
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
-> petr s: Ano převodovky má výtečné. Něco jako hnětací stroj na těsto. 

Treba je to jako s dozivotni naplni u skodovky,kde dozivotni =150tkm/5let.
-> Jirik_Tuňák: Tak u peugeotů to bylo 60 000 a to zase říkali na školení pro garanční prohlídky Asi má citroen lepší převodovky
-> vlk1: Tohle mi říkali právě taky.
tuhle blbost mi řikali lidi co dělaj v servisu citroen,a jelikož k nim jezdim dost dlouho a dobře se známe tak jim i věřim,jinak ze svýho auta sem ho vylil nedávno a určitě měl najeto přes 120t a byl úplně v pohodě....prostě u každýho auta je to jinak
-> vlk1: Já mám naopak u dvou motorů vyzkoušenej Total Quartz 7000 a oproti jinejm olejům vycházel nejlíp. Po 10 - max. 11 000 km měním tak jako tak.
Jinak jsem slyšel od servismanů totéž, že se olej mění až se spojkou. Nicméně já ho měněnej mám a na Saxu se chystáme, přestože spojku ještě dělat nebudeme. Ono nejde ani o najeté km, jako o stáří toho oleje. Do převodovek doporučujou zase Total a nebo Castrol.
Jinak jsem slyšel od servismanů totéž, že se olej mění až se spojkou. Nicméně já ho měněnej mám a na Saxu se chystáme, přestože spojku ještě dělat nebudeme. Ono nejde ani o najeté km, jako o stáří toho oleje. Do převodovek doporučujou zase Total a nebo Castrol.
-> vlk1: Kdo ti říkal takovou blbost?
převodovej olej se prej nemění,ale neni na škodu ho tak po 150-200 t km vyměnit,a motorový oleje se sice udavaj od totalu,ale ja tam třeba taky leju magnatec 10W-40 (mluvim o benzínu) protože se s nim dá dělat výměna po 15000 km,jako jedinej co sem zkoušel nejmíň ztrácí viskozitu,u ostatních výměna po 10000, u takhle starejch motoru co maj už zatvrdlý gufera na ventilech to potom začíná olej trochu žrát,u toho castrolu byl úbytek nejmenší
-> petr s: převodový? Tak vzhledem k tomu, že to auto má 207t a pochybuju, že ho někdo vůbec měnil, tak si myslim, že tomu už nemůže nic uškodit... Přinejhorším si opět procvičím demontáž hnacího agregátu...
-> Bagrr- máma mele Emu: Ale ten origo total je na 60 000 km
-> Jirik_Tuňák: protože tenhle olej se mi u francouzských motorů osvědčil... A hlavně jeho dostupnost pro mne je víc než příznivá (byť velmi omezená)...
-> petr s: O citlivosti francouzských převodovek na kvalitu oleje vím... Spoustu 405 jsem viděl díky nekvalitnímu oleji rozebraných.... Ale zase na druhou stranu též vím o dost francouzských autech, který si vozí v převodovce 75w90 starline a jezdí v pohodě a převodovka jde úplně normálně...
-> petr s: O citlivosti francouzských převodovek na kvalitu oleje vím... Spoustu 405 jsem viděl díky nekvalitnímu oleji rozebraných.... Ale zase na druhou stranu též vím o dost francouzských autech, který si vozí v převodovce 75w90 starline a jezdí v pohodě a převodovka jde úplně normálně...
-> Bobesh: jj o tom na xa clubu pisou casto - ja dal co pise vyrobce a to je Total 

-> petr s: No každopádně nebyl nejlevnější ani od Essa ani BP co jsem zkoušel,jinak výrobce uvádí TOTAL.
-> Bobesh: Tam bylo 2 litrové balení a cena byla kolem 600
-> Bagrr- máma mele Emu: Hlavně bacha na ten převoďák,houpačka je na to stejně citlivá jako škodovka,pokud to nedostane svoje (dodržet aspoň specifikaci,když ne výrobce) je to cesta do pekel.
-> Bagrr- máma mele Emu: Proč tam neleješ olej, kterej je doporučenej výrobcem ? Máme vyzkoušeno, že je pro PSA motory skutečně nejlepší.
-> VeTeV: Jasný, jsi hlavně zkouma plechy:-) Btw, kombál čeká v nejbližší době výměna tý levý svakající poloosy (oprvdu doufám a věřím tomu že tam z 2.0i půjde, že vyjmečně mli soudruzi málo božolé:-D) Mno s pak knečně ty korektory a koule... Pak obouti zimní galusky a jen jetzdit... Mno a na příští rok toho je naplánováno vícero ku zušlechtění:-) Letos jen to nejnutnější, co už si říká o opravu... Jinak motor má nový olejíček:-) Castrol magnatec 10W40:-) Před zimou dopřejeme ještě fridex a při výměně poloosy i převodový olejíček:-)
-> Bagrr- máma mele Emu: asi to vis lepe, ja jsem to nejak nezkoumal 

-> VeTeV: v kombíku je clarion 1561a tzn jen kazeta bez ovládání a vstupu pro měnič... Jinak ovládání z volantu funguje v cajku...
-> vlk1: Kurna..Včera jsem tam jel zrovinka okolo ale nenapadlo mě se tam podívat:o(..
hele do těch Peček je lepší předem zavolat co tam zrovna maj,já tam byl kdysi pro řídící jednotku klimy a dal mi jí za pár korun,protože nevěděl co to je,jinak prej chtěj za nějaký věci dost rakety,lepší se optat předem než projet 150 kilaků
-> Targa: A rovnou to tam nech, aneb "Občan zrzek radí" 

-> vlk1 24.08.10 08:42:37: asi se tam pojedu mrknou mam to cca 70km
-> Jirik_Tuňák:
Tak okatou zášt vůči rezavym spoluobčanum jsem již dlouho neviděl! :o))



-> VeTeV: Ale to bys koupil další mrdku - citroen.
Nech si poradit od zkušenějších a zrzavějších spoluobčanů. 


-> Nwkt: kdybych to nemusel prepisovat na sebe tak si o i vemu, ale takhle ne
-> Targa: ma ho baggr v tej co jsem mu prodal
-> vlk1: Taky XMka měly CD měniče a radia s výstupem na něj, ale rozměrově nevím, to bude jiné. Teď si to nedokážu vybavit před očima.
www.dovozauta.cz/list.php
?page=6&... občas tam má nějaký Xa dotažený z Anglie tak třeba rádio by tam mohlo bejt,bral sem tam nějaky drobný náhradní díly
Jirik_Tuňák 23.08.10 19:48:42 napsal:
→ Nwkt / Vetef: Saskyn má očividně zaražený prdy, bo
tak okatou zášť vůči dvojitej stříšce jsem už dlouho neviděl.

Žadna novinka:o))
→ Nwkt / Vetef: Saskyn má očividně zaražený prdy, bo
tak okatou zášť vůči dvojitej stříšce jsem už dlouho neviděl.

Žadna novinka:o))
-> Targa: V podstatě jenom jedničkový Xantuše. Dvojkový skoro nejsou. Větva měl taky problémy sehnat díly na dvojkovou - tj. jetou plechařinu.
prave ze ovladani na volantu mam.. mam radio stejny akorat bez vystupu na menic... u nas v hk taky zadny xantie na vrakacich nejsou asi pojedem s bobeshem na vejlet sem.. www.autoland.cz
-> Targa: Mno, čeče, to nevím kde bych sháněl. Byl jsem před třema nedělema na vrakálu mrknout na páčku na Saxo (pak se koupila raděj nová Valeo) a tyhle věci jsou hned pryč a Xantíků tam moc není. Máš ovládání na olantu ? Počkáme na Větéfku, ten má projeto náhradních dílů a vrakovišť na Xantíky víc. Krom toho je prej v Práglu vícero vrakáčů se specializací Peugeot Citroen Renault než tady u nás v PLZ. 

-> Jirik_Tuňák: schanim original autoradio s vystupem na cd-ch viz foto... nemas?? nedokazal bys sehnat?
-> Jirik_Tuňák: tak tak zrovna sem to sem chtel napsat....
-> Nwkt / Vetef: Saskyn má očividně zaražený prdy, bo tak okatou zášť vůči dvojitej stříšce jsem už dlouho neviděl. 

-> VeTeV: Nechceš na plechařinu
skoda-virt.cz/cz/.../1361
70-citroen-xantia-kombi-za
-prepis-a-eko

A text hlavní strany :
16.08.2010: Pomoc pro Čerta, člena BX i Xantiaclubu
Většina z náš přecházela na Xantii z Bx a jednoho BXáka postihlo něco, co by si nepřál nikdo z nás. Dávám sem odkaz na fórum BX clubu a je jen na Vás, jestli se rozhodnete nějak pomoci. Určitě pomůže i třeba padesátikoruna.
bxclub.com/forum.php?kam= vypisz...
Jako možnost příspěvku, připravil pro Vás kirkiz dražbu plastové vany do kufru a vydražená částka bude poukázána na učet ČERTA. Odkaz na dražbu je zde
www.xantiaclub.cz/forum/v iewtopic.php?p=30113
Nejnovější zprávy, jak ve foru BX clubu píše jája:
Čertův domeček jde k zemi, voda, která se tam dostala sklepem a kanalizací měla takový tlak že stříkala až k půdě, udělala své.
Celý ho zevnitř promáčely, následné nízké lety vrtulníku, které v lijáku poničily střechu a vše dorazila vibrační technika při opravě silnice před domem, aby se mohlo vyklízet město a byla průjezdná co nejdříve.
Podle knih z Grabštejnského panství je o jejich domku zmínka někde z roku 1730, a to už se prodával.
Stará technologile, kdy dům je z vrstvy vepřovek a vrstvy pálenek, hodně různých stavebních zásahů v průběhu času od obyvatel.
Stávající situace je taková, že tlak stěn vytlačuje z vepřovek žluté bahýnko výše se odrolují, dům se kroutí a praská střecha.
Čert díky své šikovnosti a humanitě, má zde mnoho lidí, kteří by mu pomohli stavět, bez nároku na jakoukoliv odměnu, ale chybí jim to základní, materiál. Když jsem se s čertem bavil co dál, říkal, že kdyby byl yttong, trámy, prkna, postavil by to celý znovu.
Napadlo mě, že by se na to dala udělat sbírka, a to tak, že by se oslovily firmy, které s tímto přicházejí do styku, ty by si pak následně položku mohli i odepsat z daní. My bysme mu mohli pak pomoci při stavbě.
Jsem toho názoru, že čím dřív se to spustí, tím dříve bude čert zase v pohodě a bude nám zase opravovat naše miláčky. Na druhou stranu, nezbývá mi než čertovi vyseknout poklonu, přestože přišel o vše,pomáhá, jak může, půjčil si dcery auto a už 14dní rozváží až do noci humanitární pomoc, ráno nemá čas, to totiž ještě opravuje auta, ženské zatím přebírají a chystají, aby rozvezli pomoc všem potřebným, bez nároků, na to že by si nechal zaplatit i kdyby jen tu naftu.
Díky jeho kamarádce a jemu mají postižení nejen v Chrastavě, ale i v Vítkově, Bílém Kostele, Hrádku nad Nisou, Frýdlantě, Raspenavě, oděvy, hračky pro děti, vodu, hygienu.
Nevozí to těm, co jsou mediální hvězdy a bulí do kamer, ale těm, o kom se mu to donese od lidí, těm co to potřebují.
ČERTE JSI FAJN a JSEM PYŠNÝ, NA TEBE
16.08.2010: Pomoc pro Čerta, člena BX i Xantiaclubu
Většina z náš přecházela na Xantii z Bx a jednoho BXáka postihlo něco, co by si nepřál nikdo z nás. Dávám sem odkaz na fórum BX clubu a je jen na Vás, jestli se rozhodnete nějak pomoci. Určitě pomůže i třeba padesátikoruna.
bxclub.com/forum.php?kam= vypisz...
Jako možnost příspěvku, připravil pro Vás kirkiz dražbu plastové vany do kufru a vydražená částka bude poukázána na učet ČERTA. Odkaz na dražbu je zde
www.xantiaclub.cz/forum/v iewtopic.php?p=30113
Nejnovější zprávy, jak ve foru BX clubu píše jája:
Čertův domeček jde k zemi, voda, která se tam dostala sklepem a kanalizací měla takový tlak že stříkala až k půdě, udělala své.
Celý ho zevnitř promáčely, následné nízké lety vrtulníku, které v lijáku poničily střechu a vše dorazila vibrační technika při opravě silnice před domem, aby se mohlo vyklízet město a byla průjezdná co nejdříve.
Podle knih z Grabštejnského panství je o jejich domku zmínka někde z roku 1730, a to už se prodával.
Stará technologile, kdy dům je z vrstvy vepřovek a vrstvy pálenek, hodně různých stavebních zásahů v průběhu času od obyvatel.
Stávající situace je taková, že tlak stěn vytlačuje z vepřovek žluté bahýnko výše se odrolují, dům se kroutí a praská střecha.
Čert díky své šikovnosti a humanitě, má zde mnoho lidí, kteří by mu pomohli stavět, bez nároku na jakoukoliv odměnu, ale chybí jim to základní, materiál. Když jsem se s čertem bavil co dál, říkal, že kdyby byl yttong, trámy, prkna, postavil by to celý znovu.
Napadlo mě, že by se na to dala udělat sbírka, a to tak, že by se oslovily firmy, které s tímto přicházejí do styku, ty by si pak následně položku mohli i odepsat z daní. My bysme mu mohli pak pomoci při stavbě.
Jsem toho názoru, že čím dřív se to spustí, tím dříve bude čert zase v pohodě a bude nám zase opravovat naše miláčky. Na druhou stranu, nezbývá mi než čertovi vyseknout poklonu, přestože přišel o vše,pomáhá, jak může, půjčil si dcery auto a už 14dní rozváží až do noci humanitární pomoc, ráno nemá čas, to totiž ještě opravuje auta, ženské zatím přebírají a chystají, aby rozvezli pomoc všem potřebným, bez nároků, na to že by si nechal zaplatit i kdyby jen tu naftu.
Díky jeho kamarádce a jemu mají postižení nejen v Chrastavě, ale i v Vítkově, Bílém Kostele, Hrádku nad Nisou, Frýdlantě, Raspenavě, oděvy, hračky pro děti, vodu, hygienu.
Nevozí to těm, co jsou mediální hvězdy a bulí do kamer, ale těm, o kom se mu to donese od lidí, těm co to potřebují.
ČERTE JSI FAJN a JSEM PYŠNÝ, NA TEBE
Tohle mi přišlo dnes do e-mailu, tak dávám pro Citroenáře i sem, kdyby náhodou nebyl někdo reg.
Dvoluji si Vás oslovit jménem Xantiaclubu. Mnozí z Vás si jistě všimli na hlavní stránce Xantiaclubu, na výzvu o pomoc pro jednoho člena Xantia a BX clubu postiženého povodněnmi. Podle nejnovějších zpráv se naplňuje nejhorší možný scénář a jeho zbytky domu se musí zbourat. Ctěl bych Vás tímto vyzvat k solidaritě s kolegou a pokud můžete nějakou trochou přispět, tak mu pomožme. Číslo konta, pro i třeba drobný příspěvek, najdete ve foru bxclubu viz odkaz.
bxclub.com/forum.php?kam= vypisz...
Za případnou kolegialitu Vám všem děkuji. Holfi
Dvoluji si Vás oslovit jménem Xantiaclubu. Mnozí z Vás si jistě všimli na hlavní stránce Xantiaclubu, na výzvu o pomoc pro jednoho člena Xantia a BX clubu postiženého povodněnmi. Podle nejnovějších zpráv se naplňuje nejhorší možný scénář a jeho zbytky domu se musí zbourat. Ctěl bych Vás tímto vyzvat k solidaritě s kolegou a pokud můžete nějakou trochou přispět, tak mu pomožme. Číslo konta, pro i třeba drobný příspěvek, najdete ve foru bxclubu viz odkaz.
bxclub.com/forum.php?kam= vypisz...
Za případnou kolegialitu Vám všem děkuji. Holfi
-> vlk1: Vím, brzdy mám nové přední i zadní. Jenom mě vzadu štve, jak rezne střed kotouče, musím to natřít, skrze pětipaprskový 17" je to hrozně vidět.
Vpředu se líznuly středy konzervačním sprejíčkem a už je to liškovaté taky.
Ale nejsou lidi, nemám napidlený ani brzdiče.
Dám tam asi černou, max. stříbrnou.
Jinak se mi osvědčily kotouče Pilenga a desky E-icer. Za studena mají vlažnější nástup, ale jak se ohřejou, tak brzdí parádně.
Vpředu se líznuly středy konzervačním sprejíčkem a už je to liškovaté taky.
Ale nejsou lidi, nemám napidlený ani brzdiče.

Jinak se mi osvědčily kotouče Pilenga a desky E-icer. Za studena mají vlažnější nástup, ale jak se ohřejou, tak brzdí parádně.
cvaknutí ventilu po 10 sekundách je jednoznačně špatně,skoro jistě prázdná středová kule,a pravda je že moc s tím neotálet,jinak kdo máte kluci to auto ještě nový tak se mrkněte na spoj zadního brzdiče s ramenem,rádo to tam oxiduje,pod brzdičem se udělá vrstva a jak vyhne brzdič začnou se desky sjíždět do klínu,čímž jdou do putle a následně i kotouč,stačí to očistit flexou a máznout třeba měděnou pastou,projevuje se to pískáním brzd do zatáčky,práce na chvíli a zase na rok pokoj ,jo a neurvat dlouhej šroub co vede skrz brzdič....
Jak jsem teď nějakou dobu jezdil se složenýma zadníma sedačkama, tak mi přijde kufr malej, jak jsem sedačky vrátil do polohy opěradlem vzhůru:-D
Jinak, když je tedy interval cvakani přetlakového ventilu kratší jak minutu (v mém případě cca 10 vteřin) značí to tedy něco s hydrou? Nejspíš tedy ušle koule? Stejně je mám v plánu nechat naplnit... Ale je to tedy nejspíš tím? Jinak korektory si budu měnit sám, už mám připravený oba, který jsem vyndal z krátký, rozložil na molekuly, očistil, zpohybnil a složil... Takže při výměně korektorů rovnou výměna lhm a nejspíš i rovnou pak pojedu s koulema na naplnění...
Jinak, když je tedy interval cvakani přetlakového ventilu kratší jak minutu (v mém případě cca 10 vteřin) značí to tedy něco s hydrou? Nejspíš tedy ušle koule? Stejně je mám v plánu nechat naplnit... Ale je to tedy nejspíš tím? Jinak korektory si budu měnit sám, už mám připravený oba, který jsem vyndal z krátký, rozložil na molekuly, očistil, zpohybnil a složil... Takže při výměně korektorů rovnou výměna lhm a nejspíš i rovnou pak pojedu s koulema na naplnění...
-> Jirik_Tuňák: mě te´d citrus přijde malej 

-> Targa: Pročti si co ti psal vlk, větvík a já. Tu výměnu LHM a kontrolu, příp. dofuk nebo výměnu koulí neodkládej na neurčito. Pak uvidíš víc. Hlavně se schválně mrkni na sítka, jestli budou zašvíklý, až ti to budou dělat. Ono LHM je krom pérování i servo a brzdová kapalina, proto je stanovenej interval výměn.
Chtěl bys ještě malý auto ?
Chtěl bys ještě malý auto ?
-> Jirik_Tuňák: proběhlo stěhování velkých matrací :D auto se využívá na maximum :D akorat na šířku.. :)
-> Jirik_Tuňák: všechno si pišu na zaslepku mrknu... jinač to cvakaní.. po nastartování vim že cvakne pak jenou za čas když nekde stojim s nadlablim tak neco cvakne ale nevim jestli to je pravidelny ale rozhodne to ma vetsi casovej odstup... nesledoval sem.. zítra odskouším jak to cvaka abych to věděl přesně.....
-> VeTeV a vlk1: To je strašný. A takoví pak "vyprávěj" po putykách. Vždyť víte.
hele nebyl,akorát na nějaký velký opravy nejsem vybavenej,v garáži mám zašprajclou škodovku,takže můžu udělat nebo poradit s nějakejma drobnostma,na větší věci jezdim právě ke kámošům,maj veškerý přípravky diagnostiku a vědí jak na to,třeba měnit kuláky nebo čistit brzdy vzadu, na silnici sice taky jde ale je to strašný sraní a na heveru je to za chvilku
-> vlk1: tebe bych asi využil - v Praze lidí co tomu hověj moc není a semtam je cosi třeba, jen nejsem natoliko zběhlý a spousta věcí se mě nechce dělati pokus omyl - byl by to problém?
Jirik_Tuňák 18.08.10 11:56:59 napsal:
→ vlk1:
Taky tě tak vytáčí, když kolem tebe nějaká jede a cvaká, nebo skáče
jako koza a nepéruje ?
Mě hrozně, protože jenom kvůli tomu že
lidi neví, tak si ničí auto a nešťastný ten, co to bude mít po nich
včera v Bene zastavil jeden Break v HDi - zasranej až za ušima a divil jsem se jak to má přikrčený... o zvuku motoru se nebudu zmiňovat... vyběhl kluk s kšiltem dozadu a do strany a koukal na mě co po něm tak civím...já si něco nakládal do auta a to si samo pokleslo...v tu samou chvíli přišel onen mladík a koukal na mě jak jsem to nadláb a auto se zvedá nahoru... osmělil se a řiká - pěkně to máte nahoře, mě to nějak ne a ne se zvednout.... tak jsme mu řekl ať to nadlábne - udělal tak (po strašlivém kvrdlání od motoru) mrknul jsem jak má páčku ve vnůtru a zkoušel - to auto nereagovalo na žádnou polohu... otevřel jsme kapotu a když jsem viděl co jsem viděl, tak jsem mu řekl, ať to bu´d zahodí a nebo dá někam do servisu - všude chcala LHM, klobouček zapadlej, po odkrytí víčka LHMka bahno... kolem čerpadla to chcalo... prostě auto na odpis...kluk řikal že to má druhým rokem a dobrý až na to že to nějak hůř brzdí poslední dobou a nezvedá, ale aspoň to lěží na zemi .... tak co si o tom myslet, že...
→ vlk1:
Taky tě tak vytáčí, když kolem tebe nějaká jede a cvaká, nebo skáče
jako koza a nepéruje ?

lidi neví, tak si ničí auto a nešťastný ten, co to bude mít po nich
včera v Bene zastavil jeden Break v HDi - zasranej až za ušima a divil jsem se jak to má přikrčený... o zvuku motoru se nebudu zmiňovat... vyběhl kluk s kšiltem dozadu a do strany a koukal na mě co po něm tak civím...já si něco nakládal do auta a to si samo pokleslo...v tu samou chvíli přišel onen mladík a koukal na mě jak jsem to nadláb a auto se zvedá nahoru... osmělil se a řiká - pěkně to máte nahoře, mě to nějak ne a ne se zvednout.... tak jsme mu řekl ať to nadlábne - udělal tak (po strašlivém kvrdlání od motoru) mrknul jsem jak má páčku ve vnůtru a zkoušel - to auto nereagovalo na žádnou polohu... otevřel jsme kapotu a když jsem viděl co jsem viděl, tak jsem mu řekl, ať to bu´d zahodí a nebo dá někam do servisu - všude chcala LHM, klobouček zapadlej, po odkrytí víčka LHMka bahno... kolem čerpadla to chcalo... prostě auto na odpis...kluk řikal že to má druhým rokem a dobrý až na to že to nějak hůř brzdí poslední dobou a nezvedá, ale aspoň to lěží na zemi .... tak co si o tom myslet, že...
