skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 450 - 1958
Jedná se o předchůdce Felicie, auto je postavené ještě na podvozku Spartaka a má tak na přední nápravě místo vinutých pružin listová pera. Kromě toho se od sebe auta liší v obrovském množství detailů, jako například nárazníky v celku, jiný tvar předních podběhů, jiná přední a zadní světla, skleněné okno v plátěné střeše atd.. Pokud vás to zajímá detailně, tak asi nejlepší seznam rozdílů naleznete zde: www.feliciacentrum.cz/roz dily.htm
Vyrobených bylo pouze 1010 kusů, z toho se jich přibližně 900 vyvezlo do zahraničí, tím pádem v Československu zůstalo přibližně 100 kusů.
Renovace tohoto konkrétního auta trvá již třetí rok a ještě chvíli trvat bude. Auto bylo zakoupené ve stavu před nalakováním s deset let vyzrálým kitem. Původní zadání znělo udělat GO motoru, podvozku, interiéru a nalakovat karoserii. Bohužel při ohlednání jsme zjistili, že tlustá vrstva tmelu byla použita místo svářečky a celé auto je sádrový trpaslík, napadený kutilem a bohužel také zubem času.
Proto musíme při renovaci postupovat opravdu radikálně. Cele auto jsme rozřezali, odvrtali a popárali na prvočinitele. Jinak by nebylo možné odstranit korozi opravdu poctivě. Každý jednotlivý díl bylo nutné opravit samostatně. Co šlo bylo opraveno, co už opravit nešlo bylo nově vyrobeno. Zárověň bylo třeba znova spasovat celou karoserii tak, aby všechny spáry byly stejné, což v té době nebylo zcela standardní :-) S ohledem na nepřesnost dílů v řádech milimetrů jsme některé díly museli předělávat, rozšiřovat, zkracovat, nebo jinak dotvářet.
Na autě bylo několik vrstev barvy.. Červená, pod ní modrá, pod modrou světle zelená, pod světle zelenou ještě světlejší a úplně vespod byla původní bíla. Do bílé tak bude auto nalakováno, až přijde ten správný čas :-)
Jedná se o předchůdce Felicie, auto je postavené ještě na podvozku Spartaka a má tak na přední nápravě místo vinutých pružin listová pera. Kromě toho se od sebe auta liší v obrovském množství detailů, jako například nárazníky v celku, jiný tvar předních podběhů, jiná přední a zadní světla, skleněné okno v plátěné střeše atd.. Pokud vás to zajímá detailně, tak asi nejlepší seznam rozdílů naleznete zde: www.feliciacentrum.cz/roz dily.htm
Vyrobených bylo pouze 1010 kusů, z toho se jich přibližně 900 vyvezlo do zahraničí, tím pádem v Československu zůstalo přibližně 100 kusů.
Renovace tohoto konkrétního auta trvá již třetí rok a ještě chvíli trvat bude. Auto bylo zakoupené ve stavu před nalakováním s deset let vyzrálým kitem. Původní zadání znělo udělat GO motoru, podvozku, interiéru a nalakovat karoserii. Bohužel při ohlednání jsme zjistili, že tlustá vrstva tmelu byla použita místo svářečky a celé auto je sádrový trpaslík, napadený kutilem a bohužel také zubem času.
Proto musíme při renovaci postupovat opravdu radikálně. Cele auto jsme rozřezali, odvrtali a popárali na prvočinitele. Jinak by nebylo možné odstranit korozi opravdu poctivě. Každý jednotlivý díl bylo nutné opravit samostatně. Co šlo bylo opraveno, co už opravit nešlo bylo nově vyrobeno. Zárověň bylo třeba znova spasovat celou karoserii tak, aby všechny spáry byly stejné, což v té době nebylo zcela standardní :-) S ohledem na nepřesnost dílů v řádech milimetrů jsme některé díly museli předělávat, rozšiřovat, zkracovat, nebo jinak dotvářet.
Na autě bylo několik vrstev barvy.. Červená, pod ní modrá, pod modrou světle zelená, pod světle zelenou ještě světlejší a úplně vespod byla původní bíla. Do bílé tak bude auto nalakováno, až přijde ten správný čas :-)
Škoda 450 - komentáře:
09:45:23
01.10.2014
01.10.2014
Luky
Jj, useklej roh měly dvoukarburátorové verze standardně
22:49:16
30.09.2014
30.09.2014
Eidy
-> Burák: Já si naopak myslím, že useklej roh je z fabriky.
22:39:33
30.09.2014
30.09.2014
Jozka
-> Burák: Vůbec by mě nenapadlo, že ten otupenej roh je nestandart, jsem snad dvoukarb s hranatou pikslou ještě ani neviděl - nebo lépe = nevybavuju si ho..
22:09:13
30.09.2014
30.09.2014
jourin
-> Burák: A co tam teda ma byt? :)
19:51:15
30.09.2014
30.09.2014
Burák
Jojo, uz to vim, ale ja myslim, ze tam nema bejt ani jedno.
15:31:02
29.09.2014
29.09.2014
Luky
-> Burák: úpravu motorové stěny aby se tam vešly dva karburátory. Znám jen odstraněný horní trojúhelník, trochu je to vidět tady: img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/.../6678_2010-02
-09_11-05-53_23.jpg
No a tohle auto má odstraněnou celou svislou hranu
No a tohle auto má odstraněnou celou svislou hranu
12:50:08
29.09.2014
29.09.2014
Burák
-> Luky: Nerozumim, co máš na mysli?
12:31:38
29.09.2014
29.09.2014
Luky
-> jourin: chápu, nemá to kastli ze slabýho plechu
12:29:52
29.09.2014
29.09.2014
jourin
-> Luky: Hele po pravde nevim :) tohle auto osobne ja moc neresim :)
09:17:36
29.09.2014
29.09.2014
Tomáššš
-> jourin: opat krasna renovacia,radost pozerat
09:04:27
29.09.2014
29.09.2014
Luky
-> jourin: to koukám že kvůli dvojité karburaci to má v motorovém prostoru odstraněnou celou svislou hranu, ne jen horní roh jako Felicie?! To tak 450 měly? Teda předpokládám že jinak by jste to tam nedělali/nenechali, ale nevěděl jsem to
22:35:10
10.04.2014
10.04.2014
jourin
-> Burák: Jeste to neni hotovy :)
22:29:10
10.04.2014
10.04.2014
Burák
Hmm, dobre vy
21:46:49
15.02.2014
15.02.2014
Eidy
-> jourin: Jak jsou spojený ty měděný benzinový trubky u druhýho karbce? Vypadá to jako natupo sletovený, ale to by hned prasklo.
20:33:03
08.02.2014
08.02.2014
jourin
-> Burák: nedelame to poprve!
19:55:29
08.02.2014
08.02.2014
Burák
Chytrý kluci
19:07:57
08.02.2014
08.02.2014
jourin
-> Burák: Pletou, ale nastesti jinam nepasujou, takze kdyz ti tam 3x nejde dat motor, tak si pak vsimnes ze patri do Tatry :)
18:38:34
08.02.2014
08.02.2014
Burák
Hale, si tak řikám. Nepletou se vám na dílně ty díly z tý fůry rozdělanejch aut? Mi stačí, když mám v dílně rozdělaný dvě
16:58:51
08.02.2014
08.02.2014
Eidy
Fotka 65 je super. Se vsadím, že to psal Petr. img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/.../9998_2013-04
-16_23-49-20_51.jpg