, tak to jsou bezporuchové motory. Jen prostě i na tak lehké auto docela slabé.
Ono taky záleží asi na kusu, mám Berlingo 1.6 16V + LPG, takže nejhorší možná kombinace
s najetejma cca 120tis. a nikde nic nekape. Možná je to tím, že jsem pod motor dal dekl, který tam z vyroby není
Na druhou stranu jsem nedávno měnil olej sousedovi na Golfu z 2012 a málem mě zabyl dekl pod motorem, kterej měl asi 20kg, neb se do té odhlučňovací pěny vytratilo asi tolik oleje pro jednu další výměnu![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Ono taky záleží asi na kusu, mám Berlingo 1.6 16V + LPG, takže nejhorší možná kombinace
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Na druhou stranu jsem nedávno měnil olej sousedovi na Golfu z 2012 a málem mě zabyl dekl pod motorem, kterej měl asi 20kg, neb se do té odhlučňovací pěny vytratilo asi tolik oleje pro jednu další výměnu
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> palinator: spis jo. Menila se s rozvodama.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 11.08.17 23:40:27: U koncertu by ti dva študentíci vlekli dva dvoukoláčky. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> MB_CML 11.08.17 22:51:56: Ségra má C3 z roku 2010, nemá ani 60 000 km a už to kaňká na zem taky. Má právě zrovna tak 1.4 55 kW. Tyhle motory nebyly špatný, ale tak u 205ky, 106, ale i tam působila možná živěji 1.1 44 kW, která na druhou stranu rosila všude možně taky, poplatně roku jejího vzniku. V novějších autech je to líné, jak jsi zmínil. Ale neodrazuju od něj, prim hrají nízké provozní náklady.
-> M@rtin: krása je subjektivní dojem, jinak asi souhlas s Jirkou. Motor je držák, ale je děsně slabej. Když už, tak 1.6 ...
-> U-Geen:
Originál je kovová? Ptám se, protože jsem vodní pumpu neměnil. Proč taky u AFN.
Originál je kovová? Ptám se, protože jsem vodní pumpu neměnil. Proč taky u AFN.
-> M@rtin 11.08.17 17:30:23: Ano, je to vošklivý jak prdel. To už raději 206 a nebo 207 nekříženou.
Motor stará klasika. Jednoduchý a levný na údržbu, žádnej fofrník, trpí na různě silné úniky oleje od hlavy (těsnění, simering na vačce, vent. víko). Nejsou pozorovatelné na měrce, ale zahnojená dlažba zamrzí.
Motor stará klasika. Jednoduchý a levný na údržbu, žádnej fofrník, trpí na různě silné úniky oleje od hlavy (těsnění, simering na vačce, vent. víko). Nejsou pozorovatelné na měrce, ale zahnojená dlažba zamrzí.
Peugeot 206+
r.v. 2009, 1,4i s 55kW
nějaké pro a proti?
r.v. 2009, 1,4i s 55kW
nějaké pro a proti?
-> U-Geen 11.08.17 15:06:51: Jenomže to je vodcpodovej motor, tam jsou setrvačné a vůbec jakékoliv další síly úplně někde jinde. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> charon: me se u TDicka plastova vrtulka utrhla na ME - asi pri ubrani plynu, setrvacnosti.
-> charon: napr ford fusion ma od vyroby plastove lopatky, menili sme po 100tis preventivne s rozvodmi a vobec nic im nebolo
nebal by som sa toho
nebal by som sa toho
Díky, co tak koukám, ta bych mě mít variantu 104 zubů. A propos - co vodní pumpa? Mám se bát plastovejch lopatek? Radši bych teda vodní pumpu která bude celokovová, tomu plastu moc nevěřím, ale nevím, zda to není jen předsudek.
-> charon: Podle čísla motoru.. Do 3 762 433 je 104 zubů.. Od 3 762 434 pak 100..![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Mě to prostě poskakuje o centimetr cca. Asi se na to taky zatím vypchám, jen to prolezu ude není něco urvané/ulomené.
Ještě k rozvodům - koukal jsem, že se dělají dva druhy řemenů - 100 zubů a 104 zubů. Podle čeho se orientovat a vybrat správnej? Rozdělávat to a spočítat zuby mi neraďte![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ještě k rozvodům - koukal jsem, že se dělají dva druhy řemenů - 100 zubů a 104 zubů. Podle čeho se orientovat a vybrat správnej? Rozdělávat to a spočítat zuby mi neraďte
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> charon: tiez troska poskoci saltpaka ked pridam/uberiem ale nie je to nic markatne...ale volim opravu ponechanim ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> charon:
Dej na táhlo kost řazení se šlicovejma dírama ze stodvacítky a máš jak po cukání, tak po zbytku přesnosti řazení.![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
Dej na táhlo kost řazení se šlicovejma dírama ze stodvacítky a máš jak po cukání, tak po zbytku přesnosti řazení.
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
To cukání šaltpáky je právě docela výrazné, je v řádu centimetrů. Tak to vypadá, že se se základním servisem po koupi do očekávané částky zas nevlezu ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> charon 10.08.17 11:54:50: Rozvody vezmi jakékoliv, Bosch, Ina.. Já dnes dával na svou 309 1.9 d sadu od SKF :)
Jinak to cuknutí šaltrpáky většinou dělá unavený silentblok reakce motoru který je zespoda a motor s převodovkou se pak moc hýbe vpřed a vzad.. Tak bych se zaměřil na něj.. :)
Jinak to cuknutí šaltrpáky většinou dělá unavený silentblok reakce motoru který je zespoda a motor s převodovkou se pak moc hýbe vpřed a vzad.. Tak bych se zaměřil na něj.. :)
neco od meho oblibeneho novinare :) www.stream.cz/meziplyn/10
018723-citroen-ds-vic-nez-
jen-fantomas
-> charon 10.08.17 11:54:50: Podívej se třeba na Kellyho, tam OEM čísla dílů seženeš snadno.
Řadička se malinko hýbala i nám, nevím do jaké míry to je normální, ale může to být unavenými silentbloky zavěšení motoru a převodovky, popř. už volnými futry táhel (zde nejsou lana) na řadící páce. Nejsem si teď už jistý, ale jsou zde myslím 3 ks.
To se hýbe tak moc?
Však jsem u rozvodů psal 8 let.
Řadička se malinko hýbala i nám, nevím do jaké míry to je normální, ale může to být unavenými silentbloky zavěšení motoru a převodovky, popř. už volnými futry táhel (zde nejsou lana) na řadící páce. Nejsem si teď už jistý, ale jsou zde myslím 3 ks.
To se hýbe tak moc?
Však jsem u rozvodů psal 8 let.
Mě jde spíš o to časové omezení, byť předpokládám, že v těch 68 000 km měnili jen řemen, od tohoto servisu fakturu bohužel nemám. Asi to vyměním sakum prdum, ať je jistota. Jakou byste dali značku rozvodů?
Eště mám jeden dotaz - když přidám/uberu plyn, tak mě cukne šaltrpáka. Nemá někdo představu na co se zaměřit? A nevíte, jestli někde existují online katalogy ND (soupis celků s obrázky, rozkresem a čísly dílů)?
Eště mám jeden dotaz - když přidám/uberu plyn, tak mě cukne šaltrpáka. Nemá někdo představu na co se zaměřit? A nevíte, jestli někde existují online katalogy ND (soupis celků s obrázky, rozkresem a čísly dílů)?
-> Jirik_Tuňák1983:
U našeho Swifta stojej rozvody asi 650 Kč, ale za 16 let je ještě nikdo nevyměnil.![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
U našeho Swifta stojej rozvody asi 650 Kč, ale za 16 let je ještě nikdo nevyměnil.
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> charon 10.08.17 07:47:48: Výměna rozvodů je tak levná, že to nemá cenu ani řešit. Nezřídka lze ušetřit i na vodní pumpě, která po výměně rozvodu začne málokdy téct, ale není to pravidlem (podle nájezdu) My ji třeba nechávali. Min. můžeš sundat boční kryt a podívat se jak řemen vypadá, jestli nemá otřepy, jestli tam něco vykoukáš. 90 - 100 000 je málo, to jsem asi ani nikdy neslyšel. Předepsáno bylo, pokud šátrám v paměti správně, 120 000 km a myslím 8 let.
A prospos - co rozvody u 106tky? Co jem tak pátral, tak výměna řemene je po 90 - 100 000 km, časový omezení jsem nenašel. V mm autě byly rozvody dělány při 68 000 km, teď to má 100 500. Ae dělalo se to podle štítku, kterej je mizerně čitelnej v roce 2008. Měnili byste preventivně všecko? Nebo jen něco?
-> Nwkt: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: Aneb mít a nemít 100€ je 200€ rozdíl ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> haso: A predsa neposlúchol moju radu. To máš ako so 100-eurovkou. 100-eurovka, o ktorej nevie manželka, má omnoho väčšiu hodnotu ako tá, o ktorej vie![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> haso: Koukáš na špatné místo
Musíš výš, hezky ke klobouku tlumiče a pod silentblok motoru
Tam by se taky mohlo stát, že tam "nic nebude" ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 07.08.17 20:10:47: Bys musel vidět jak moc to bylo na prach a jak moc to bylo kvůli tomu zbořené.. Nemluvím o dírce 10x10 centimetrů..
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Kocvin 07.08.17 18:14:05: Vyvařuje se to úplně normálně a to se budu klidně hádat
, protože se to opravovalo na našem bývalém Saxu a u ségry na 205ce po drobné nehodě a odložené výměně blatníku (už to tak koupila). Ono je taky rozdíl mezi karosářem a vlastníkem svářečky. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jinak krajnice apod. podle mého spouštěcí mechanismus vyloženě nebude. Tipuji to na to množství oválných dírek co tam je, množství k sobě přiložených bodovaných plechů, plastové klipsy co v těch dirkách jsou, nádržku na ostřikovače a ono občasné netrefení se a hadici ke chladiči, pod kterou se drží bordel a může být zdrojem netěsnosti (zteřelost, spona apod).
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jinak krajnice apod. podle mého spouštěcí mechanismus vyloženě nebude. Tipuji to na to množství oválných dírek co tam je, množství k sobě přiložených bodovaných plechů, plastové klipsy co v těch dirkách jsou, nádržku na ostřikovače a ono občasné netrefení se a hadici ke chladiči, pod kterou se drží bordel a může být zdrojem netěsnosti (zteřelost, spona apod).
-> minno: okey, volim teda opravu ponechanim
-> Jirik_Tuňák1983: jj, tie spodne nosniky okolo zatok som mal mierne hrdzave aj ja, ale uz to je vyriesene
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: jj, tie spodne nosniky okolo zatok som mal mierne hrdzave aj ja, ale uz to je vyriesene
-> Jirik_Tuňák1983 07.08.17 15:45:49: Pravou stranou bereš bordel, šutry a nánosy z krajnice.. To by mohl být taky spouštěcí mechanismus :)
-> charon 07.08.17 14:46:41: Dutiny tam jsou a vyvařuje se to pěkně blbě.. :/
Předminulý rok jsem dovezl z Třeboně 106 XS a vypadala celkem zdravě do chvíle než s ní kámoška pravou stranou nevzala strom(mimochodem jsem seděl na sedadle smrti). Pak už tam toho na tom podběhu moc nezbylo..
Vyvařovat to byla opravdu lahůdka :)
Ale musela to být nějaká zatopená mrcha, protože tyhle auta na korozi fakt moc netrpí..
Vypadala nějak takhle a už je naštěstí pryč..![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> charon 07.08.17 14:46:41: Dutiny tam jsou a vyvařuje se to pěkně blbě.. :/
Předminulý rok jsem dovezl z Třeboně 106 XS a vypadala celkem zdravě do chvíle než s ní kámoška pravou stranou nevzala strom(mimochodem jsem seděl na sedadle smrti). Pak už tam toho na tom podběhu moc nezbylo..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale musela to být nějaká zatopená mrcha, protože tyhle auta na korozi fakt moc netrpí..
Vypadala nějak takhle a už je naštěstí pryč..
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> charon 07.08.17 14:46:41: My jsme blikací páčku měnili. Vrazil jsem do ní palicí a něco v ní prdlo.
-> haso 07.08.17 13:23:04: Spíše je zajímavé, že se to stávalo jen na té pravé straně. Ono se tam taky dost naleje směsi do ostřikovačů, když se netrefíš. Důležité je mít v pořádku spodní nosníky, dají se taky snadno vyvařit, trpí kolem jejich zátek. 106 ani Saxo totiž nemá klasickou nápravnici.
-> haso 07.08.17 13:23:04: Spíše je zajímavé, že se to stávalo jen na té pravé straně. Ono se tam taky dost naleje směsi do ostřikovačů, když se netrefíš. Důležité je mít v pořádku spodní nosníky, dají se taky snadno vyvařit, trpí kolem jejich zátek. 106 ani Saxo totiž nemá klasickou nápravnici.
-> Jirik_Tuňák1983: No, jestli bude o víkendu čas, tak vytáhnu řídící jednotku a kouknu se na to pořádně. Zatím mě to malinko děsí, protože to vypadá jako že tam je udělaná dutina, doufám, že nebudu muset sundávat blatník ... Jsem zvědav co na mě ještě vybafne. Už mi blbnou blinkry doprava, páčka drží víceméně v pozici, ale pokud jí nedržím, tak blinkr nebliká. V 1 případě z 15 se povede trefit určitou polohu, že to bliká i bez držení. Ale páčka nepadá, drží na místě. To skoro vypadá na nějakej kontakt, mám doma jednu rozbitou páčku navíc, tak to zkusim rozdělat, co tomu vlastně může bejt ...
-> haso: ak o tom nevieš, tak ani nekontroluj
-> Jirik_Tuňák1983: asi to skontrolujem u seba