Čokin Rapid Čokin Rapid

komentáře | popis | fotky | Čokin | 01.01.22 17:02 | 360x v oblíbených


Škoda Rapid 130

rok výroby: 1985

původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová

počet majitelů předemnou: 3





Karoserie:



- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)

- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem

- všechny úchyty náprav vystuženy

- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny

- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné

- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)

- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar

- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce

- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta

- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta

- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík



Interiér:



- volant Rally (nástrojárna Kolín)

- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)

- 3 bodové pásy Sparco

- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou

- koberce lepené - šedý zátěžový koberec

- nové střešní okno

- autoradio Clarion

- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus

- kontrolka řazení od ŘJ

- otáčkoměr Stacc





Přední náprava:



- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A

- tvrdé silentbloky od Pemita

- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)

- pružiny 80kN (Tuner2)

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)

- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky

- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil

- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm

- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá



Zadní náprava:



- vystužená dle L/A

- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda

- na ramenech udělány ,,podvěsy"





Brzdy:



- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)

- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)

- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu

- destičky Ferodo DS 2500 v předu

- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu

- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda

- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)

- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou

- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)



Převodovka:



Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička



V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.



Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT



www.vrbamotorsport.cz





- stálý převod 4,22

- nové origo synchrony

- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)

- seřízení vůlí a přetěsnění

- zaslepený náhon tachometru

- rozpěrka 3. převodového stupně

- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)

- tmel Victor Reinz

- olej Mogul PP80



Motor:



- základ Škoda Fabia 1,4 8V

- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)

- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)

- upravené ojnice na pístní čep 18mm

- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)

- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený

- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)

- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)

- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak

- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)

- vačka 304 / 304

- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D

- olejový filtr Fram PH3614

- olej Total Quartz Racing 10W60

- olejový cath tank

- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet

- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI

- rovné Alu sání ala Weber

- vstřikovací čtyřklapka

- vzduchový filtr Piepr Cross 2x

- zapalovací svíčky Denso IridiumPower

- ŘJ IgniJet

- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)

- svody omotány a výfuk omotány termo páskou

- startér Magneton 1kw s reduktorem

- alternátor Magneton 70A





Kola a pneu:



- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá

- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick





Čokin Rapid - komentáře:

11:54:51
21.09.2015
Vrba
-> Alenka: Dokalibrovat otáčkoměr bylo také v plánu,bohužel jak už jsem psal,...Cokin bojuje s časem a není pořádně času na vyzkoušení ruzných nastavení mototru na jedné totožné trati,natožtak na kosmetické věci okolo přesnoti otáčkoměru atd. No ale spíše mne udivuje,že nepoužívají přesný otáčkoměr přímo na měřící stolici (brzdě). Takto je potom jasné,kde jsou ty zahrabané a nebo naopak vyčarované koníky navíc.
11:48:37
21.09.2015
Alenka
-> Vrba 20.09.15 20:31:47: tak pokud se převod skutečně nastavil od oka jen podle otáčkoměru nebo nějakých tabulek, je možné to "měření" brát jen jako orientační.

Rozdíl 10-20 otáček se ještě dá snést, ale cokoli většího už hodně ovlivní přepočet výkonu a lezou z toho nesmyslná čísla na obě strany.
11:40:16
21.09.2015
Vrba
-> MOLSO: no nezlob se na mě,ale srovnej si časy tveho ODLEHCENEHO auta,mojeho plne slozeneho a nalozeneho auta na 15kach kolech a pak cokinuv vysledek například z Pohofestu (auto také bez odlehčení) ,a musíš jednonačně dospět k názoru,že ten 1500má i navzdory číslům výsledek uplně jinej ,než my dva. A upřímně jsem čekal,že na tom budeš po Urbanově zásahu také o něco líp něž já. Bohužel to i s vyházením zadních sedaček a kdoví čeho ještě dopadlo jako vždy v Tvůj neprospěch. Tak kde je problém?



-> Urbi: Ba právě naopak,motor jsem já neskládal a ladění proběhlo tak 3x stylem tady dáme plný plyn a uvidíme a pak už se musí jet do práce,takže možná zase někdy za půl roku zkusíme nastavení jiné. Je možné,že tam nějaká rezerva je,ale není čas ji hledat. Motor jede jak jede a pokud vemeš výsledky podobných konfigurací na 13cc s 89konmi u Tunera2 , ???95HP??? 1400 Molso a konečně 101HP 1500 ,tak je patrné,že to prostě odpovídá a těžko budeš v této konfiguraci a kvalitě úprav hledat nějaké zásadní výkonové rozdíly. Očekávám teda že mi to vyvrátíš,ale jedna věc je obkecávat dokola a nebo videt výsledky. Na srovnatelném motoru jsem u tebe lepší výsledky nezaznamenal.
upraveno 1x, naposled 21.09.2015 11:42:00
11:23:02
21.09.2015
Petr Urban
-> john simple: www.tdifun.cz/kontakt

Ten ale moc nechce takové krámy vidět, protože to pro něj není moc kšeft, přeci jenom je dělaný na pojízdná kamna - diesely a jejich chip. chlazení v místnosti je nazajištěno, odsav spalin také není ono a neměří to vůči správné teplotě nasávaného vzduchu - chybí správné korekce. Je dělaný na to že tam má auta zadek ven z vrat a né na škodovky co jsou u něho naopak, jsou tam pak problémy s hodně věcma - osobní zkušenost. Ale jinak borec je to úplně pohodový 4
11:19:40
21.09.2015
MOLSO
-> Vrba 21.09.15 07:29:54: akých blbých kecov ? to čo čokin vybrzdil z 1500vky je podla mňa tiež celkom fiasko .... bez urážok a povyšovania - vzhladom na to že jeho 1500vka s 278 vačkou zvodami a programovatelným zapalkom má o 4kW viac a o 4 Nm menej ako moja 1400vka na laitine s 265kou a rozdelvačom s účkom. úprimne som čakal že čokin s takou strojovňou nabrzdí znateľne viac



bud je hodne zla chyba merania, alebo je niečo v tom motore ....
11:02:09
21.09.2015
john simple
-> Čokin 20.09.15 16:25:09: kde je prosím Tě brzda v Českém Těšíně ?
10:32:21
21.09.2015
Petr Urban
-> Vrba: Netvrdím, to jen Vy tak špatně vnímáte a sere Vás možná že mi to teď začlo trochu jít a ty motory mají výsledky... ale to jak jsem musel na sobě zamakat, kolik zdravý, nervů, peněz a času jsem musel obětovat, kolik pokory jsem musel vložit do toho abych byl k každé věci co dělám skeptický a zkoušel zda toto je zrovna ono či ne, aby to za něco stálo, to už nepochopíte a sami by jste do toho nešli, kdyby jste tušili co jsem musel zažít a co to stálo a byly i průsery a jsou a stojí mě to všechno výše popsané, ale tak to chodí.... ale vy raději budete zesměňovat a vyvyšovat se, pomlouvat Urbana jak umí jen kecat a nic jiného...váš svět.



Proč si teď nejlepšímu kamarádovi neudělal motor co má aspoň krouťák z 1514ccm, když hlavně kvůli tomu se ten objem dělá. Pokud si ho nestavěl, proč si neporadil nejlepšímu kamarádovi jak na to... 120-125Nm mají 1.3 s 278/270 téměř bez úprav.

Beru, že Vám nejspíše na brzdě naměřili až moc malé hodnoty nějakou chybou měření, protože tak malý krut z objemu 1.5 a touto vačkou snad není ani možný, to by se tam muselo naráz sejít špatně tolik věcí... ale i když pominnu že tam např. 10Nm proměřili, stále je to strašně málo.

-> Čokin: zajeď si to naměřit jinam
upraveno 2x, naposled 21.09.2015 10:35:35
07:29:54
21.09.2015
Vrba
-> Urbi: frajer přes motory tady o sobe tvrdíš jen ty,..pokud víme. Tak se zdrž blbých keců a neustálých útoků na mě. Nebo začnu také a nebude se to líbit ani tobe,ani pár dalším lidem.
upraveno 1x, naposled 21.09.2015 07:31:16
00:15:54
21.09.2015
castrol
-> Urbi: si to nejak osekal :) ale pohoda 4
00:11:55
21.09.2015
ŠKODA 120 GLS
-> Čokin: tipl bych si špatné měření 4
00:04:29
21.09.2015
Petr Urban
-> Čokin: Takže už se věří mému tvrzení o skutečnosti KP ? A kdy to konečně změříte... dá se i teď na motoru. Ten krouťák na 1514ccm je fakt malý a krouťák vačky 278/270 má začínat silně už od 3000ot. Tato vačka umí i 100Nm na 1000ccm na SEDRU. Tímto se nevysmívám jak máte s Vrbou ve zvyku, ale dívím se že to takový frajer přes motory jak tvrdí dal tak slabo do kupy.... kde je problém ?

Že by to bylo tak moc špatné měření, že chybí 20-30 Nm...
20:48:26
20.09.2015
Ultim
-> Čokin 20.09.15 16:25:09: Nebo muzes zkusit v Kyjove SOS Automobilni. Nejakej p. Berka, meriva tam i auta klukum na vrchy a je dost zapaleny nasi veci 4
20:31:47
20.09.2015
Vrba
-> Alenka: otackomer s chybou 400 ot
16:42:23
20.09.2015
Alenka
-> Čokin: jaké všechny parametry tam borec nastavoval?

Pokud je to klasický akcelerační dynamometr, tak jediné, co se nastavuje, je moment setrvačnosti, který se ale nastaví jen jednou a pak už zůstane stejný a potom převodový poměr.

Jak se měřily otáčky? Jen odečet z otáčkoměru, nebo měli nějaký sofistikovanější systém?
16:31:17
20.09.2015
Dušan
-> Čokin: tam kde jsi meril si stezuje kazdy takze overeni na jine brzde urcite uvitam 5
16:25:09
20.09.2015
Čokin
-> Alenka: KP je pretazene pocitam ze bude okolo 11,5:1 musim diky tomu jezdit 100oktan. V planu je bud vysi tesneni nebo probrat vice spalovak. Spis si uplne nejsem jisty merenim. Byl na te brzde novy borec a parametry nastaveni cucal z tabulek. Premyslim ze jeste zkusim brzdu v Tesine u p. Hajka. Tohle mereni bylo za 500,- takze pohoda.
12:40:18
20.09.2015
Alenka
-> Tuner#2: kolik má Čokin KP a na jaký benzín to má naladěné?

Pokud nemá pod 10:1 a neměřil to na nějaký 91 oktanový speciál, tak to tím nebude, protože 20 Nm je trochu příliš na to, aby to způsobily jen tyhle dvě věci.
12:32:57
20.09.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Alenka 20.09.15 11:49:21: Naprosto jednoduse. Podstatne vetsi KP a k tomu jine palivo...



Jinak za me celkem zklamani, cekal jsem opravdu hlavne kroutak vetsi min. jako Jindas. U 1,5l je tohle fakt malo...
11:49:21
20.09.2015
Alenka
-> ŠKODA 120 GLS: pokud je problém délka sání a karburátor, jak vysvětlíš, že mám na stejném sání, skoro stejném karburátoru a o decku menším objemu o 20 Nm víc?
Extreme Tyres