Škoda 450 - 1958
Jedná se o předchůdce Felicie, auto je postavené ještě na podvozku Spartaka a má tak na přední nápravě místo vinutých pružin listová pera. Kromě toho se od sebe auta liší v obrovském množství detailů, jako například nárazníky v celku, jiný tvar předních podběhů, jiná přední a zadní světla, skleněné okno v plátěné střeše atd.. Pokud vás to zajímá detailně, tak asi nejlepší seznam rozdílů naleznete zde:
www.feliciacentrum.cz/roz
dily.htm
Vyrobených bylo pouze 1010 kusů, z toho se jich přibližně 900 vyvezlo do zahraničí, tím pádem v Československu zůstalo přibližně 100 kusů.
Renovace tohoto konkrétního auta trvá již třetí rok a ještě chvíli trvat bude. Auto bylo zakoupené ve stavu před nalakováním s deset let vyzrálým kitem. Původní zadání znělo udělat GO motoru, podvozku, interiéru a nalakovat karoserii. Bohužel při ohlednání jsme zjistili, že tlustá vrstva tmelu byla použita místo svářečky a celé auto je sádrový trpaslík, napadený kutilem a bohužel také zubem času.
Proto musíme při renovaci postupovat opravdu radikálně. Cele auto jsme rozřezali, odvrtali a popárali na prvočinitele. Jinak by nebylo možné odstranit korozi opravdu poctivě. Každý jednotlivý díl bylo nutné opravit samostatně. Co šlo bylo opraveno, co už opravit nešlo bylo nově vyrobeno. Zárověň bylo třeba znova spasovat celou karoserii tak, aby všechny spáry byly stejné, což v té době nebylo zcela standardní :-) S ohledem na nepřesnost dílů v řádech milimetrů jsme některé díly museli předělávat, rozšiřovat, zkracovat, nebo jinak dotvářet.
Na autě bylo několik vrstev barvy.. Červená, pod ní modrá, pod modrou světle zelená, pod světle zelenou ještě světlejší a úplně vespod byla původní bíla. Do bílé tak bude auto nalakováno, až přijde ten správný čas :-)
Škoda 450 - komentáře:
-> jourin: Až teď jsem si v textu všiml charakteristiky "sádrový trpaslík"

Velmi tipné..
Takovouhle kůru by potřebovala moje Felicie. Jen nevím kdo by byl sponzorem.. :-)
-> jourin: Souhlas a pokud úpravy, tak vratné (viz. já a moje sedačky a tapecí).
-> radar75: To je ztrata casu, musel bys tomu udelat uplne novy podvozek aby to melo smysl a fungovalo to :) Prace by na tom bylo jako na kostele a hodnota takovyho auta bude nula :) Takze je smysluplnejsi to zrenovovat do origo stavu :)
upraveno 1x, naposled 07.02.2014 01:12:01
Veľmi pekné, mám kacírske myšlienky do klasickej Octavie narvať výkonný motor a "zahambovať" moderné 1.4 v kopcoch a trošku podriftovať

Ide do obľúbených.
Renovace pokracuje zdarne :-)
To si ani nedovedu představit. Tolik práce na tom. Kam se na Vás někteří rádoby renovátoři hrabou. A já taky.Velká úcta k Vaší práci na těch autech, souhlasný úsudek s výběrem typu aut na kterých se takto chcete nadřít a držení palců a´t se vám to ne rychle-ale hlavně stoprocentně kvalitně povede a můžete být zaslouženými králi Škoda a veterán srazů.
Chlapi, velky respekt

! Byt tak zrucny niekedy tak to je moj ciel

jourin 17.04.13 11:10:23 napsal:
I. tak tady mas prurezovku :-))
i s původním majitelem?

-> jourin:
Ta fotka 17.04.13 11:09:19 je víceméně aktuální stav?
-> jourin 17.04.13 11:09:48: Tak tohle je opravdu průřezovka :D
-> jourin: tak aspoň jako průřezovku, klidně víc aut najednou. Počáteční stav - pár fotek z renovace - výsledek

Pozerám si tak fotky, nestačím sa čudovať nad profesialitou a dokonalou prácou. Vravím, si, tiež mať takú dielňu.... A potom pozriem: správca karty jourin - a je to jasné

-> Luky: To nevim jestli bude. Je to megaopuz prochazet nekolik tisic fotek, vybirat je a nahravat to sem cele zpetne :). Kdyz to delam prubezne tak to je v pohode :) Tuhle kartu jsem chystal pres 3 hodiny :(
Krásná klempířská práce
Karta se stejšny taky bude?

Petr Molčan v sobotu říkal, že je chcete všechny vyvézt na sraz FCC?
Veliká paráda. Držím palce ať to jde i dál.
