-> Luboš: Myslim,ze se timto zabyvali jiz v osmdesatych letech.V jednom starem cisle sveta motoru jsem kdysi objevil test,kde zkouseli presnost tachometru u Skody (120?),nevim uz presne.Pamatuji si akorat,ze pri rychlosti 120 km/h byla odchylka od skutecne rychlosti tusim ze 12 km/h.Co se s tim da delat?Asi nic,protoze mechanicky tachometr bude ukazovat jinak v parnych dnech,nez napriklad v zime.Leda,ze bys dokazal udrzet porad stejne klima pro tacho.....
-> Luboš: Problem bych videl spise v tom tachometru.Je to mechanicky pristroj,ktery vlivem zmeny teploty ma jiny odpor.Kdyz je zima tak ztuhne a kdyz je teplo,tak jde volneji.Taky jsem si tohoto jevu vsiml a proto nekteri pouzivaji pro presne mereni napr. digitalni cyklotachometr.
-> Luboš: Mám 136GL, tzn. tytéž budíky a všiml jsem si téhož jevu. V létě, nebo v zimě, pokud palubkou proudí teplý vzduch z topení mi tachometr ukazuje víc, taky téměř o 10 km/h, ale poradit s tím nedokážu. Jediné co mě napadlo, jestli se některý zásadní díl v tachometru nemůže tím teplem roztáhnout natolik, aby zkresloval funkci tacho.
-> Luboš: sice nevím co to je za auto, ale pokud je to mechanický tachometr (s náhonem) tak jediné co je u něj elektrického je žárovka na podsvícení a otáčkoměr na to nemůže mít vliv