Bobesh 10.07.09 23:29:42 napsal:
To bych spíš podpořil odvětrávání zkrze C sloupky malými PC
ventilátory jako nucenej odtah. Tlačit vzduch proti směru jízdy je proti
přírodě.
No jo, to tam zase pude průvan, tak aby nenastyd
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
odvětrávání
21:41:33
11.07.2009
11.07.2009
David29
23:29:42
10.07.2009
10.07.2009
Bobesh
To bych spíš podpořil odvětrávání zkrze C sloupky malými PC ventilátory jako nucenej odtah. Tlačit vzduch proti směru jízdy je proti přírodě.
23:26:28
10.07.2009
10.07.2009
RON
LiMaK - 742 forever 26.06.09 14:57:39 napsal:
bude to vypadat jako multipla sedan
tak dneska uz mam dost
bude to vypadat jako multipla sedan
tak dneska uz mam dost
23:15:53
10.07.2009
10.07.2009
BlueBrown
Jak říká-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): když otoříč nasávač na přední kapotě tak bude vysávat vzduch z kabiny viděl jsem to naživo. Cigareta v ruce..ruka na volantu a kouř to krásně vytahovalo ven. A jak říká -> matisek: ta i když otočíš polaritu větráku tak to moc sát nebude. Uplně stačí je otočit ten nasávač
08:22:22
29.06.2009
29.06.2009
Bobesh
-> LiMaK - 742 forever: Jenže to je definitívní řešení,aby mohl přepínat polaritu,musí izolovat oba póly a vřadit křížový přepínač.
13:39:02
28.06.2009
28.06.2009
matisek
-> LiMaK - 742 forever: Ja mám ten mínusový kablík od motorku priamo vedení na kasnu a ani tam na telese ventilátoru namém žiadni volný konektor.Možno to niekto predomnou takto prerobil.Ale vyzerá to byť originál.To je fuk hlavne že to funguje.
Este ma napadlo ja mám 130-rapid že by to tam bolo inak...neviem.
Este ma napadlo ja mám 130-rapid že by to tam bolo inak...neviem.
11:11:43
28.06.2009
28.06.2009
LiMaK - 742 forever
-> matisek: jenomže to oko na kasli, o kterem pises je presne v poradí
kasla-->matka-->oko -->kablik-->konektor -->kontakt na ventilatoru-->kablik k motoru-->motor
a plusak je vedený:
palubka-->kabl-->ko nektor-->kontakt na ventilatoru-->kablik k motoru-->motor
takže prohodit + a - je zaležitostí 2sekund...žádné oko tě nesere.
A ta regulace otáček je řešena odporem, takže je uplně jedno jestli odpor na plusu pred motorem, nebo na kostře za motorem , pokud zaradis 2.rychlost, tak v podstatě vždycky to pujde pres ten odpor a vždycky se bude točit pomaleji.
kasla-->matka-->oko -->kablik-->konektor -->kontakt na ventilatoru-->kablik k motoru-->motor
a plusak je vedený:
palubka-->kabl-->ko nektor-->kontakt na ventilatoru-->kablik k motoru-->motor
takže prohodit + a - je zaležitostí 2sekund...žádné oko tě nesere.
A ta regulace otáček je řešena odporem, takže je uplně jedno jestli odpor na plusu pred motorem, nebo na kostře za motorem , pokud zaradis 2.rychlost, tak v podstatě vždycky to pujde pres ten odpor a vždycky se bude točit pomaleji.
17:43:53
27.06.2009
27.06.2009
matisek
Lenže na 120 je ventilator ukostreni okom o kasnu,takže donho vždy pustiš elektriku a je jedno ako to zapojíš.Ja mám zas skúsenost na viacerých motorkoch že ked som ich zapojil opačne tak sa točili opačne.Tento typ ventilátora ale asi nebude tlačit vzduch opačne aj keby sa točil naopak alebo len veľmi slabo,keby tam bol lopatkový to by fungovalo ale to čo je na škodovke,neviem neviem.A ešte je tam aj tá regulacia otáčok,tej by to tiež mohlo vadit keby tade išlo mínus namiesto plus ale na to som ja slabý elektrikár aby som to vedel.Ja myslím že na tom bmw to asi riešia nejakým systémom presmerovania klapkami,pretože ventilator aký som videl v bmw by s opačnými otáčkami nefúkal skoro nič.
10:35:27
27.06.2009
27.06.2009
LiMaK - 742 forever
stejne podle me jediny zpusob jak prinutit ventilator foukat naopak bude ho mechanicky otočit vzhuru nohama...
teda jako zapojoval jsem už hafo ventilatoru na 120 a nikdy jsem si barvy kablu neznačil ani nepřemyslel, proste jsem vždycky pripojil nejak ty dratky a ventilator až se začal točit...
ale nikdy ani omylem se mi netočil naopak...tak nevim..
teda jako zapojoval jsem už hafo ventilatoru na 120 a nikdy jsem si barvy kablu neznačil ani nepřemyslel, proste jsem vždycky pripojil nejak ty dratky a ventilator až se začal točit...
ale nikdy ani omylem se mi netočil naopak...tak nevim..
16:02:47
26.06.2009
26.06.2009
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> joska87: ked sme mali 120 uzovku, tak sme mali na mriezkach take nasavace cierne... na zimu ich otec vzdy otocil naopak, aby nenaberali vzduch naporom... tak ked ich tam das takto a prinutis ventilator fukat naopak, tak by to mohlo fungovat
14:57:39
26.06.2009
26.06.2009
LiMaK - 742 forever
hmmm :-)
když to otočíš, a budes za jizdy foukat smerem ven, tak se ti nafoukne kufr...
cim rychleji pojedes, tim se ti zvenku bude tlačit aerodynamikou vic vzduchu dovnitř pod kapotu, navic bude ventilator tlačit naopak jakoby z kabiny do kufru a vysledkem bude to, že to nebude mit kam jit a nafoukne se ti kapota....
bude to vypadat jako multipla sedan
když to otočíš, a budes za jizdy foukat smerem ven, tak se ti nafoukne kufr...
cim rychleji pojedes, tim se ti zvenku bude tlačit aerodynamikou vic vzduchu dovnitř pod kapotu, navic bude ventilator tlačit naopak jakoby z kabiny do kufru a vysledkem bude to, že to nebude mit kam jit a nafoukne se ti kapota....
bude to vypadat jako multipla sedan
09:46:43
24.06.2009
24.06.2009
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> joska87: pomůže nekouřit (aspoň v autě)
jinak můžeš zkusit prohodit ty dva kabely k ventilátoru, nanejvýš ho zničíš... ale myslim si že to stejně takovej tah mít nebude a navíc ten vzduch se ti tam během jízdy tlačí sám, tkž pochybuju že by to ten ventilkátor přetlačil a foukalo by to nějak výrazně opačným směrem... by sis to musel vyvízt směrem dozadu.
jinak můžeš zkusit prohodit ty dva kabely k ventilátoru, nanejvýš ho zničíš... ale myslim si že to stejně takovej tah mít nebude a navíc ten vzduch se ti tam během jízdy tlačí sám, tkž pochybuju že by to ten ventilkátor přetlačil a foukalo by to nějak výrazně opačným směrem... by sis to musel vyvízt směrem dozadu.
08:12:01
24.06.2009
24.06.2009
joska87
Myslíte že by šlo udělat aby větráky foukaly obráceně aby to nasávalo vzduch???Viděl jsem to v BMW 7 jako odsavaní kouře..to by se mi hodilo když nechci otevirat okna když kouřim a třeba chčije a podobně.Nevím jak je to zapojený ale když se to přepopluje tak by to mělo foukat na druhou stranu ne?