skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motor:
1400cc v úpravě SPORT
Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.
Sériové písty a ojnice.
Časování 280stupňů.
Kompresní poměr 10,8:1
Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.
Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.
Omezovač zážehem na 7400rpm
skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva
skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru
www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani
Převody:
-5q SP 4,22 , rychlosti sériové
skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol
Přední náprava:
-Vyztužená ramena
-Upravené dorazy
-Upravené záklony
-Stabilizator 21mm
Zadní náprava:
-Vyztužená podle dokumentace 130LA
-Změna odklonu
-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm
-Pružiny š120 včetně horního uložení
-Upravené tlumiče š120
Brzdy:
Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo
Vzadu kotoučové brzdy VW
Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:
Novější videa:
Sprint Želiv:
Zapalování:
Se vstřikováním:
1400cc v úpravě SPORT
Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.
Sériové písty a ojnice.
Časování 280stupňů.
Kompresní poměr 10,8:1
Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.
Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.
Omezovač zážehem na 7400rpm
skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva
skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru
www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani
Převody:
-5q SP 4,22 , rychlosti sériové
skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol
Přední náprava:
-Vyztužená ramena
-Upravené dorazy
-Upravené záklony
-Stabilizator 21mm
Zadní náprava:
-Vyztužená podle dokumentace 130LA
-Změna odklonu
-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm
-Pružiny š120 včetně horního uložení
-Upravené tlumiče š120
Brzdy:
Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo
Vzadu kotoučové brzdy VW
Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:
Novější videa:
Sprint Želiv:
Zapalování:
Se vstřikováním:
VRBA / RAPID 1400 - komentáře:
-> ŠKODA 120 GLS: S luckou :-) 2000km
-> ŠKODA 120 GLS: tipuju podle posl. fotky že nikoliv
dovolenka
sám si jel ?

-> francomk: 

-> Martin NM: Předstih byla spíše nějaká chyba měření. Zkoušel jsem to měřit na zastaveném motoru a rozsah regulace cca 27-28st + 4st základ. Ubíral jsem z 6 na 4 - po tom měření. Je to ok :-)
-> Vrba: parádny rapid. Klobúk dole pred tým motorom. Dúfam že ten predstih už máš OK 

-> Vrba: Díky za pokec, rád som sa pokochal na zastávke pri členovi VB 

-> Milos: Kupodivu to funguje,... alespon pri teplotách,co jsou ted.
a pomaha to sani na poslednim obrazku ?
-> Vrba: ciwe, jeste aby vam nejakej vopruzak krenil na vejlete :D
-> Alenka: Proč ne,tak pojed se mnou,....
-> Vrba: tak to smekam, ja bych dal jak na Slovensko s tim mym pekacem nejel :D
-> Alenka: No,zatím se budu snazit alespon snížit teplotu nasávaného vzduchu. Ceká mě cesta k moři a nerad bych po cestě vylágroval motor a nebo jel se staženým předstihem :/
-> Vrba: kdyby tam byl podtlak, stacilo by v kapote udelat jen diry a ucel by to splnilo i bez spoileru a ten by tam byl jen na ozdobu.
Ten spoiler je tam prave kvuli tomu, aby vzduch "nabiral" a cast toho hnusneho uplavu za kabinou zaplnil stagnujici masou, ktera se hybe spolecne s autem a tim padem se snizil celkovy odpor vozidla.
Teplota v airboxu se ti urcite snizi, ale uplne nejvic nejlepsi by bylo, kdyby jsi udelal co nejtlustsi vedeni z te diry az do airboxu a tim vyuzil toho mirne vyssiho statickeho tlaku k tomu, aby jsi mel vzdy "nachystany" vzduch primo nad karbecem a motor si ho nemusel vlastni silou tahat az odnekud z mista, kde konci chobot airboxu normalne v motoraku.
Ten spoiler je tam prave kvuli tomu, aby vzduch "nabiral" a cast toho hnusneho uplavu za kabinou zaplnil stagnujici masou, ktera se hybe spolecne s autem a tim padem se snizil celkovy odpor vozidla.
Teplota v airboxu se ti urcite snizi, ale uplne nejvic nejlepsi by bylo, kdyby jsi udelal co nejtlustsi vedeni z te diry az do airboxu a tim vyuzil toho mirne vyssiho statickeho tlaku k tomu, aby jsi mel vzdy "nachystany" vzduch primo nad karbecem a motor si ho nemusel vlastni silou tahat az odnekud z mista, kde konci chobot airboxu normalne v motoraku.
Aha,tak už víme kdo zapůjčí na kopyto:-))
-> Vrba: :sehnat dost zle,jedině něco stvořit sám,případně když někdo bude mít originál tak udělat kopyto a nasekat to v laminu a pak si to dotvořit případně dle vlastních dispozic (průměr hrdla,délka atd),ale za zkoušku by to asi stálo.
-> sep 13.08.13 13:58:55: to je predsa to, čo má Pavel P. img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/.../3775_2013-07
-20_21-38-34_94.jpg
-> Vrba: počkám si :)
-> Vrba: počkám si :)
-> Vrba: pavel p tedka na pohofestu sehnal. Ale jinak bych na to moc nespoléhal hlavně bys stejně musel předělat na větší trubku nasávání
-> sep: No docela pěkné,...tenhle original je sehnatelnej? U mě je jen problém,že originál sání mám uřezané kvuli zvýšení prutoku vzduchu.Ale tohle je fakt hezké,...
U kupé nevím ale bude to obdobně ,každopádně u sedanu je v místě mřížky přetlak a vzduch proudí dovnitř,někde byla moc hezká kresba proudění kolem karoserie,ostatně viz:
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../9685_2012-11 -07_23-03-59_68.jpg
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../9685_2012-11 -07_23-03-59_68.jpg