![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
Nicméně se netajím mým oblíbencem po faceliftu v SW. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Dneska jsem viděl na parkovišti Megane Grandtour a bylo to zvenku moc pěkný. Hlavně zadek, byl na 16" alu. Nezvyk je pro mě interier, ten mi přijde takovej nevýraznej a šedej. Takhle kdyby ale vypadalo combi Fabie, tak by to byla paráda. Měl jsem čas si to více prohlédnout.
04.03.10 17:20:24
jo a ještě je to hydractiv bez padačky... Takže o jedno tlačítko, serverovnu, dvě koule a spoustu starosti navíc :-D jinak tohle auto když už ho mám, budu držet při životě dokud nebude na jinou francouzsku v naftě :-D
jo a ještě je to hydractiv bez padačky... Takže o jedno tlačítko, serverovnu, dvě koule a spoustu starosti navíc :-D jinak tohle auto když už ho mám, budu držet při životě dokud nebude na jinou francouzsku v naftě :-D
-> havlik: jasny no občas je to težký prokouknout![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Kaprof: já to auto neodsuzuju jen to byla dosti neštastná koupě a bylo to výborně připravený na prodej
-> havlik: jasny no
jsem rad že toho svyho zasrana mam s jasnou minulosti v rodině aspon
ikdyž změna narazníku za model s mlhovkama mě čeka tedy:o))
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Kaprof: spíš co dům dal a pak rychle prodat:))
-> havlik:
tomu řikám alternativní facelift![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Kaprof: no asi tak z 5ti modelů co sem to tak tuhel obhlížel různě
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> havlik: ty to máš vlastně naky skladany ze staršího modelu vid?![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MerHanz: ne mam TD a neodešlo jen se trošku vysralo:) ale nový TD čerpadlo je snad dražší jak na HDI![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bagrr- máma mele Emu: Taky tak. Každopádně by člověk stejně nejraději hrábnul po novým aby se v tom nemusel hrabat. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MerHanz: v tom mě strašně dostal známej... Vždycky když chtěl koupit auto, tak se s bazarákama domluvil nasledujícně. Nechá jim 5t nevratnou zálohu, auto si na týden půjčí aby ho pořádně projel a pak buď koupí a nebo přijde o 5t... A vyplácí se mu to... Zatím si na žádný auto koupený nemohl stěžovat...
Každopádně teď už vím co to auto má za chyby a co mě ještě čeká vyměnit... Takže alespoň vím, na co pak nebudu muset hrábnout hodně dlouho...
Každopádně teď už vím co to auto má za chyby a co mě ještě čeká vyměnit... Takže alespoň vím, na co pak nebudu muset hrábnout hodně dlouho...
Nejhorší je, když to auto dlouho stojí. To pak oreznou veškerý části uložení náprav v gumách a nejsou tam pak vůle. Rez se provozem ojebe a začne to klepat. Kamarád měl při koupi spotřebáku stejný problém. U něho to vyřešily jen kuláky a jezdí dál bez klepání. Má Xsaru 1.8i bez jediného problému, najeto teď cca 170 - 180 000 km.
Já jsem před koupí prohlédl auto opravdu zevrubně, měl jsem předtím nastudováno.
Nekoukal jsem na píčoviny, jestli to náhodu nemá někde škrábaneček, ale na technickou stránku věci. Koupil jsem tak parádně servisovaný a udržovaný auto. Už mi po čtyřletým provozu na skurvenejch silnicích v ČR od přední nápravy taky sem tam něco klepne, ale to už musí bejt ďoury, jinak furt dobrý. Taky jezdím druhým rokem ty 225/45/17, ale říkám, u mě dobrý. Na motor jsem opatrnej jak to jen jde. Takže do ohřátí na provozní teplotu jedu pěkně pomalu a seru na všechny. Naštěstí je to ohřatý hodně rychle. Dopřávám motoru a hydře jen originální náplně. Používám jen občas přísadu do paliva od STP a do motorového oleje přísadu od Motorexu. Je to moc dobrý vozítko, byť z něho nový už neudělám.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Já jsem před koupí prohlédl auto opravdu zevrubně, měl jsem předtím nastudováno.
Nekoukal jsem na píčoviny, jestli to náhodu nemá někde škrábaneček, ale na technickou stránku věci. Koupil jsem tak parádně servisovaný a udržovaný auto. Už mi po čtyřletým provozu na skurvenejch silnicích v ČR od přední nápravy taky sem tam něco klepne, ale to už musí bejt ďoury, jinak furt dobrý. Taky jezdím druhým rokem ty 225/45/17, ale říkám, u mě dobrý. Na motor jsem opatrnej jak to jen jde. Takže do ohřátí na provozní teplotu jedu pěkně pomalu a seru na všechny. Naštěstí je to ohřatý hodně rychle. Dopřávám motoru a hydře jen originální náplně. Používám jen občas přísadu do paliva od STP a do motorového oleje přísadu od Motorexu. Je to moc dobrý vozítko, byť z něho nový už neudělám.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> havlik: -> Bagrr- máma mele Emu: jo jo namaskovaný potvory sou zrádný. Moje nebyla namaskovaná a i tak po 2 dnech to začalo za studena koupat za jízdy na otáčkách DRV v háji a teď po cca 4 tic píská ventilek v pal filtru a zase 2 litry investic. Prostě, co si člověk na autě neudělá sám, tomu nemůže věřit.
-> havlik: tobě odešlo na HDI čerpadlo???? SI kupoval new????
-> Bagrr- máma mele Emu: přesně auto tak dokonale připravený na prodej že to nejni hezký
-> Jirik_Tuňák: viz havlíkův případ... V bazaru i při projížďce se to auto tvářilo v pohodě... Vysralo se po cca 5t km v mým vlastnictví po výměně náplní... Holt dobře zamaskovanej sráč...
-> Jirik_Tuňák: hele to je jak s tou mojí plečkou v bazoši při prezentaci nic nemlátilo všechno v pohodě auto chytlo na první škrt nezahulilo nezakuckalo nic ale vydrželo mu to asi 2000km a pak se totálně vysraly silentbloky náprav a tak a čerpadlo![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bagrr- máma mele Emu: A nebylo bývalo lepší koupit udržovanej kus ? S ohledem na finanční náklady na opravu zanedbaného auta ?
-> Jirik_Tuňák: podle papíru je to 95, podle kódu je to červen 93... Dotaženka z rakouska, jsem první českej majitel... Takže historie auta těžko dopátratelná... Ale podle toho v jakým stavu byl motor a jak vypadala lhm to auto bylo těžce zanedbáno v údržbě a moje horlivost s kvalitníma naplněma to asi poslala do kytek... Takže vše co se může posrat, se postupně posírá... Tudíž co nejdřív musím udělat kompletní pročištu hydry a nasadit nový koule, abych předešel nějaký zradě v hydře... Motor teď mám jinej s relativně jasnou minulostí, tak tam se už ničeho nebojím... Koukal jsem mu na střeva při výměně a vypadal řádově líp... Pravidelná výměna oleje, novej vršek a rozvody... Takže motoru už se opravdu nebojím... Teď se bojím hydry...
-> Bagrr- máma mele Emu: Co to je za rok ? To je asi ta nejstarší jedničková, že ?
-> haso: holt vloženo přímo z mobilu, který to neumí otočit...
Jestli to tu fotku vloží znova, tak ten mobil rozštípu...
Jestli to tu fotku vloží znova, tak ten mobil rozštípu...
-> Bagrr- máma mele Emu: si krk vykrutim na tych fotkach
-> havlik: světla jsem ladil po kolizi s přes cestu spadlym stromem... Mno, jinak krom světel a koncovky výfuku musketier je to série... Možná se časem něco malinko upraví... Ale spíš to zůstane tak jak je, protože se musí nejdřív dát pořádně do cajku... Čeká ještě dolazení pár chyb na motoru, nový koule a pak se může přemýšlet nad tím jestli to nějak upravovat nebo ne...
-> Bagrr- máma mele Emu: koukam že už si poladil světla![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A takhle teď na mě ta francouzska kouká a čeká na parkovišti před prácí...
Njú engine... Nikdo by nepoznal že ten motor je z o 5 let starší větší sestřičky xm...
Hurá hurá hurá a ještě jednou třikrát hurá:-D Po 14ti dnech jsem konečně zprovoznil motor z XMka ve svojí stříbrný mrše:-D Byl to boj, ale jest teď dokázáno že RFX je přestavětelnej na RFZ... Každopádně teď už jen zapalovací káble, svíce a krokáč vyměnit a budem zase jezdit na pohodlný vlně bez chybyčky:-D
Každopádně poučení pro příště nedat na první jízdu a pořádně to auto projet a prozkoumat... U původního motoru někdo hrubě zanedbal výměnu olejů a tudíž to odsralo olejové čerpadlo a po nalití nového oleje (okamžitě po koupi...) se rozpustil karbon a motor šel do kytek.. chytil se na klice...
Každopádně jsem rád že mi houpačka zase jezdí... Těch 14 dní jezdit se zapůjčenou felinou 1.3 v kombíku bylo strašný peklo:-D Mrtvola, která jede max 130, na předjetí kamionu aby měl člověk volnej minimálně kilometr, tvrdý to je jak svině, prostoru málo.. No prostě jsem už zhýčkanej:-D
Každopádně poučení pro příště nedat na první jízdu a pořádně to auto projet a prozkoumat... U původního motoru někdo hrubě zanedbal výměnu olejů a tudíž to odsralo olejové čerpadlo a po nalití nového oleje (okamžitě po koupi...) se rozpustil karbon a motor šel do kytek.. chytil se na klice...
Každopádně jsem rád že mi houpačka zase jezdí... Těch 14 dní jezdit se zapůjčenou felinou 1.3 v kombíku bylo strašný peklo:-D Mrtvola, která jede max 130, na předjetí kamionu aby měl člověk volnej minimálně kilometr, tvrdý to je jak svině, prostoru málo.. No prostě jsem už zhýčkanej:-D
-> Hřib: vim vim znám z Citroen klubu raritka hned bych bral![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Cx-ka se ani nedožiju takže mam na dostrel aspon XM kombajna:o)
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Kaprof: ale některá auta s duší porád žijou a žít budou ještě dlouho, dovolil bych si něco ze své zahrádečky, xantia to není, ale je to jeden z posledních opravdových citrónů www.citroen-club.cz/car_d
etail.php?id=324 , tuto auto bylo po těch 200000 teprve zajeté, a i přes mou přiměřenou péči omezenou nedostatkem času a financí se mu dýchá pořád dobře. To BX 4WD GTi bylo celkem raketa, a to nebylo 16V, skončilo někde u Plzně asi špatně ( pán si to ani nepřepsal), a AX má paní nechce vyměnit za nic na světě ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Honza120L: Doby kdy se auto delalo na dvacet let jsou prostě nakej pátek pryč dnes 200 tisíc a šáteček na značku vubec nehledě...a při krizi navíc potrebujou automobilky penize i z dilu takže poruchy se hoděj když na nich vyrejžujou taky dost..je to smutne ale je to tak...aut s pravou duší ubejva...
ale stale nejake jsou:o))
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jirik_Tuňák: ja se svezl kousek na strane spolujezdce a byl jsem vyjukan - jak slepice ojeta kohoutem :-)) bohuzel ve meste na takove odlehle silnicce - treba na toho manika u servisaka jeste natrefim a sveze me vicero nez 5 min kolem bloku :-)) ma to jako druhe autiko, na jezdeni ma breaka v TD:-))
-> Kaprof: jj je to proste lena kategorie a tomu odpovide zpracovani, reseni naprav apod... zadna slava
-> Kaprof: jj je to proste lena kategorie a tomu odpovide zpracovani, reseni naprav apod... zadna slava
-> Jirik_Tuňák: Měli jsme vtr coupe c4 (docela fajn ale jsou lepší citroni) a ač mam citrony rad tak c1,c2,c3, a c4 jsou prostě jen auta na ojeti a zahodit(ostatně jak to dnes dělaj všechny automobilky) aspon že duše c5 a c6 a nově c-cr. zustavá:o) jinak to vrzani je pravda na tohle je expert Roomster uplně novej a člověk by ani nemusel zapínat rádio:o)a má orchestrion..
-> Labros: Taky bych ju nechtěl, tu C4. Malej koffer, divný zpracování (vrzání interieru po sotva 100 000 km), jednoduchá zadní náprava. Možná tak jako druhé auto to nejsilnější VTRko. ![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> Honza120L: Stejně bych se chtěl v tej XA 3.0 V6 někdy svézt. To mosí bejt docela zajímací zážitek.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> Honza120L: Stejně bych se chtěl v tej XA 3.0 V6 někdy svézt. To mosí bejt docela zajímací zážitek.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Labros: tak ona xantka je taky jinej segmentos - k tomu by se hodila C5ka, ale je fakt, ze tam tou pretechnizoanosti a svazani elektrikou dosahli slusnejch problemu
-> Jirik_Tuňák: možná, že Saxo, C4 a spol. nejsou ani průměrný, spíš podprůměrný. Dneska jsem četl recenzi ojetiny C4 v Sado Maso a vypadá to, že není o co stát. Spíš ta Xantka byla poslední podařený Citrus.
-> Jirik_Tuňák: navic, i kdyz najdou adekvatni nahradu tak zustatkova cena Xantie a Xmka je tak smesna, ze se jim to ani nechce prodavat:-)
-> Honza120L: Nojo poráth... Však víš jak na tom to auto je a co všechno mě ještě čeká... Ale pak už to bude jen o užívání si:-)
-> Honza120L: Já jsem už pochopil, proč lidi běžně střídaj auta, ale Xanťáci si nechávají i starší modely Xantií (hlavně na klubu). Je to tím, že je to něčím technicky výjimečný auto. Když vezmete Saxo, ZX, C4, C3 a další, tak je to běžný auto jako od jinejch značek. XM a Xantie je ale něčím výlučná, tak proto si je majitelé nechávají i když mají třeba dost najeto. A je to fakt, to auto je skutečně výjimečný a těžko se pak hledá adekvátní náhrada.
-> Bobesh: tak já s těma kontolema problém fakt nemám - je fakt, že jsem s tim jezdil pouze v zimním tmavém nečasu, tak posečkám na +30 a slunce za zády ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Honza120L: Však mám X1 po obrození. A třeba ve dne jsem je viděl fakt hůř,i když na emkovej sdružeňák to fakt nemá. Ale ty světelný,co svítěj jenom symbolem a ne polem,jsem měnil jako první,páč jsem zapoměl ve dne rozžínat tlumený,pak jsem je napráskal i na ostatní vlevo a taky je to znát. A ještě dumám nad přidáním osvětlení interiéru do placky ve stropě co je IR čidlo,někdo z X klubu to prezentoval ve fóru,ty sloupkový originál nic moc.
-> Bobesh: ten kalkulator uz nemam - to byla specialita X1cek ne?
jake kontrole mas na mysli? ja kdyz srovnam Skoda produkci a xantku tak to je jak nebe a dudy - nejhorší je jednoznačně ten združeňák v emku, to je k ničemu, ale v Xantce vidím co mám a krásně
jake kontrole mas na mysli? ja kdyz srovnam Skoda produkci a xantku tak to je jak nebe a dudy - nejhorší je jednoznačně ten združeňák v emku, to je k ničemu, ale v Xantce vidím co mám a krásně
Jediný,čím mě houpačka sere je ta kalkulačka na střední konzole,obzvlášť teď v zimě si tlačítka nechtěj po ránu dát říct a zdržuje to. A taky ten samej problém jako na emce,blbá viditelnost kontrolek ve dne(obzvlášť na světla) ale výměna za barevné LEDky tomu výrazně prospěla.
-> Bagrr- máma mele Emu: nemel a opravuj co mas ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jirik_Tuňák 01.02.10 22:26:02: tohle v TD tak jsem kurva šťastnej... to je luxus.... Sakr mňamka:-O
-> Jirik_Tuňák: polejt benálem a škrtnout ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jirik_Tuňák: ja bych si ho i koupil, hned jak se zbavím rapida a všem dílů, začnu uvažovat...
-> Jirik_Tuňák: Se ho můžeš zbavit pořád Walter má volno
-> AZmotor: Moc pěkné. Kvůli tomu jsem nafouklej, že jsem se nezbavil votuzidla a nekoupil tohle. Jezdím občas s přítelkyně 1.1i a je to takový malý obratný. Mno a pak si to představ se 120ti koníkama a přitvrzeným sníženým podvozkem. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)