ja se asi zamiloval - to je tak divny az je to krasny .-)
http://www.youtube.com/wa
tch?v=SrkMcoL6zqY
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
Asi bych taky mohl mrknout co tam vůbec mám za čerpadlo a co mě může čekat ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jarda/felda: ja egr nemel a tohle jsem na cerpadle mel nezapojeny :-D
-> Bagrr- máma mele Emu: na 205 sem egr měl taky a tyhle blbosti na čerpadle nebyli ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Jarda/felda: ty picoviny na cerpadle by meli ovladat zbytecnost jmenem egr... nezapojovat a o starost min :-D
K problemu: sehnat jakykoli cerpadlo z 1.9D 50kw, bosch (lucasu se vyhnout sakra velkym obloukem!!!!) namontovat, seridit predvstrik a jezdit :-)
K problemu: sehnat jakykoli cerpadlo z 1.9D 50kw, bosch (lucasu se vyhnout sakra velkym obloukem!!!!) namontovat, seridit predvstrik a jezdit :-)
-> krup: mikrospínač nahoře a jeden solenoid, osobně ani netišim k čemu to na tom čerpadle je ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda/felda: co přesně myslíš?
(abych se mohl lépe přirpavit, pakliže to koupím.. )
(abych se mohl lépe přirpavit, pakliže to koupím.. )
-> krup: když pominu ty elektro nesmysli na něm tak sedí jak prdel na hrnec ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Můžete mě prosím někdo potvrdit, že je moje čerpadlo pohodlně nahraditelné s čerpadlem 0460484132 (xsara 1,9d 50kw 97)?
-> Jarda/felda: to já bych právě nerad, má to novou zadní nápravu, tlumiče, brzdy, čepy .. + tažny a je to "docela užitečny" auto. Navíc v ceně nižší, než jaký je náklad na instalaci tažného Hyundaijá ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Co znamné "napasovatelné" ? Třeba já došel k závěru, že čerpadlo ze stejného agregátu v.51kw mám širší trubky na obou cestách, což je pakárna přeprcávat ..
Na tom mojom krámu je čerpadlo 0460484109 a aby to bylo veselejší, tak se ani nedá moc nikde sehnat ..
pro ilustraci přikládám photo :)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Co znamné "napasovatelné" ? Třeba já došel k závěru, že čerpadlo ze stejného agregátu v.51kw mám širší trubky na obou cestách, což je pakárna přeprcávat ..
Na tom mojom krámu je čerpadlo 0460484109 a aby to bylo veselejší, tak se ani nedá moc nikde sehnat ..
pro ilustraci přikládám photo :)
-> krup: zažil sem podobnou věc nakonec sem hodil auto do šrotu
ale předtim sem zjistil že de napasovat jakýkoliv čerpadlo 1.8/1.9D peugeot/citroen
rozvody jsou snadný vačka M8 šroub, čerpadlo M8 šroub, klika se aretuje za startérem- je dobrý ho vyndat 8mm vrtákem ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Kluci, prosimpěkně, berlingo / xantia / partner / xsara a co já vim ještě, 1,9d, 50kw, rv97..
Popřebuju poradit se vstřikovacim čerpadlem: když do toho dostanu naftu "manuálně", tak ji pustí do spalováků, ale samo si ji nevezme (cesta z nádrže průchozí - ověřeno i zapojením "na přímo").
Dle informací, co jsem zatím našel má tenhle krám (bosh) podávací čerpadílko, které je součástí tělesa čerpadla a rádo se přidírá. Může to být něčím jiným? (IMO dávno vystříhané)
Máte někdo náhradní?
Koupil jsem Berlingo a ono to mrcha nejezdí![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Popřebuju poradit se vstřikovacim čerpadlem: když do toho dostanu naftu "manuálně", tak ji pustí do spalováků, ale samo si ji nevezme (cesta z nádrže průchozí - ověřeno i zapojením "na přímo").
Dle informací, co jsem zatím našel má tenhle krám (bosh) podávací čerpadílko, které je součástí tělesa čerpadla a rádo se přidírá. Může to být něčím jiným? (IMO dávno vystříhané)
Máte někdo náhradní?
Koupil jsem Berlingo a ono to mrcha nejezdí
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> ZdeněkH: ja mam socana s nejvyssi moznou vybavou a zatim si nestezuju tedy az na klasicky problemy s husima krkama :-D
A hlavně má jinak naprosté minimum elektroniky tedy problémů. Mínus je trochu ta bezpečnost. Není ABS, není airbag. Aspoň vím jak jednou hrdinky umřu. Nabodnut na volantovou tyč ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bagrr- máma mele Emu: Právě ta cena byla velké plus
-> ZdeněkH: jo tak to je slusna cena... sice neco do ni jeste padne, ale jinak dobra cena...
-> Bagrr- máma mele Emu: Máš pravdu, ale dvojku nebo novější model bych nesehnal s tímto motorem s velkým kufrem a hlavně za tu cenu. 8000 mi přijde slušná cena. Hledal jsem už nějakou dobu a pořád jen nepojízdné vraky, bez stk a podobně
-> ZdeněkH: jj... zni to logicky :-) zlata dvojka a jednicky mam zato od roku 96-7, ktere uz meli zapojeni jinak a spinacka uz tolik netrpela...
Tak jsem si tak chystal jídlo a přemýšlel nad tou spínačkou a alarmem a napadlo mě proč ten alarm nejspíš nefunguje. Ze stejného důvodu jako topení. Ta pojistka a odbočka jsou na stejné větvi, která už samozřejmě nefunguje jako topení.
Bagrr- máma mele Emu 16.06.13 18:27:04 napsal:
→ ZdeněkH: zeby napajeni alarmu? :-D
btw tim ze natahnul novy napajeni k vetraku me jeste vic utvrzuje ze to bude
spinackou :-)
Hej hej s tím alarmem můžeš mít pravdu. Dneska jsem tahal z A sloupků kabely se snímači vnitřního prostoru a pod přístrojovkou vlevo od volantu byl na jedné záslepce vypínače udělána nějaká dioda plus jsem u pojistkovky našel nějaké kabely ukončené jen tak fastony. Jo a u motoru je siréna. Majitel říkal že alarm stejně nefunguje.
Hmm to by nebylo špatné pokud by to bylo spínačkou to bych měl dokázat splichtit. Jen najít správné kabely a konektor. Moc se mi v tom už dnes nechtělo hrabat, protože na co hrábnu to rozdělám a rozkuchám
→ ZdeněkH: zeby napajeni alarmu? :-D
btw tim ze natahnul novy napajeni k vetraku me jeste vic utvrzuje ze to bude
spinackou :-)
Hej hej s tím alarmem můžeš mít pravdu. Dneska jsem tahal z A sloupků kabely se snímači vnitřního prostoru a pod přístrojovkou vlevo od volantu byl na jedné záslepce vypínače udělána nějaká dioda plus jsem u pojistkovky našel nějaké kabely ukončené jen tak fastony. Jo a u motoru je siréna. Majitel říkal že alarm stejně nefunguje.
Hmm to by nebylo špatné pokud by to bylo spínačkou to bych měl dokázat splichtit. Jen najít správné kabely a konektor. Moc se mi v tom už dnes nechtělo hrabat, protože na co hrábnu to rozdělám a rozkuchám
-> ZdeněkH: zeby napajeni alarmu? :-D
btw tim ze natahnul novy napajeni k vetraku me jeste vic utvrzuje ze to bude spinackou :-)
btw tim ze natahnul novy napajeni k vetraku me jeste vic utvrzuje ze to bude spinackou :-)
A co má bejt kua tohle? Od spínačky jak jdou kabely a jedny z nich se mají fiknout a vpravit relátko je pouzdro na pojistku a nějaké tenké kabely bůhvíkam. Pardon za rozmazanou fotku
A tohle je zmržené napájení větráku topení. Konektory odpojené a napojené nové napájení
Dík kouknu na to. Mimochodem takhle vypadá xanta po prvním dni u mě
-> ZdeněkH: mno ono vetsinou to vypada ze je to manel ale panel to nejni :-) mno a motorek bude taky klasika zarezlej :-) a na xaklubu mas prvni odpoved :-D
Ještě hůůů jsem zapoměl nefunguje motorek zadního stěrače to mě taky čeká
-> Bagrr- máma mele Emu: Hůůůů tos mě nepotěšil já že to bude prkotina. Korektor asi nechám na PaMa na parkovišti před barákem jaksi nemám moc možností jak to spravit. S tím topením nevím na spínačku jsem se zatím nedíval taky to na to tipuju je to klasická bolest X1, ale zase že majitel tvrdil že je to panel. Zas takovej lempl to nebyl spíš starší pán co dodržoval poctivě i dříve výměny oleje i řemene. Koule měnil před 2-3 roky takže to ujde. Vidíš spínačku bych měl udělat rovnou když mám rozebrané auto
Zítra koupím relé a něco splichtím. Blbý je, že spínačka je tedy kaput takže budu muset hledat. Asi jdu študovat návod jak na to z klubu.
Něco jsem v bodech sepsal na XA club tak snad mě s tím nevyfakují
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Něco jsem v bodech sepsal na XA club tak snad mě s tím nevyfakují
-> ZdeněkH: jj xa club je pomerne mrtvej...
Jinak ohledne zadku spis bude zarezlej korektor... protoze predek se zdviha az po zadku :-) tudiz to nebude hladinou lhm... a ohledne vetraku, nebude to klasika v podobe trandaku vetraku ci vypalena spinacka?
Jinak ohledne zadku spis bude zarezlej korektor... protoze predek se zdviha az po zadku :-) tudiz to nebude hladinou lhm... a ohledne vetraku, nebude to klasika v podobe trandaku vetraku ci vypalena spinacka?
A ještě dotaz chodíš nebo někdo odtud na citroeňácká potažmo xantiácká fóra? Pokud ano kde to tak nejvíc žije? Dřív byl bezva xantiaklub, ale teď mi to tam přijde hodně chcíplé
-> Bagrr- máma mele Emu: Hmm to bude zase zvykání si jejižiši. No auto jsem v poledne dovezl a už ho mám rozkuchané
Klasika vyraboval jsem budíky abych vyměnil žárovky protože cestou z kupu jsem jel tunelem a jaksi zjistil, že vidím prd. Vyndal hodiny chtěl bych s něma něco spáchat sice fungují, ale je tam dole jakýsi černý flek. No a pak jsem se pustil do středového panelu. Předchozí majitel tvrdil, že větrák od topení nefunguje kvůli tomu posuvníku co tam je, že v něm je prý problém. No mám ho venku jen nevím jak ho proměřit. Zatím. Zároveň jsem zjistil, že budu muset koupit redukci pro anténu do rádia. No a nakonec jsem si podle kódu našel opravdový rok výroby což je konec roku 1995 takové vánoční auto.
Dotaz je možné aby malou hladinou kapaliny nešel zadek nahoru? Nebo je to táhlo korektoru? Ale to se mi moc nezdá při cestě dom to pořád normálně pérovalo. Posledně když jsem měl Xantii tak při vypadnutí táhla šel předek po chvilce nadorazy a tam zůstal. Předek jde navrch co může a pak začne v podstatě nonstop cvakat ventil a klobouček je dole. Jo jo není nad správné majitele aut. Mimochodem jsem už vytrhal několik metrů kabelů od bůhvíčeho, ale vypadali hodně domorobo nebo DODO.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Klasika vyraboval jsem budíky abych vyměnil žárovky protože cestou z kupu jsem jel tunelem a jaksi zjistil, že vidím prd. Vyndal hodiny chtěl bych s něma něco spáchat sice fungují, ale je tam dole jakýsi černý flek. No a pak jsem se pustil do středového panelu. Předchozí majitel tvrdil, že větrák od topení nefunguje kvůli tomu posuvníku co tam je, že v něm je prý problém. No mám ho venku jen nevím jak ho proměřit. Zatím. Zároveň jsem zjistil, že budu muset koupit redukci pro anténu do rádia. No a nakonec jsem si podle kódu našel opravdový rok výroby což je konec roku 1995 takové vánoční auto.
Dotaz je možné aby malou hladinou kapaliny nešel zadek nahoru? Nebo je to táhlo korektoru? Ale to se mi moc nezdá při cestě dom to pořád normálně pérovalo. Posledně když jsem měl Xantii tak při vypadnutí táhla šel předek po chvilce nadorazy a tam zůstal. Předek jde navrch co může a pak začne v podstatě nonstop cvakat ventil a klobouček je dole. Jo jo není nad správné majitele aut. Mimochodem jsem už vytrhal několik metrů kabelů od bůhvíčeho, ale vypadali hodně domorobo nebo DODO.
-> ZdeněkH: JJ taky mě to ze začátku poměrně sralo ale člověk si rychle zvykne :-) Jsou postupně jak píšeš, spojka nejvejš a plyn nejníž :D
-> Bagrr- máma mele Emu: Díky. Jenom dotaz přijde mi hrozná věc a to pedály. Nejsou vůbec výškově stejně. Nejvýš je spojka pak brzda a plyn je celkem nízko. Je to normální?
-> ZdeněkH: Jůůů podobnou jsem tenkrát opravoval :D Měla klasický bebí u zadních lemů a pravý práh :-) A nějaká ta trubka prasklá :D Jinak 1.9TD je dobrá volba :-) Zkontrolovat ještě jestli netlakuje do vody :-) U TD ráda praská hlava :-)
Btw díly na celou přední nápravu (vyjma brzd, všechny čepy, silenty, ložiska a tyčky stabíku) mě u Boba vyšly na cca 7t s opravnou sadou na řízení :-) Spíš bych se modlil a taky se modlím, abych nemusel dělat zadní ložiska ramen, to je porod :D Každopádně dobrá volba a přeju ať to slouží bey chyb a mnoho km bez problémů :-)
Btw díly na celou přední nápravu (vyjma brzd, všechny čepy, silenty, ložiska a tyčky stabíku) mě u Boba vyšly na cca 7t s opravnou sadou na řízení :-) Spíš bych se modlil a taky se modlím, abych nemusel dělat zadní ložiska ramen, to je porod :D Každopádně dobrá volba a přeju ať to slouží bey chyb a mnoho km bez problémů :-)
Spíš do tématu Dnešní nákup, ale tady to možná ocení víc lidí. Tohle jsem dnes koupil. Xantia kombi 1,9TD. Má pár much. Asi klasicky nefunguje ventilátor respektive minulý majitel si tam udělal nový rádoby přívod přes vypínač, ale jede to jen na plno nebo vůbec takže to budu spravovat zpátky, nejde stáhnout spolujezdcovo okno prý skřížené mrknu na to, klasika problém se zámkem ve dveřích řidiče plus zlobí kabely v husím krku, nefunguje motorek zadního stěrače, trochu dizajn problém jako sem tam škrábanec a naprasklé nárazníky, vůle na podvozku zase které auto je nemá. No asi tak vše. Jo musím minimálně dolít hydru je tam málo LHM. V pondělí ji nakupuju. No a příležitostně zajedu za PaMem
-> Hřib: Sice bych to měl relativně kousek a auta budou jistě zajímavá, ale nikoho tam znát nebudu, takže když bude čas, pojedu se mrknout raději na Rallyshow, kterou mám ještě blíž. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Kdyby se někdo z vás chtěl podívat na poslední pořádné citrouše, tak se přijedte podívat, pokud to nebudete mít daleko www.cxclub.cz/ ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> VeTeV: ono celkove elektrika u frantiku je des a hruza... ani u jednech dveri snad nejni absolutne vse funkcni... pravy predni blbne repro, levy predni je v haji ovladani spolujezdcova okna, levy zadni je v prdeli ovladani okna, pravy zadni opet reprak :-D Takze si dame rozvod do dveri nanovo :-D
-> Bagrr- máma mele Emu: nahradni kabely, kdyz nejakej v nevhodnou chvili prdne.... s jejich kvalitou izolace
-> ZdeněkH: jo jo, jsem to ja :-D
btw. ohledne elektriky je to docela sranda... treba jednickova kratka co jsem mel tak mela hlavni svazky pro komplet vybavu pripraveny :-D A co jsem se tak docetl, tak by tomu tak melo byt u vsech jednicek do roku 1996... ale vsazej na to u frantika ze :-D
btw. ohledne elektriky je to docela sranda... treba jednickova kratka co jsem mel tak mela hlavni svazky pro komplet vybavu pripraveny :-D A co jsem se tak docetl, tak by tomu tak melo byt u vsech jednicek do roku 1996... ale vsazej na to u frantika ze :-D
-> Bagrr- máma mele Emu: Seš to ty na Xantiaclubu jsem si to myslel, ale až podle fotky xantie co je tu i tam mi to došlo
tak a doufam ze slecna CO2 se toho nebude muset zas par let dotknout :-)
-> ZdeněkH: proto jsem rad, ze se naskytla ta co mam ted na dilne, co vetvi darovala predek :-) socan s nejvyssi paketazi... a vzhledem k cene bych byl blbej kdybych ji tenkrat nechal kuchnout na dily, kdyz byla plne fcni :-) Dvojka komb v 1.8 16v... Skoda ze to nejni alespon 2.0 8v... spotrebove stejny, ale ten osmiventil mi vyhovoval temer naftovym prubehem kroutaku, kdy si nechal libit 2t ot a krasne se roztahl... ten 16v je do 3,5t mrtvola.... kazdopadne dam ji dohromady a musi nejakej ten rok slouzit :-) Uz se nemuzu dockat, az bude pojizdna a budem se vracet od PaMa...
edit: btw dvoulitr osmiventil mi jezdil furt za deset at jsem setril nebo slapal na krk... (kratka jednicka po zadreni na klice naimplementovan totozny motor z XM)
A u 1.8 16v dlouha dvojka jsem se pod osm a pul a nad deset nedostal :-D
edit: btw dvoulitr osmiventil mi jezdil furt za deset at jsem setril nebo slapal na krk... (kratka jednicka po zadreni na klice naimplementovan totozny motor z XM)
A u 1.8 16v dlouha dvojka jsem se pod osm a pul a nad deset nedostal :-D
Myslíte kluci, že ta spotřeba opravdu nepůjde níž? Naftu nechci na můj nájezd a vzhledem ke stáří aut se mi do toho nechce jít.
S omegou jsem jezdíval klidným stylem na tempomat po rychlostce 80km/h a žralo mi to kolem 11-12l/100km. Pravda jakmile jsem zajel do města nebo stačilo víckrát startovat a rozjíždět se spotřeba letěla mnohem výš.
Activu taky nechci o tom vím už z dřívějška, že je s tím dnes už jen plno problémů. Jak píšeš nejlepší je klasika šestkulí tu jsem i měl. Ale trocha toho komfortu by taky mohla být tedy např. aspoň elektrická přední okna když už nic. Jsem se ptal toho pána z odkazu co jsem dával na ty sedačky prý je nemá zapojené to asi taky bude kopec švandy to zapojit což? Jako Xantii jsem měl no a právě odešel jsem od ní právě kvůli otřesnému interiéru. Co si totiž budeme namlouvat vypadá pomalu jako v prvních favoritech. Například to plastové madlo na dveřích kde je ovládání oken. Imobilizér alá klávesnice ten kdyby tam nebyl je to snad i lepší.
S omegou jsem jezdíval klidným stylem na tempomat po rychlostce 80km/h a žralo mi to kolem 11-12l/100km. Pravda jakmile jsem zajel do města nebo stačilo víckrát startovat a rozjíždět se spotřeba letěla mnohem výš.
Activu taky nechci o tom vím už z dřívějška, že je s tím dnes už jen plno problémů. Jak píšeš nejlepší je klasika šestkulí tu jsem i měl. Ale trocha toho komfortu by taky mohla být tedy např. aspoň elektrická přední okna když už nic. Jsem se ptal toho pána z odkazu co jsem dával na ty sedačky prý je nemá zapojené to asi taky bude kopec švandy to zapojit což? Jako Xantii jsem měl no a právě odešel jsem od ní právě kvůli otřesnému interiéru. Co si totiž budeme namlouvat vypadá pomalu jako v prvních favoritech. Například to plastové madlo na dveřích kde je ovládání oken. Imobilizér alá klávesnice ten kdyby tam nebyl je to snad i lepší.
-> palinator: jediny co lidi u 2,1TD zlobi vseobecne je lucas cerpadlo a spousta lidi to prekopava na staryho bosche z XM...
-> ZdeněkH:
Nerozumim tomu, ale kdyby byla pěkná 2,1 TD tak asi jasná volba.
(doufám teda, že to není poruchová jebka .. nevyznám se)
Nerozumim tomu, ale kdyby byla pěkná 2,1 TD tak asi jasná volba.
(doufám teda, že to není poruchová jebka .. nevyznám se)
-> ZdeněkH: ty jo zrovna spotřeba je u xantii mě přijde od 1,8 přes 3,0 snad víceméně stejná ( vyjma města a popojížděček) a to tak nějak těch 9-10/100l. Takže taky žádná láce..
ale jinak souhlas a bagrem - čím míň elektriky, složitosti tím jen lépe - já mám tu obyč verzi a mám klid :-)
ale jinak souhlas a bagrem - čím míň elektriky, složitosti tím jen lépe - já mám tu obyč verzi a mám klid :-)
-> ZdeněkH: osobne, byt jsou to nejnabrousenejsi verze, vyhejbal activam.... Hzdractivu bych se asi nebranil, ale ten jsem u kraty nejak nezaregistroval zmenu pri macknuti tlacitka... tak uz bych sel asi jen do obyc sestikule, ktera taky drzi dost dobre stopu byt s vetsim naklonem :-)
edit: a koukal bych po osmiventilech... tahnou krasne odspod a nemusi se tolik tocit jak 16v...
edit: a koukal bych po osmiventilech... tahnou krasne odspod a nemusi se tolik tocit jak 16v...
-> Bagrr- máma mele Emu: Díky. Jako slibuju si z přestupu z omegy do xantie (opět) hlavně nižší spotřebu. To byl totiž důvod proč šla omega do fuč. Holt jako blbej skladník nedokážu uživit třílitra f automatu f kombi i když z kůží.
Tahle mě zaujala, ale je už fuč:
auto.aukro.cz/citroen-xan tia-i3279576979.html
Tahle mě zaujala, ale je už fuč:
auto.aukro.cz/citroen-xan tia-i3279576979.html
-> Bagrr- máma mele Emu: zkus Boba ne? tan bude vedet
-> ZdeněkH: hodne stesti pri vyberu :-)
Jinak muj pekac dneske kompletne vyvaren :-)
Bratri houpackari, nevi nekdo jestli se jeste daji sehnat nova kulopera? Zjistil jsem totiz, ze ty moje nemaj daleko k povoleni pistnici podivat se smerem vzhuru...
Jinak muj pekac dneske kompletne vyvaren :-)
Bratri houpackari, nevi nekdo jestli se jeste daji sehnat nova kulopera? Zjistil jsem totiz, ze ty moje nemaj daleko k povoleni pistnici podivat se smerem vzhuru...