skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motor:
1400cc v úpravě SPORT
Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.
Sériové písty a ojnice.
Časování 280stupňů.
Kompresní poměr 10,8:1
Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.
Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.
Omezovač zážehem na 7400rpm
skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva
skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru
www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani
Převody:
-5q SP 4,22 , rychlosti sériové
skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol
Přední náprava:
-Vyztužená ramena
-Upravené dorazy
-Upravené záklony
-Stabilizator 21mm
Zadní náprava:
-Vyztužená podle dokumentace 130LA
-Změna odklonu
-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm
-Pružiny š120 včetně horního uložení
-Upravené tlumiče š120
Brzdy:
Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo
Vzadu kotoučové brzdy VW
Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:
Novější videa:
Sprint Želiv:
Zapalování:
Se vstřikováním:
1400cc v úpravě SPORT
Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.
Sériové písty a ojnice.
Časování 280stupňů.
Kompresní poměr 10,8:1
Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.
Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.
Omezovač zážehem na 7400rpm
skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva
skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru
www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani
Převody:
-5q SP 4,22 , rychlosti sériové
skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol
Přední náprava:
-Vyztužená ramena
-Upravené dorazy
-Upravené záklony
-Stabilizator 21mm
Zadní náprava:
-Vyztužená podle dokumentace 130LA
-Změna odklonu
-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm
-Pružiny š120 včetně horního uložení
-Upravené tlumiče š120
Brzdy:
Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo
Vzadu kotoučové brzdy VW
Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:
Novější videa:
Sprint Želiv:
Zapalování:
Se vstřikováním:
VRBA / RAPID 1400 - komentáře:
-> minno: Taky jsem zvědavej. Kazdopádně budu zkoušet více verzí,tak když si počkáš,potom se třeba dočkách i finálního řešení.
-> Vrba: tak som zvedavý na výsledky tvojho výskumu, lebo špekulujem nad niečim podobným čo sa týka nasávania vzduchu.
-> Alenka: No teorie je založena na tom,že si pamatuju nějakej článek o aerodynamice škodovky,kdy bylo uvedeno,že nad zadní kapotou se při vyšší rychlosti udělá podtlak,který zpusobí odsávání vzduchu mřížkama smerem nahoru. Pokud o tom víš více,nechám si poradit. Zítra bude testovací jízda a měření teploty filtrboxu,která byla s pouze uřezaným sáním okolo 50-60st - po jízdě. Zdřejmě jsem shodou okolností natankoval horší palivo a v kombinaci s horkým vzduchem to způsobovalo docela silné a špatně odstranitelné detonace.
-> dakar.cz: to by mohla byt za urcitych podminek pravda, pokud by tam nebyl spoiler.
Ten spoiler ale pred sebou vytvari zonu stagnujiciho vzduchu, ktera ma o neco vyssi staticky tlak nez atmosfra, takze pokud v nem udelame diru, zcela logicky nam pres tu diru bude vzduch proudit do motoroveho prostoru a ne naopak.
Ten spoiler ale pred sebou vytvari zonu stagnujiciho vzduchu, ktera ma o neco vyssi staticky tlak nez atmosfra, takze pokud v nem udelame diru, zcela logicky nam pres tu diru bude vzduch proudit do motoroveho prostoru a ne naopak.
-> Alenka: Ne,spíš že ten vzduch co ti proudí po kapotě a po křídle ti sebou strhává vzduch z motorového prostoru.
-> Vrba: na jake teorii je zalozena uvaha, ze je v tech mistech podtlak?
Neco ve smyslu, ze kdyz na relativne splyvave zadi postavime vzduchu do cesty minimalne 5cm vysoky spoiler, tak je naprosto logicke, ze se pred nim vzduch nezastavi, ale nejaka magicka sila ho odtamtud vysaje?
EDIT: jinak, jak je to udelane ted, to bude fungovat jen castecne. Musis sanim zabrat celou plochu toho otvoru, jinak ti vzduch tu kapsu obejde a pujde radsi do motoraku nez do sani.
Neco ve smyslu, ze kdyz na relativne splyvave zadi postavime vzduchu do cesty minimalne 5cm vysoky spoiler, tak je naprosto logicke, ze se pred nim vzduch nezastavi, ale nejaka magicka sila ho odtamtud vysaje?

EDIT: jinak, jak je to udelane ted, to bude fungovat jen castecne. Musis sanim zabrat celou plochu toho otvoru, jinak ti vzduch tu kapsu obejde a pujde radsi do motoraku nez do sani.
-> Dušan: Foukat bude,ale jak a kam. Teoreticky by tam mel byt podtlak a mělo by to vysávat vzduch z motorového prostoru nahoru,což by nebylo ideální,ale zkusím to takto a změřím teplotu.
-> Vrba: na rapidu tam za jizdy fouka. Nicmene si tam nalep na zvykacku stuhy a uvidis :)
-> Dušan: Potřeba vyzkoušet,zda to bude mít nějakej učinek a klesne teplota filtrboxu. Nejsem si jistej,jaké je v těch místech proudění.
-> Dušan: já nemám kanystr

-> Vrba: ala Pavel.P . Dle me to opravdu funguje v tomto pocasi. Nasavani stojiciho teplyho vzduchu nic moc.
-> dakar.cz: Vsak počkej,učel to snad splní.
-> vrba: za moc marťas






-> Vrba: Tos byl ožralý,když si dával na sání ten kanystr? 

-> Čokin: jo,sedí ti to brutálně,ale mě to ted zase líp zatáčí :-). Taky budu nejspíš áčkovat zadek,ale mín.
-> Vrba: Jsem netušil, že zadek máš skoro na nule, se nedivím, že mě ty gumy tak mizí při 2,5 st. , ale sedíto zase

-> škodec: Převařená příčka.Odklon je tam momentálně -0,1st.
-> Vrba: mozem sa spytat? mas prevarene uchyty sikmeho na priecke ci ina uprava? Lebo pozeram, ze mas skoro 0 "acko"
-> Tuner#2: Předek je ted toyo proxes,šípák. Zadek BG turanza. Spíš je to dané geomkou vzadu,ted je nastaven +- nulový odklon kvůli životnosti.Ale celkové chování se tím předkem citelně zlepšilo. Ještě laboruju se zbíhavostí. Měl jsem 4,ted 1mm,zitra nastavím 2 na hotovo. Při 4 už se předek hřál,ale sedělo to o něco líp.
-> Vrba 26.06.13 17:18:12: Ten přetáčivej zadek nebude to těma regálama na předku a sériofkou vzadu? Já to mám s větší odklonem v podstatě neutrální, přetáčivé jen po ubrání plynu na limitu a nebo v malých rychlostech ztrátou trakce zadku při přidání. Gumy pokud jezdím jen dálnice a pohodovou na okreskách se na vnitřku malinko sjíždí hlavně díky sbíhavosti, na okruhu se to ale velmi rychle vykompenzuje ojetím vnějšku. Tam by to vždy chtělo ještě o 1 - 2° větší odklon aby se guma ohřála v ploše.