Citroen a Peugeot (PSA)

prohledat
7857 příspěvků (zobrazeno 6801 až 6850) od 21.01.2010 do 07.03.2025, založil/a Kuladmin
řadit dle data
12:01:18
25.03.2010
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> Don Carlos: Ja by som to nenazval zaujatostou, proste mi vyhovuje nieco ine, pohodlne zvezenie. Ako som uz pisal, po 700 km soferovania som vystupil z Xsary uplne v pohode, ani som nebol unaveny (aj vdaka rakuskym a nemeckym dialniciam), podvozok a sedadla fabie mi nevyhovuju, su na mna tvrde, aj cele auto na mna posobi takym surovym dojmom... ale neberiem nikomu to, ze mu to moze vyhovovat.



A Picasso nepoznam, netusim ako to jazdi, ako sa to soferuje. Predpokladam, ze to ma ten isty podvozok ako Xsara, ale je to vacie, vyssie a urcite tazsie
11:55:20
25.03.2010
Don Carlos
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): Hrušky a jabka... Xsara 1191kg, 55kW, 120 Nm, 195/55/15 Hatchback , Fabia 1175 kg, 50kW, 120 Nm, 165/70/14 Combi. Mám takový pocit, že z té tvojí recenze na mně dýchá zaujatost. Jsem fabiatik, ale s přehledem bych si dal švagrovu xsaru piccaso v 1,6 hdi. Vzhledem k tomu, že chci malé obratnější auto, pořídil jsem fabiu v 1,9TDi/195/50/15.
10:57:12
25.03.2010
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
Jaktak 24.03.10 19:40:15 napsal:

→ alchstuip – (Až kým nás STK nerozdelí): Kdyz

napises jizdni vlastnosti temer zadne tak co tim myslis? Myslis komfort nebo to

jak ma auto jistej podvozek? protoze podvozky tebou srovnavane Fabie a Xary je

kazdej uplne jinej. Fabie je hodne tvrda ale v zatackach je o hodne jistejsi

nez Xara a xara je zase komfortni ale v zatacce moc jizdni stopu nedrzi.




Tak podrobne.... uz som to tu niekde pisal, vsetky auta ktore som soferoval som mal moznost porovnat na tom istom useku cesty, ktorym som uz presiel snad par 1000 krat. Su tam rovinky, jedno brutalne stupanie, par vyslovene zlych zakrut a rozbite zeleznicne priecestie.



A teraz k dojmom z jazdy:

Fabia I Combi, 1,4, obuta na niecom co sa na to davalo od vyroby...

Na rovinke v pohode, len to drevenne sedadlo mi robi otlaky na prdeli.... prichadza zeleznicne priecestie (3 kolaje), brzdim na legalnu rychlost 50 km/h, nabieham na kolaje, vsetko v aute lieta, buchot treskot..... a ja si hladam zuby pod sedalom.... (hovorim si, na buduce tu max 20km/h) ok, prezil som, nasleduje rovinka, rozbieham to na 100, po chvili minam modru dopravnu znacku este z doby hlbokej totality, ktora odporuca na nasledujucom useku rychlost 50 - 70..... tak teda zvolnim na 90..... prichadzaju zakruty, prve dve takmer 90°, cesta je siroka, v poho drzim "optimalnu stopu" s vyuzitim plnej sirky cesty, vchadzam do prvej zakruty, fobia sa drzi, nedava ziadne znamenie o problemoch.... az zrazu ma zacal jemne tahat zadok niekam prec.... nastastie som to nejako zrovnal a zvolnil tempo..... dalsie zakruty prechadzam s mensim nasadenim.... nasleduje obec, po nej rovinka a prudka zakruta do lava, tu uz pre istotu davam len okolo 70 - 80, v pohode....

Dalej pokracujem mierne zvlnenym terenom az k prudkemu asi 2km stupaniu, fobija sa drzi stale okolo 90 - 100, nasleduje seria zakrut s vyjazdenymi kolajami od kamionov + rolety na asfalte..... v predstihu spomalim na 80 a fabia zacina skakat ako stepna koza na roletach a v kolajach.... zase hladam zuby pod sedadlom...... Cesta sa zase znormalnuje a stepna koza sa ukludnila, blizime sa k vrcholu a zle klopenej zakrute, ktora sa v polovici obluka rudko zatvara... po skusenostiach z jazdy do nej vchadzam pod 70..... a aj tak ma to zase vynasa do protismeru....., fobija to jednoducho neustala.... po poslednych 3 km konecne odovzdavam kluce majitelovi, vystupim a krutim hlavou, ze co je to za auto.... majitel kruti hlavou a hovori..... nemal by si do tych zakrut tak rychlo ist, to auto to nezvlada, ja to uz poznam......



Xsara II 1,4 obuta na nejakych michelinoch, 195/55 R15

Sadam si do pohodlneho sedadla a mam okolo seba priestor. Blizim sa k zeleznicnemu priecestiu, spomalujem na 50 a pocas prejazdu cez kolaje si zapalujem cigu... trochu to zahrkotalo, ale nic hrozne... Na rovinke davam okolo 110, minam spominanu modru znacku, zvolnim na 100, do prvej zakruty spomalim na 90, pred prvou 90° si nadbehnem, citron v pohode drzi stopu a vchadzam asi 80 do druhej zakruty, drzime stopu, do dalsich miernejsich zakrut zrychlujem na 100 a idem v pohode... nasleduje obec, po nej rovinka, davam 120, pridka lava zakruta, zvolnim na 100, citron drzi stopu.... po chvili nasleduje prudke stupanie, idem okolo 100, nasleduje seria zakrut s vyjazdenymi kolajami od kamionov + rolety na asfalte..... drzim rychlost, napriek kolajam a roletam citron stale drzi stopu, trochu to zabuchoce od kolies a citim nerovnosti... blizi sa "zla" zakruta, pred nou spomalim na 90, na vyjazde z nej prekracujem 100 a mierim spokojny k domu....



A co sa tyka tej istej cesty na erke obutej na kopretinach, 165/80 r 13, tak je to o nieco pokojnejsie na ceste ako ta fabia, akurat to dlhe stupanie da zabrat a pri vrchole tam mam max 80.....



Kto tomuto neveri, nech sa paci, pridite sa zviezt na moj usek, mozete si tento prispevok vytlacit a porovnavat rychlost prejazdu jednotlivych zakrut.... A kazdy majitej seriovej fabie, ktory nesuhlasi s mojim popisom spravania sa auta ma moze prist presvedcit, ze to fabia zvladne lepsie, lebo drzi na ceste.



Ano, fabia drzi na ceste... po urcitu hranicu, potom sa bez varovania utrhne a ste v prdeli.



Ked sa soferuje Xsaru par km, moze sa mu zdat, ze to auto v zakrutach plava, ale to je len dojem, ktory budi zadna naprava... kto ma xsaru, asi mi da za pravdu, ze ked si na to clovek zvykne, je to super pocit.... a ked uz to clovek niekde prestreli, auto sa neutrhne bez varovania ale da cloveku istu sancu na korekciu....



PS: s Xsarou som raz skoncil mimo cesty..... defekt na zadnom kolese v kombinacii so zbytkami posypoveho materialu..... netusim, ako by to ustala fabia, ale vdaka tomu aka je uzka a vysoka, myslim, ze by roziko prevratenia bolo vacsie...



PPS: sorry za preklepy, som lenivy to kontrolovat....
06:31:00
25.03.2010
spartra
-> Fén: myslíš tím i firemní
23:53:24
24.03.2010
Fén
Jediné auto bez chyb je to, které nemáte. :o)
23:32:11
24.03.2010
Kaprof-Pisařík
-> Jaktak: Já myslim že to je zbytečné64 Jen mi prijde vtipné že se tu objeví tema v pokecu a hned mela a těch okatych provokací.. ale když se tu objeví něco o Oktavce, Seatu či VW tak to nikoho tak nepohoršuje:-))46 zajimavé:o))
upraveno 1x, naposled 24.03.2010 23:33:54
23:28:36
24.03.2010
Jaktak
-> Kaprof: Tak vis co, jmena si nenapsal a posledni prizpevky byly ode me6 Ze si nenapsal konkretni jmena se ti nedivim, pak by se tady rozpoutala boure hadek.
23:21:23
24.03.2010
Kaprof-Pisařík
-> Jaktak: Ja o tobě ani nemluvim naopak ocenuju umet rict klady a zápory6 Jen par zdejších idiotů dělí auta dle země původu a ne podle značky a modelu což mi prijde zcestné4
upraveno 1x, naposled 24.03.2010 23:21:54
23:09:25
24.03.2010
Jaktak
-> AZmotor: Vsak v pohode, je to hlavne o tom co komu vyhovuje, me proste podvozek Xsary nesedl necitil jsem se v nem moc jiste.
23:06:34
24.03.2010
Jaktak
-> Kaprof: nevim koho myslis presne tim ze nemel vuz ani od jednoho koncernu... Jestli mysis me tak si vsimni ze nepisu o spolehlivosti ale o jizdnich vlastnostech, ktery jsem mel moznost porovnavat, v Xare i Fabii jsem sedel a podvozkove a razenim mi vyhovovala Fabia motorem a komfortem Xsara.

na rozdil od lidi ktery tad pisou na konkretni znacky eposy najdu na kazdym aute svoje negativa a pozitiva a nehazim tady zcestne nazory jak je tohle auto nej
23:03:51
24.03.2010
AZmotor
-> Jaktak: tak ono to asi neni auto na nějaké závodění že, když už bych chtěl lítat tak si koupím VTSo a budu uplně někde jinde..



jinak recenzi sem ani radši nečetl, já fobii nemusím a z verze htp je mi k blití.. 1
upraveno 2x, naposled 24.03.2010 23:06:51
22:55:39
24.03.2010
Kaprof-Pisařík
Je mi z vás na blití pánové4 Nejvic mě fascinuji nazory od lidi jenž neměli vozidlo ani z jedné z dvou koncernovych stají ale vědí naprosto vše:o)) každé auto má svoje vady někdo volí TDI kvuli spotrebě nekdo HDI kvuli kultivovanějšímu zvuku a novějšímu systemu vstrikovani paliva jenž ostatně po letech začina využivat i koncern.. Jen nechápu co si tady opět dokazujete :o))
upraveno 1x, naposled 24.03.2010 22:57:05
22:46:43
24.03.2010
Jaktak
-> AZmotor: Muzu ti jich sem nahazet plno s tim samym zaverem... Jinak recenze fabie je tady a na rozdil od jinych vychvalujicich recenzi bych rekl ze tahle je objektivni www.tipcar.cz/poradna--sk oda-fabia-1-2-htp-nebo-fia t-punto-1-2--1807.html

Kdyz jsem psal ze Xsara plave tak jsem vychazel ze svoji zkusenosti a ne z recenze, recenzi jsme dal pouze jako dukaz ze nejsem sam s timhle nazorem. Netvrdim ze podvozek Xsary je nejak strasnej, na beznou jizdu to staci.
upraveno 2x, naposled 24.03.2010 22:51:17
22:40:30
24.03.2010
AZmotor
-> Jaktak: trochu bych se zastavil nad kvalitou techto recenzi, nektere pisou snad lidi kteri v tom aute v zivote nesedeli natoz aby ho dokonce ridili... a to se nebavím o tom ze je vse porovnáváno snad s nejnovejsim Mercedesem nebo co...
upraveno 1x, naposled 24.03.2010 22:40:53
21:39:26
24.03.2010
Jaktak
-> Borin - Král tuzerů: S jednickovou fabkou, hatchback
upraveno 1x, naposled 24.03.2010 21:40:18
21:35:57
24.03.2010
Jaktak
21:35:33
24.03.2010
Borin - Král tuzerů
-> Jaktak: a s jakou fábií to srovnáváš ?
21:33:52
24.03.2010
Jaktak
-> Borin - Král tuzerů: No ma prumerny jizdni vlastnosti, proste kdyz to porovnas napr. s fabii tak to auto vic plave a vic se naklani.
21:30:26
24.03.2010
Borin - Král tuzerů
-> Jaktak: Xsara, že nedrží stopu ??? Tak to mám asi vadnej kus...a nebo moc dobrý pneumatiky 4 3 3 3
21:28:51
24.03.2010
Borin - Král tuzerů
CHIP 24.03.10 07:32:37 napsal:

→ Borin – Král tuzerů: 5,7 – 6,7 nafty je spotreba

u dieselu za kterou by mel byt clovek vdecny ?
Ano jsem vděčný 1
19:40:15
24.03.2010
Jaktak
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): Kdyz napises jizdni vlastnosti temer zadne tak co tim myslis? Myslis komfort nebo to jak ma auto jistej podvozek? protoze podvozky tebou srovnavane Fabie a Xary je kazdej uplne jinej. Fabie je hodne tvrda ale v zatackach je o hodne jistejsi nez Xara a xara je zase komfortni ale v zatacce moc jizdni stopu nedrzi.
19:02:04
24.03.2010
AZmotor
Škoda je více blbuvzdorná... ale to je asi tak všechno v čem je lepší...5
15:29:49
24.03.2010
sep
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): :v pohodě.-),jinak FII má spodek stejný jako FI,tak by to mělo být v podstatě to samé.
15:27:20
24.03.2010
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> sep: Hlava ti sluzi dobre, a za tym nazorom si stojim, ze v Erke je pohodlnejsie zvezenie na prednych sededlach ako vo Fabii I. F II. som nikdy neskusal.



Na erke som svojho casu jazdil aj daleke trasy, nebol problem ist 400 km a nikdy som nebol polamany, akurat som mal prepotebu prdel z tej kozenky
upraveno 1x, naposled 24.03.2010 15:27:56
15:23:47
24.03.2010
sep
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí) 24.03.10 14:37:57: :hlava už mi tak neslouží,ale nebyl jsi to Ty komu přišel podvozek erka lepší než ve fabii?
14:41:27
24.03.2010
CHIP
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): 157
14:40:13
24.03.2010
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> petr s: OK, robil si v servise Peugeot, v pohode, mas s tym skusenosti... ja mam len skusenosti ako spotrebitel a vyhovuje mi Xsara (teda az na vrodenu malu unosnost a zivotnost zadnej napravy) Tu ale islo o to, ze pan T2 tu uz par dni stale dokola melie len to svoje, jak zaseknuty gramofon
14:37:57
24.03.2010
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
Tuner#2 24.03.10 14:22:19 napsal:

→ alchstuip – (Až kým nás STK nerozdelí) 24.03.10

14:19:47:
Napsal jsem pravdu a svůj názor – nemůžu? Jak vidím,

stejný má i petr s a CHIP, jen to nanapíšou naplno.




Oni totiz nepaisu nieco co ma zmysel a priemerne inteligentny clovek to moze normalne zobrat. Nerad sa tu zapajam do vasich zbytocnych vojen o hovne... ale ked napises "Neblbněte tady vychvalovat koncern, to by Vám taky mohl Borin začít vyhrožovat rozbitím huby a nebo Jiřík psát jak to má tvrdej podvozek a sedačky"

Tak sa musim ozvat. Ked nieco podobne napise nejaky 15 rocny pubertak, je to ok... ale ked to napise chlap v mojom veku, tak sorry, je to podla mna len provokacia niekoho, kto sa vyziva v rypani do inych ludi....



A co sa tyka vychvalovania jednotlivych vyrobcov, mozem porovnat len vozy, v ktorych som sa viezol (soferoval)

Passat 1,8T - paradne zvezenie, v celku pohodlne auto, ale ked na to slapnes, zere to aj travu okolo cesty

Fabia 1 1,4 - tragedia, ziadne pohodlie, takmer ziadne jazdne vlastnosti, vykon +- ok, spotreba neviem, ja som to netankoval.... ale nechcel by som to auto, neviem si predstavit ist v tom viac ako 200km

Octavia Tour 1,6 - v pohode vykon, jazdne vlastnosti ok, ale zase velmi nepohodlne sedacky

Citroen Xsara II 1,4 - pohodlne, priestranne, velmi dobre jazdne vlastnosti, krasne sedi v zakrutach, dovoli rychle prejazdy. Dlhodoba spotreba okolo 6l/100km

Naposledy som za vikend absolvoval 1400 km a ked som v nedelu vecer vystupil z auta, bol som v pohode, ziadna bolest chrbta, mohol som kludne soferovat dalsich 500 km. Kolegovia co isli vo fabii, tak sa zotavovali 2 dni....



Takze toto su moje osobnne skusenosti... Ak chce T2 ukazat svetu, ze puberta sa nevyhyba ani tridsiatnikom, moze kludne pokracovat, sam robi zo seba saska.... a mozno ho to raz prejde a zacne argumentovat tak nejako prisluchajuco veku..... Toto nieje o tom. komu ake auto vyhovuje, ale cisto o tom, ze si niekto potrebuje nafukovat svoje virtualne ego....
14:23:52
24.03.2010
CHIP
-> Tuner#2: Rozhodne jsem to napsal jak jsem chtel .. nechtel jsem to napsat ani durazneji .. ani mirneji ..
14:23:03
24.03.2010
petr s
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): To není žádná provokace ale zkušenosti kdy jsem 2 roky dělal v servisu peugeot
14:22:19
24.03.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí) 24.03.10 14:19:47: Napsal jsem pravdu a svůj názor - nemůžu? Jak vidím, stejný má i petr s a CHIP, jen to nanapíšou naplno.
14:19:47
24.03.2010
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> Tuner#2: A bude provokovat a bude provokovat..... jak male decko....
14:18:44
24.03.2010
havlik
-> CHIP: 3 3
14:18:24
24.03.2010
CHIP
-> petr s: To vim i ja .. ale tohle jsem tu prezentovat nechtel ..
14:17:41
24.03.2010
petr s
-> CHIP: A spolehlivější
14:16:50
24.03.2010
CHIP
-> Tuner#2: Rozhodne nic nevychvaluju .. jenom jsem upozornil, ze jsou tu i auta v nafte ... ktera zerou min a kdyz nic vic .. tak jsou s francouzem minimalne srovnatelna .. tot vse ..
14:10:48
24.03.2010
havlik
-> Tuner#2: já si na francouzský sedačky nemůžu stěžovat:) ani po 100km ani při jinejch činnostech:)) v oktávce sedíš jak ve škole na dřevěný židli:))
14:09:29
24.03.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> havlik: -> CHIP: Neblbněte tady vychvalovat koncern, to by Vám taky mohl Borin začít vyhrožovat rozbitím huby a nebo Jiřík psát jak to má tvrdej podvozek a sedačky. Je sice fakt, že i tohle je proti Francouzům další obrovská výhoda, neb z měkkých sedaček vždy bolí záda po 100km, zatímco tvrdší tvarované podrží tělo a záda nebolí...1
upraveno 2x, naposled 24.03.2010 14:10:21
14:04:47
24.03.2010
CHIP
-> havlik: Ja vim ... 40
14:03:31
24.03.2010
havlik
-> CHIP: no při 150 je to 5.5 což je hrozná tragedie:D
14:01:24
24.03.2010
CHIP
-> Jirik_Tuňák: Je pravdou, ze dostat se u koncernoveho vozu s 1,9 TDi na 4,5 neni vubec zadny problem .. pri dodrzovani dopravnich predpisu. Pokud nekdo jezdi neustale 150, je to samozrejme jine.
11:43:36
24.03.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> havlik: Asi tak. Kolem 5,5 - 6 litrů a jezdil tak nějak normálním řidičkským způsobem.
09:46:46
24.03.2010
Don Carlos
-> MerHanz: No nemám s jiným zkušenosti, toto je u koncernu.
09:28:54
24.03.2010
havlik
-> Jirik_Tuňák: Co je málo? cca 6litrů na to se asi dá dostat ale nebudeš jezdit za 4.5 jako VW TDI4 mě 1.9TD s rozharašenym čerpadlem a skoro neustále plnym plynem jezdi za cca 8litrů
09:22:50
24.03.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> havlik: Kolegovi ta 66 kW žrala málo. Každop. ta vyšší spotřeba než u koncernovýho TDi je známá. Zrovna tak je ale jasná větší kultivovanost chodu a nižší hlučnost.

U kolegyně jsem měl pocit, že mě to po startu vyhodí ze sedačky, celý auto vibruje a je dost hlučný.

Dokonce i Octavia II s TDi, se kterýma jsem jezdil (i zánovníma), tak byly taky dost hlučný. Kdežto HDička byly pěkně kultivovaný a motor v podstatě nebyl uvnitř slyšet při běžné jízdě. Ve městě vůbec a v rychlosti kolem 90 a něco vejš minimálně.
upraveno 1x, naposled 24.03.2010 09:25:00
08:19:54
24.03.2010
MerHanz
-> havlik: v tom máš naprostej recht. ALe TD v tátovej 405 baští dlouhodobě taky kolem 7mi. Prostě koncern je spotřebou někde jinde.
07:39:29
24.03.2010
CHIP
-> havlik: No nic .. ja se proste jen tak ptal .. ze ..
07:36:14
24.03.2010
havlik
-> CHIP: u HDI ano4
07:32:37
24.03.2010
CHIP
-> Borin - Král tuzerů: 5,7 - 6,7 nafty je spotreba u dieselu za kterou by mel byt clovek vdecny ?
06:09:48
24.03.2010
MerHanz
-> Don Carlos: Ale to platí jenom pro koncern co???
Extreme Tyres