![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130
rok výroby: 1985
původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová
počet majitelů předemnou: 3
Karoserie:
- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)
- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem
- všechny úchyty náprav vystuženy
- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny
- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné
- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)
- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar
- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce
- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta
- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta
- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík
Interiér:
- volant Rally (nástrojárna Kolín)
- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)
- 3 bodové pásy Sparco
- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou
- koberce lepené - šedý zátěžový koberec
- nové střešní okno
- autoradio Clarion
- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus
- kontrolka řazení od ŘJ
- otáčkoměr Stacc
Přední náprava:
- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A
- tvrdé silentbloky od Pemita
- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)
- pružiny 80kN (Tuner2)
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)
- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky
- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil
- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm
- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá
Zadní náprava:
- vystužená dle L/A
- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda
- na ramenech udělány ,,podvěsy"
Brzdy:
- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)
- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)
- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu
- destičky Ferodo DS 2500 v předu
- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu
- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda
- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)
- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou
- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)
Převodovka:
Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička
V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.
Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT
www.vrbamotorsport.cz
- stálý převod 4,22
- nové origo synchrony
- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)
- seřízení vůlí a přetěsnění
- zaslepený náhon tachometru
- rozpěrka 3. převodového stupně
- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)
- tmel Victor Reinz
- olej Mogul PP80
Motor:
- základ Škoda Fabia 1,4 8V
- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)
- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)
- upravené ojnice na pístní čep 18mm
- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)
- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený
- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)
- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)
- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak
- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)
- vačka 304 / 304
- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D
- olejový filtr Fram PH3614
- olej Total Quartz Racing 10W60
- olejový cath tank
- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI
- rovné Alu sání ala Weber
- vstřikovací čtyřklapka
- vzduchový filtr Piepr Cross 2x
- zapalovací svíčky Denso IridiumPower
- ŘJ IgniJet
- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)
- svody omotány a výfuk omotány termo páskou
- startér Magneton 1kw s reduktorem
- alternátor Magneton 70A
Kola a pneu:
- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá
- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick
Čokin Rapid - komentáře:
-> Alenka: Kde ze jsi to byl merit ? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Vrba: nesedi tam mojich 125 z 1.4 ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Urbi: kdyby ses radeji vyjadril k veci nez tady zase rozjizdet tohle tlachani o nicem. To uz jsem mel ale napsat tak pred polednem. 89,95,101? Co nesedi?
-> Čokin: ok.
Poradím ti i když nemusím : na brzdě chtěj vědět jak snímají otáčky, musí být přesné. chtěj najíždět ztráty po každém měření, jen tak je to správné, chtěj vědět vůči čemu se korekce dělají a v jaké normě - DIN, ISO apod. zda-li se uvažuje o teplotě nasávaného vzduhu a tedy korekce jsou i k této hodnotě, což je správné. Pokud tyto základní věci na brzdách mít nebudou, je lepší říkat o motoru co si myslíš, než to měřit, vyhozené prachy a čas.
Poradím ti i když nemusím : na brzdě chtěj vědět jak snímají otáčky, musí být přesné. chtěj najíždět ztráty po každém měření, jen tak je to správné, chtěj vědět vůči čemu se korekce dělají a v jaké normě - DIN, ISO apod. zda-li se uvažuje o teplotě nasávaného vzduhu a tedy korekce jsou i k této hodnotě, což je správné. Pokud tyto základní věci na brzdách mít nebudou, je lepší říkat o motoru co si myslíš, než to měřit, vyhozené prachy a čas.
-> Urbi: -> Vrba: Nechcete se na to vykaslat ?!
-> Vrba: Nevím o to že by tady někdo z okolí stavěl motory s tím co tam dávám já k sobě a co tam dělám za úpravy ... něco jinýho je okopírovat a prodávat za své jiné dílo a něco jinýho je se něco naučit od starých dobrých strojařů např. strojní úpravy dílů, sedel v hlavě atd., ale vše si zmáknu udělat a dát k sobě věci co budou fungovat a to jen kvůli tomu že jsem zkoušel a investoval čas, nervy a peníze a ty máš zase jen pomluvy ze závistivosti :D To je tvůj svět... pokud tě uspokojuje, tak fabuluj a výmýšlej si, v pohodě
To už teď začli dělat i ostatní na rally dokonce zvuční motoráři, ani mě neznají a už poslouchám ze všech stran výmysli co jsem o sobě ani nevěděl, stejní jak ty![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
To už teď začli dělat i ostatní na rally dokonce zvuční motoráři, ani mě neznají a už poslouchám ze všech stran výmysli co jsem o sobě ani nevěděl, stejní jak ty
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Urbi: to jsi ted mluvil o sobe,ne? Ty kopirujes a pomlouvas ty,od koho jsi okopiroval a nasledne prodal,...i protote tady v okoli kazdy bere tak,jak te bere
-> Vrba: :D :D kdo někdy nedělal něco špatného, ale rozhodně jsem nikdy do nikoho nevalil ožralý na hovna že je piča protože nechce kalit a hulit. Jaký stereoidy... co si to zase vymýšlíš. Když chceš dělat sport - to taky neznáš a chodíš např. do posilovny, proč by sis nekoupil proteiny- česky bílkoviny, když jich máš v stravě málo nebo nemáš čas jich mít dostatek a ty tady nějaký stereoidy hned... ty si fakt mimoň jak sviňa jen aby jsi mohl něco naoplátku pomluvit. A takto to děláš stále... na pomluvách jiných stavíš svůj kšeft a osobu, ale ti co mají rozum to časem poznají, jiní mají smůlu a mají za kamaráda totátlního hajzla.
-> Čokin 21.09.15 11:57:41: tak takový měření je na píču a má vypovídací hodnotu srovnatelnou možná tak s odhadem.
Z grafu se teda nedají vyvozovat žádné závěry a bude potřeba změrit to znova někde, kde vědí, co dělají... slyšel jsem, že Dieselpower má dobrou brzdu![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Z grafu se teda nedají vyvozovat žádné závěry a bude potřeba změrit to znova někde, kde vědí, co dělají... slyšel jsem, že Dieselpower má dobrou brzdu
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> MOLSO: ba naopak,klidne mi to rekni,pokud jsem te necim nastval nebo urazil,myslim ze to je lepsi ,nez si hrat,ze nic. Ja to treba ani neumim a rikam veci primo. Klidne SZ nebo jak chces,... nemam s tim problem
-> Urbi: nekdo kdysi kouril travu(stejne jako ty),nekdo dodnes bere steroidy,aby mu nesplask sval,vid peto? ![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> Vrba: mozno to bude po par skusenostiach napr na pohofeste .... ale na to sa asi nepamatas
nechcem tu vytahovat spinu na verejnost takze to nechame tak.
na pohofeste som mal na 100 % mal nastrojene zadné sedačky, operadlá tam museli byť, mohol chýbať maximálne sedák ( ostal v stane coby postel ) ale o tých 10 kg tu nejde.
a motory pred smrtou idu vzdy najlepsie![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
na pohofeste som mal na 100 % mal nastrojene zadné sedačky, operadlá tam museli byť, mohol chýbať maximálne sedák ( ostal v stane coby postel ) ale o tých 10 kg tu nejde.
a motory pred smrtou idu vzdy najlepsie
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Vrba: na čase na 400metrů nezáleží jen na HP a váze vozu aby jsi mohl házet číslema, není to tak přímočaré jednoduché. Molso má ty výsledky z brzdy správné a klidně tam můžeš mít HP co tvrdíš, co by ne. Ale samozřejmě pak celkově všichni chceme aby to bylo z A do B co nejrychlejší a na tom záleží.
Kdyby jsi někomu nenadával ožralý že je piča protože s tebou nechce kalit a hulit a nechoval se jak se chováš - zaleží ti pouze na sobě a na nikom jiném v životě, je to jen přetvářka pro nějakou využitelnsot lidí či děláš jen to co tě baví pro ostatní, nic navíc, možná by situace byla jiná i u mnoha dalších lidí vč. mě.
Kdyby jsi někomu nenadával ožralý že je piča protože s tebou nechce kalit a hulit a nechoval se jak se chováš - zaleží ti pouze na sobě a na nikom jiném v životě, je to jen přetvářka pro nějakou využitelnsot lidí či děláš jen to co tě baví pro ostatní, nic navíc, možná by situace byla jiná i u mnoha dalších lidí vč. mě.
-> MOLSO: 1,5sezony,zrovna tak je to dlouho,co jsem si začal říkat,proč už se ten Molso se mnou nebaví jako dříve,co jsem mu udělal? No ted je mi to jasné-kdo by to čekal,že? No divej,..odlehčené jsi to měl,protože jsme se na to ještě dívali ,když se čekalo na startu a chyběly minmálně komplet zadní sedačky. Ale to je jedno. Jen jsem chtěl poukázat na to,že čísla na papíře jsou jedna věc a druhá věc je jak to potom jede atd. Tím myslím přesnost měření. No každopádně bych řekl,že těch 101 koní vypadá reálněji než 95koní u Tebe,protože to bych potom podle dosažených výsledků já musel mít alespon 98,což je dost nereálné s motorem před smrtí.
-> Čokin: To je vše špatně, otáčky se dají brat tak jako na emisích jen přiloženým čidlem na blok či z zapalovacího kabelu, pokud ani toto nemají na brzdě... to na ni nemá smysl jezdit, to je i vyhozených 500,- a čas nesmyslným měřením, ale kdo to mohl vědět dopředu že jo... to chápu.
-> MOLSO: Tak za tým, že je buď hodne veľká chyba merania, alebo je niečo zlé v motore si stoja asi všetci
Iná možnosť ani nie je. Buď, alebo....
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Vrba: PRávě proto se mi nezdá to měření, protoře jsem viděl v výsledcích že to jede dost. Jeďte jinam.
Molso měl na brzdě jen můj bezkontaktní rozdělovač, až teď je tam ode mě hlava, vačka a bude ladění, ale také to bude trvat a jsou tam ohledy hlavně na použitelnsot motoru z nula otáček, životnost, peněžní stárnku atd., takže kdyby nebyly omezení, dá se udělat jako níže ...
Výsledky... aby nebylo že zde machruji, ale napíšu ti je :
Frei - nabržděných 147Nm a 132 HP z opravdových 1289ccm na sériové písty na motorové přesné brzdě po 2motohodinách zájezdu nového motoru - na rally pačejov lepší časy jako ENGE a absolutní vítězství v RZ8 v historicích, když už se pořádně rozjezdil :)
Němec - žigul laděné webry + rozdělovač ode mě - 206Nm a 170 HP - pojíždí i R2 s 200HP
Matušek 130rs - 140Nm a 131 HP právě u TDI Fun v létě jak bylo 38C ve stínu a v motorvém prostoru bylo tak 50C a FUn neměl korekce, takže kdoví kolik tam je - tento víkend vítězství na ME závodech do Vrchu CHorvatsko.
Odvrša - teď čerstvý motor áčko 1.4 na LEKR zatím nebržděný co měl na rally Jeseníky např. na RZ 8 čas jako Štolfova 130rs s bržděnými 140HP u Brázdila, který má ode mě zapalování + výfuky + rady s laděním webrů motoráři co to stavěl. Odvrša je celkově první v kategorii 14 - soudobé automobily do obsahu 1400ccm, suzuki swift pojíždíme o 30sekund na 10km RZ.
Leoš hradil 1000MB - ladění 1490ccm z 86kw odpolední ladění na válcích a 110kw a 157Nm odjezd.
dál nepokračuji, to k vaším pomluvám že to není pravda a není to moje práce bude stačit![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Molso měl na brzdě jen můj bezkontaktní rozdělovač, až teď je tam ode mě hlava, vačka a bude ladění, ale také to bude trvat a jsou tam ohledy hlavně na použitelnsot motoru z nula otáček, životnost, peněžní stárnku atd., takže kdyby nebyly omezení, dá se udělat jako níže ...
Výsledky... aby nebylo že zde machruji, ale napíšu ti je :
Frei - nabržděných 147Nm a 132 HP z opravdových 1289ccm na sériové písty na motorové přesné brzdě po 2motohodinách zájezdu nového motoru - na rally pačejov lepší časy jako ENGE a absolutní vítězství v RZ8 v historicích, když už se pořádně rozjezdil :)
Němec - žigul laděné webry + rozdělovač ode mě - 206Nm a 170 HP - pojíždí i R2 s 200HP
Matušek 130rs - 140Nm a 131 HP právě u TDI Fun v létě jak bylo 38C ve stínu a v motorvém prostoru bylo tak 50C a FUn neměl korekce, takže kdoví kolik tam je - tento víkend vítězství na ME závodech do Vrchu CHorvatsko.
Odvrša - teď čerstvý motor áčko 1.4 na LEKR zatím nebržděný co měl na rally Jeseníky např. na RZ 8 čas jako Štolfova 130rs s bržděnými 140HP u Brázdila, který má ode mě zapalování + výfuky + rady s laděním webrů motoráři co to stavěl. Odvrša je celkově první v kategorii 14 - soudobé automobily do obsahu 1400ccm, suzuki swift pojíždíme o 30sekund na 10km RZ.
Leoš hradil 1000MB - ladění 1490ccm z 86kw odpolední ladění na válcích a 110kw a 157Nm odjezd.
dál nepokračuji, to k vaším pomluvám že to není pravda a není to moje práce bude stačit
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Alenka: Otacky si borec bral pouze z otackomeru v aute. Prevodove pomery zadaval pri zarazeni mackanim entru na klavesnici. Treci odpory zadal z tabulek a zatizeni se davalo 35%. Byl jsem na brzde prvne takze jsem spis jen prihlizel.
-> Vrba: preco tie velke pismena na odlahceni ? na pohofeste som bol uz s komletne nastrojemy interierom a zadnymi sedackami pokial si spravne pamatam (je mozne ze som v kempe nechal sedák, ale nie som si uplne istý) .... necelych 6kg asfaltu z priestoru pod a za sedačkami + lahke vystuhy na vlečke nie je také velké odlahčenie aby sa ti musel zasekávať caps lock ....
Nechápem ani tej narážke na urbiho, motor po jeho zásahu (rozdelovač + nastaveni bohatosti) jazdil cca 1.5 sezóny, na brzde som bol ešte s touto starou konfiguráciou. Nová konfigurácia sa bude brzdiť po odladení, možno až budúci rok.
Neviem, prečo sa tak jeduješ, nevysmievam sa, ani nepovyšujem, verejne a otvorene priznávam, že čokin mal lepšie časy, ale za svojou poslednou vetou v predchádzajúcom príspevku si stojím.
Nechápem ani tej narážke na urbiho, motor po jeho zásahu (rozdelovač + nastaveni bohatosti) jazdil cca 1.5 sezóny, na brzde som bol ešte s touto starou konfiguráciou. Nová konfigurácia sa bude brzdiť po odladení, možno až budúci rok.
Neviem, prečo sa tak jeduješ, nevysmievam sa, ani nepovyšujem, verejne a otvorene priznávam, že čokin mal lepšie časy, ale za svojou poslednou vetou v predchádzajúcom príspevku si stojím.