skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130
rok výroby: 1985
původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová
počet majitelů předemnou: 3
Karoserie:
- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)
- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem
- všechny úchyty náprav vystuženy
- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny
- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné
- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)
- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar
- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce
- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta
- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta
- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík
Interiér:
- volant Rally (nástrojárna Kolín)
- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)
- 3 bodové pásy Sparco
- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou
- koberce lepené - šedý zátěžový koberec
- nové střešní okno
- autoradio Clarion
- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus
- kontrolka řazení od ŘJ
- otáčkoměr Stacc
Přední náprava:
- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A
- tvrdé silentbloky od Pemita
- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)
- pružiny 80kN (Tuner2)
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)
- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky
- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil
- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm
- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá
Zadní náprava:
- vystužená dle L/A
- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda
- na ramenech udělány ,,podvěsy"
Brzdy:
- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)
- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)
- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu
- destičky Ferodo DS 2500 v předu
- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu
- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda
- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)
- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou
- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)
Převodovka:
Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička
V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.
Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT
www.vrbamotorsport.cz
- stálý převod 4,22
- nové origo synchrony
- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)
- seřízení vůlí a přetěsnění
- zaslepený náhon tachometru
- rozpěrka 3. převodového stupně
- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)
- tmel Victor Reinz
- olej Mogul PP80
Motor:
- základ Škoda Fabia 1,4 8V
- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)
- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)
- upravené ojnice na pístní čep 18mm
- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)
- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený
- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)
- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)
- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak
- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)
- vačka 304 / 304
- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D
- olejový filtr Fram PH3614
- olej Total Quartz Racing 10W60
- olejový cath tank
- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI
- rovné Alu sání ala Weber
- vstřikovací čtyřklapka
- vzduchový filtr Piepr Cross 2x
- zapalovací svíčky Denso IridiumPower
- ŘJ IgniJet
- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)
- svody omotány a výfuk omotány termo páskou
- startér Magneton 1kw s reduktorem
- alternátor Magneton 70A
Kola a pneu:
- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá
- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick
Čokin Rapid - komentáře:
09:00:26
26.09.2015
26.09.2015
stanuliak
paradny kusok... radost sa na to pozerat
12:27:45
23.09.2015
23.09.2015
Čokin
-> Urbi: Tak pro zavodniky to treba smysl ma, pro me jakozto tuningare ne.
08:35:35
23.09.2015
23.09.2015
Petr Urban
-> Ultim: No právě ... já tyto tvrzení nevykřikuji jak ostatní na virtu co se jim to líbí... tak se kolem toho nečerti. To je jasný že tam budem všichni jezdit, když je to dostupné a relativně slušné uvěřitelné hodnoty z toho lezou a pro porovnání super věc, když nás tolik bude jezdit na jednu stejnou brzdu, i když já jich využívám asi 5 dle toho kde kdo bydlí a nechce se mu třeba ze závodničkou někam dále a má love, proč by se stresoval s cestováním na podvalu.
-> Čokin: Nejkvalitnější brzda i vč. vybavení (velmi přesné čidlo klepání,perfektní chlazení,odsávání,veškeré hodnoty jak mají být) je tady nejblíže v Hulíně - lscmotorsport.cz, ale vlastní to velmi slušně řečeno velmi nedobrý člověk a to hned v mnoha ohledech. Cena jednoho brždění je tuším kolem 2500,- a pak to lítá nějakýma tisícema za hodinu, pokud se měření opakují. Byl jsem tam sice 3x, ale protože to zákazník chtěl, vybavení super, ale platilo se např. za dvě hodiny ladění 6000,- apod. To je na Moravu docela hnus.
-> Čokin: Nejkvalitnější brzda i vč. vybavení (velmi přesné čidlo klepání,perfektní chlazení,odsávání,veškeré hodnoty jak mají být) je tady nejblíže v Hulíně - lscmotorsport.cz, ale vlastní to velmi slušně řečeno velmi nedobrý člověk a to hned v mnoha ohledech. Cena jednoho brždění je tuším kolem 2500,- a pak to lítá nějakýma tisícema za hodinu, pokud se měření opakují. Byl jsem tam sice 3x, ale protože to zákazník chtěl, vybavení super, ale platilo se např. za dvě hodiny ladění 6000,- apod. To je na Moravu docela hnus.
16:40:24
22.09.2015
22.09.2015
Ultim
-> Urbi: "....,ale nebudu vykřikovat že se někdo opičí či kopíruje..."
Ja tam byl uz v roce 2007, takze to znamena ze vsichni kdo tam dosli po me, tak vlastne kopiruji
Kdyz si pujdes koupit rohliky do stejneho obchodu jako soused, tak to znamena, ze se po nem opicis? Nebo to znamena, ze to neni daleko od toho kde bydlis a ty rohliky tam delaji dobre za tu cenu?
Az bude v JM kraji jedna brzda na jednu skodovku, tak si budem kazdy jezdit na tu svou, at jsme kazdy original, do te doby je to ale pro nas kluky v Brna/Breclavska/Hodoninsk a/UH/Vyskovska jedna z mala dostupnych valcovych zkuseben.
Ja tam byl uz v roce 2007, takze to znamena ze vsichni kdo tam dosli po me, tak vlastne kopiruji
Kdyz si pujdes koupit rohliky do stejneho obchodu jako soused, tak to znamena, ze se po nem opicis? Nebo to znamena, ze to neni daleko od toho kde bydlis a ty rohliky tam delaji dobre za tu cenu?
Az bude v JM kraji jedna brzda na jednu skodovku, tak si budem kazdy jezdit na tu svou, at jsme kazdy original, do te doby je to ale pro nas kluky v Brna/Breclavska/Hodoninsk a/UH/Vyskovska jedna z mala dostupnych valcovych zkuseben.
16:28:11
22.09.2015
22.09.2015
Čokin
-> Urbi: Tak první zmiňku o Kyjově tady psal Ultim, tak jsem si to vygooglil. Kde měřil Molso jsem do teď nevěděl. Je to čistě moje akce Vrbecký na auto nešahal od toho co mám funkční zápalko, na jaře mě dělal akorát převodovku. On ani nevěděl že jedu na brzdu a tudiž stím nemá nic společného, takže prosím v jednotném čísle. Druhé měření je také moje iniciativa, chci si to prostě porovnat. Nebudu dělat žádné změny, chci jen vědět jestli výsledek bude stejný. Do Kyjova je to 100 km a chcou za to 500,- do Prahy to mám 330 km i když bych tedy jel pracovně a Dieslpower chce za měření cca 2200,- proto Kyjov.
13:58:50
22.09.2015
22.09.2015
Petr Urban
-> Čokin: Byli jsme tam s Molsem,ale nebudu vykřikovat že se někdo opičí či kopíruje...když o nic nejde, nechali jste se inspirovat jo. Je to tam ok, jen také chybí korekce nasávaného vzduchu, ale ostatní je v pohodě. Aspoň to bude mít vypovídací hodnotu vzhledem k tomu co jsme naměřili s Molsem na jeho "starém" motoru.
13:43:32
22.09.2015
22.09.2015
Čokin
-> Urbi: Predbezne mam domluveny Kyjov. Do Prahy se me stim zatim nechce.
09:44:33
22.09.2015
22.09.2015
MISCHO
Hezký čtení za posledné dny..
09:41:48
22.09.2015
22.09.2015
Petr Urban
-> Čokin: No právě... takže kam jedeš na brzdu příště ? Alenka v diesel power ji má určitě hodně na úrovni a zrovna by se mohl provést zásah do správné bohatosti, krut a koně vzhůru.
-> Vrba: strop ? 278/270 musí umět 100Nm na 1000ccm i se sériovými ventily.
-> Vrba: strop ? 278/270 musí umět 100Nm na 1000ccm i se sériovými ventily.
20:21:49
21.09.2015
21.09.2015
Evž@
-> Čokin: spíše doku.vit diferák ale vyčistit zní jemněji :D
19:27:29
21.09.2015
21.09.2015
Čokin
-> Evž@: Chtěl jsi říct jak vyčistit diferák
18:50:33
21.09.2015
21.09.2015
Evž@
-> Čokin 21.09.15 17:35:19: ...nejlepší způsob jak vyčistit hlavu majitele škodovky a nejhorší způsob jak vyčistit hlavu škodovce :D
17:35:19
21.09.2015
21.09.2015
Čokin
V sobotu večer jsem byl vyčistit hlavu a nepřišlo mě, že by s delší jedničkou na Regalech to nemělo krouták
17:32:39
21.09.2015
21.09.2015
Vrba
-> Urbi: uvidime,ale osobne si myslim,ze je tohle proste strop vzhledem k provedenym upravam a jejich nedotazeni do konce. U Molsa jsem myslel stary motor,ne ten novy.
17:25:02
21.09.2015
21.09.2015
Petr Urban
-> Vrba: Jako teď týden s tou novou hlavou,vačkou a jednotkou to jede hůře ? Já dělal Molsovi dříve jenom bezkontakt s ohledem na lepší životnost a průběh, věděl že v horním pásmu to nepojede tolik, nic víc v motoru ode mě nebylo a byla tam spousta věcí špatně. A nyní se věci řeší, takže není naladěno zatím nic teď po novu. Se "starým motorem" šlo jen o oměření křivky, nic se tam netestovalo krom jedné kraviny nemající význam.
Já nemám problém udělat slušný motor, pokud to celé stavím a je dostatek financ na dobré díly, ale těžko usuzovat na jednu, dvě moje dodané věci do motoru a hned říkat jooo, mu to nejede kvůli tomu...zase jednoduché. Proto jsou níže napsané výsledky, když to mohu dělat celé nebo je to motor správně postaven a ladím něco co má smysl.
Nevěděl jsem na jak špatné brzdě byl, to jsem si přečetl pak, proto věřím že to má výkonnost lepší, 122 Nm na 1514ccm je opravdu k neuvěření, jsem zvědavý co bude jinde, ale průběh očekávám podobný a ten není co by mohl být.
Já nemám problém udělat slušný motor, pokud to celé stavím a je dostatek financ na dobré díly, ale těžko usuzovat na jednu, dvě moje dodané věci do motoru a hned říkat jooo, mu to nejede kvůli tomu...zase jednoduché. Proto jsou níže napsané výsledky, když to mohu dělat celé nebo je to motor správně postaven a ladím něco co má smysl.
Nevěděl jsem na jak špatné brzdě byl, to jsem si přečetl pak, proto věřím že to má výkonnost lepší, 122 Nm na 1514ccm je opravdu k neuvěření, jsem zvědavý co bude jinde, ale průběh očekávám podobný a ten není co by mohl být.
15:35:34
21.09.2015
21.09.2015
Vrba
-> Urbi: No takové rychlé závěry přece děláš také,abys je následně změnil když uslyšíš něčí jiný názor a potom se s tím nachvíli ztotožníš. Možná jsem se vším hotov dříve než ty,ale jsou to povětšinou jen moje názory a dokážu dohloubky vysvětlit, proč jsou zrovna takové. Nepíšu jednou tak a příště jinak podle toho,co jsem zrovna někde slyšel. Takže tohle asi není uplně na místě.
Kazdopádně at to "splácám" jak chci,tak mi proste vychází,že auto,které není kompletní a je tedy o něco lehčí,nemá 15palcová 18kg važící kola a je výkonově srovnatelné,tak by mělo byt i rychlejší. Nebylo ani když jsem jezdil seriovej výfuk a vylítanej rozdělovač ze 120ky s předstihem -5st. Tak se ptám,kde jste teda udělali chybu vy? Mě auto jede čimdál hůře,protože motor prostě odchází,ale tohle mělo byt nově seštělované a udělané,přitom jede řekněme stejně nebo chceš-li podobně jako před tvým zásahem?
Kazdopádně at to "splácám" jak chci,tak mi proste vychází,že auto,které není kompletní a je tedy o něco lehčí,nemá 15palcová 18kg važící kola a je výkonově srovnatelné,tak by mělo byt i rychlejší. Nebylo ani když jsem jezdil seriovej výfuk a vylítanej rozdělovač ze 120ky s předstihem -5st. Tak se ptám,kde jste teda udělali chybu vy? Mě auto jede čimdál hůře,protože motor prostě odchází,ale tohle mělo byt nově seštělované a udělané,přitom jede řekněme stejně nebo chceš-li podobně jako před tvým zásahem?
15:20:42
21.09.2015
21.09.2015
vhml
-> Petr Urban 21.09.15 15:10:04: třeba 110LS se sériovou jedničkou a výkonem kolem 80 koní měla na sprintu podobný časy jako 140LS která se s dlouhou jedničkou prostě z místa nehne.
15:10:04
21.09.2015
21.09.2015
Petr Urban
-> Alenka: To tam teda sedí a ty víš že jo a oba víme že jo a je to parádní a kdyby jsi to dokázal na LEKRU, bylo by to ještě lepší. Já se teď o to pokusím za týden ...
-> Vrba: Šak si chytrý dost ne... to ti nepřijde divný že to Čokinovy tak jede a pak nabrzdíte tak málo... asi někde problém ne a když není v motoru dle výsledků co motor dosahuje, tak to asi bude v měření. 89 věřím že tam Tuner má, stejně jako že Molso má 95, protože vím že borec co nám to měřil má kurva cosi v hlavě a všechny hodnoty tomu odpovídají a nemůžeš jen ze sprintu na 400metrů říct že když pojedeš auto co má více koní než ty (což tipnu že máš stejně jako Molso a díky výfuku můžeš mít i více - on jezdil doteď sériovku s trubičkou širší jen o pár mm než série a ty máš 50mm výfukem a ještě Ignitech a on bezkotakt), tak že musíš mít zákonitě více i ty ... to není jen o koních, ale o průběhu, o aktuální váze vozu s jezdcem a kapalinami, o aerodynamice (rapid je trochu jinde), o tom kdy řadíš, o jezdci jak se rozjíždí a kdy řadí, o ztrátách .. taková převodovka, klouby, ložiska a maličko přibržďující pakna či destička dokážou zebrat u jednoho 25HP a u jiného 30 HP, to uvidíte až pojedete na smysluplnou brzdu a o dalších milion věceh a ty to splácáš jednoduše jak bábovku a rychlí soud a závěr jako vždy se vším a nad každým, žádné zkoumání úhlu pohledu, nic... jako kúň !
Čokin tam má více, až pojede jinam.... já si dopředu tipnu 135-140 Nm a 105-110 HP a mohlo by tam být mnohem více i v daných konfiguracích a do reálného provozu i na posraném SEDRU, ale .... já se do toho srát nebudu ani náhodou.
-> Vrba: Šak si chytrý dost ne... to ti nepřijde divný že to Čokinovy tak jede a pak nabrzdíte tak málo... asi někde problém ne a když není v motoru dle výsledků co motor dosahuje, tak to asi bude v měření. 89 věřím že tam Tuner má, stejně jako že Molso má 95, protože vím že borec co nám to měřil má kurva cosi v hlavě a všechny hodnoty tomu odpovídají a nemůžeš jen ze sprintu na 400metrů říct že když pojedeš auto co má více koní než ty (což tipnu že máš stejně jako Molso a díky výfuku můžeš mít i více - on jezdil doteď sériovku s trubičkou širší jen o pár mm než série a ty máš 50mm výfukem a ještě Ignitech a on bezkotakt), tak že musíš mít zákonitě více i ty ... to není jen o koních, ale o průběhu, o aktuální váze vozu s jezdcem a kapalinami, o aerodynamice (rapid je trochu jinde), o tom kdy řadíš, o jezdci jak se rozjíždí a kdy řadí, o ztrátách .. taková převodovka, klouby, ložiska a maličko přibržďující pakna či destička dokážou zebrat u jednoho 25HP a u jiného 30 HP, to uvidíte až pojedete na smysluplnou brzdu a o dalších milion věceh a ty to splácáš jednoduše jak bábovku a rychlí soud a závěr jako vždy se vším a nad každým, žádné zkoumání úhlu pohledu, nic... jako kúň !
Čokin tam má více, až pojede jinam.... já si dopředu tipnu 135-140 Nm a 105-110 HP a mohlo by tam být mnohem více i v daných konfiguracích a do reálného provozu i na posraném SEDRU, ale .... já se do toho srát nebudu ani náhodou.
15:07:43
21.09.2015
21.09.2015
Čokin
-> Alenka: No Modletice mam pres kopec jeste dotahnout auto z Moravy. Co za to chteji ?
14:35:11
21.09.2015
21.09.2015
Alenka
-> Čokin: Dieselpower Praha