Seřizování a opravy karburátorů Jikov

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [18]:

Seřizování a opravy karburátorů Jikov: ceník prací Seřizování a opravy karburátorů Jikov: ceník dílů Seřizování a opravy karburátorů Jikov: Jikov JSK (Somet) Seřizování a opravy karburátorů Jikov: zátiší Seřizování a opravy karburátorů Jikov: DDSR Seřizování a opravy karburátorů Jikov: po očistě Seřizování a opravy karburátorů Jikov: po očistě Seřizování a opravy karburátorů Jikov: BST Seřizování a opravy karburátorů Jikov: BST Seřizování a opravy karburátorů Jikov: nové díly (dostupnost na dotaz) Seřizování a opravy karburátorů Jikov: nové díly Seřizování a opravy karburátorů Jikov: nazinkované díly Seřizování a opravy karburátorů Jikov: plováky, sytiče atd Seřizování a opravy karburátorů Jikov: k expedici... Seřizování a opravy karburátorů Jikov: nové nátrubky do víka Seřizování a opravy karburátorů Jikov: K expedici Seřizování a opravy karburátorů Jikov: rodinka SEDRů :) Seřizování a opravy karburátorů Jikov: Pro časté dotazy: používané rozměry o-kroužků

Text:

Nabídka především pro "Pražáky" a okolí - osobní převzetí, ideálně otestování přímo ve voze...

...spíše mimo sezónu - od jara do podzimu se věnuji své hlavní obživě a není moc času nazbyt.

Vše je na domluvě ;-)
hodnocení článku:

info:

Správce článku: Bukaj
Založeno: 01.02.19 00:06   Poslední změna: 01.07.24 22:51

Seřizování a opravy karburátorů Jikov - komentáře:

20:00:29
27.06.2021
moucan - zrušená registrace
-> Honza Jaro: A nemáš tak moc ohnutej plíšek plováku že by sis ho namontováním víka zablokoval? Že se plíšek opírá o víko? Případně chodí ti plíšek volně na tý šroubovací osičce? Máš plíšek danej správně? Nemáš ho otočenej? Pokud to bez víka chodí a s ním pak ne tak bych hledal chybu v tom ... hoď sem fotku toho svýho karbecu bez víka.
19:10:09
27.06.2021
Honza Jaro
Díky, jenže když mě pumpa dáva, pak zaklapne jehláč a mám pocit že je to zavřený protože se hladina nehýbe. Když karbec zadělám nastartuju, hladina je až po ráfek a teče to ven, u jednoho karbecu víc u jednoho míň. I když nastavim hladinu málo, prostě se to utopí.
12:37:16
27.06.2021
Bukaj
-> Honza Jaro: Nastavení hladiny u Jikov BS(T) zkontroluješ dle nálitku v plovákové komoře (na fotce označeno šipkou) - hladina má být po tento nálitek (při stání na rovině)

Tím bych začal. Těsnost jehlového ventilu vyzkoušíš buď na autě - při ručním čerpání paliva nesmí hladina při uzavřeném ventilu ani náznakem stoupat - nebo nasucho hubou (nasadit hadičku, vyvolat pusou podtlak a ucpat jazykem - musí držet přisátý...4
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 27.06.2021 12:37:16
09:17:25
26.06.2021
Eidy
-> Honza Jaro: Nejlepší bude, když dáš fotku a popis do diskuze, třeba sem skoda-virt.cz/cz/.../1938 70-zpravna-hladina-v-plova kove-komore-skoda-100
21:33:24
25.06.2021
Honza Jaro
Já mám starej karbec s plovákem na dně, vynášený benzínem, a tlačí to páčku která je na šteftu a ta mačká jehlový ventil.Viko sundat Mohu a funkce je zachována, plíšek je na šroubu zašroubováný ve spodní části karbece. Neni to dvoukomora s obdélníkovým plovakem
upraveno 1x, naposled 25.06.2021 22:21:30
19:31:18
25.06.2021
Eidy
-> Honza Jaro: Jak odvíčkováno? Plovák je na víku.

A jelikož se to za běhu motoru přeplaví, čerpadlo je v pořádku.
18:36:23
25.06.2021
Honza Jaro
Zdravím,

mám problém s přetékajícím karbeccem, přetýká mi i druhý. Nechápu. Hladinu jsem nastavil proklatě nízko, když pumpuju růčo a mám odvíčkováno, benzin se nehne, když to zavíčkuju natočim, za chíli to přetejká. Jediný co se měnilo je palivová pumpa, možná na to mám vliv....jsem zoufalej. Sháním tedy membránu do původní pumpy a jehlový ventil uzavírání paliva.

Prosím pomoc potřebuju jezdit.
21:15:17
29.01.2021
Bukaj
Aby se neřeklo, že nic nedělám5
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 29.01.2021 21:15:17
12:41:04
30.10.2020
Bukaj
-> minno: Ne nutně - když jezdím převážně na LPG, tak vypadá slušně i po roce a 40 tisících km 1

(jen na tomhle karburátoru jsem neřešil estetiku, takže neměl nový pozink na ocelových součástkách)
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 30.10.2020 12:41:04
11:54:22
30.10.2020
minno
-> Bukaj: Nič nové nenapíšem. Tak ono to tak nejako funguje (ak sa stretnú správne náhody :). Na veterána OK. Ale inak vieme - po pár tisíc km bude ten krásny voňavý karburátor celý zachcaný od benzínu zmiešaného s prachom.
11:46:46
30.10.2020
Bukaj
-> minno: 47

To je jako s originál diagonálkama na MBčko - patří to tam, ale do dnešního denního provozu to moc není. To je pro autentický zážitek z jízdy veteránem1

Ale já sám SEDRy jezdím a nestěžuju si - asi proto, že jsem ještě nevyzkoušel LEKR3
11:39:25
30.10.2020
minno
-> Bukaj: Krásne. Ale v praxi tak na poličku dať :)
09:41:09
30.10.2020
Bukaj
09:40:04
30.10.2020
Bukaj
Tak postupně zase nacházím chvilky na honění restů - tenhle tu čekal od jara a dalších X tu ještě čeká...
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 30.10.2020 09:40:04
21:20:48
07.06.2020
Espase
Bukaj: no ono to je riešené ako prietokovy tlakomer nakoľko také citlivé prístroje neboli tu pustas vzduch do vody a hladina ty ukazuje tlak buď v mm vodného stĺpca alebo kpa tlak map byť sa mi vzda 5 kpa podľa skúšaného prvku vyberas stupnicu ja to robím do digitálneho prevedenia merací prístroj meria na tisiciny kpa každopádne som vďačný veľmi za foto
upraveno 1x, naposled 07.06.2020 21:21:59
11:00:32
28.05.2020
Bukaj
-> Espase 27.05.20 18:20:02: Nerozumím otázce.

Do přístroje se pouští takové množství vzduchu, aby lehce probublával (podle toho se mu přezdívá "bublifuk"). Množství vzduchu se reguluje šroubem a je závislé na právě proměřovaném prvku. Na tlaku vůbec nezáleží, sledovanou veličinou je průtok.
10:57:50
28.05.2020
Bukaj
-> Espase: Detail stupnic:
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 28.05.2020 10:57:50
18:20:02
27.05.2020
Espase
-> Bukaj: aký tlak posielaš do stupnic sa mi vzda že tam išli 5kpa však
upraveno 1x, naposled 27.05.2020 18:20:36
08:00:17
21.05.2020
Bukaj
-> Espase: Přidám, až se k tomu dostanu. Teď v sezoně se domů chodím jen umýt a vyspat...8
15:42:44
18.05.2020
Espase
Ahoj bukaj vedel by si prispieť aj fotím lepším tých stupnic
07:02:05
01.04.2020
Vojťas
-> Bukaj: tak az to bude vyzkoušeny vic dej vědět 1
18:57:21
31.03.2020
Bukaj
-> vhml: Díky za info. Ten Loctite už mám jak tak koukám vyschlý - kdysi jsem ho od někoho dostal...

Jinak ten 577, který používáš, je odolný vůči oleji i benzinu - viz tabulka: www.loziska.com/store/577 -cs.pdf

4
18:46:41
31.03.2020
vhml
243 neni primo urcena k utesnovani zavitu, byt verim ze to asi drží. Na utesneni závitů dávám 577
upraveno 1x, naposled 31.03.2020 18:48:09
18:37:16
31.03.2020
Bukaj
-> Tuner#2: Mám tu asi 3 lepidla na závity a všechno je to prakticky totéž - Loctite 243, Ceys a něco od VW...
18:29:56
31.03.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 31.03.20 18:27:58: A zalepeno na modrý Loctite, nebo něco spešl?
18:27:58
31.03.2020
Bukaj
-> Tuner#2 - zrušená registrace 31.03.20 16:22:33: Jednu "předsériovku" už vozím od ledna v autě a zatím jsem únik nezaznamenal - pravda, jezdím hlavně na LPG, ale jeden a půl nádrže benzínu už jsem taky vyjel...
18:17:00
31.03.2020
SO545
-> Tuner#2 - zrušená registrace 31.03.20 16:22:33: na pohodu...mam to tak upravne na kazdom motore. Ci VW alebo Skoda.
16:22:33
31.03.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 31.03.20 14:50:10: Loctite vydrží benzín? Pěkné řešení, taky mě to čeká...
14:50:10
31.03.2020
Bukaj
-> Vojťas: Lepidlo na závity.
13:55:15
31.03.2020
Vojťas
-> Bukaj: a jak to utesnis?
11:05:11
31.03.2020
Bukaj
Od teď už není problém ani uvolněný nátrubek ve víku5
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 31.03.2020 11:05:11
16:28:25
18.02.2020
Bukaj
16:27:51
18.02.2020
Bukaj
Další kusy k expedici6
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 18.02.2020 16:27:51
22:24:09
30.01.2020
k.jarek
-> Jozka: V tom případě sme na tom stejně4
22:22:59
30.01.2020
k.jarek
-> Bukaj: Myslel jsem si to. Si říkám, jestli by bylo možné vyrobit těsnění třeba z něčeho takového www.mateza.cz/e-shop/5548 7-tesnici-deska-pryz-epdm- 60-sha-tl-2-0-mm (případně 1 mm varianty) vyříznutím podle papírového těsnění nebo zda je to kravina...

To by mohlo mít lepší těsnící efekt a při použití pryže odolné benzinu by to nemuselo dělat problémy, ne?
22:10:47
30.01.2020
Jozka
-> Bukaj: Jo, BS-ko do červena, to si pamatuju.. pár let jsem měl sprej, kterým stačilo 2x do roka ostříkat a pohoda. Jeho novější varianta (stejnej obchodní název i výrobce), ale bohužel funguje sotva napůl..

-> k.jarek: Viděl jsem papírový - jen barvy se měnily.. od okrový po zelenou..
22:07:51
30.01.2020
Bukaj
-> k.jarek: Těsnění karburátorů bylo vždy papírové...
17:38:42
30.01.2020
k.jarek
-> Bukaj: Vyrábí/vyrábělo sa vůbec to těsnění aj z něčeho jiného nebo jen z toho „těsnícího“ papíru?
17:27:44
30.01.2020
Bukaj
-> minno: Neprosakuje to materiálem, ale je tam poměrně velká plováková komora a velký obvod víka a papírové těsnění - to vše dohromady má za následek, že benzín, prolínající skrz těsnění stéká pozvolna po obvodu víka na vnější stěny karburátoru. Hezky to bylo vidět v dobách Specialu 91 (90), který byl červený...4

LEKR je řešen úplně jinak a benzín z něj nemá moc kudy prolínat5
14:37:59
30.01.2020
minno
-> Bukaj: no však práve: 1. u veteránsky jazdeného auta (čiže ktoré viac stojí, než jazdí), 2. a aj napriek tomu ho treba umývať3



Čo si budeme klamať, tesnosť tých karburátorov je úbohá.... Ono to tuším presakuje ešte aj povrchom toho materiálu.



Pre porovnanie, LEKR jazdím 6 rokov, cca 80 tkm na benzíne a karburátor je zvonka stále úplne čistý a suchý.
14:11:13
30.01.2020
Bukaj
-> minno: Mně SEDR vydrží čistý dlouho, když jezdím převážně na LPG1

Ale jinak po takovéto důkladné očistě pak stačí u "veteránsky" jezděného auta ten karburátor jednou za několik let zvenčí omýt benzinem...4
12:00:12
29.01.2020
minno
-> Bukaj 29.01.20 00:35:38: Pekné. Škoda len, že SEDRe vydržia takto čisté len chvíľu :(
11:29:28
29.01.2020
Bukaj
Nastavení hladiny Jikov BS:
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 29.01.2020 11:29:28
00:36:36
29.01.2020
Bukaj
00:36:07
29.01.2020
Bukaj
00:35:38
29.01.2020
Bukaj
08:40:05
28.01.2020
Bukaj
Tom05:

Povrchová struktura odlitku narušená oxidací
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 28.01.2020 08:40:05
08:36:01
28.01.2020
Bukaj
08:35:23
28.01.2020
Bukaj
Tom05:

Po vyčištění a odstranění oxidace
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 28.01.2020 08:35:23
upraveno 1x, naposled 28.01.2020 08:39:15
15:57:30
10.01.2020
Bukaj
Aktulizoval jsem ceník náhradních dílů dle aktuálních skladových zásob4
21:27:18
09.01.2020
Bukaj
-> MOLSO: Nojo, ale já soustruh nemám a ani nemám kamaráda se soustruhem...10

Leda do vrtačky a pilník... 3
19:18:17
09.01.2020
MOLSO
-> Bukaj: upnut do sustruhu a do minuty je to na 6mm hadicu
12:12:18
09.01.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 09.01.20 12:10:10: V pohodě, šroub není problém, to mě vytočí Wena a nebo to udělám podle Antonyho, to je také pěkné řešení. 4



Děkuji všem!
12:10:10
09.01.2020
Bukaj
-> Tuner#2: Ještě jsem zjistil, že stejný závit, jako má šroub ve víku karburátoru má nátrubek pro přívod brzdovky k HBV/HSV - jen tedy hadička by musela být DN 7 mm
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 09.01.2020 12:10:10
12:18:41
08.01.2020
Bukaj
-> Tuner#2: Napadlo mne, že by teoreticky šel použít mosazný nátrubek s tryskou z karburátoru š 100 - má závit M8x1,5 (nebo M8x1 - prostě jemnější stoupání), jen nemá osazení - zajištění hadičky (u BSka je na něm tuším nasazená hadička odsávání výparů z filtrboxu).

Jak místo nátrubku přívodu paliva do víka (stačil by do víka říznout závit a provrtat mosazný šroub - odvrtat trysku), tak pro napojení obotku (jen závitová redukce M10 na M8 asi není reálná7)...
12:09:45
08.01.2020
minno
-> Tuner#2: vývod na prepad ja mám namontovaný takto:

skoda-virt.cz/cz/.../326- minno-s120l-136gl-sedivko? gotopost=3...



Zo začiatku som mal hadičku prepadu napojenú na ten vrchný vývod čo je naň pripojená odvzdušňovacia hadička (a tú som mal voľne odpojenú), ale potom som to prerobil takto, aby bolo zachované odvzdušňovanie ako má byť a navyše tie vývody majú len 5 mm priemer, benzínová hadička tam nedrží dobre a ani samotné vývody k hrdlu nie sú moc pevne priletované.
11:49:11
08.01.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 08.01.20 11:28:42: Jasný, chápu. Ještě vykoumám kam to vrátit. U té slabé vratky u hrdla moc místa není, pomalu se nabízí navrtat a zalepit nějaké čůro do velké trubky, jen nevím zda třeba někde nahoře a nebo raději níž třeba v kolenu a nebo až za ním.
11:28:42
08.01.2020
Bukaj
-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.01.20 10:55:21: Jinak na tom nic není - jediné, co je potřeba vyrobit, je ten šroub s tryskou, ostatní jsou běžně dostupné věci4



-> Antony: Jo, tohle mi taky nepřijde šťastné řešení - ale zase to je pro laiky - žádná řezničina (vrtání do hrdla - špony v nádrži)...6
11:25:13
08.01.2020
Antony - zrušená registrace
-> Bukaj 08.01.20 11:21:16: tak jsem asi tenkrát blbě koukal, každopádně jsem si udělal vlastní vstup, lehce přístupnej
11:21:16
08.01.2020
Bukaj
-> Antony - zrušená registrace 08.01.20 11:02:27: Ale v tomto řešení ( -> Bukaj 08.01.20 10:16:32: ) vede vratka dolů do velké hlavní odvzdušňovací hadice a ne do těch tenkých hadiček odvzdušnění levé poloviny nádrže...4



-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.01.20 10:55:21: Kdysi jsem jich sehnal asi 10 ks a nabízel jsem to k prodeji (asi za 200 - 250, už nevím), ale už mi zbyla tahle poslední a tu si chci nechat 6
11:08:32
08.01.2020
Antony - zrušená registrace
-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.01.20 10:47:40: dal jsem to ke mě, k tobě to taky nešlo
11:02:27
08.01.2020
Antony - zrušená registrace
-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.01.20 10:47:40: pokusím se 4

-> Bukaj 08.01.20 10:51:03: no vždyť jsem to taky prach sprostě ošvihnul 1 trysku tam mám proto, že v těle šroubu už byla velká díra se kterou by to nefungovalo. A mám tam tuším převratnou volnoběžnou na 70?

Ale mám svůj vstup do hrdla, origo jsou moc nahoře a zůstával by v hadičce benzín.
upraveno 1x, naposled 08.01.2020 11:11:49
10:55:21
08.01.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 08.01.20 10:52:50: Za kolik to prodáš? 3
10:52:50
08.01.2020
Bukaj
-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.01.20 10:47:23: Přesně tak. A filtr tam nadále plní filtrační funkci, jako v původním provedení - nečistoty se nedostanou ani do karburátoru, ani zpět do vratky k nádrži a zůstanou na sítku4
10:51:03
08.01.2020
Bukaj
-> Antony - zrušená registrace 08.01.20 10:22:05: To je totéž řešení, jako tento dobový doplněk -> Bukaj 08.01.20 10:16:32: 4

Kdyby to někdo chtěl vyrábět, tak v tom dobovém doplňku je "šroub s tryskou" - není tam vyjímatelná tryska, ale vyvrtaný otvor. Hodnota použité trysky by (dle měření na přístroji SOMET) byla cca 60.

Jakou hodnotu trysky jsi použil ty - pokud to není tajné?4
10:48:47
08.01.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno 08.01.20 10:22:41: Pravda, ona se pak ohřeje, asi to spáchám také. Tu vratku máte někde nahoře do hrdla?



Má někdo ten odbublinkovač na Sedru?
10:47:40
08.01.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
10:47:23
08.01.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 08.01.20 10:16:32: Takže z boku víka je vývod zpět (nevím co tam dělá ten filtr?) a je top zapojené na tu slabší trubičku co je odvětrání nádrže dole na konci hrdla?
10:22:47
08.01.2020
vhml
To nestaci zalepit na tekuty kov?
10:22:41
08.01.2020
minno
-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.01.20 10:08:13: Tak ja mám LEKR s odbublinkovačom a na prepad do hrdla vyvŕtaná diera, narezaný závit a prikrútený nátrubok. Má to výhodu okrem iného aj pri chode na voľnobeh, kedy cez Facetku stále preteká benzín, čím sa Facetka chladí. Ešte u SEDR bez prepadu mi Facetka pri stání na voľnobehu zvykla chrčať.
10:22:05
08.01.2020
Antony - zrušená registrace
-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.01.20 10:08:13: jestli teda můžu uvést svoje provedení. Průtokový šroub M10x1, hadicové očko, ve šroubu vyriznutej vnitřní závit, v něm tryska z karbecu a přepad do nově udelnyho vstupu do hrdla nádrže. Šroub přijde místo zátky vedle natrubku karbecu. Fotka napoví, ale nelze ji sem nahrát.
10:21:05
08.01.2020
Bukaj
10:20:37
08.01.2020
Bukaj
10:15:18
08.01.2020
Bukaj
...takže pokud by se vyráběly nátrubky, tak ideálně asi se závitem M8 (nálitek víka má průměr 12 mm, takže zbytková tloušťka stěny ZN odlitku víka by byla 2 mm), nejlépe s jemnějším stoupáním závitu, ale to bych si musel pořídit (a upravit) patřičný závitník (M8x1,5?)...
10:11:01
08.01.2020
Bukaj
Tak jsem znásilnil jedno víko s uvolněným nátrubkem a zde jsou rozměry nátrubku (omluvte zápis, nejsem strojař):6
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 08.01.2020 10:11:01
10:08:13
08.01.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno 08.01.20 10:01:16: a jak ho máš řešený? Vím že se experimentovalo s obublinkovačem z Fáva, ale jak to máš zapojené a kam strčenou hadičku? Klidně přesunem diskuzi ke mě do karty pokud tady vadí.
10:01:16
08.01.2020
minno
-> Tuner#2: Prepad benzínu do nádrže by som ti aj ja doporučil zrealizovať. Možno ti to funguje aj bez toho, ale nie je to šťastné riešenie.
Extreme Tyres