-> colaczech:
No na většině nabíječek naměříš naprázdno 14-17 V, ale je možný, že nějaký chytrý nabíječky si nejdřiv baterku vočuchaj, než jí začnou nabíjet.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
výběr autobaterie
-> colaczech: změř baterku.. pak připoj nabíječku zaplou a změř baterku.. uvidíš jesi dává nebo ne...
nepřipojená kdyby dávala a nebyl odběr. nevim zda by se ji to libilo
nepřipojená kdyby dávala a nebyl odběr. nevim zda by se ji to libilo
Zeptám se tady. Mám obyč nabíječku jako tady v odkazu, jenom nemá přepínání 6/12v www.ascartuning.cz/cz-det
ail-552046-auto-moto-nabij
ecka-autobaterie-nabijecka
-6amp-6v-.html
Chci se zeptat, jestli i když není pripojená na baterku má být na svorkách té nabíječky 12V?
A kolik V má dávat při nabíjení?
Protože při provozu "na prázdno" bez připojené bateky naměřím na svorkách 0V.
Chci se zeptat, jestli i když není pripojená na baterku má být na svorkách té nabíječky 12V?
A kolik V má dávat při nabíjení?
Protože při provozu "na prázdno" bez připojené bateky naměřím na svorkách 0V.
-> minno:
Já rád vyprávim svoji příhodu s uplně mrtvou baterkou (zmiňovaných 7 V naprázdno) - jak jsem škodovku startoval přes kabely... kabely start uživily, i když pomalu nadskakovaly, ale po odpojení auto pro nedostatek energie chcíplo
. Alternátor dobíjel přes 15 V, ale honil si je asi jenom kolem sebe, protože do baterky nic neteklo. Ale 10 minut jsem jí na zvýšenej volnoběh tejral, až povolila a začlo bejt znát, že se začala nabíjet. Nabíječkou jsem na ní taky nesáh, nechal jsem to dobít altíkem.
Já rád vyprávim svoji příhodu s uplně mrtvou baterkou (zmiňovaných 7 V naprázdno) - jak jsem škodovku startoval přes kabely... kabely start uživily, i když pomalu nadskakovaly, ale po odpojení auto pro nedostatek energie chcíplo
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: Vartu Silver 54Ah mám v škodovke od r. 2011. Doteraz najlepšia baterka, akú som kedy mal. Donedávna dobíjaná pôvodným Magneton 55A altíkom, kde reálne napätie sa pohybovalo klasicky do 14 V (13,5-13,8), na voľnobehu dole kopcom so zapnutými svetlami 11,8 V
, na baterku častokrát zapájané aj spotrebiče pri vypnutom motore (vysávač, rádio, nabíjačka na mobil) a zatiaľ nebolo treba ani raz ju dobíjať nabíjačkou, proste valí furt. Už tretí mesiac prevádzkujem v škodovke Valeo 90A altík, ktorý už dobíja normálnejšie, tak dúfam, že to bude poznať aj na baterke a nejaký ten rok ešte vydrží.
Predtým som používal Akumu 44Ah, ale to bola bieda (asi 2-3 kusy)..... Málo čo (napr. trochu viac jazdenia mestom a častejšie štarty), a už štartér točil z posledného....
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Predtým som používal Akumu 44Ah, ale to bola bieda (asi 2-3 kusy)..... Málo čo (napr. trochu viac jazdenia mestom a častejšie štarty), a už štartér točil z posledného....
Jen statisticky taky přispěju do mlýna:
Banner 44 Ah vydržela něco přes 2 roky, umřela pravděpodobně na sulfataci - napětí naprázdno měla, hustotu elektrolytu (stupeň nabití) měla, ale skrz vnitřní odpor zatepla už s motorem nepřemohla kompresi.
Následující Varta Silver 52Ah, podle někoho zde naprosto nevhodná do auta dobíjejícího 13,8 V +- autobus, vydržela 7 let, vydržela vybití na 7 V přes zimu a dneska jezdí v jiným autě - měl jsem možnost si do svý koupit novou, tak jsem toho využil. Možná bych si měl dneska sypat popel na hlavu, když jsem Silvera kupoval, neměli ho skladem a chlap, kterej telefonoval s ženskou, která se mnou v tom obchodě vyjednávala kšeft, se strašně divil že ji chci do škodovky a ať si koupim něco jinýho. Možná tim chtěl říct, že se jí dařit v PALáckým dobíjení nebude, ale kdyby se jí nedařilo jak tý předtím, hodně bych si vejskal.
Starline 74 Ah v Toledu je tam minimálně od doby co jsem auto koupil, odhaduju tak 4-5 let a startuje jak vzteklá - pravda, startér už nemám původní. Příjemně překvapila.
Banner 44 Ah vydržela něco přes 2 roky, umřela pravděpodobně na sulfataci - napětí naprázdno měla, hustotu elektrolytu (stupeň nabití) měla, ale skrz vnitřní odpor zatepla už s motorem nepřemohla kompresi.
Následující Varta Silver 52Ah, podle někoho zde naprosto nevhodná do auta dobíjejícího 13,8 V +- autobus, vydržela 7 let, vydržela vybití na 7 V přes zimu a dneska jezdí v jiným autě - měl jsem možnost si do svý koupit novou, tak jsem toho využil. Možná bych si měl dneska sypat popel na hlavu, když jsem Silvera kupoval, neměli ho skladem a chlap, kterej telefonoval s ženskou, která se mnou v tom obchodě vyjednávala kšeft, se strašně divil že ji chci do škodovky a ať si koupim něco jinýho. Možná tim chtěl říct, že se jí dařit v PALáckým dobíjení nebude, ale kdyby se jí nedařilo jak tý předtím, hodně bych si vejskal.
Starline 74 Ah v Toledu je tam minimálně od doby co jsem auto koupil, odhaduju tak 4-5 let a startuje jak vzteklá - pravda, startér už nemám původní. Příjemně překvapila.
-> Bagrr- máma mele Emu: Jo, to je fakt.... já vím, že jsem tenkrát koukal, kde všude je maj a všude kde je měli za rozumno to pro mě bylo alespoň 20km tam a 20km zpátky... a to už se docela prodraží (relativně k ceně baterie).
-> dragon_cb_cz: ja prave pro ni pojedu do Libina k Nekvindovi... pro me to nejni az takova zajizdka :-)
-> Bagrr- máma mele Emu: To by nebylo zlý... a máš nějakej rozumnej dovoz na to? Já tej malej přemýšlel znova, ale nemám to nikde na běžnej trase k osobnímu odběru a kdybych pro to někam měl jet, tak už se to nevyplatí...
-> dragon_cb_cz: asi o 200,- levnejsi jak v odkazu... kdyz to vyjde..
-> Bagrr- máma mele Emu: A za jakou jí budeš mít cenu?
-> dragon_cb_cz: ja prave shanim neco do francouzky a zatim to vypada na tuhle mrchu
www.nekvinda-obchod.cz/pr odukt/14985-baterie-12v-64 ah-600a-premium-sznajder-5 64-45?kategorie=...
www.nekvinda-obchod.cz/pr odukt/14985-baterie-12v-64 ah-600a-premium-sznajder-5 64-45?kategorie=...
-> Eidy 28.02.15 22:59:57: Aha, 30 km za rok. Ja som tam stále videl 30 tkm za rok, to mi nešlo do hlavy ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bagrr- máma mele Emu: Měl jsem od nich takovou 43Ah malou mršku, s textilním popruhem, byla fakt malá a krásně se přendavala z auta do auta, speciálně u kila, kde je hodně utopená... fungovala super, zemřelá náhle loni na podzim, v tej době stará cca 7 let? Na to jakej kotel dostala (párkrát hluboce vybitá, jednou dokonce asi několik měsíců) a jak lehká byla bych řekl, že velice slušný... Nebál bych se jí. Ale byla to teda kalciovka, z tý levnější řady: www.jurcak.eu/autobaterie
-zap-172.html (já jí měl v právě jako Sznajder, ale je to stejná firma).
Do škodovky bych do ní klidně šel znova.
Do škodovky bych do ní klidně šel znova.
Ma tu nekdo zkusenost s baterkama Sznajder? Muzu ji mit za velmi priznivou cenu oproti Bannerce a lehce priznivejsi cenu oproti yuase...
a zrovna to tu bylo
VARTA E44 ("silverka") z oktávky tédéíčka jako reklamace - prvotní ohledání 14,6V naprázdno (!!) na váze o 2,5kg míň než nová. "TO SAMO" >> já mám dvacet let starou trafonabíječku a nic jsem s ní nedělal!! ani s alternátorem v autě jsem nic nedělal, nevím, proč by měl začít přebíjet. HODINU. du umřít.
VARTA E44 ("silverka") z oktávky tédéíčka jako reklamace - prvotní ohledání 14,6V naprázdno (!!) na váze o 2,5kg míň než nová. "TO SAMO" >> já mám dvacet let starou trafonabíječku a nic jsem s ní nedělal!! ani s alternátorem v autě jsem nic nedělal, nevím, proč by měl začít přebíjet. HODINU. du umřít.
-> Athlonek: To fakt ne. To by se totiž odřel podnárazník.
On je trochu pacient.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Eidy: A nestartuje klikou?
Jak na to koukám, tak AFA Plus je překabátěná VARTA Blue Dynamic.
www.autodilytop.cz/unibal /.../236-Autobaterie-AFA-p lus-12V-74Ah
www.varta-automotive.cz/c s-cz/.../574-012-068
www.autodilytop.cz/unibal /.../236-Autobaterie-AFA-p lus-12V-74Ah
www.varta-automotive.cz/c s-cz/.../574-012-068
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): No to nemá. Ale zase není vůbec v provozu. A když třeba dělal elektriku atd., tak dostávala pouze záhul bez dobíjení. A když něco potřebuje, tak je to jen nastartovat, vyjet před garáž a zhasnout. A pak zase zpátky. Na sytič najezdila ta baterka mnohem víc než v provozu. Jako fakt nevím no.
-> Eidy: pokud v tom spartaku nemá imobilizér, rádio s GPS a podobný pičovinky, elektrický jezdíscí sedačky, samootvírací dveře, samomávací zrcátka :D a baterka dělaná před 15 lety má dobrej důvod fungovat 15 let :)
Kamarád má ve Spartaku (resp. Škoda 440) polskou "šajsku", auto najede asi 30km za rok, a drží už 14 nebo 15 let. Tak nevím, co si o tom myslet. Nikdo to nechápe.
-> Tuner#2: No to je slušná Wattáž. Tak do jaké autobaterie asi půjdeš? Deset let nám vydržela autobaterie AFA. Škoda že autobaterie AFA nejsou u nás moc k vidění, ještě bych si jí jednou koupil.
-> Athlonek 28.02.15 21:34:38: Tuhle baterku jsem v autě měl od roku 2004 doteď a měl jsem jí kvůli muzice. Nejde o hlasitost, ale o kvalitu a 2x 110W na výšky a 2x 110W na středobasy v předu + 1x500W na woofer si už něco vezme.
Od letoška v autě muzika nebudu, tak proto řeším novou, lehčí baterku a rád bych zase něco o co se 11let nebudu muset starat, ale jak tu čtu, je to dnes spíš sci-fi.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: Banner Uni Bull 50 500, 80Ah 12V 700A 20 kg To bude ve škodárně naftovej motor, nebo discotéka?![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 28.02.15 11:00:20: Muzika uz vubec nebude, takze netraba resit. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: já myslim že ve škodovce by nemusel bejt problém asi s trakční bannerkou, těch pár ampér na polechtání startéru si ani nevšimne a bude líp snášet tu tvo umuziku co? banner energy bull ale nevim teď jaká je nejmenší a některý maj obrácený pólování
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): Mel jsem ho kvuli muzice prave pro ty dve dvojice polu. Ted to treba nebude ;)
-> Tuner#2: de vodklopit celej dekl u uni bullů
není imho důvod kupovat uni bull, je to aku kterej je vymyšlenej aby uměl zastoupit různé atypické akumulátory s obráceným pólováním nebo připojením přes očka, jinak nemá nic co by něměl power bull
-> hanys318: jak jsem informoval, bosch se vyrábí tak že se dá jiná samolepka na vartu a zdraží se o polovinu. akumulátory vydrží míň než kdysi, ale důvody jsem popsal zde již čtyřikrát. Jenom si děláš ostudu.
není imho důvod kupovat uni bull, je to aku kterej je vymyšlenej aby uměl zastoupit různé atypické akumulátory s obráceným pólováním nebo připojením přes očka, jinak nemá nic co by něměl power bull
-> hanys318: jak jsem informoval, bosch se vyrábí tak že se dá jiná samolepka na vartu a zdraží se o polovinu. akumulátory vydrží míň než kdysi, ale důvody jsem popsal zde již čtyřikrát. Jenom si děláš ostudu.
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 26.02.15 20:27:03: Tak je to uni bull a spunty nama... To se v malem provedeni dnes nedela? Jsem s max. spokojen...
zdarec dost taky zalezi jak dlouho ta baterka lezi nekde ve skladu ,ja osobne jedu bosh a mam uz 2 kus prvni vydrzel 8 let a druhou mam tedka 4 rokem ,ale v dnesni dobe neverim ze baterka vydrzi nejak dlouho 2-3 roky muj odhad prumer dyt s ceho by pak zili ty ku...
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Markop: Mnou podané info nebylo zcela přesné... Silver je v moderním autě, ve starých mám Blue Dynamic - jen pro upřesnění. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> aDAm: nesamovybíjí se. chemie základní školy. samovybíjí se tempem max. 3% měsíčně.
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 26.02.15 20:46:19: hele nemám tucha co jí je ;) občas mě připadá jak by se samovybíjela a to ji po jízde odpojuju. Ale musím ještě prověřit kostry, očistit, dotáhnout atd.
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: informace "to samo" jsou v tomto oboru běžné ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 26.02.15 11:20:51: Baterka kupovaná v zimě a už v létě jsem pozoroval postupný zhoršování startů... na podzim už mi to bylo divný a když se začaly blížit mrazy, raději jsem do tý prodejny jel...
-> saskyn2: podle neoficiálních informací od servisáků to není to samý. jen je to předražený a přelepený to co koupíš ve kšeftě.
-> saskyn2: no právě. Zatím jsem žádnou reklamaci neřešil
-> Milan 136: No mě by právě zajímalo jestli je to fakt kvalita jako do prvovýroby, protože v tom případě bych neváhal ani minutu. Bohužel se mi to ještě nedostalo do ruky, protože když chce zákazník baterku tak to chce hned a klasicky se objednává z kelly když je to kolenovrt tak ho pošlu do Nuslí do battery importu, ale tohle jsme nikdo nezkoušeli...Bohužel to co tu někteří píší o vartách co vydrží 8 let platilo před těmi osmi lety, ted už fakt vydrží stěží čtyři.
Predávam ich kopec a nikdy nebol problém, neviem o žiadnych reklamáciách ... okrem 44AH dávam všetky ECONOMY , 61 72 85AH ... iba pri 44 ten cenový rozdiel doposiaľ bol minimálny , teraz trošku podraželi tak uvidíme... väčšina je EXIDE , sem tam VARTA -> saskyn2 26.02.15 20:54:25:
-> saskyn2: jsem to psal asi nějak dlouho :-D
www.google.cz/webhp?sourc
eid=c...
tohle je exide a zkušenosti více než dobré a navíc za celkem slušný ceny. Teda alepoň u nás cca litr za 44Ah
tohle je exide a zkušenosti více než dobré a navíc za celkem slušný ceny. Teda alepoň u nás cca litr za 44Ah
-> Mil@n: Yuasa... dobra znacka. Co jsem se dival, tak ta moje je 2007, predtim ji mela mama v Seatu, pak ja ve 120 a ted ve spotrebaku [diesel] a porad je v pohode.
A neda se rict, ze bych s ni jednal nejak v rukavickach. Parkrat jsem ji uz vybil az do mrtva, pak zase nechal na stary nabijecce [jenom trafo bez elektroniky] pres noc bez kontroly, ale furt funguje jak ma.
A co se ceny tyce...
www.nejlevnejsiautobateri e.eu/autobaterie-yuasa-c-3 2_34.html
A neda se rict, ze bych s ni jednal nejak v rukavickach. Parkrat jsem ji uz vybil az do mrtva, pak zase nechal na stary nabijecce [jenom trafo bez elektroniky] pres noc bez kontroly, ale furt funguje jak ma.
A co se ceny tyce...
www.nejlevnejsiautobateri e.eu/autobaterie-yuasa-c-3 2_34.html
A co originál economydíl? Je to většinou bud varta nebo exide. Je to jako baterka do prvovýroby, nebo je to už taky sračka? Mam tu běžně jedničkový fábie ve kterých jsou ještě origo baterie, zatím co jakákoliv novodobá varta nebo exide většinou zdechne do 4 let...Myslím třeba tohle www.cc-autodily.cz/bateri
e-12v-44ah-200a
-> aDAm: cos jí proved, ty bídný červe? co jsem ti to dával, ea640? jak jsem se snažil rozdejchat tu mrtvolu, cos tam měl? klidně to dones na kontrolu, jestli je to ten auťák bouranej dovezenej, tak ji proženem testama.
-> haso: a přitom exide classic je stejná srágora jako u varty black. exide classic - excell - premium.
tak jako j exide můžu taky doporučit, jedna 100Ah je v jednom autě už snad 6-7let a druhou mám tady od píďy menší, ale ta zatím nějak nevím nevim, buď mám někde blbé kontakty nebo se chystá po 3/4 roce umřít.
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 26.02.15 20:27:03: Pravda co je pod tou pěknou samolepkou to jsem nekoukal a jak říkám, za 11let nebylo ani třeba a to se o to nijak nestarám.
Takže buď Bannerku a nebo Exide. Díky za tip
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): bateria exide classic mi v skodovke vydrzala asi 8 rokov (ked sa snou este jazdilo aktivne) a zabilo ju to, ze som potom auto odstavil a prestal pravidelne pouzivat...
nemozem ani kriveho slova na nu povedat
nemozem ani kriveho slova na nu povedat