skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Komínek rozdělovače
09:11:08
13.03.2022
13.03.2022
Bukaj
-> Petr Urban: Asi jsem měl štěstí na povedené kusy
09:00:51
13.03.2022
13.03.2022
Petr Urban
-> Bukaj: Většinou právě není. Na Fav. prakticky z 90% pripadů. U škodovek tak z 70%
20:08:51
12.03.2022
12.03.2022
Bukaj
-> Petr Urban: Potvrzuji, co píšeš s tím překrytím otvoru bronzovým futrem - ale většinou je tam aspoň malá škvírka, kudy se olej k filcu v mezipouzdrovém prostoru dostane...
11:20:42
12.03.2022
12.03.2022
Petr Urban
Dovrtávám to na všech a dělám závit.
Ale pánové musím Vás po stovkách rozdělovačů zklamat :
cca každý druhý i z staré doby má možná vývrt a šrubek, ale na konci otvor kryje to bronzové pouzdro, takže se k hřídelce nedostane nic, automaticky při úpravě rozdělovače vrtám velmi maličkou dírku, aby si to po zahřátí oleje bralo z této šachty a doporučím co nejvíce viskózní olej, aby tam přeci jen chvíli něco zůstávalo a mazejte často.
Ale pánové musím Vás po stovkách rozdělovačů zklamat :
cca každý druhý i z staré doby má možná vývrt a šrubek, ale na konci otvor kryje to bronzové pouzdro, takže se k hřídelce nedostane nic, automaticky při úpravě rozdělovače vrtám velmi maličkou dírku, aby si to po zahřátí oleje bralo z této šachty a doporučím co nejvíce viskózní olej, aby tam přeci jen chvíli něco zůstávalo a mazejte často.
00:19:40
05.03.2022
05.03.2022
Bukaj
-> minno: Rokem výroby. Někdy v devadesátých letech už tam byl jenom nálitek (Made in Czech rep.) a všechny rozdělovače Hanhart už byly též bez červíka.
Ale tímto otvorem se maže pouze hřídel rozdělovače (otvor ústí mezi bronzová pouzdra hřídele v noze rozdělovače) - netvrdím, že přebytek oleje neproteče mezi hřídelí a jejím pouzdrem až k unašeči, ale ta kapka to nespasí. Doporučuji pravidelně domazávat i ten excentrický unašeč, aby nevyreznul - alespoň jednou ročně (při každé výměně oleje) vyndat z komínku, očistit a namazat olejem či nějakým nevysychavým řidším tukem...
Ale tímto otvorem se maže pouze hřídel rozdělovače (otvor ústí mezi bronzová pouzdra hřídele v noze rozdělovače) - netvrdím, že přebytek oleje neproteče mezi hřídelí a jejím pouzdrem až k unašeči, ale ta kapka to nespasí. Doporučuji pravidelně domazávat i ten excentrický unašeč, aby nevyreznul - alespoň jednou ročně (při každé výměně oleje) vyndat z komínku, očistit a namazat olejem či nějakým nevysychavým řidším tukem...
15:04:30
03.03.2022
03.03.2022
MVM
-> minno: Tak přesně to neumím rozlišovat. Každopádně kdo má červika, tak ať přimazavá...
14:34:29
03.03.2022
03.03.2022
minno
-> MVM 03.03.22 06:30:46: Starší, myslíš rokom výroby, či typom? Mám v škodovke BMM rozdeľovač a ten červík tam je, z času na čas tam kvapnem olej.
09:37:32
03.03.2022
03.03.2022
stanleyAT
-> MVM: Jasne, chapu.
06:30:46
03.03.2022
03.03.2022
MVM
-> stanleyAT: Většinou je vhodny udělat si rysku,škrábnutí,nebo fixem polohu rozdělovače vůči kominku. Natocim si 4.valec do střihu ventilů a klidně si rozdělovač vytáhneš ven z objimky kominku. A můžeš si údržbu rozdělovače udelat někde pohodlně.
Pokud se nehybe s odtrhem, nic nemění, tak se vrátí na značky a pojede to. Pokud vyměníš kladivka, nebo si zrovna nachystaš nebo jinak manipuluješ s odtrhem, tak je potřeba zkontrolovat i předstih. (Ty rysky uz v tom případě neplatí) Pravděpodobně to chytne ale bude potreba do toho krapet klepnout.- protočit.
Jinak toho mazaciho červika/zátku, maji jen ty starší rozdělovače.. Novější už jen nalitek.
Pokud se nehybe s odtrhem, nic nemění, tak se vrátí na značky a pojede to. Pokud vyměníš kladivka, nebo si zrovna nachystaš nebo jinak manipuluješ s odtrhem, tak je potřeba zkontrolovat i předstih. (Ty rysky uz v tom případě neplatí) Pravděpodobně to chytne ale bude potreba do toho krapet klepnout.- protočit.
Jinak toho mazaciho červika/zátku, maji jen ty starší rozdělovače.. Novější už jen nalitek.
06:05:11
03.03.2022
03.03.2022
stanleyAT
-> MVM: Diky za info. Je to ze zadni casti rozdelovace takze asi ho otocit, promazat a opet seridit predstih ze?
23:23:05
02.03.2022
02.03.2022
Jozka
-> MVM: Jen si na to vždycky vzpomenut..
23:05:08
02.03.2022
02.03.2022
MVM
-> stanleyAT 02.03.22 22:34:50: Tady se ten olej má pravidelně přikapávat. Buď stříkačku nebo drátem, šroubovákem . Důvtip je (byl) právě v pravidelné údržbě. Jednorázově do vyběhaných pouzder nalít deci jednak nejde a nemá smysl. Doporučuju použití spíš oleje s vyšší viskozitou ( lidově "hustší". Každopádně pokud tam nikdy nikdo nic nedal,bude rád za kapku čehokoliv....
22:34:50
02.03.2022
02.03.2022
stanleyAT
Takže tento šroubek vyšroubovat a nalít tam trošku motorového oleje?
12:15:00
02.03.2022
02.03.2022
Jarda/felda
-> stanleyAT 01.03.22 15:36:18: je tam šikmo vrtaný kanálek zajištěný červíkem
15:36:18
01.03.2022
01.03.2022
stanleyAT
Toto téma mě zajímá. Vždycky sem si myslel, že spodek mechaniky rozdělovače je bezúdržbové zařízení. Teda kromě čištění a výměny horní části rozdělovače. Nějak si nemůžu vybavit o jakém místě k přimazávání je řeč... Škodovku momentálně doma nemám abych se podíval. Nemáte někdo třeba fotku toho místa?
15:24:35
01.03.2022
01.03.2022
minno
-> tomvm 01.03.22 15:22:20: Po koľkých km?
15:22:20
01.03.2022
01.03.2022
tomvm
Dekuji za odpoved taky uz jsem 3x prevrtaval cep, pac byl vymlety
11:04:07
01.03.2022
01.03.2022
Bukaj
-> tomvm: Pokud neotočíš komínek o 180°, tak je unašeč mazán rozstřikem oleje skrz díru v komínku. Ale doporučuje se pravidelně přimazávat - to místo je nejkritičtějším místem vzniku vůlí. Taktéž je to místo, kde kondenzuje vlhkost z klikové skříně (krátké cesty v chladném období či průniky chladicí kapaliny do oleje) a záhy tam může vůle zhoršovat koroze...
10:07:01
01.03.2022
01.03.2022
tomvm
Chci se zeptat, ten prostor jak je mezi kominkem rozdelovace a samotnym rozdelovacem, jak je excentr s cepem na rozdelovaci, je mazan olejem z motoru nebo ne ? Protoze po prevrtani cepu jsem toto misto mazal vazelinou a po cca 3000km je to misto suche.
11:52:31
22.06.2020
22.06.2020
Petr Urban
-> Bukaj: Ano nejlepší je zapalování přímo z klikové hřídele. Ale řeší to největší nepřesnost celého systému - vůle v hřídelce samotného rozdělovače a né úplně přesné nabroušení vačky. Jakmile se motor zahřeje, tak i mazivo v uložení hřídelky rozdělovače, nevyvážená osa začne oscilovat svých vůlích a to může dělat v určitých otáčkách velmi velký rozdíly předstihu na jednotlivé válce. To ta elektronika dovnitř rozdělovače řeší a i na testovacím stavu se jevila velmi dobře, taktéž zlepšení velikosti jiskry v vys. ot. s lepší cívkou.
09:25:14
22.06.2020
22.06.2020
Bukaj
-> Petr Urban: To je hezký, ale (jak zde již bylo popsáno) neřeší to vůle v převodu od vačky...
Ale je to varianta, děkuji.
Budu přemýšlet, co dál - jestli Ti pošlu nějaké kontaktní/bezkontaktní rozdělovače na přestavbu nebo půjdu cestou snímání polohy klikovky...
Ale je to varianta, děkuji.
Budu přemýšlet, co dál - jestli Ti pošlu nějaké kontaktní/bezkontaktní rozdělovače na přestavbu nebo půjdu cestou snímání polohy klikovky...
16:32:32
21.06.2020
21.06.2020
Petr Urban
-> Bukaj: Už sem to našel... skoda-virt.cz/cz/.../1928
16-bezkontaktni-zapalovani
-jednotky-upravy?gotopost=
Kondenzátor je tam fligna na přání, aby nikdo nelezl dovnitř, že to není origo :D
Kondenzátor je tam fligna na přání, aby nikdo nelezl dovnitř, že to není origo :D
22:24:28
19.06.2020
19.06.2020
Čokin
-> King:
21:12:24
19.06.2020
19.06.2020
King
...nuance...
16:26:33
19.06.2020
19.06.2020
Petr Urban
-> Bukaj: Nejezdím na srazy, nemám nijak hotový auto ani na něj čas. Jde to probrat po tel. bez problémů. Ano není problém i 3D mapa regulace jak říká minno, avšak na kousek plynu když jsem z pozice řidiče zkoušel potenciometrem z ruky přidávat ubírat v rozsahu až 15st., vliv na chod, výkon byly velmi málo znatelné. Ideální je spíše dle MAP senzoru v sání, protože podtlak - zátěž motoru je jiná když jede po rovině a vjede se na stejný úhel plynu do kopce. Na novějších vozech s ŘJ řízením se 3D mapa předstihu dělá převážně z otáček a podtlaku v sacím traktu + snižování od čidla klepání nebo korekce i dle provozních teplot motoru. Veškeré věci a niance se dají probrat po telefonu, mám za sebou stovky ladění aut a zkušeností co a jak kdy něco dělalo či ne a co za mě bylo a nebylo k něčemu za strávený čas a úsilí něco realizovat.
09:34:00
19.06.2020
19.06.2020
minno
-> Bukaj 18.06.20 23:04:56: Snímač polohy klapky karburátora je ekvivalent za podtlakové "ufo" na klasickom rozdeľovači, čiže sníma zaťaženie motora vzhľadom k otáčkam a podľa toho adekvátne upravuje predstih. Nie je to nutnosť, ale bez toho sa manažment motora s RJ bude správať len jednoducho hlúpo staticky - k daným otáčkam predstih vždy rovnaký. So snímačom polohy klapky sa predstih upravuje dynamicky - vstupy sú otáčky a % zaťaženia. Hodnoty predstihu zadávaš ručne do tabuľky, napr. 2000 ot. a 0% plynu 20°, 2000 ot. a 30% plynu 18°, atď...
Možností, ako to zrealizovať, je fakt viacero...
Možností, ako to zrealizovať, je fakt viacero...
06:21:41
19.06.2020
19.06.2020
Bukaj
-> Petr Urban: Takže chápu správně, že vše (rozdělovač, cívka, kabely) může zůstat původní, jen se na řemenici dodělá optozávora pro snímání polohy klikovky a jednotka elektroniky, která dává povel cívce...? To by šlo
Chystáš se na Pohofest, že bychom to probrali osobně, případně kdybys tam jednu sadu vzal...
Chystáš se na Pohofest, že bychom to probrali osobně, případně kdybys tam jednu sadu vzal...
23:21:02
18.06.2020
18.06.2020
Petr Urban
-> Bukaj: Možnosti různého typu snímání a různých řemenic, ale výsledná funkce je vždy stejná, jen jsou tam rozdíly např. pro závodníky malá lehká řemenice z certalu a tvrdoeloxem. Jinak už sem viděl že někteří koupi ode mě systém a jinde prodají za 10t...
Výstupy dvoustupňový shift light, 2 mapy, výstup pro relé palivové pumpy, start control (nižší omezovač) apod. dle domluvy. Kompletní popis co, jak, rady k zbytku maximalizace výkonu zapal. soustavy u koupi.
Výstupy dvoustupňový shift light, 2 mapy, výstup pro relé palivové pumpy, start control (nižší omezovač) apod. dle domluvy. Kompletní popis co, jak, rady k zbytku maximalizace výkonu zapal. soustavy u koupi.
23:14:54
18.06.2020
18.06.2020
Petr Urban
-> Bukaj: Umím všechny systémy. Jak na MPI lištu, tak přes rozďelovač - BMM nebo tam můžeš nonstop mít i ten co máš, jen oddálit kontakty a kdyby se něco stalo (ještě mi za 7 let naštěstí nic neodešlo u nikoho), jen přepichneš na druhou "slabou" emkovou cívku, uděláš odtrh a jedeš dal. Snímání může být jako u T2 nebo maličko vyšší přesnost na větším průměru a kdykoliv si můžeš velmi rychle měnit klasicky předstih pohnutím rotoru. Já to delavam komplet s kabeláží dle přání a nalaďený od 7500 s origo upravenou a odlehčenou řemenicí, tu je dobré mi zase dodat sériovou ideálně. Je možný shift light nebo k mpi liště i obvudek pro funkci otáčkoměru.
23:04:56
18.06.2020
18.06.2020
Bukaj
-> minno: Takže to není jen o zapalování? Nebo k čemu je snímač polohy klapky karburátoru? Či jsem Tě blbě pochopil? A MPi lišta je pro mne dostupnější, než BMM rozdělovač...
Cena asi tak, jak jsem předpokládal, že by se mohla pohybovat.
Cena asi tak, jak jsem předpokládal, že by se mohla pohybovat.
22:42:53
18.06.2020
18.06.2020
minno
-> Bukaj: MPi lišta nie je nutnosť. Ja mám rozdeľovač z BMM (slúži len na rozdelenie iskry). Indukčka klasická Š120. Takže vzhľadovo to vyzerá skoro ako originál. Snímač na remenici podobne ako T2. Potenciometer na klapke a RJ. Cena u Vrbu v r. 2014 bola myslím okolo 5-6 tis.
21:19:15
18.06.2020
18.06.2020
Bukaj
-> Tuner#2: Díky
Takže lišta z MPi - těch tu pár mám, jen tedy vymyslet uchycení pro pětikanál...
A řídící jednotka - toho se trochu bojím. No, v nejhorším za sedačkou mám náhradní rozdělovač a kabely, takže by to nebyl fatální problém
Rád bych, aby dodavatelem všech komponentů byl jeden člověk a aby též po montáži zvolil vhodné nastavení pro konkrétní motor...
...a cenou se tu nikdo z výrobců pochlubit nechce?
Takže lišta z MPi - těch tu pár mám, jen tedy vymyslet uchycení pro pětikanál...
A řídící jednotka - toho se trochu bojím. No, v nejhorším za sedačkou mám náhradní rozdělovač a kabely, takže by to nebyl fatální problém
Rád bych, aby dodavatelem všech komponentů byl jeden člověk a aby též po montáži zvolil vhodné nastavení pro konkrétní motor...
...a cenou se tu nikdo z výrobců pochlubit nechce?
20:18:34
18.06.2020
18.06.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 18.06.20 19:23:30: foto číslo 350 a dále. Je tam vidět vše potřebné. RJ mám od darabose, remenici a kolečko od Petr Urban.
skoda-virt.cz/cz/.../37-t uner-2-skoda-136l-a-zlutka
skoda-virt.cz/cz/.../37-t uner-2-skoda-136l-a-zlutka
19:23:30
18.06.2020
18.06.2020
Bukaj
A jak tedy to zapalování, snímající polohu klikovky vypadá? To pak na motoru není rozdělovač, ale jen nějaký zapalovací modul, jako má Felda MPi? Nebo je tam "vykuchanej" rozdělovač, jako u BMM? Nějak netuším, co si pod tím představit... A taky by mne zajímala ta cena, když už se tu o tom bavíme. Jestli o tom mám přemýšlet, nebo raději zapomenout a naskladňovat origo rozdělovače...
11:32:47
18.06.2020
18.06.2020
Čokin
-> Petr Urban: Jen podotknu, že jsem nemluvil o tvém řešení, ale od jednoho V motoráře.
11:30:23
18.06.2020
18.06.2020
francomk
-> Eidy: Ave ty!
Samozrejme, do úvahy som bral aj všetky predradené komponenty
Samozrejme, do úvahy som bral aj všetky predradené komponenty
11:25:58
18.06.2020
18.06.2020
Petr Urban
-> Tom Troll: Ano je to jak říká -> Eidy:
Ale co se přesnosti týče, tento člen je dobrá věc a při blikání stroboskopem se jeví jako velmi přesný, všechny vůle se při provozu zapřou a nepřesnosti zážehů se pak konají hlavně při řazení, to ale po motoru nechcete výkon ...
Tuto věc ode mě jede v rozdělovači už hodně lidí a normálně ho nabízím i tady v inzerci, ale už sem psal adminovi, proč se k ní nemohu dostat ani ji dohledat a neodepsal mi.
Jede ho také Šimurda co točí motor do 8tis. a na brzdě 150Nm a 138Hp na 13ce.
Ale co se přesnosti týče, tento člen je dobrá věc a při blikání stroboskopem se jeví jako velmi přesný, všechny vůle se při provozu zapřou a nepřesnosti zážehů se pak konají hlavně při řazení, to ale po motoru nechcete výkon ...
Tuto věc ode mě jede v rozdělovači už hodně lidí a normálně ho nabízím i tady v inzerci, ale už sem psal adminovi, proč se k ní nemohu dostat ani ji dohledat a neodepsal mi.
Jede ho také Šimurda co točí motor do 8tis. a na brzdě 150Nm a 138Hp na 13ce.
11:21:08
18.06.2020
18.06.2020
Čokin
-> Tom Troll: Ano pasuje a jeden zdejší motorář ji i používá...... Bohužel tento způsob snímání je dosti nepřesný díky nerovnoměrnému magnetickému poli, tzn. že chvíli máš na jednom válci správný předstih a na druhém to klidně uletí o 10st.
Takže jak píše Eidy jediný správný způsob je poloha z kliky.
Takže jak píše Eidy jediný správný způsob je poloha z kliky.
11:02:45
18.06.2020
18.06.2020
Eidy
-> francomk: Přesně. Nejen v komínku ale i v rozdělovači, v řetězu a v náhonu od vačky.
-> Tom Troll: Není nic lepšího, než to mít na klikovce. Poloha pístu je pro správné načasování ten jediný správný parametr.
-> Tom Troll: Není nic lepšího, než to mít na klikovce. Poloha pístu je pro správné načasování ten jediný správný parametr.
10:52:38
18.06.2020
18.06.2020
francomk
-> Tom Troll: Nezbavíš sa tým ale vôle v komínku... -> Petr Urban: oprav ma ak sa mýlim
10:47:29
18.06.2020
18.06.2020
Tom Troll
-> Bukaj: -> Petr Urban: Ikdyž jsem tuhle možnost nikdy hloubějc nezkoumal, nešlo by získal nejlepší z obou světů, a překopat kontakt na bezkontakt jenom bez kladívka, ale taky bez nespolehlivýho ETZ? Na západě je to velmi populární úprava, a čekal bych že nějaká stavebnice bude pasovat i přímo na škodovkáckej rozdělovač.
10:17:05
18.06.2020
18.06.2020
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 17.06.20 22:56:52: tak ono stejne, kdo s plynovym autem jezdi na benzin...
ja spis chci dat facetky namisto benzinoveho ventilu - u zlutyho rapida a u cervenyho mtx
ja spis chci dat facetky namisto benzinoveho ventilu - u zlutyho rapida a u cervenyho mtx
22:56:52
17.06.2020
17.06.2020
Bukaj
-> Petr Urban: A na kolik ta "sranda" vyjde?
12:19:16
17.06.2020
17.06.2020
Petr Urban
-> minno: Já sem dal jednotek přes 100. Můj známý co je dává do motorek jich nainstaloval přes 500 ... Zatím se nestalo, že by nějaký kus odešel jen tak. Tzn. spolehlivost i např. oproti jiným - IMF soft je opravdu veliká.
-> Mil@n: Možnost dvou zcela odlišných map je tam od 2020, verze jednotek v96, ale celou dobu výrobu TCPI4 co jednotky x-let dávám, je tam možnost druhé mapy díky utilitě "snížení předstihu", takže v celém pásmu můžeš např. 3-10st. posunout předstih dolů jen přikostřením jediného vstupu a tím máš např. dvě mapy... LPG / benzín. Ruku na srdce... stejně bohužel většina tam nahraje křivky a data taková, co né vždy motoru prospívají, nebo né v všech otáčkách a režimech jízdy.
-> vhml: To je další zajímavý blud tedy.... Startují mě motory co mají tlaky 16bar s základním předstihem 5-10st. zcela normálně. A nikdy u teorií hoaxu s rozdělovačem Š105 neříkal nikdo, hele ale musíš si dát záporný základní předstih... Spíše naopak s vnitřním heslem - čím více tím lépe se níčili jeden motor za druhým. Dodnes takové hesla a dotazy poslouchám, proč jako nestačí že jezdí Š105 rozdělovač, když je to prý závodní slyšeli
-> Mil@n: Možnost dvou zcela odlišných map je tam od 2020, verze jednotek v96, ale celou dobu výrobu TCPI4 co jednotky x-let dávám, je tam možnost druhé mapy díky utilitě "snížení předstihu", takže v celém pásmu můžeš např. 3-10st. posunout předstih dolů jen přikostřením jediného vstupu a tím máš např. dvě mapy... LPG / benzín. Ruku na srdce... stejně bohužel většina tam nahraje křivky a data taková, co né vždy motoru prospívají, nebo né v všech otáčkách a režimech jízdy.
-> vhml: To je další zajímavý blud tedy.... Startují mě motory co mají tlaky 16bar s základním předstihem 5-10st. zcela normálně. A nikdy u teorií hoaxu s rozdělovačem Š105 neříkal nikdo, hele ale musíš si dát záporný základní předstih... Spíše naopak s vnitřním heslem - čím více tím lépe se níčili jeden motor za druhým. Dodnes takové hesla a dotazy poslouchám, proč jako nestačí že jezdí Š105 rozdělovač, když je to prý závodní slyšeli
11:47:13
17.06.2020
17.06.2020
peter13789
-> Mil@n: Prepínanie medzi krivkami nieje problém, tiež mi to tak Vrba robil na moju požiadavku. Ono netreba meniť celu mapu, stačí to celé posadiť vyššie
10:46:48
17.06.2020
17.06.2020
Mil@n
-> Bukaj 16.06.20 08:30:10: Nedávno se začala dělat jednotka,která umožnuje 2 režimy.Taky chci dvě mapy benzín/LPG
19:20:57
16.06.2020
16.06.2020
Jarda - zrušená registrace
-> minno 16.06.20 15:30:51: ja na 350tis.km mam druhy rozdelovac a to jen proto, ze jsem daval 880 .... ale snimacich civek jsem spotreboval celkem dost, origo odchazely a ted mi tam cinska drzi uz dost dlouho - pres 60tis.km urcite
Ja ted o facetkach taky uvazuju, protoze me membranky uz taky stvou, hlavne, ze cloveku to znici olej... Jaky to mas presne typ?
Ja ted o facetkach taky uvazuju, protoze me membranky uz taky stvou, hlavne, ze cloveku to znici olej... Jaky to mas presne typ?
15:30:51
16.06.2020
16.06.2020
minno
-> Bukaj 16.06.20 08:30:10: Zatímco při poruše rozdělovače sáhnu za sedačku a vytáhnu jiný a za čtvrt hodiny už jsem zase "bojeschopný", tak asi těžko s sebou budu vozit náhradní komplet programovatelného zapalkaNo vidíš a ja vozím so sebou náhradnú naprogramovanú RJ a v prípade poruchy (čo sa ešte nestalo) som "opravený" do 5 min. A je to myslím aj lacnejšie ako furt dookola opravovať a ladiť rozdeľovače a zháňať schopné kusy. A to nehovorím o prevádzke, kedy je to s RJ bezúdržbové.
(v náhradnej sade na cesty mám komplet elektriku motora - RJ, snímač otáčok, relé a facetku). Ale nič z toho som ešte nepoužil - aj facetka už fičí bez poruchy 11 rokov (160 tkm). To by už "zopár" membrán a x pretesňovaní AC pumpy za tú dobu bolo :)
(v náhradnej sade na cesty mám komplet elektriku motora - RJ, snímač otáčok, relé a facetku). Ale nič z toho som ešte nepoužil - aj facetka už fičí bez poruchy 11 rokov (160 tkm). To by už "zopár" membrán a x pretesňovaní AC pumpy za tú dobu bolo :)
08:49:26
16.06.2020
16.06.2020
vhml
-> Petr Urban 15.06.20 11:29:25: já kdysi slyšel teorii, že se snad používal tenhle velkej rozsah kvůli tomu, aby se nastavil co nejmenší základní předstih a motor šel lépe nastartovat, protože s tím ten starej startér pořádně neotočil.
08:30:10
16.06.2020
16.06.2020
Bukaj
-> Petr Urban: Díky za vyjasnění pojmů
Tak programovatelné zapalování je hezká věc, i jsem nad tím uvažoval, ale vždy mne od podobných myšlenek odradilo to, že nechci mít v autě věci, které nejsou sériové - tím nemyslím originální z výroby, ale takové, se kterými v případě problému nebudu schopen rychle uvést vůz do provozuschopného stavu. Zatímco při poruše rozdělovače sáhnu za sedačku a vytáhnu jiný a za čtvrt hodiny už jsem zase "bojeschopný", tak asi těžko s sebou budu vozit náhradní komplet programovatelného zapalka
Nehledě na to, že většinou nemám čas na autě ladit nějaké nastavení a potřebuju jezdit. Takže většinou skončím u toho, že po opravě rozdělovače/karburátoru apod jen na autě udělám základní nastavení předstihu (volnoběhu) a pak buď jede jak jsem zvyklý a jsem spokojen, nebo nejede dle představ a pak teprve něco za provozu ladím (což může být klidně až po ujetí dalších pár tisíc km, než si na to najdu čas a náladu).
Ale co se týče toho programovatelného zapalování - hezké by bylo, kdybych si mohl "přepínat" mezi dvěmi charakteristikami - na benzín a na LPG
Tak programovatelné zapalování je hezká věc, i jsem nad tím uvažoval, ale vždy mne od podobných myšlenek odradilo to, že nechci mít v autě věci, které nejsou sériové - tím nemyslím originální z výroby, ale takové, se kterými v případě problému nebudu schopen rychle uvést vůz do provozuschopného stavu. Zatímco při poruše rozdělovače sáhnu za sedačku a vytáhnu jiný a za čtvrt hodiny už jsem zase "bojeschopný", tak asi těžko s sebou budu vozit náhradní komplet programovatelného zapalka
Nehledě na to, že většinou nemám čas na autě ladit nějaké nastavení a potřebuju jezdit. Takže většinou skončím u toho, že po opravě rozdělovače/karburátoru apod jen na autě udělám základní nastavení předstihu (volnoběhu) a pak buď jede jak jsem zvyklý a jsem spokojen, nebo nejede dle představ a pak teprve něco za provozu ladím (což může být klidně až po ujetí dalších pár tisíc km, než si na to najdu čas a náladu).
Ale co se týče toho programovatelného zapalování - hezké by bylo, kdybych si mohl "přepínat" mezi dvěmi charakteristikami - na benzín a na LPG