-> Bagrr- máma mele Emu: Už jsem ten bitron dostal ven
Jsem se do toho pustil zase z gruntu. Demontoval jsem co jsem včera namontoval hlavně proto abych identifikoval kabeláž a případně jí ufik co nejdelší kousky. Takže jsem sundal zase brejle i například relé žhavení (fakt nechápu proč do něj někdo přidělal přídavné přímé plus když už tam jedno je, ale jde bůhví kam. Přijde mi jakoby někdo chtěl obejít zabezpečení, ale z jakého důvodu???), protože pod ním je jedna svorkovnice kam směřuje větší část tenké kabeláže od ventilátorů.
Chtěl jsem sundat i držák baterky s tím, že ho třeba i ošetřím. No sundal jsem filtrbox a dál jsem nepokročil. Ono to vypadá, že to je někde přivařené? Nevíš jak to tam je?
Tak jsem si hrál dál kolem a kolem. Nejlepší bylo přidané relátko s přímým napájením přímo z baterky. Pojistkové pouzdro psáno jen na 3A a v něm pojistka 30A. A zapojení bylo taky úžasné. Jak už jsem tu psal ohledně spínače na chladiči spínalo to plus, ale plus na cívce relátka a samotné relátko spínalo plus. Nevím proč někde si matně pamatuju, že jsem zahlídl na xantiaclubu problém, že sahara jede i po vypnutí zapalování. Zde byl totiž asi stejný problém. Když jsem původní kabel dal tam kam měl patřit rozběhl se ventilátor. Proto s tím někdo asi i blbnul a podle omotávek na kabelech to muselo být hodně dávno. Podle techničáku tipuju, že ještě v Rakousku odkud auto pochází. No celé jsem to vykuchal a vzal dom.
Další co jsem vykuchal byl Bitron. Povolit šroubky, které ho drží nešlo tak jsem ho urval. Konektor jsem pořádně oblepil izolakou, stejně tak i kabely co zbyly z konektoru co jsem ufikl. Kabely abych je případně snadno identifikoval a pořádně zaizoloval jsem nefikl všechny stejně dlouhé, ale každý je odstupňovaný. Líp se to izoluje a pokud by byl nutný návrat lépe se to najde co kam patřilo.
Stejně tak jsem ufikl konektor co vedl na druhé straně auta (čumáku) do kondenzátoru klimy. Ten tam stejně není a nebude tak k čemu by byl. A zase kabeláž odstupňovaně odfiknutá a pořádně zaizolovaná. Na téhle straně auta jsem ale nechal raději kabeláž s jakýmsi čímsi co nevím co je. Až auto zprovozním tak se na to ještě kouknu. Zatím vím jen to, že do toho vede hodně kabelů a pokračuje to někam dolů pod čerpadlo směrem k altíku a pak to mizí ve špíně a tmě. Zbývající kabeláž co vede ke světlu a k nádržce chladící kapaliny jsem aspoň vyvázal stahovacími páskami.
No a teď konečně doma takže nastuduju pořádně schémata, začnu chystat kabeláž. Ani nevím jestli mám nějaké tenké káblíky. No uvidíme. a pak to zkusíme nějak zprovoznit. Přinejhorším než seženu správný spínač na chladič bych oba ventilátory napojil na jeden kontakt. Lepší než nic a minimálně to i tak zlepší chlazení. Jen se nebudou spínat ventilátory v pořadí nejdřív jeden a pak se přidá i druhý, ale oba najednou což ale vzhledem k relátkům a samostanému napájení pro každý ventilátor je celkem fuk. Jde maximálně o hluk