Auto je v rodině od 04.06.1991 nejdřív ho vlastnil můj táta pak ho zdědila moje starší sestra a po ní pak já. V 19ti letech jsem ho zdědil já. Rapida jsem vyvařil, nechal nalakovat a celkové dal do kup ale byl jsem ještě mladej a blbej a s autem jsem jezdil i v zimě. Takže místa, která se zdála OK byla rázem v loji. Rapid opět potřeboval vyvaření a celkem dost oprav. Do toho mi zemřela moje Maminka.*12* *12* To auto mi ji obrovsky připomínalo a vždy když jsem v něm seděl jsem jí viděl. Takže jsem neměl vůbec odvahu ani sílu auto znovu opravit a jezdit. Ale čas je obrovský léčitel. Čas hodně zahojil a já pořád říkal že ho musím celého opravit. Pokukoval sem pořád po nějaké slušné karoserii a najednou ejhle na bazoši celkem slušná, za dobré peníze. Já váhal ale moje přítelkyně mě do toho popošťouchla a jeli jsme pro ní. Tam jsem zjistil, že je vzadu napasovaná molčanovka. Tak mě napadlo postavit něco pořádného s pořádným motorem. No a je z toho tohle. Obrovskou zásluhu na to má moje Přítelkyně Míša 13, která mě v tom strašně moc podpořila a hlavně mi toleruje všechen ten čas, který sem v garáži. Obrovský dík patří všem, kdo mi kdy pomohli... Auto je věnováno tam na horu Pro tu nejúžasnější osobu, kterou jsem kdy mohl mít... Mami doufám, že jsi tam na mě nahoře pyšná. I po těch letech mi stejně dalo obrovsky zabrat tohle napsat jedná se proste *13* *13* *13* *13* záležitost.
Pomalu se budu snažit doplnit nějaké info o autě.
Podvozek
-Tlumiče a pružiny Protlum
Zadní náprava
-Ramena Molačan mnou upravené na stavitelné tlumiče Protlum
Přední náprava
-Horní ramena Trubková WLAD
Převodovka
Dá se říct že série
Milanrejpid/R@pidek 1,4 8v Turbo 212 Koní - komentáře:
-> MVM: mě se dělá ještě jina tohle bylo pro kontrolu v bloku
Nějaký plán máme..
-> Eidy: Tohle ale měl řešit dřive,když byla vačka venku. Excentr na podávací čerpadlo nechat obrousit nakulato, ten snimaci kotouček bych klidně udělal ze dvou půlek a sešroubovat, zajistit.
Tenhle to nevím co tam udělat.
V bloku fabia to vychází na tenhle výběžek vacky felda .
-> milanrejpid: Vidím u toho snímání vačky takové tři možnosti. První a asi nejsložitější je sehnat domek po 1.3 kitcar. Druhá si ho vytvořit z nějakého rozdelovace nebo kominku s hallem, to je taky dost komplikovaný a třetí je použít sériový snímač pro 1.4 a na vacku nasroubovat kroužek s vyseci podobný originálu. Je pravda že Fabia vacka má ty kroužky dva kvůli vyvážení..
-> milanrejpid: Asi bych vytáhl ven vačku a zkusit vymyslet snimani tam kde na to máš origo misto i snímač. A nebo složitě vymýšlet ten kominek.
-> milanrejpid: No, muselo by se udělat nové víčko, aby tam nestrasily díry na kabely, a do něj dát snimac. Pokud by bylo přípustný, aby tam puvodni vicko strasilo, mohl by jít snimac možná zespoda.
-> COL: jako nápad je to zajmavej ale zase aby to trochu vypadalo na tom motoru.
![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Eidy: Tak to by mohlo jít z toho rozdelovace pomoci hallu a železné clonky místo palce.
-> COL: Ten hall by asi stačit. Je to kvůli jiskře na správný modul.
Je potřeba skutečně znát přesně polohu vačky, nebo jde jen o to, zda klika je v první nebo druhé fázi svého 720 stupnoveho cyklu? Třeba by šlo neco vymyslet na bázi BMM rozdelovace a nějakého hall senzoru..
upraveno 1x, naposled 20.12.2021 19:22:14
Trochu se mi to uhnulo ale dobrý to bude..
![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> MISCHO: na klice mám
![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
bez toho by to nejelo.
-> MVM: ja som myslel ze potrebuje na kluku
![34](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/34.gif)
-> MISCHO: To neřeší jeho potřebu znát polohu váčky. Pravděpodobně kvůli řízení motoru.
-> milanrejpid: daj si snimanie za remenicu ako mam ja . Uz to mam viac ako 5 rokov a funguje to na 100%
-> milanrejpid: Blbě zas tak ne, ten snímač může mit (má) funci snímání otaček a polohy. Každopádně to neřeší tvoji situaci.
-> MVM: jojo já to blbe napsal
-> Milan 136: používám upravenou vacku z 1.3 mpi a ta v tomhle místě nic nemá
![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)