![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ford - zkusenosti
to je taky clanok jak ked varil pes a macka ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 18.08.20 13:59:05: No mě spíš fascinuje, že půlku článku věnují kritice tříválců a nakonec tam vypíšou seznam závad, kde žádná z nich s tím, že je to tříválec, absolutně nesouvisí. Teda pokud nechtějí řict, že ten šroub sedačky vyklepaly jeho vibrace...
-> vhml: Ze ne, to proto se zrovna toto furt sralo ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Peca 19.08.20 13:12:29: tak zrovna TDi v Galaxy nemá s Fordem pranic společnýho
Ford Mondeo I. Zetec 1.8, Ford Galaxy II. 1.9 TDi, Ford escort 1x stary TD a 1x v benzinu - čtyři Fordy za život a došel jsem k přesvědčení, že každý byl jinak spolehlivý, ale VŽDY se ve spolehlivosti projevilo to, jakou péči auto za svůj život dostalo. Takže hledám auto spíš podle historie a majitele, než značky. Teď mám relativně novýho Renaulta a naprosto bezproblémových 40 tis km a můj dojem, že podél cest stojí nejčastěji porouchaní starší korejci :-)
ja osobne s Fordem zkusenosti nemam, ale v bejvali praci jsem mel jednoho fordistu, kterej na znacku nedal dopustit a kdyz jsem odchazel z prace, mel 3 fordy (fiestu, Escorta cabrio, mondeo) a v rodine meli tech aut dohromady asi deset. V soucasne praci mame taky Fordi kridlo, kde jsou ted 4 Focusy (dva Ecoboosty a pak dva se starim 10+) plus jeden z nich k tomu ma jeste S-maxe a jeden ma fiestu (8 let starou?). A vsichni jsou taky spokojeni. byt en s tou fiestou ji ma cca rok a za tu dobu najel max 8000 km a odesla mu spinacka (vyreseno startovacim cudlem)a praskla predni pruzina. Tak nevim, zda je ta spokojenost opravnena.
Kucí, ale tady mluvíte o starších autech. Ne o nových vozech svázaných restrikcemi.
-> stepan: Sierru bych do toho moc nepočítal, to je poslední pořádný auto, co ford vyrobil. Máme v rodině jednu, s nájezdem vysoko přes 500 tisíc kilometrů a kdyby nebyla shnilá na sr*čky, jezdila by dál. A za ty roky, co je v rodině, se v ní měnily akorát spotřební věci. Nejspolehlivější auto, co jsem kdy viděl.
Za posledních 11 let mám najeto v Sierre, Fiestě 4 a Focusu 1 přes 300 000km, všechny tři měly už při koupi přes 17 let a 200 000km a nepostavám nikde u krajnic. Jenom Sierra mě jednou nechala stát, když prasknul rozvoďák, naštěstí byl motor udělanej tak, že se nepotkal, takže stačilo dát nový řemen.
-> CHIP: No, ja toho zase najezdim vic nez by mi bylo milo, a ta skladba odstavenejch aut zhruba kopiruje skladbu zdejsiho vozovyho parku, takze vetsinou skodovky. Muj dojem je samozrejme biasovan faktem, ze dojizdim svoje v poradi asi 6. sluzebni chrochtavy mondeo (po dvou kusech od poslednich 3 generaci) a nejzvaznejsi poruchy, ktery me nejvic zdrzely, byly pichla kola a praskly zarovky v tlumenejch svetlech (jenom u tech nejstrarsich a vymena je prace na 5 minut, pak uz jenom xenony a ledky bez problemu) Jednou mi motor padnul do nouzaku na krizovatce, protoze nejakej certifikovanej jouda v autorizaku behem garancky zapomnel utahnout hadicovou sponu v sani. Na zhruba 750tkm to neni zas tak spatna bilance
Soukrome pak uz asi 4 roky s Fordem Cougar v benzinu, kterej vzhledem ke svymu stari, najezdu a historii nejaky musky uz mel, ale z A do B dojel vzdycky.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Osobně musím říct, že při cestách po vlastech českých a to moc zase nenajezdím, jsem viděl u cesty odstavené vždy jen fordy a nebo renaulty.
Můj kamarád, kterého osobně znám měl ford mondeo, nevím přesně jaký měl typ motoru, ale byl to diesel. Vyrazil s tímto vozem na dovolenou do Francie. Cestou vyzískal dvě poruchy, které ho na opravách v zahraničí vyšly na 16000 Kč .. tedy musel dovolenou výrazně zkrátit.
Při letošní moto dovolené předvedl okolo projíždějící ford divadlo .. na které nikdy nezapomenu. Zastavili jsme aby jsme naplánovali další trasu. Z hlavní k nám na vedlejší odbočoval shodou okolností opět ford modeo diesel. A v projížděné kříživatce mu upadl koncový díl výfuku, který se s poměrně pěkným rachotem vzpříčil pod zadním nárazníkem. Opravdu poměrně pěkné vystoupení. Obzvlášť, když majitel vozu chtěl výfuk vytrhnout a chytl na něj holýma rukama .. bezva nápad.
Můj kamarád, kterého osobně znám měl ford mondeo, nevím přesně jaký měl typ motoru, ale byl to diesel. Vyrazil s tímto vozem na dovolenou do Francie. Cestou vyzískal dvě poruchy, které ho na opravách v zahraničí vyšly na 16000 Kč .. tedy musel dovolenou výrazně zkrátit.
Při letošní moto dovolené předvedl okolo projíždějící ford divadlo .. na které nikdy nezapomenu. Zastavili jsme aby jsme naplánovali další trasu. Z hlavní k nám na vedlejší odbočoval shodou okolností opět ford modeo diesel. A v projížděné kříživatce mu upadl koncový díl výfuku, který se s poměrně pěkným rachotem vzpříčil pod zadním nárazníkem. Opravdu poměrně pěkné vystoupení. Obzvlášť, když majitel vozu chtěl výfuk vytrhnout a chytl na něj holýma rukama .. bezva nápad.
-> Jirik_Tuňák1983: Nejaké ostré slová na večer ...
-> suri 18.08.20 18:41:19: Ty jsi zase nějakej chytrej. Tohle není nějakej "kamarádovo kamarád", asi máš potíže se čtením rodinných vazeb. Tohle je člověk, který mi jde svatbu, takže k sobě máme blízko + je to autař. Hleď si raději svého, já udělám totéž, než napíšeš zase další píčovinu a já něco, co mne bude později mrzet. Ekoboost není zrovna vzorem spolehlivosti a začíná se to trochu nabalovat. Nic víc, nic míň.
-> Jirik_Tuňák1983: kamarátov kamarát je najlepší ,a hodnotiť nové motory môžu len tí čo si to nikdy nekúpia ... ty nebuď zase internetový diskutér lebo to nemá úroveň ...
blbosti sa dejú , ale zase tak často nie , často je to kombinácia X faktorov ... treba sa pozrieť pár rokov dozadu čo všetko sa kazilo a dnes na to každý spomína ako na staré dobré časy
blbosti sa dejú , ale zase tak často nie , často je to kombinácia X faktorov ... treba sa pozrieť pár rokov dozadu čo všetko sa kazilo a dnes na to každý spomína ako na staré dobré časy
-> suri 18.08.20 14:27:26: Ne, toto si asi nekoupím. Minulý týden mi mimochodem hlásil záděr kamarád u švagrovo Galaxy 1.5, takže zase neteoretizuj a něco se sebou už dělej. Jsi zapšklej jak sedmdesátiletej dědek.
-> Syny 18.08.20 14:24:06: Jo, jsou tam různý kokotiny, stejně jako se ty špony dostaly do jednotky. To je taky obrat. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: ani okolo tohoto nie je humbuk , netreba čítať sračky ako autobild a kľudne spávať ... bez tak si to nekúpiš ...
-> Jirik_Tuňák1983: Tyjo to je clanek... Kvuli prusaku paliva menili termostat?
A pak se rozletel ozubeny retez... Kdo to tam pise ty clanky tyjo?
![36](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
Ty malorážní ekobuřty budou tu pověst složitě napravovat. Zatím nic moc. Hlavně, že to hned po uvedení prohlásili motorkem roku.
To okolo Puretechu takový servisní humbuk neni.
www.autoforum.cz/predstav eni/dlouhodoby-test-trival ce-skoncil-fiaskem-motor-p red-dokoncenim-testu-zadre l?utm_source...
To okolo Puretechu takový servisní humbuk neni.
www.autoforum.cz/predstav eni/dlouhodoby-test-trival ce-skoncil-fiaskem-motor-p red-dokoncenim-testu-zadre l?utm_source...
-> palinator 06.07.20 19:37:11: Smím zmínit zkušenosti ze Stodolní? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> radekp:
Já rozhodně nechci lejt olej do ohně, ale co jsem zažil v Ostravě, to jsem nikde jinde zatim neviděl.
Jako referenci doporučuju obsluhu hotelu Max poblíž Ostravy hl.n. a obsluhu v hospodě Dřysty v kisni.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Já rozhodně nechci lejt olej do ohně, ale co jsem zažil v Ostravě, to jsem nikde jinde zatim neviděl.
Jako referenci doporučuju obsluhu hotelu Max poblíž Ostravy hl.n. a obsluhu v hospodě Dřysty v kisni.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> StepaNoFUN: jasny. Nejsem zaprisahly patriot, nepovazuju se za Ostravaka. Myslim ze nase republika je dost mala na to, abychom ji jeste delili.
-> radekp: Myšleno jako vtip. Proti Ostravě toho mám rozhodně míň než proti hustě osídlený táhlý zatáčce na dálnici mezi Prahou a Vídní. :-D
-> Matthes, záškodník z TechWebu 03.07.20 20:10:27: 250-500Mth máme na všech mašinách. Ale zase tyhle průmyslový motory dostávaj kolikrát daeko větší sodu. A podle motohodin bych to rozhodně nebral. Když to vezmu k tomu traktoru - myslíš že bude stejně namáhanej motor po 250Mth v hloboký orbě, a nebo po stejným řasovým intervalu v dopravě?
Beru to tak, že ten motor v dopravě má cyklický namáhání, třeba v tý orbě te to v podstatě stále statický.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 03.07.20 20:10:27: 250-500Mth máme na všech mašinách. Ale zase tyhle průmyslový motory dostávaj kolikrát daeko větší sodu. A podle motohodin bych to rozhodně nebral. Když to vezmu k tomu traktoru - myslíš že bude stejně namáhanej motor po 250Mth v hloboký orbě, a nebo po stejným řasovým intervalu v dopravě?
Beru to tak, že ten motor v dopravě má cyklický namáhání, třeba v tý orbě te to v podstatě stále statický.
Jinak když jsem dělal u Jelena, tak na průmyslovejch motorech byly různý intervaly podle použití. Od 250 hodin do 500 hodin provozu. Což při přepočtu na kilometry vychází tak na 30 000 km.
-> Bukaj 02.07.20 23:47:47: Ne, fakt je to 60 000 km na sevis a jde o Šemika :-) A ty dveře otevírá asi 150 x denně a stejně to má zarezlý :-D
-> StepaNoFUN: je to nadsázka, nebo máš něco proti Ostravě?
-> StepaNoFUN: Aha, tak jestli je toho oleje dvojnásobek, než v jiných vozech a netrpí přehříváním, tak asi OK. Ale taky bych víc, jak 20 KKm nesnesl psychicky...![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Bukaj: ano opravdu je servisni intreval 60tis./ 2roky. Oleje je tam 10l. Ja ho menim po 20, po 40 (to vychazi na cca rok) i se vsema filtrama.
-> palinator: Pche!
-> Bukaj:
Tak 130LPG není zrovna dobrá referenční hodnota.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak 130LPG není zrovna dobrá referenční hodnota.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator 02.07.20 23:50:19: Nevim, co jsem jezdil ve firmě Ducatem (motor Iveco), tak tam bylo oleje 4,5 litru a prázdný to jezdilo svižněji, než 130LPG... Ale olej jsem tam měnil po 10-15 tisících...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 02.07.20 21:49:16: PAnty zadních dveří zarezávají snad u všech dodávek...
Aby taky ne, když se to denně otevírá, jsou venku na povětrnosti a nesou celkem těžké dveře s mizerným zajištěním zavřeného stavu, ta kastle se kroutí a za jízdy po našich silnicích se to klepe jako ratlík...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Bukaj:
Proč? Ty motory jsou výkonově oproti osobákům seškrcený, obvykle jezděj mnohem delší trasy a mívaj velkou olejovou náplň. Kamiony maj interval i přes 100 000 km, ale dělaj se rozbory oleje. O mašinách asi nebudu ani psát, když je tam náplň čtvrt kubíku.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Proč? Ty motory jsou výkonově oproti osobákům seškrcený, obvykle jezděj mnohem delší trasy a mívaj velkou olejovou náplň. Kamiony maj interval i přes 100 000 km, ale dělaj se rozbory oleje. O mašinách asi nebudu ani psát, když je tam náplň čtvrt kubíku.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 02.07.20 21:32:20: Počkat, to je vtip? To "olej mění poctivě po 60 tisících"?
Snad to nemá předepsanou výměnu až po takovym nájezdu? U dodávky bych pochopil 15, možná max 20 tisíc...
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Snad to nemá předepsanou výměnu až po takovym nájezdu? U dodávky bych pochopil 15, možná max 20 tisíc...
Jinak z týhle branže co jezdil strejc, tak mi přišel nejzajímavější Sprinter. Měl takovej nejvíc správňáckej zvuk a za tou neodhlučněnou kabinou se krásně ozývalo pištění turbíny.
A uplně nejvíc trapárna byl starej Nissan Cabstar 3,0 TD, kterej měl to turbo snad jen na okrasu a ten prehistorickej motor byl totálně seškrcenej aby splňoval EURO limity.
To jelo do kopce 60 a v kopci to horko těžko předjíždělo i kombajn. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A uplně nejvíc trapárna byl starej Nissan Cabstar 3,0 TD, kterej měl to turbo snad jen na okrasu a ten prehistorickej motor byl totálně seškrcenej aby splňoval EURO limity.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 02.07.20 21:59:11:
Na tom Renoldu si tenkrát strejc pochvaloval, že to byla 150k verze. 2,5 dCi myslim. Ale zas tam měli poměrně brzo opravu převodovky a nevim jestli dokonce ne víckrát. Jinak asi cajk, na poměry Renoldů. Akorát ten volant kterej vypadá jako nepovedená pizza.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
S tim Renoldem ještě jezdit tak nějak na spotřebu, tzn. dodržoval 100-120 po dálnici, kvůli tý bedně vzadu s příšerným aerodynamickým odporem. K tomu se ještě dostaneme.
Pak dostali Fordy. Mě ten interiér nijak nevadil, asi to úplná socka nebyla. Ale myslim 120k 2,2 TDCi. Což byla chybka.
Strejc přestal jezdit na spotřebu a já dostal jen pokyn, drž plnej, to je něco jako tempomat.
Do dálničního stoupáku nebylo ojedinělé, že nás předjížděl kamion, když jsi chtěl držet ekonomické otáčky. Počkat než to padne na 1500, podřadit a zase čekat, podřadit a 70 km/h ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A hlavně jsem se u tohoto vozidla poprvé setkal s asistentem rozjezdu do kopce, zatim mě to u všech aut akorát nebetyčně sralo. Furt mi to má tendence chcípat, protože to drží zabrzděný auto, který by normálně už dávno jelo. Možná kdybych se rozjížděl vždycky na blondýnu s ručkou, tak bych s tim problém neměl, ale sralo mě to v Transitu i v Transportéru, kterým jsem jel nedávno.
Na tom Renoldu si tenkrát strejc pochvaloval, že to byla 150k verze. 2,5 dCi myslim. Ale zas tam měli poměrně brzo opravu převodovky a nevim jestli dokonce ne víckrát. Jinak asi cajk, na poměry Renoldů. Akorát ten volant kterej vypadá jako nepovedená pizza.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
S tim Renoldem ještě jezdit tak nějak na spotřebu, tzn. dodržoval 100-120 po dálnici, kvůli tý bedně vzadu s příšerným aerodynamickým odporem. K tomu se ještě dostaneme.
Pak dostali Fordy. Mě ten interiér nijak nevadil, asi to úplná socka nebyla. Ale myslim 120k 2,2 TDCi. Což byla chybka.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A hlavně jsem se u tohoto vozidla poprvé setkal s asistentem rozjezdu do kopce, zatim mě to u všech aut akorát nebetyčně sralo. Furt mi to má tendence chcípat, protože to drží zabrzděný auto, který by normálně už dávno jelo. Možná kdybych se rozjížděl vždycky na blondýnu s ručkou, tak bych s tim problém neměl, ale sralo mě to v Transitu i v Transportéru, kterým jsem jel nedávno.
-> King 02.07.20 22:03:33: Co má ostravskej zázazník společnýho se španělským a francouzkým příbalovým letákem?
Jo aha. Kdyby s tím náhdou pracoval nějakej zaměstnanec nehovořící ostravsky (schválně nepíšu česky)... BTw - do Ostravštiny to taky překládáte? Aby náhodou nedošlo k omylu... :-D
Bo takový překladatelský oříšek z hovou mezi Ostravaky - Pičo piča v piči. - Aneb "Utekla mi žena."
Jo aha. Kdyby s tím náhdou pracoval nějakej zaměstnanec nehovořící ostravsky (schválně nepíšu česky)... BTw - do Ostravštiny to taky překládáte? Aby náhodou nedošlo k omylu... :-D
Bo takový překladatelský oříšek z hovou mezi Ostravaky - Pičo piča v piči. - Aneb "Utekla mi žena."
-> palinator: Hádej, občas mi přijde, že se po krátký přestávce vracíme do časů AZNP :-)
Třeba do dnešního rána jsem myslel, že už jsem po stránce byrokracie ve zdravotnictví viděl všechno, ale laťka je zase kousek výš!![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
U jednoho poměrně málo používanýho biochemickýho testu udělaly překladatelky v příbaláku nikterak závažnou chybu v jednom slově, ale týkalo se to jenom francouzského a španělského příbalového letáku.
Okamžitě následuje celosvětové nápravné opatření, kdy i my musíme jediného zdejšího (ostravského) zákazníka o tomto vysoce nebezpečném problému informovat formou několikastránkového sdělení, zákazník musí obratem vyplnit půlstránkový formulář a odeslat ho zpět a na Státní ústav pro kontrolu léčiv! Tak hlavně že je mír...
Třeba do dnešního rána jsem myslel, že už jsem po stránce byrokracie ve zdravotnictví viděl všechno, ale laťka je zase kousek výš!
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
U jednoho poměrně málo používanýho biochemickýho testu udělaly překladatelky v příbaláku nikterak závažnou chybu v jednom slově, ale týkalo se to jenom francouzského a španělského příbalového letáku.
Okamžitě následuje celosvětové nápravné opatření, kdy i my musíme jediného zdejšího (ostravského) zákazníka o tomto vysoce nebezpečném problému informovat formou několikastránkového sdělení, zákazník musí obratem vyplnit půlstránkový formulář a odeslat ho zpět a na Státní ústav pro kontrolu léčiv! Tak hlavně že je mír...
-> palinator: CFS je ten co lejem do závoďáků... NanoDrive je střed....
Asi motor od motoru. Já to na autě poznal, kamarád ne. Druhej kamarád downgradowal na něco obyč a brečel, že chce zpátky Millerse.
Asi motor od motoru. Já to na autě poznal, kamarád ne. Druhej kamarád downgradowal na něco obyč a brečel, že chce zpátky Millerse.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Jestli je to 130Hp se chcankama, tak by to mělo bějt 2.0 EcoBlue. To předtím bylo bez chcanek a vůbec to "nejelo".
BTW: Prodloužená záruka je 5 let, nebo 200k. ;-)
BTW: Prodloužená záruka je 5 let, nebo 200k. ;-)
-> palinator 02.07.20 21:48:00: Zrovna Renold si myslím, že je na poli užitkáčů ve všech ohledech lepší, než modrej vovál. Jinak jsem jel starším tranďákem minulý měsíc. Chápu, že je to dělník, ale ten interier je jednoduše katastrofální. Minimálně oproti stejně staré trojce Ducato + Boxer + Jumper, nebo Masterovi + Opel. Ti sice nejsou taky žádná sláva v užitkové verzi, ale aspoň to není ve dvoukile vybydlený jako nějaký squat.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 02.07.20 21:49:16: Jo zadní panty na tom korodujou. Mažu to dost často... :-/ Ale ta koroze je na nich vidět. po hranách je barva v řiti. Ale jsem zvyklej z Connecta - tam to bylo stejný.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 02.07.20 21:49:16: Fur spíš nejely. Ty Euro5 (bez chcanek) byly tragický. Tam aby si člověk plánoval předjíždění v kalendáři. :-D Horší auto (na dynamiku) jsem snad neřídil. Zlatý Euro 4 v předchozí generaci.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 02.07.20 21:49:16: Fur spíš nejely. Ty Euro5 (bez chcanek) byly tragický. Tam aby si člověk plánoval předjíždění v kalendáři. :-D Horší auto (na dynamiku) jsem snad neřídil. Zlatý Euro 4 v předchozí generaci.
-> StepaNoFUN:
V Octě mám ten lepší Millers (v Toledu jsem měl ten levnější), teď si nevybavuju ty řady, jedno bylo CFS a jedno Nano (???) a dle statistik se to na spotřebě vůbec neprojevilo. Možná hydroštely maj menší tendenci po startu zacvakat, ale to může bejt náhoda. Příště tam jde Mogul, byť to taky není žádná láce.
V Octě mám ten lepší Millers (v Toledu jsem měl ten levnější), teď si nevybavuju ty řady, jedno bylo CFS a jedno Nano (???) a dle statistik se to na spotřebě vůbec neprojevilo. Možná hydroštely maj menší tendenci po startu zacvakat, ale to může bejt náhoda. Příště tam jde Mogul, byť to taky není žádná láce.
-> StepaNoFUN: Tak to nevim čoveče, ale výkon by měl bejt okolo 130 koní a má to chcanky...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Mě to taky nepípá dřív. Já ho prostě měmím po 20ti (dávám Millers - i do autorizáku si ho přes jejich "nenadšení" vozím), komplet 2letej servis (nebo po 60 - všechny filtry atd.) dělám po 40, nebo po roce... Naftu jedině s VIFem... A stejně to to těsnění nevydrželo.
Otázkou je, jestli kamarád má 2.0EcoBlue, nebo tu (myslím) mrtvou 2,2 (Euro5), co byla předtím. EcoBlue je Euro6 od půlky 2017.
Otázkou je, jestli kamarád má 2.0EcoBlue, nebo tu (myslím) mrtvou 2,2 (Euro5), co byla předtím. EcoBlue je Euro6 od půlky 2017.
-> Jirik_Tuňák1983: Jo, hnily ale jely furt... No 60 000 interval je ujetej, ale chtěj jít s dobou... Zajímalo by mě, jak to má velkej filtr :-D Oleje to má dost, snad k 10 litrům... Ale samozřejmě se musí dolejvat mezi výměnama.
EDIT: Jo, kluci si u těch novejch transitů stěžujou na zahnívající panty zadních dveří :-D To by si člověk u některejch aut div nezlomil ruku, když to chce zavřít...
EDIT: Jo, kluci si u těch novejch transitů stěžujou na zahnívající panty zadních dveří :-D To by si člověk u některejch aut div nezlomil ruku, když to chce zavřít...
-> Jirik_Tuňák1983:
A kdo říká, že ty dnešní hniloby nebudou?
Jinak strejc jezdil na dodávce s izothermem interval 60 tkm taky, na autě udělali asi 140 tkm za rok a když to při 350 tkm dávali ve firmě někomu dál, motoru nic nebylo. A to to byl Renold.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A kdo říká, že ty dnešní hniloby nebudou?
Jinak strejc jezdil na dodávce s izothermem interval 60 tkm taky, na autě udělali asi 140 tkm za rok a když to při 350 tkm dávali ve firmě někomu dál, motoru nic nebylo. A to to byl Renold.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 02.07.20 21:32:20: Jenomže to zase byly hniloby jako prase. A mimochodem, olej 60 000 km? To je strašný.
-> StepaNoFUN 02.07.20 20:30:28: No pěkný, poreferuju kámošovi :-) Má transita od novoty už 3 roky na lízačku (se smlouvou na 4 roky a max nájezdem 200 000 km). Má najeto asi 193 000 km
Olej poctivě mění po 60 000 km :-) Jezdí dlouhý trasy, tak mu to nepípá dřív... To auto má tak poloviční výkon oproti novýmu, nic nesvítí, v servisu to nechtěj řešit. V prdeli dneska...
Starý dobrý transity okolo roku 2000.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Starý dobrý transity okolo roku 2000.
-> King:
A došlo aspoň k nějaký reakci na straně výroby a nahradil se skluz zpět hliníkovým (nebo modifikovaným) provedením?
Teď dělám drobné opravy na starý Vari a pořád jsem přemejšlel, jestli výrobce vyloženě slabý místa řešil a existuje třeba lepší náhradní díl. Jak všichni jistě dobře víme, třeba v AZNP se na takovou invenci docela mrdalo a nebyl problém vyrábět výrobek, kterej měl 30 let stejnou výrobní vadu.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A došlo aspoň k nějaký reakci na straně výroby a nahradil se skluz zpět hliníkovým (nebo modifikovaným) provedením?
Teď dělám drobné opravy na starý Vari a pořád jsem přemejšlel, jestli výrobce vyloženě slabý místa řešil a existuje třeba lepší náhradní díl. Jak všichni jistě dobře víme, třeba v AZNP se na takovou invenci docela mrdalo a nebyl problém vyrábět výrobek, kterej měl 30 let stejnou výrobní vadu.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)