Jak říká-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): když otoříč nasávač na přední kapotě tak bude vysávat vzduch z kabiny viděl jsem to naživo. Cigareta v ruce..ruka na volantu a kouř to krásně vytahovalo ven. A jak říká -> matisek: ta i když otočíš polaritu větráku tak to moc sát nebude. Uplně stačí je otočit ten nasávač
-> LiMaK - 742 forever: Ja mám ten mínusový kablík od motorku priamo vedení na kasnu a ani tam na telese ventilátoru namém žiadni volný konektor.Možno to niekto predomnou takto prerobil.Ale vyzerá to byť originál.To je fuk hlavne že to funguje.
Este ma napadlo ja mám 130-rapid že by to tam bolo inak...neviem.
-> matisek: jenomže to oko na kasli, o kterem pises je presne v poradí
kasla-->matka-->oko
-->kablik-->konektor
-->kontakt na ventilatoru-->kablik k motoru-->motor
a plusak je vedený:
palubka-->kabl-->ko
nektor-->kontakt na ventilatoru-->kablik k motoru-->motor
takže prohodit + a - je zaležitostí 2sekund...žádné oko tě nesere.
A ta regulace otáček je řešena odporem, takže je uplně jedno jestli odpor na plusu pred motorem, nebo na kostře za motorem , pokud zaradis 2.rychlost, tak v podstatě vždycky to pujde pres ten odpor a vždycky se bude točit pomaleji.
Lenže na 120 je ventilator ukostreni okom o kasnu,takže donho vždy pustiš elektriku a je jedno ako to zapojíš.Ja mám zas skúsenost na viacerých motorkoch že ked som ich zapojil opačne tak sa točili opačne.Tento typ ventilátora ale asi nebude tlačit vzduch opačne aj keby sa točil naopak alebo len veľmi slabo,keby tam bol lopatkový to by fungovalo ale to čo je na škodovke,neviem neviem.A ešte je tam aj tá regulacia otáčok,tej by to tiež mohlo vadit keby tade išlo mínus namiesto plus ale na to som ja slabý elektrikár aby som to vedel.Ja myslím že na tom bmw to asi riešia nejakým systémom presmerovania klapkami,pretože ventilator aký som videl v bmw by s opačnými otáčkami nefúkal skoro nič.
stejne podle me jediny zpusob jak prinutit ventilator foukat naopak bude ho mechanicky otočit vzhuru nohama...
teda jako zapojoval jsem už hafo ventilatoru na 120 a nikdy jsem si barvy kablu neznačil ani nepřemyslel, proste jsem vždycky pripojil nejak ty dratky a ventilator až se začal točit...
ale nikdy ani omylem se mi netočil naopak...tak nevim..
-> joska87: ked sme mali 120 uzovku, tak sme mali na mriezkach take nasavace cierne... na zimu ich otec vzdy otocil naopak, aby nenaberali vzduch naporom... tak ked ich tam das takto a prinutis ventilator fukat naopak, tak by to mohlo fungovat
když to otočíš, a budes za jizdy foukat smerem ven, tak se ti nafoukne kufr...
cim rychleji pojedes, tim se ti zvenku bude tlačit aerodynamikou vic vzduchu dovnitř pod kapotu, navic bude ventilator tlačit naopak jakoby z kabiny do kufru a vysledkem bude to, že to nebude mit kam jit a nafoukne se ti kapota....
jinak můžeš zkusit prohodit ty dva kabely k ventilátoru, nanejvýš ho zničíš... ale myslim si že to stejně takovej tah mít nebude a navíc ten vzduch se ti tam během jízdy tlačí sám, tkž pochybuju že by to ten ventilkátor přetlačil a foukalo by to nějak výrazně opačným směrem... by sis to musel vyvízt směrem dozadu.
Myslíte že by šlo udělat aby větráky foukaly obráceně aby to nasávalo vzduch???Viděl jsem to v BMW 7 jako odsavaní kouře..to by se mi hodilo když nechci otevirat okna když kouřim a třeba chčije a podobně.Nevím jak je to zapojený ale když se to přepopluje tak by to mělo foukat na druhou stranu ne?