![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto je v rodině od 04.06.1991 nejdřív ho vlastnil můj táta pak ho zdědila moje starší sestra a po ní pak já. V 19ti letech jsem ho zdědil já. Rapida jsem vyvařil, nechal nalakovat a celkové dal do kup ale byl jsem ještě mladej a blbej a s autem jsem jezdil i v zimě. Takže místa, která se zdála OK byla rázem v loji. Rapid opět potřeboval vyvaření a celkem dost oprav. Do toho mi zemřela moje Maminka.*12* *12* To auto mi ji obrovsky připomínalo a vždy když jsem v něm seděl jsem jí viděl. Takže jsem neměl vůbec odvahu ani sílu auto znovu opravit a jezdit. Ale čas je obrovský léčitel. Čas hodně zahojil a já pořád říkal že ho musím celého opravit. Pokukoval sem pořád po nějaké slušné karoserii a najednou ejhle na bazoši celkem slušná, za dobré peníze. Já váhal ale moje přítelkyně mě do toho popošťouchla a jeli jsme pro ní. Tam jsem zjistil, že je vzadu napasovaná molčanovka. Tak mě napadlo postavit něco pořádného s pořádným motorem. No a je z toho tohle. Obrovskou zásluhu na to má moje Přítelkyně Míša 13, která mě v tom strašně moc podpořila a hlavně mi toleruje všechen ten čas, který sem v garáži. Obrovský dík patří všem, kdo mi kdy pomohli... Auto je věnováno tam na horu Pro tu nejúžasnější osobu, kterou jsem kdy mohl mít... Mami doufám, že jsi tam na mě nahoře pyšná. I po těch letech mi stejně dalo obrovsky zabrat tohle napsat jedná se proste *13* *13* *13* *13* záležitost.
Pomalu se budu snažit doplnit nějaké info o autě.
Podvozek
-Tlumiče a pružiny Protlum
Zadní náprava
-Ramena Molačan mnou upravené na stavitelné tlumiče Protlum
Přední náprava
-Horní ramena Trubková WLAD
Převodovka
Dá se říct že série
Pomalu se budu snažit doplnit nějaké info o autě.
Podvozek
-Tlumiče a pružiny Protlum
Zadní náprava
-Ramena Molačan mnou upravené na stavitelné tlumiče Protlum
Přední náprava
-Horní ramena Trubková WLAD
Převodovka
Dá se říct že série
Milanrejpid/R@pidek 1,4 8v Turbo 212 Koní - komentáře:
-> MVM: tohle je hadice přímo na vařící olej![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> milanrejpid: Úplně bych vynechal tu spodni trubku a poslat to rovnou do vany pořádnou olejovou hadicí. Ten olej z turba bude 100+..
-> Dušan: ta tam je od té doby co jsem to složil
chtěl bych tam dát pancerovou. Ale ten úhel je dost nešťastný
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> milanrejpid: té gumové hadici moc nefandím. První jízda na okruhu a ztvrdne nebo postupně praskne
. Bude lepší ? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Petr Urban: Vacka od tebe bude určitě perfektní
myslím že by to vše k sobě mělo všechno pěkně pasovat
diky
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Naplnění motoru by se mělo dohánět i vačkou která je udělaná jinak pro turbo motor ![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> milanrejpid: to je dotaz spís na Pistuu - občas se tu mihne, třeba odpoví.
-> Bery 07.12.21 17:50:11: diky, nevíš kolik foukal?
Pistovo kilo mělo 205 HP a byl to sériový spodek, z feldy.tady s tou péčí a úpravami to motor dá s prstem v nose.
-> Dušan: nechci jít za tím výkonem úplně přes mrtvoly nechci. Jaký kompresní poměr mas ty?
-> milanrejpid: počítal bych spíš 1,4+
-> MVM: 1420ccm. no foukat tak kolem 1.1 až 1.2 B
-> milanrejpid: A kolik to bude 1,4? Takže se to bude dohánět velkym plnicim pretlakem?
-> Dušan: no ojnice bych měl mít celkem slusne, písty taky a ojnicni pánve taky. Kompresní poměr 1:9. Turbo celkem slušně
uvidíme kdy se pod autem bude válet klikovka ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Těch 200k vydrží i nafoukaná sériovka, ale bude trpět na ojnicích. Musí se ale pořádně foukat. To není o 1b ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> T: Ok. Tak asi jo. Jen je rozdil kolik to vydrží. To Clio dokáže jet naplno furt, v podstatě je limit nádrž a gumy.. Tady tohle si s civilnima kvaltama v podstatě užívá kopanec krouťaku a nepředpokládám ze to jede trvale v režimu mezi 5 a 6 tis .. Ale tak kdo ví..![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> MVM: myslím, že už jezdí nějaké odbrzděné turba ve škodovce přes 200 k ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> milanrejpid: aha zajímavý