Seřizování a opravy karburátorů Jikov

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [18]:

Seřizování a opravy karburátorů Jikov: ceník prací Seřizování a opravy karburátorů Jikov: ceník dílů Seřizování a opravy karburátorů Jikov: Jikov JSK (Somet) Seřizování a opravy karburátorů Jikov: zátiší Seřizování a opravy karburátorů Jikov: DDSR Seřizování a opravy karburátorů Jikov: po očistě Seřizování a opravy karburátorů Jikov: po očistě Seřizování a opravy karburátorů Jikov: BST Seřizování a opravy karburátorů Jikov: BST Seřizování a opravy karburátorů Jikov: nové díly (dostupnost na dotaz) Seřizování a opravy karburátorů Jikov: nové díly Seřizování a opravy karburátorů Jikov: nazinkované díly Seřizování a opravy karburátorů Jikov: plováky, sytiče atd Seřizování a opravy karburátorů Jikov: k expedici... Seřizování a opravy karburátorů Jikov: nové nátrubky do víka Seřizování a opravy karburátorů Jikov: K expedici Seřizování a opravy karburátorů Jikov: rodinka SEDRů :) Seřizování a opravy karburátorů Jikov: Pro časté dotazy: používané rozměry o-kroužků

Text:

Nabídka především pro "Pražáky" a okolí - osobní převzetí, ideálně otestování přímo ve voze...

...spíše mimo sezónu - od jara do podzimu se věnuji své hlavní obživě a není moc času nazbyt.

Vše je na domluvě ;-)
hodnocení článku:

info:

Správce článku: Bukaj
Založeno: 01.02.19 00:06   Poslední změna: 01.07.24 22:51

Seřizování a opravy karburátorů Jikov - komentáře:

07:02:05
01.04.2020
Vojťas
-> Bukaj: tak az to bude vyzkoušeny vic dej vědět 1
18:57:21
31.03.2020
Bukaj
-> vhml: Díky za info. Ten Loctite už mám jak tak koukám vyschlý - kdysi jsem ho od někoho dostal...

Jinak ten 577, který používáš, je odolný vůči oleji i benzinu - viz tabulka: www.loziska.com/store/577 -cs.pdf

4
18:46:41
31.03.2020
vhml
243 neni primo urcena k utesnovani zavitu, byt verim ze to asi drží. Na utesneni závitů dávám 577
upraveno 1x, naposled 31.03.2020 18:48:09
18:37:16
31.03.2020
Bukaj
-> Tuner#2: Mám tu asi 3 lepidla na závity a všechno je to prakticky totéž - Loctite 243, Ceys a něco od VW...
18:29:56
31.03.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 31.03.20 18:27:58: A zalepeno na modrý Loctite, nebo něco spešl?
18:27:58
31.03.2020
Bukaj
-> Tuner#2 - zrušená registrace 31.03.20 16:22:33: Jednu "předsériovku" už vozím od ledna v autě a zatím jsem únik nezaznamenal - pravda, jezdím hlavně na LPG, ale jeden a půl nádrže benzínu už jsem taky vyjel...
18:17:00
31.03.2020
SO545
-> Tuner#2 - zrušená registrace 31.03.20 16:22:33: na pohodu...mam to tak upravne na kazdom motore. Ci VW alebo Skoda.
16:22:33
31.03.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 31.03.20 14:50:10: Loctite vydrží benzín? Pěkné řešení, taky mě to čeká...
14:50:10
31.03.2020
Bukaj
-> Vojťas: Lepidlo na závity.
13:55:15
31.03.2020
Vojťas
-> Bukaj: a jak to utesnis?
11:05:11
31.03.2020
Bukaj
Od teď už není problém ani uvolněný nátrubek ve víku5
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 31.03.2020 11:05:11
16:28:25
18.02.2020
Bukaj
16:27:51
18.02.2020
Bukaj
Další kusy k expedici6
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 18.02.2020 16:27:51
22:24:09
30.01.2020
k.jarek
-> Jozka: V tom případě sme na tom stejně4
22:22:59
30.01.2020
k.jarek
-> Bukaj: Myslel jsem si to. Si říkám, jestli by bylo možné vyrobit těsnění třeba z něčeho takového www.mateza.cz/e-shop/5548 7-tesnici-deska-pryz-epdm- 60-sha-tl-2-0-mm (případně 1 mm varianty) vyříznutím podle papírového těsnění nebo zda je to kravina...

To by mohlo mít lepší těsnící efekt a při použití pryže odolné benzinu by to nemuselo dělat problémy, ne?
22:10:47
30.01.2020
Jozka
-> Bukaj: Jo, BS-ko do červena, to si pamatuju.. pár let jsem měl sprej, kterým stačilo 2x do roka ostříkat a pohoda. Jeho novější varianta (stejnej obchodní název i výrobce), ale bohužel funguje sotva napůl..

-> k.jarek: Viděl jsem papírový - jen barvy se měnily.. od okrový po zelenou..
22:07:51
30.01.2020
Bukaj
-> k.jarek: Těsnění karburátorů bylo vždy papírové...
17:38:42
30.01.2020
k.jarek
-> Bukaj: Vyrábí/vyrábělo sa vůbec to těsnění aj z něčeho jiného nebo jen z toho „těsnícího“ papíru?
17:27:44
30.01.2020
Bukaj
-> minno: Neprosakuje to materiálem, ale je tam poměrně velká plováková komora a velký obvod víka a papírové těsnění - to vše dohromady má za následek, že benzín, prolínající skrz těsnění stéká pozvolna po obvodu víka na vnější stěny karburátoru. Hezky to bylo vidět v dobách Specialu 91 (90), který byl červený...4

LEKR je řešen úplně jinak a benzín z něj nemá moc kudy prolínat5
14:37:59
30.01.2020
minno
-> Bukaj: no však práve: 1. u veteránsky jazdeného auta (čiže ktoré viac stojí, než jazdí), 2. a aj napriek tomu ho treba umývať3



Čo si budeme klamať, tesnosť tých karburátorov je úbohá.... Ono to tuším presakuje ešte aj povrchom toho materiálu.



Pre porovnanie, LEKR jazdím 6 rokov, cca 80 tkm na benzíne a karburátor je zvonka stále úplne čistý a suchý.
14:11:13
30.01.2020
Bukaj
-> minno: Mně SEDR vydrží čistý dlouho, když jezdím převážně na LPG1

Ale jinak po takovéto důkladné očistě pak stačí u "veteránsky" jezděného auta ten karburátor jednou za několik let zvenčí omýt benzinem...4
12:00:12
29.01.2020
minno
-> Bukaj 29.01.20 00:35:38: Pekné. Škoda len, že SEDRe vydržia takto čisté len chvíľu :(
11:29:28
29.01.2020
Bukaj
Nastavení hladiny Jikov BS:
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 29.01.2020 11:29:28
00:36:36
29.01.2020
Bukaj
00:36:07
29.01.2020
Bukaj
00:35:38
29.01.2020
Bukaj
08:40:05
28.01.2020
Bukaj
Tom05:

Povrchová struktura odlitku narušená oxidací
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 28.01.2020 08:40:05
08:36:01
28.01.2020
Bukaj
08:35:23
28.01.2020
Bukaj
Tom05:

Po vyčištění a odstranění oxidace
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 28.01.2020 08:35:23
upraveno 1x, naposled 28.01.2020 08:39:15
15:57:30
10.01.2020
Bukaj
Aktulizoval jsem ceník náhradních dílů dle aktuálních skladových zásob4
21:27:18
09.01.2020
Bukaj
-> MOLSO: Nojo, ale já soustruh nemám a ani nemám kamaráda se soustruhem...10

Leda do vrtačky a pilník... 3
19:18:17
09.01.2020
MOLSO
-> Bukaj: upnut do sustruhu a do minuty je to na 6mm hadicu
12:12:18
09.01.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 09.01.20 12:10:10: V pohodě, šroub není problém, to mě vytočí Wena a nebo to udělám podle Antonyho, to je také pěkné řešení. 4



Děkuji všem!
12:10:10
09.01.2020
Bukaj
-> Tuner#2: Ještě jsem zjistil, že stejný závit, jako má šroub ve víku karburátoru má nátrubek pro přívod brzdovky k HBV/HSV - jen tedy hadička by musela být DN 7 mm
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 09.01.2020 12:10:10
12:18:41
08.01.2020
Bukaj
-> Tuner#2: Napadlo mne, že by teoreticky šel použít mosazný nátrubek s tryskou z karburátoru š 100 - má závit M8x1,5 (nebo M8x1 - prostě jemnější stoupání), jen nemá osazení - zajištění hadičky (u BSka je na něm tuším nasazená hadička odsávání výparů z filtrboxu).

Jak místo nátrubku přívodu paliva do víka (stačil by do víka říznout závit a provrtat mosazný šroub - odvrtat trysku), tak pro napojení obotku (jen závitová redukce M10 na M8 asi není reálná7)...
12:09:45
08.01.2020
minno
-> Tuner#2: vývod na prepad ja mám namontovaný takto:

skoda-virt.cz/cz/.../326- minno-s120l-136gl-sedivko? gotopost=3...



Zo začiatku som mal hadičku prepadu napojenú na ten vrchný vývod čo je naň pripojená odvzdušňovacia hadička (a tú som mal voľne odpojenú), ale potom som to prerobil takto, aby bolo zachované odvzdušňovanie ako má byť a navyše tie vývody majú len 5 mm priemer, benzínová hadička tam nedrží dobre a ani samotné vývody k hrdlu nie sú moc pevne priletované.
11:49:11
08.01.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 08.01.20 11:28:42: Jasný, chápu. Ještě vykoumám kam to vrátit. U té slabé vratky u hrdla moc místa není, pomalu se nabízí navrtat a zalepit nějaké čůro do velké trubky, jen nevím zda třeba někde nahoře a nebo raději níž třeba v kolenu a nebo až za ním.
11:28:42
08.01.2020
Bukaj
-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.01.20 10:55:21: Jinak na tom nic není - jediné, co je potřeba vyrobit, je ten šroub s tryskou, ostatní jsou běžně dostupné věci4



-> Antony: Jo, tohle mi taky nepřijde šťastné řešení - ale zase to je pro laiky - žádná řezničina (vrtání do hrdla - špony v nádrži)...6
11:25:13
08.01.2020
Antony - zrušená registrace
-> Bukaj 08.01.20 11:21:16: tak jsem asi tenkrát blbě koukal, každopádně jsem si udělal vlastní vstup, lehce přístupnej
11:21:16
08.01.2020
Bukaj
-> Antony - zrušená registrace 08.01.20 11:02:27: Ale v tomto řešení ( -> Bukaj 08.01.20 10:16:32: ) vede vratka dolů do velké hlavní odvzdušňovací hadice a ne do těch tenkých hadiček odvzdušnění levé poloviny nádrže...4



-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.01.20 10:55:21: Kdysi jsem jich sehnal asi 10 ks a nabízel jsem to k prodeji (asi za 200 - 250, už nevím), ale už mi zbyla tahle poslední a tu si chci nechat 6
11:08:32
08.01.2020
Antony - zrušená registrace
-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.01.20 10:47:40: dal jsem to ke mě, k tobě to taky nešlo
11:02:27
08.01.2020
Antony - zrušená registrace
-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.01.20 10:47:40: pokusím se 4

-> Bukaj 08.01.20 10:51:03: no vždyť jsem to taky prach sprostě ošvihnul 1 trysku tam mám proto, že v těle šroubu už byla velká díra se kterou by to nefungovalo. A mám tam tuším převratnou volnoběžnou na 70?

Ale mám svůj vstup do hrdla, origo jsou moc nahoře a zůstával by v hadičce benzín.
upraveno 1x, naposled 08.01.2020 11:11:49
10:55:21
08.01.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 08.01.20 10:52:50: Za kolik to prodáš? 3
10:52:50
08.01.2020
Bukaj
-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.01.20 10:47:23: Přesně tak. A filtr tam nadále plní filtrační funkci, jako v původním provedení - nečistoty se nedostanou ani do karburátoru, ani zpět do vratky k nádrži a zůstanou na sítku4
10:51:03
08.01.2020
Bukaj
-> Antony - zrušená registrace 08.01.20 10:22:05: To je totéž řešení, jako tento dobový doplněk -> Bukaj 08.01.20 10:16:32: 4

Kdyby to někdo chtěl vyrábět, tak v tom dobovém doplňku je "šroub s tryskou" - není tam vyjímatelná tryska, ale vyvrtaný otvor. Hodnota použité trysky by (dle měření na přístroji SOMET) byla cca 60.

Jakou hodnotu trysky jsi použil ty - pokud to není tajné?4
10:48:47
08.01.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno 08.01.20 10:22:41: Pravda, ona se pak ohřeje, asi to spáchám také. Tu vratku máte někde nahoře do hrdla?



Má někdo ten odbublinkovač na Sedru?
10:47:40
08.01.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
10:47:23
08.01.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 08.01.20 10:16:32: Takže z boku víka je vývod zpět (nevím co tam dělá ten filtr?) a je top zapojené na tu slabší trubičku co je odvětrání nádrže dole na konci hrdla?
10:22:47
08.01.2020
vhml
To nestaci zalepit na tekuty kov?
10:22:41
08.01.2020
minno
-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.01.20 10:08:13: Tak ja mám LEKR s odbublinkovačom a na prepad do hrdla vyvŕtaná diera, narezaný závit a prikrútený nátrubok. Má to výhodu okrem iného aj pri chode na voľnobeh, kedy cez Facetku stále preteká benzín, čím sa Facetka chladí. Ešte u SEDR bez prepadu mi Facetka pri stání na voľnobehu zvykla chrčať.
10:22:05
08.01.2020
Antony - zrušená registrace
-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.01.20 10:08:13: jestli teda můžu uvést svoje provedení. Průtokový šroub M10x1, hadicové očko, ve šroubu vyriznutej vnitřní závit, v něm tryska z karbecu a přepad do nově udelnyho vstupu do hrdla nádrže. Šroub přijde místo zátky vedle natrubku karbecu. Fotka napoví, ale nelze ji sem nahrát.
10:21:05
08.01.2020
Bukaj
10:20:37
08.01.2020
Bukaj
10:15:18
08.01.2020
Bukaj
...takže pokud by se vyráběly nátrubky, tak ideálně asi se závitem M8 (nálitek víka má průměr 12 mm, takže zbytková tloušťka stěny ZN odlitku víka by byla 2 mm), nejlépe s jemnějším stoupáním závitu, ale to bych si musel pořídit (a upravit) patřičný závitník (M8x1,5?)...
10:11:01
08.01.2020
Bukaj
Tak jsem znásilnil jedno víko s uvolněným nátrubkem a zde jsou rozměry nátrubku (omluvte zápis, nejsem strojař):6
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 08.01.2020 10:11:01
10:08:13
08.01.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno 08.01.20 10:01:16: a jak ho máš řešený? Vím že se experimentovalo s obublinkovačem z Fáva, ale jak to máš zapojené a kam strčenou hadičku? Klidně přesunem diskuzi ke mě do karty pokud tady vadí.
10:01:16
08.01.2020
minno
-> Tuner#2: Prepad benzínu do nádrže by som ti aj ja doporučil zrealizovať. Možno ti to funguje aj bez toho, ale nie je to šťastné riešenie.
09:47:12
08.01.2020
Bukaj
-> minno 08.01.20 09:35:02: Vypadlý nátrubek jsem ještě neviděl. A když jsem se kdysi pokoušel uvolněný nátrubek z karburátoru dostat ven, skončilo to destrukcí nátrubku - sice se točil jak na obrtlíku, ale přes rantlík ven ani za nic. Tímto také skončily mé pokusy s řešením tohoto problému, neboť, jak jsem již zmínil, víka jsou podružným problémem...
09:43:17
08.01.2020
Antony - zrušená registrace
-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.01.20 09:21:05: já to myslel tak, že facetka dává větší tlak, než "mechanicky" čerpadlo a pokud to tam rosí, s facetku to "poteče" 4

-> Bukaj 08.01.20 09:23:52: já vím, že je tam problém, že to netěsní, a že to většinou vznikne když se sundáva hadička. Jak píšeš udělat tam závit a novej natrubek 4
09:35:02
08.01.2020
minno
-> Bukaj 08.01.20 09:25:45: Problémom je ale aj vypadávanie. Takže zatesniť oblepením a zaistiť začervíkovaním1
09:25:45
08.01.2020
Bukaj
-> minno 08.01.20 09:18:27: On není problém, že by to vypadlo, ale že se to uvolní a prolíná palivo mezi odlitkem a nalisovaným nátrubkem - a to červík nevyřeší...7
09:23:52
08.01.2020
Bukaj
-> Antony: Určitě by to neškodilo, ale ty nátrubky se neuvolňují tlakem, ale vibracemi a tečením té zinkové slitiny. Nejčastěji ten proces dorazí sundavání dlouho nasazené ("přirostlé") hadičky...

Jediné, čemu by to určitě pomohlo, je jehlový ventil - ten u EDSR/SEDR není dělaný na tlak, který vyvine Facetka. Nejsem si jist, jaký tlak umí originální elektrické čerpadlo TAZ 1500, nebo jestli tyto vozy měly vratku do nádrže - to je snad jediný případ sériového auta s tímto typem karburátoru a elektrickým čerpadlem (nebo že by i T613?)...
09:21:05
08.01.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Antony - zrušená registrace 08.01.20 09:05:46: Tak to myšleno zase nebylo, jehlový ventil to udrží, takže to problém nedělá. Naopak mám pocit, že to někdy vejde plovákovku, obzvláště při velké odstředivé síle a když je málo benzínu v nádrži. Jak mám v Mostě pod půlku, je už problém.
09:18:27
08.01.2020
minno
A nešlo by to prevŕtať skrz a dať tam na zaistenie červík? A zalepiť to samozrejme.
09:05:46
08.01.2020
Antony - zrušená registrace
-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.01.20 09:01:50: a nepomohl by udělat přepad do nádrže, aby tam nebýt od facetky takovej tlak?
09:04:05
08.01.2020
Bukaj
-> Pavel P.. 08.01.20 08:29:53: Otázka je, jaké víko seženeš. Ono není víko, jako víko. Na obyč 105/120/120LS SEDR je to fuk, tam se dá dát jakékoli SEDR či A32 EDSR víko, ale u karburátorů s ekonostatem (všechny EDSR, A32 EDSR a SEDR 130/5/6 a TAZ 1500) to fuk není - každý z těch karburátorů má víko s jinými tryskami ekonostatu - jo, jde demontovat zalisované trysky a nahradit těmi z původního poškozeného víka, ale to už je jednodušší operace opravit uvolněný nátrubek.



Jinak nejčastěji se mi povede sehnat nové víko A32EDSR (přechodový model karburátoru mezi EDSR a SEDR), které je víceméně univerzální pro většinu karburátorů - tvarem odpovídá SEDR víku a má ekonostat... Bohužel většinou je to víko na 105ku...
09:01:50
08.01.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno 08.01.20 08:58:06: no právě, zkusíme to nějak strojně vyřešit s Wénou na závit a ještě zalepit + možná opatlat kovem. Přece jen ten facet to tam tlačí.
08:58:06
08.01.2020
minno
-> Pavel P..: na ktorom sa nátrubok časom tiež môže uvoľniť, a to sa oplatí3
08:56:33
08.01.2020
Bukaj
-> Tom Troll 08.01.20 00:04:45: Což o to, ono to úplně nevylítne, ale nebezpečný je právě i to prolínání - sice se to většinou stihne odpařit, ale v případě nějaké blbé kombinace více problémů to občas blafne. Viděl jsem jen jednou naživo hořící karburátor (na jedné 105, naštěstí se povedlo uhasit), ale zažít bych to už nechtěl.
08:29:53
08.01.2020
Pavel P..
-> Tuner#2: nejjednodušší je sehnat jiný víko... nejlépe nový, občas se válí po aukru nebo bazoši.
00:04:45
08.01.2020
Tom Troll
-> Bukaj: Taky se mi volně točí - na provoz to mám zdrátkovaný motacim drátem ale když tam jednou za čas strčim ruku za běhu tak je znát že prolíná. 8

A sháněj si víko na velkej sedr.
23:52:26
07.01.2020
Bukaj
-> Tuner#2: Já už nad tím přemýšlel několikrát, ale větší problém, než víka, jsou samotné komory (tělesa) EDSR a SEDR - nové už se moc nevidí a použitých nepoškozených je jak šafránu a když už se najdou nějaké zachovalé, tak většinou ze 105ky...3

Víka se občas někde vyloupnou nová - sice málokdy na 130/5/6, ale dodělat do obyč víka 105/120 ekonostat není zas až tak neřešitelný problém6
23:48:15
07.01.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 07.01.20 23:41:18: Díky za tip, vůbec jsem netušil, že jsou nějaké dvě provedení. Zkusíme něco vymyslet. 4
23:41:18
07.01.2020
Bukaj
-> Tuner#2: Buď sehnat jiné víko (zatím nejjednodušší řešení), nebo odříznout a odvrtat zbytek nátrubku, vyříznout závit, vyrobit nátrubek se závitem (případně nátrubek získat destrukcí jiného poškozeného víka a jen vyřezat závit) a zajistit lepidlem na závity.

Pokud bys to řešil druhou variantou a nechával vyrábět nátrubky se závitem, pak by stálo za to nechat jich udělat vícero - určitě bych nějaké užil - zatím je vík dostatek, ale je to poměrně běžná závada a to i u vík s novějším zajištěním nátrubku (viz foto)...
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 07.01.2020 23:41:18
23:15:24
07.01.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
Uvolnil se mě přívod paliva do Sedru.



Co s tím? Udělat to nějak strojně a nebo jen zalepit tekutým kovem?
08:32:06
04.03.2019
Bukaj
Po častých dotazech přidán orientační ceník nejběžnějších úkonů a materiálu EDSR/SEDR (viz obrázky nahoře) 6
16:44:03
09.02.2019
Bukaj
16:43:40
09.02.2019
Bukaj
16:43:23
09.02.2019
Bukaj
16:43:08
09.02.2019
Bukaj
16:42:31
09.02.2019
Bukaj
16:41:20
09.02.2019
Bukaj
16:40:47
09.02.2019
Bukaj
16:37:30
09.02.2019
Bukaj
16:36:40
09.02.2019
Bukaj
Jedno BSko (Škoda 100 1973):
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 09.02.2019 16:36:40
20:36:35
05.02.2019
Bukaj
-> isti: Tak co se dílů týče, zatím není vyslovený problém snad s ničím. Z nových dílů sice karbec už jen tak nesložím, ale jetých použitelných je všude stále dostatek.

U SEDR/EDSR je sice problém sehnat například originál membránu akcelerační pumpičky, ale druhoška zjevně funguje též (z několika použitých jsem vytáhl druhovýrobní membránu v použitelném stavu, zato originální membrány už po 30 letech služby moc použitelné nejsou; a druhovýrobní membrána, kterou mi někdy kolem roku 2000-2005 rozleptal po půl roce provozu benzín, asi už na trhu není)...4
20:16:37
05.02.2019
isti
-> Bukaj: Istú klientelu by to malo ale v dnešnej dobe je už obmedzené množstvo nových dielov na karburátory a to by mohlo byť kameň úrazu.
19:00:40
05.02.2019
Bukaj
...to, co jsem psal se týká karburátorů v sériovém stavu - neplatí třeba pro případy, kdy někdo bude chtít, abych odstranil otřepy a přeleštil odlitky difuzorů a rozprašovačů či zvětšil velikost difuzorů nebo kupříkladu na karburátor SEDR dodělal ekonostat (z SEDR pro š 120 udělat SEDR pro 130/5/6) či jiné "nadstandardní úkony"...6
18:52:42
05.02.2019
Bukaj
Ceny za práci bych viděl asi tak, aby repas SEDR/EDSR nevyšel na více, než 1500 Kč.

Třeba nějak tak, že když mi někdo dodá karburátor v rozebraném a vyčištěném stavu včetně všech potřebných nepoškozených dílů, tak by cena byla 500 Kč (kontrola, přeměření, kalibrace a seskládání), v případě takovéto zakázky (jako ten Tuxikův karbec) - tedy komplet bez důrazu na estetiku, ale pouze na funkčnost 1000 Kč a s důrazem na estetiku - nově nazinkované vše, co lze (tedy vše mimo toho, co je pevně spojeno s oskami klapek - vačkový ovladač akcelerační pumpičky na klapce I. stupně a táhlo klapky II. stupně) cena 1500. A kdo si nedodá vlastní díly, ten si třeba připlatí, stejně tak bude- li karbec nadměrně zahumusen nebo zoxidován.

Samozřejmě, že třeba na karburátorech BS, kde je méně práce, budou ceny nižší, ale zase u nich bývají častěji vyžrané komory a některé díly jsou dražší (pístek akcelerační pumpičky)...



Prostě jak jsem psal na začátku - vše je o domluvě při zadávání "zakázky" 4
18:43:32
05.02.2019
kraska98
-> Bukaj: A kolik by sis tedy učtoval za to, kdybych ti poslal karburátor ve stavu například jako měl Tux ? 6
18:42:21
05.02.2019
Bukaj
-> isti: Tohle by mne právě neuživilo. 8 Kdybych měl za hodinu účtovat svou běžnou hodinovou sazbu (320 Kč), tak to nikdo nezaplatí. To by třeba Tuxika ten karbec vyšel na 1700 plus materiál a doprava - bratru 2000 Kč, což je téměř cena nového karburátoru (a kdybych měl použít některé nové díly a třeba nově nazinkovaný spojovací materiál, tak by cena byla ještě jinde).

Proto to dělám spíše jako koníčka, než jako živnost. Když z toho nějaká kačka kápne, budu rád, ale v "zaměstnání" si vydělám víc.4
18:30:10
05.02.2019
isti
Spadla mi sánka158 ,myslím že kludne môžeš dať výpoveď a toto ťa uživí1 Kolko karburátorov ti môžem poslať?1
12:46:11
05.02.2019
Bukaj
Souhrn:



časová náročnost:

- hrubé čištění a rozborka cca 1 hod.

- rovnání příruby - 20 min.

- chemické čištění a ruční finální dočištění - 1,5 hod.

- kontrola, proměření a finální kompletace - 2,5 hod.

dohromady tedy cca 5,5 hod. práce



použitý materiál:

- skleněná kulička (použitá nepoškozená)

- tlumítko sytiče (použité)

- membrána podtlakového ovládání klapky II. stupně (použitá nepoškozená)

- O-kroužky (šroub bohatosti, injektor, šroub přídavného vzduchu, sedlo ventilu odvzdušnění)

- těsnění víka (nové)

dohromady za materiál cca 120-150 Kč
12:33:34
05.02.2019
Bukaj
...a hotovo 5
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 05.02.2019 12:33:34
12:33:11
05.02.2019
Bukaj
...ještě zajistit seřizovací šrouby barvou...
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 05.02.2019 12:33:11
Extreme Tyres