Když přeci máš lepší/silnější motor nebo větší tlaky ve válcích, tzn. logicky větší teplotu a tlak před samotným zapálením svíčkou, tak po zapálení svíčky hoří směs o kousíček rychleji (je to strašně málo, ale čelo plamene je rychlejší), v válci navíc díky většímu tlaku a teplotě dříve hrozí detonační hoření, tak by si snad měl zapalovat maličko později ku motoru Š105 bez tlaků a bez výkonu, kdo kdy do p**ele přišel s takovým nesmyslem, sem nikdy nezjistil, ale už sem tu kravinu slyšel od 100 lidí a unavuje mě ji pokaždé slyšet a skoro se rozčílím
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Poslední věc : nejlepší po všech stránkách je samozřejmě přesné programovatelné zapalování snímané z klikovky hned pro velké množství výhod nejen absolutní přesnost ... protože sem jich dal už přes 100 za těch 7 let a většinou do závodních motorů, mohu to jen doporučit.