![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
-> VeTeV: meyle sem měl brzdy a supr po 20tis jak nový a brzdili jak čert i přehřátý ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Bagrr- máma mele Emu: no zatim drží a zabrat dostává jezdim cestou necestou
brzdy testuje strejda na 306 od starline po mojich slevách (38%) vyšli na 1150kč
tsk sem zvědavej co snesou
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> VeTeV 12.11.11 13:11:27: A ty vole :-D Tak to si vem karifotra a spacák :-D Objednal si teda všechno nebo se na něco vykašlem? Btw domluv si rovnou někde tu geometrii, nejlépe někde, kde ví jak na xantie :-) čuměli na mě na učňáku, kde ji nechávám dělat já, jak na debila, když jsem jim řekl, že musí s nastartovaným autem :-D A že vejšku auta už jsem seřídil dle toho, jak chci já, že tu nemusí štelovat :-D Prej cože, jak vejšku auta, to se taky dá štelovat? :-D Zaplať pánbůh, že měli hodnoty pro xantie v kompu :-D Pro jistotu jsem měl vytištěnou tabulku z klubu :-D
-> spartra: uvidíme , nicméně nemyslím si, že bychom ani jeden špápli vedle - jo kdysi se dělali hodně napodobeniny SKFek z číny - ale to nebylo origo, ale nějaká pekelná napodobenina a hlavně menších ložisek - holt je to známá značka... nicméně neobávám se, že by jakákoliv nově koupená věc vydržela tolik, co ta originální z prvovýroby :-(
já jsem dva roky zpět nechal vyměnit silentbloky na přední nápravě a už se zadní trhaj... původní měli na hrbu 150tis a vypadaly lépe :-(
jinak já si dotáhl dneska toto - na poště mě to zákeřně vrazili, když jsem šel pro něco jiného, ale jaksi váhu jsem zjistil až když jsem to zvedal - 28 kilo :-) tak jsem si to odtáhl pár set metrů k autu a už se těším na volný víken na Třeboňsku :-)
Snad výrobky zn. Meyle nebudou propadák - ale Bobo si je docela chválil, tak mu budu věřit...k tomu již níže zmíněný Bendix na brzdy, filtry Purflux a chybí ještě 5l oleje Total
já jsem dva roky zpět nechal vyměnit silentbloky na přední nápravě a už se zadní trhaj... původní měli na hrbu 150tis a vypadaly lépe :-(
jinak já si dotáhl dneska toto - na poště mě to zákeřně vrazili, když jsem šel pro něco jiného, ale jaksi váhu jsem zjistil až když jsem to zvedal - 28 kilo :-) tak jsem si to odtáhl pár set metrů k autu a už se těším na volný víken na Třeboňsku :-)
Snad výrobky zn. Meyle nebudou propadák - ale Bobo si je docela chválil, tak mu budu věřit...k tomu již níže zmíněný Bendix na brzdy, filtry Purflux a chybí ještě 5l oleje Total
-> VeTeV: aaa ták, u skf proběhli taky nějaký výhodný ložiska z číny (nějakej pátek zpět).
Sem asi větší křečák, já šel do těchto katalog.haspa.cz/index.ph p?main_page=... v pičíně je mám asi o 60 kaček méně
proto ten dotaz ná výdrž, xantie je o chlup těžší než zx
Sem asi větší křečák, já šel do těchto katalog.haspa.cz/index.ph p?main_page=... v pičíně je mám asi o 60 kaček méně
proto ten dotaz ná výdrž, xantie je o chlup těžší než zx
-> Jarda/felda: Tak ono u starline je to taky kus od kusu :-D Třeba u brzd je jeden chválí a já bych to radši na auto nedal :-D Osobně bych zvolil původní výrobek a to sice Bendix :-) A zadní ložisko nevim, no, tam je nic moc výběr a je to buď svinsky drahý bo je to moc levný na to, abych to tam z obav o svý zdraví dal :-D
-> Bagrr- máma mele Emu: já už ho půl roku mam tak uvidim co to udělá ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> spartra: www.automedik.cz/automobi
ly-nahradni-dily-loziska-x
sara-n1:589:3648.html?sk=1
7&... tady je nějak nastřeleno, na co by to mohlo pasovat - ale mam to odjinud...
www.hamar.cz/cs/.../11851 68-sada-lozisek-kol.html rozdil v cenach je vyrazny
jinak SKF mam jako takovz rozumny vyrobek za jeste prijatelnou cenu - porad verim, ze to jsou jeste dobra loziska :-)
www.hamar.cz/cs/.../11851 68-sada-lozisek-kol.html rozdil v cenach je vyrazny
jinak SKF mam jako takovz rozumny vyrobek za jeste prijatelnou cenu - porad verim, ze to jsou jeste dobra loziska :-)
-> VeTeV: jenom čistě vědecky jakej to má rozměr a cenu za jedne nebo oba kusy? koukám že to bude stejný jako zx 36 / 82 /42. Doplním dotaz proč skf? léty prověřený, nic jnýho tam nedrží?
-> Bagrr- máma mele Emu: neco na tom bude...jen by to mohlo byt levnejsi, ale udelam picu
-> VeTeV: To je pěkně prosím přední ložisko, který prosím pěkně nejspíš budu měnit :-D
-> Jarda/felda: Starline bych tam nedal ani náhodou... Pár lidí to zkusilo a stejně nakonec po pár tisících km koupili SKF a opákli si výměnu :-) Ne žeby hučelo, ale mělo výrobní tolerance tak velký, že kolo udělalo Áčko ještě větší než se starym vyjebaným :-D
-> Targa: od starline zadní na xantii kolem 1000,- KOYO za 1600,-
-> PetrDNX: tak 17,11 ve svátek ti to přivezu do práce :D zadní ložisko říkal Ruda...
docela ale ranec trojáka za matroš:)
když sem měnil s bratrem ložiska na zadku u ibizy tak to stalo 600,- :D
na jak dlouho to tak je vyměnit to zadni ložisko??
dík![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
docela ale ranec trojáka za matroš:)
když sem měnil s bratrem ložiska na zadku u ibizy tak to stalo 600,- :D
na jak dlouho to tak je vyměnit to zadni ložisko??
dík
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bagrr- máma mele Emu: -> PetrDNX: takže sem auto(zx) znova zvednul za pravou stranu, buchot je stále, pohyb je vidět i na vrchním silentbloku motoru.
Po podepření ramene špalkem a postupném zvedání heveru, to vychází takto,
do 2/3pohybu ramene je to ok, nad 2/3 už to začíná pomalu nabírat - rameno jde dolu
nevím, o co tomu de![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Po podepření ramene špalkem a postupném zvedání heveru, to vychází takto,
do 2/3pohybu ramene je to ok, nad 2/3 už to začíná pomalu nabírat - rameno jde dolu
nevím, o co tomu de
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jarda/felda: ja to beru od Boba - tj. takovy muj vytrvaly dodavatel dilu - automax hulin - mozna ze to vychazi na stejno jak u kelly se slevou, neb ty dily maji na kelly neskutecne napaleny (ja mam jeste u boba semtam nejakou slevu)
-> VeTeV: jestli se budeš pohybovat na jihu tak by sis to moh nakoupit na mě v autokelly o 20 - 30% levnějc než maji v katalogu ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> PetrDNX: -> Bagrr- máma mele Emu: až bude čas kouknu na to, zkusíme.
Měl bych dotaz na berlingo - měním kotouče a destičky.
Na držáku třmenu jsou také 4 plíšky co v nich jezdí destičky, je to tam potřeba? jeden plíšek mě chybí, jako za takovou droboť, skoro 500 nechci dávat![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Měl bych dotaz na berlingo - měním kotouče a destičky.
Na držáku třmenu jsou také 4 plíšky co v nich jezdí destičky, je to tam potřeba? jeden plíšek mě chybí, jako za takovou droboť, skoro 500 nechci dávat
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Bagrr- máma mele Emu: jj ten myslim - pc z toho jsou v podstate 4 dny - kdyz si clovek veme dovolenou - pripadne napis, jak bude vedet nejakej termin by sms a ja ti zavolam a domluvime podrobnosti
no predni naprava je previt - ono to je tamdle 200 tamdle 300 a hned to naskace - a to tma nemam vse - chybi predni loziska a ty spodni cepy, neb jsi se toho desil :-)) ale treba ty spodni cepy bych taky rad, jenze sam si neumim predstavit jak bychom ty stary sundali - ale jestli reknes jdem do toho, tak je priobjednam :-))
no predni naprava je previt - ono to je tamdle 200 tamdle 300 a hned to naskace - a to tma nemam vse - chybi predni loziska a ty spodni cepy, neb jsi se toho desil :-)) ale treba ty spodni cepy bych taky rad, jenze sam si neumim predstavit jak bychom ty stary sundali - ale jestli reknes jdem do toho, tak je priobjednam :-))
-> VeTeV: myslíš teď toho 17. ? Vůbec nevim jak to budu mít v práci... Hele určitě se domluvíme... Btw je znát že jen přední náprava na cenovce... Zjišťoval jsem tenkrát i se zadní by to vyšlo komplet podvozek na cca 12t...
tak jsem poptal u Boba pár blbostí na přední nápravu a nějké filtry, oleje apod - a vypadá to na 5,5 tis ... Tak Baggříku - kdy? co ten prodlouženej víkend?
-> Bagrr- máma mele Emu: V poho.když to bude jen trochu posunutý,tak ta druhá vypadávat nemusí,ale je pravda,že vypadávání je častější problem![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> PetrDNX: Tak už na moji 405 r.v. 91 bylo.. Ono to nejni vysloveně zajištění proti velký síle, ale jen plechovej kroužek s rantlíkem, kterej to prostě nepustí dál samovolně a menší síle... Když už je síla větší, tak to ten plíšek ohne... Sice jsem neměl rozebraných 100 poloos, ale pár různých mi jich už taky rukou prošlo... A i v různých krámech počínaje 405, 205, Xantia krátká i dlouhá, XM apod...
Každopádně kdyby byl hlej motor, tak by mu to zákonitě musela dělat i druhá polosa (akorát že tam by se nopíral kroužek vevnitř, ale vyskakoval by z unašeče)... A nedělala vy to pouze v případě žeby se mu rozvalila nápravnice a šli ramena dál od sebe...
Edit: Ikdyž jak tak na to pořádně koukám na to druhý video... Uznávám, asi jsem vůl a je možný žeby to byl hlej motor...
Zkusit tedy třeba jen šprajcnout něco mezi silentblok a nápravnici a tím oddálit motor a pak zkusit zatočit a vidělo by se, jestli to je hnutím motoru...
Veřejně se omouvám PetrDNX.... Nejdřív jsem to pochopil že myslí že poloosa vypadává z unašeče...
Každopádně kdyby byl hlej motor, tak by mu to zákonitě musela dělat i druhá polosa (akorát že tam by se nopíral kroužek vevnitř, ale vyskakoval by z unašeče)... A nedělala vy to pouze v případě žeby se mu rozvalila nápravnice a šli ramena dál od sebe...
Edit: Ikdyž jak tak na to pořádně koukám na to druhý video... Uznávám, asi jsem vůl a je možný žeby to byl hlej motor...
Zkusit tedy třeba jen šprajcnout něco mezi silentblok a nápravnici a tím oddálit motor a pak zkusit zatočit a vidělo by se, jestli to je hnutím motoru...
Veřejně se omouvám PetrDNX.... Nejdřív jsem to pochopil že myslí že poloosa vypadává z unašeče...
-> Bagrr- máma mele Emu: Právě,že ta pravá se opírá o unašeč,proto odskakuje ten motor.To zajištění jak píšeš,sem taky u těhle pol.,ještě neviděl,ale asi sem měl smůlu,že v žádný z těch min 100,který sem měl rozdělaný,nebylo
-> PetrDNX: Pochopil, ale kdyby byl hlej motor, tak by to dělala i druhá, protože by naopak byla moc zasunutá do unašeče, tudíž by se kroužky opírali vevnitř do unašeče a odtlačovali motor a navíc ZX už by mělo mít jištění proti vypadnutí kloubu z unašeče :-)
-> PetrDNX: Vůbec si to nepochopil a ja fakt nemam důvod to tady s Tebou řešit.
-> Bagrr- máma mele Emu: u 205 jsou úplně stejně dlouhý
-> PetrDNX: Obě poloosy jsou světe div se stejně dlouhý :-D Pravá má unašeč vystavenej až na kraj motoru a je těsně nad oním silentblokem na videu... levá i pravá poloosa maj klouby nad nápravnicí a jsou tudíž mezi klouby plus minus stejně dlouhý :-)
Zkusil bych vyheverovat auto, podepřít ramneo a auto pustit, a zatočit kolem, jak se to bude chovat při Jízdní poloze....
Zkusil bych vyheverovat auto, podepřít ramneo a auto pustit, a zatočit kolem, jak se to bude chovat při Jízdní poloze....
-> Bagrr- máma mele Emu: Když myslíš,ale z videa je jasně vidět,že se opíraj kroužky na křížku.U spousty aut to při vyvěšeným kole dělá,ale ne tolik.Ale tak dobrej,abych opravoval po netu fakt nejsem.druha poloosa to dělat nemůže,protože je naopak jakoby krátká
-> PetrDNX: To si nemyslím, že by to tím bylo... To by mu kravly obě poloosy... Měl jsem u pugeta všechny tři silenty v prdeli a takhle se to nechovalo, a to jsem měl motor i se špajzkou venku a usazoval se tam baj voko.... Takhle se mi to chovalo, když jsem měl v prdeli kloub poloosy (vyměněn) a pak aby toho nebylo málo se mi pomalu ale jistě začal rozesjpat diferák a to nejdřív bylo ala samosvor (v zatáčkách vnitřní kolo očividně hrabalo když se najelo na písek, jinak se drala guma) až se seknul úplně...
-> spartra: Posunutej motor,nebo šišatý auto,zkus povolit ty dva šroubky na sil.převodovky a posuň motor doleva
-> spartra: Tak v tom případě se obávám nejhoršího, ale přitom, mi to na to moc nesedí... Diferák... Protože jestli to dělá i po výměně poloosy (příznaky jsou stejné před i po výměně) tak to musí bejt v převodovce...
-> Bagrr- máma mele Emu: jasný to ložisko mě došlo déle,
původní polosu sem vyměnil ze stejnýho důvodu, za repas - lobro, snad nic špatnýho
problém zůstal
druhý kolo s krátkou poloosou je v pohodě, proto sem měnil polosu, pač sem myslel na nějakej kloub.
občas tam při jízdě něco lupne, to dělalo i s předchozí poloosou a klepou se tam třmeny ,držáky a čepy už maj vůle
už nevím co by.
původní polosu sem vyměnil ze stejnýho důvodu, za repas - lobro, snad nic špatnýho
problém zůstal
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
druhý kolo s krátkou poloosou je v pohodě, proto sem měnil polosu, pač sem myslel na nějakej kloub.
občas tam při jízdě něco lupne, to dělalo i s předchozí poloosou a klepou se tam třmeny ,držáky a čepy už maj vůle
už nevím co by.
-> spartra: Nemyslím ložisko náboje, ale pomocné ložisko poloosy... Ale tohel je divný, chtělo by to vyhodit poloosu z náboje, zkusit otočit samotnou poloosou a pak nábojem... Když se poloosa i tak sekne, hledal bych na cestě ložisko poloosy (to jak je na poloose a drží ji v domku) a eventuálně zdvihnout druhou stranu auta a zkusit zatočit i druhou... Když se takhle bude sekat i druhá strana, je to diferák....
Edit: Teď pořádně čumim na to video... A je dost možný že je to vnitřním kloubem (tripojdem) protože se to sekne dycky po třetině otáčky...
Edit: Teď pořádně čumim na to video... A je dost možný že je to vnitřním kloubem (tripojdem) protože se to sekne dycky po třetině otáčky...
-> Bagrr- máma mele Emu: nu co vidíš na videu to dělá, není to plynulý, takový skoky.
ta pravá polosa je měněná, pač sem myslel, že to dělá nějakej kloub.
bylo by možný že by to dělal i kloub, že by vyjel prstýnek, nebo jehličky?
Teď nevím jestli sem měnil levý nebo pravý ložisko
katalog.haspa.cz/index.ph p?main_page=...
ta pravá polosa je měněná, pač sem myslel, že to dělá nějakej kloub.
bylo by možný že by to dělal i kloub, že by vyjel prstýnek, nebo jehličky?
Teď nevím jestli sem měnil levý nebo pravý ložisko
katalog.haspa.cz/index.ph p?main_page=...
-> spartra: Pakliže to po seknutí hejbe s motorem, jsou dvě možnosti:
A) ložisko poloosy
B) diferák na odchodu
A) ložisko poloosy
B) diferák na odchodu
-> Jirik_Tuňák: chudák kluk
nu přeji ti velkou kliku ať to není kasička na peníze.
dotaz opět citroen,
pravá hnäcí hřídel, delší s ložiskem
Berlingo - zvednu auto na heveru, z pravé strany, začnu točit kolem, jede v pohodě plynule
ZX - zvednu auto na heveru, z pravé strany, začnu točit kolem, tam udělám 1/2 kolo a seknem se, je vidět jak to hejbe s motorem - nejvíc na dolním silentbloku, musím zabrat a takto porád dokola
polosa meněna, ložisko náboje též, stále to trvá
co je tam špatně?
tuto bez kola, točím kotoučem
tu točím s kolem
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![43](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/43.gif)
![120](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/120.gif)
![121](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/121.gif)
dotaz opět citroen,
pravá hnäcí hřídel, delší s ložiskem
Berlingo - zvednu auto na heveru, z pravé strany, začnu točit kolem, jede v pohodě plynule
ZX - zvednu auto na heveru, z pravé strany, začnu točit kolem, tam udělám 1/2 kolo a seknem se, je vidět jak to hejbe s motorem - nejvíc na dolním silentbloku, musím zabrat a takto porád dokola
![120](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/120.gif)
polosa meněna, ložisko náboje též, stále to trvá
co je tam špatně?
tuto bez kola, točím kotoučem
tu točím s kolem
-> Nwkt: 1203 minibus![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Kaprof 27.10.11 00:03:38: Felicia pickup? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák: U mě je tak rezavá, že ani nepoznám, zda je čistá či špinavá.
-> Kaprof: Neříkej... která to je?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Kaprof: Neříkej... která to je?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) 26.10.11 20:03:25 napsal:
→ Jirik_Tuňák 25.10.11 20:51:19: Aha, tak já to mám
řešené tou klací, ale způsob přístupu k ní je obdobný. Nepřijde mi to
dvakrát praktické, výhoda je pouze v tom, že bych teoreticky nemusel
vyndávat vše z kufru, abych se k ní dostal. Ale zase vyndávat takový
humus z pod auta…hmm?
mám v kufru dečku -nikdy jsem se nezasral...Zajimavostí je že takto řešenou rezervu má i jedna škodovka dob komunistických :o)...
→ Jirik_Tuňák 25.10.11 20:51:19: Aha, tak já to mám
řešené tou klací, ale způsob přístupu k ní je obdobný. Nepřijde mi to
dvakrát praktické, výhoda je pouze v tom, že bych teoreticky nemusel
vyndávat vše z kufru, abych se k ní dostal. Ale zase vyndávat takový
humus z pod auta…hmm?
mám v kufru dečku -nikdy jsem se nezasral...Zajimavostí je že takto řešenou rezervu má i jedna škodovka dob komunistických :o)...
Jirik_Tuňák 25.10.11 09:57:22 napsal:
→ THOMMY : Yooo, beztak tam byly už gumy tak na tohle léto
a na příští rok dát nové. Navíc na tomhle originál ALU jsou i když
menší 16".
Škoda, zrovna nějaký takový nějaký sháním. Kdo pozdě chodí... :)
Jinak povoz pěknej, to jsi koupil předváděčku, nebo už jsi tolik km nalítal ?![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
→ THOMMY : Yooo, beztak tam byly už gumy tak na tohle léto
a na příští rok dát nové. Navíc na tomhle originál ALU jsou i když
menší 16".
Škoda, zrovna nějaký takový nějaký sháním. Kdo pozdě chodí... :)
Jinak povoz pěknej, to jsi koupil předváděčku, nebo už jsi tolik km nalítal ?
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Jirik_Tuňák: no pro me je to jasnej odkaz na předchozí verzi - ono i dobem vzniku, uspořádáním palubky, pevnám středem volantu... prostě jasná předchozí generace... nicméně je to celkem jedno, hlavně ať to slouží, ne :-)
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : U mě je čistá.
Má eště samolepku Michelin. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Až s tím pojedeš na dovolenou s narvaným kufrem, tak nebudeš muset vyhazovat bagáž na silnici.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Až s tím pojedeš na dovolenou s narvaným kufrem, tak nebudeš muset vyhazovat bagáž na silnici.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jirik_Tuňák 25.10.11 20:51:19: Aha, tak já to mám řešené tou klací, ale způsob přístupu k ní je obdobný. Nepřijde mi to dvakrát praktické, výhoda je pouze v tom, že bych teoreticky nemusel vyndávat vše z kufru, abych se k ní dostal. Ale zase vyndávat takový humus z pod auta...hmm?
-> VeTeV: Opticky mi přijde, že nevychází ani z jednoho modelu. V detailech poukazuje spíše na novou generaci (světla, prvky interieru, označení modelu atd.). Ale třeba Grand Picasso se dělá tuším od 2007.
Jinak počítám, že spotřebák jako tyčky stabíku a silentbloky přední nápravy nebudou tak trvanlivé jako u Kantíka. Zase je to dáno větší vahou, konstrukcí náprav vycházejících z menších modelů, novějším datem výroby a tužším odpružením.
Každopádně pevný střed volantu, trochu mě to děsilo (než jsem s tím jel), ale vyhovuje mi to. Všechny ovládací prvky jsou po ruce a neotáčí se s volantem. To znamená, že nemám pak symboly vzhůru nohama apod. Řízení je relativně strmé, takže i když máš kola natočena, tak je všechno po ruce. Tlačítka mají větší odpor, takže ani při točení dlaní se při zavadění o něj nestane, že by sis něco rozladil. Navíc jsou ve vrchní kapličce středu volantu kontrolky od světel (mlhovky, směrovky, klopená, dálková atd.)![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Teď jsem vezl např. tátovo zimáky a dal jsem tam 4x 16" disk s pneu vedle sebe naležato a ještě zbylo místo na tašky a další píčoviny. Ve 13" jsem tam dal 4 obutá kola a 4 pneu aniž bych musel s čímkoliv hýbat, s přepravou podobných věcí jsem měl u krátkého Kantíka velké problémy, tam jsem dal dvě 15" kola a už se tam další nevešla.
Co se týká spotřeby, zkusím to vytáhnout ještě někam ven, podle mě to pak spadne ještě níž. Když jsem přelezl 19 000 km, tak šla spotřeba zase dolů i v těchdle teplotách.
Ono to dělají taky voleje, je v tom Total Quartz Ineo ECS 5W-30 a ten sám o sobě šplouchá jak voda.
-----
Jinak ráfky už můžete nechat plavat, zejtra mi přijdou objednaný plechy na zimu.
Jinak počítám, že spotřebák jako tyčky stabíku a silentbloky přední nápravy nebudou tak trvanlivé jako u Kantíka. Zase je to dáno větší vahou, konstrukcí náprav vycházejících z menších modelů, novějším datem výroby a tužším odpružením.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Každopádně pevný střed volantu, trochu mě to děsilo (než jsem s tím jel), ale vyhovuje mi to. Všechny ovládací prvky jsou po ruce a neotáčí se s volantem. To znamená, že nemám pak symboly vzhůru nohama apod. Řízení je relativně strmé, takže i když máš kola natočena, tak je všechno po ruce. Tlačítka mají větší odpor, takže ani při točení dlaní se při zavadění o něj nestane, že by sis něco rozladil. Navíc jsou ve vrchní kapličce středu volantu kontrolky od světel (mlhovky, směrovky, klopená, dálková atd.)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Teď jsem vezl např. tátovo zimáky a dal jsem tam 4x 16" disk s pneu vedle sebe naležato a ještě zbylo místo na tašky a další píčoviny. Ve 13" jsem tam dal 4 obutá kola a 4 pneu aniž bych musel s čímkoliv hýbat, s přepravou podobných věcí jsem měl u krátkého Kantíka velké problémy, tam jsem dal dvě 15" kola a už se tam další nevešla.
Co se týká spotřeby, zkusím to vytáhnout ještě někam ven, podle mě to pak spadne ještě níž. Když jsem přelezl 19 000 km, tak šla spotřeba zase dolů i v těchdle teplotách.
Ono to dělají taky voleje, je v tom Total Quartz Ineo ECS 5W-30 a ten sám o sobě šplouchá jak voda.
-----
Jinak ráfky už můžete nechat plavat, zejtra mi přijdou objednaný plechy na zimu.
-> VeTeV: jo tak, to ano. Já myslel, že Picasso je taky z nové generace
-> MATTESS: ale todle vychází ještě z té předšešlé generace C4 a ta měla taky pevný střed ne? ta nová už má zase klasiku, lae z toho toto picasso nevychází...
-> VeTeV: je zajímavé, že v Picassu nechali pevný střed a "klasická" C4 má "klasický" volant