Smoulinka/1000 MB Smoulinka/1000 MB

komentáře | popis | fotky | Koblet | 05.02.16 21:45 | 83x v oblíbených
Tak tahle kráska zaparkovala o víkendu u nás doma v garáži. Sice jsem původně plánoval že začnu koukat až koncem léta a pořídím něco na příští zimu, ale nakonec to dopadlo jinak. Hledal jsem litříka v takovém stavu, abych ho dokázal dodělat sám. V mém pojetí to bohužel znamenalo najít něco vyvařeného. Svářečku sice mám, ale jsem spíš zralej na spojování traverz. Do plechu bohužel dělám spíš díry.:-)

Nakonec jsem našel tuhle modrou krásku a slovo dalo slovo. Předchozí majitel dal kastli do pořádku, koupil nové blatníky, vyměnil prahy a nakonec dal autíčko do laku. Následně se k mé radosti z nějakého důvodu rozhodl auto prodat.



Jedná se o Škodu 1000 MB, rok 1969, poslední serie 21. Údajně byla Šmoulinka určena na export, má červené textilní sedačky a jednobarevné černé tapecírování. Sedadla nevypadají moc vábně a ty jednobarevné dveře mě trošku mrzí, ale třeba do budoucna někde seženu interiér jiný.



Čerstvé info z archivu v MB:

Auto bylo vyrobeno 22.4.1969 a bylo určeno na export do Itálie. Nakonec se ale tepla nedočkalo a podle TP opustila tahle kára továrnu v Boleslavi 8.12.1969. Jedná se o model 1000 MB s ručně doplněným dovětkem TOURIST.

Podle archivu v Mladé Boleslavi byla původní barva šedobéžová - kód 1019.



V Mototechně v Praze si ji první šťastný majitel vyzvedl 16.12.1969, nejspíš jako vánoční dárek, a vyrazil směr Strakonice. :-)

11.12.1974 změnila poprvé majitele (nejspíš zase vánoční dárek) a přesunula se do Volyně

7.12.2007 proběhla další změna majitele (opět štědrý ježíšek), ale zůstala ve Volyni. Se stejným majitelem se v roce 2010 přestěhovala do Plzně

29.10.2010 - další změna majitele a návrat do Volyně

11.2.2011 - další změna a přesun do Kaplice (proveden pouze polopřevod)

5.1.2013 - přesun k nám do garáže (asi zase ježíšek) :-)



Jak vidíte, jedná se veskrze o vánoční model. Řekl bych že to je jasný důkaz o tom že předpotopní Santa jezdí na saních se soby a náš Ježíšek škodovkou.:-)



Po zaparkování auta doma v garáži jsem si připadal znovu jako malej kluk. Seděl jsem u natočeného motoru, poslouchal ten krásnej zvuk a čichal ten správnej smrádek uvnitř. Prostě jako v 18 když jsem si dělal první auto. Pecka. Prostě láska na první pohled. :-)



Momentálně bych rád uvedl Šmoulinku do provozuschopného stavu, aby bylo možné v létě alespoň trošku jezdit. Do jara se musí tedy udělat obě nápravy, nové brzdy a dodělat interier jak to jen půjde. Strop je čalouněný nově, takže jen předělat palubní desku (zlikvidovat ty děsné kontrolky co tam někdo dovrtal), natřít podlahu a sestavit.

Bohužel nárazníky jsou v dost špatném stavu, takže pokud by někdo věděl o něčem slušném, budu moc rád.



Aktuální postup prací na Šmoulince:

Leden 2013

-dokončení čalounění interieru - koženka kam se podíváš

-vyvaření všech děr po kontrolkách na palubní desce které tam nepatří, nalakování, čalounění a instalace zpět do vozu

-pořízení nového interieru, lehká oprava sedáku, natření spodků sedadel

-rozebrání a opískování přední nápravy, vyčištění převodky řízení

-nová baterie

-výměna čela tachometru, ve starém opět bylo několik navrtaných kontrolek

-pořízení nových svisláků, brzdových hadiček a uložení ramen přední nápravy



Únor 2013

-kompletní demontáž brzd, repase HBV/HSV

-objeveno pár děr v podlaze kufru a zadním podběhu, odstrojení a příprava na vyvaření

-pořízení fungl nové podlahy kufru a plechu pod nádrž+výměna

-vyčištění a natření nádrže

-pořízení trochu lepších středů nárazníků, které zatím budou použitelné než dojde na nové chromy

-nové spodky zadních světlometů

-vyvaření předních podběhů, kapes zadních ramen a podlahy kolem prahů a pedálů

-zakoupeny komplet nové trubičky pod auto (brzdové, spojková, palivová), nové zadní šavle a silenbloky, ložiska zadní nápravy



Březen 2013

-spodek přední části obroušen na plech, odrezen a natřen 2x základem, gumoasfaltem a 4x Tlumexem

-přední náprava sestavena a vrácena na auto - nové svisláky, excentry, pouzdra, uložení ramen, dorazy

-nádrž a plech pod nádrží zpátky na autě

-nové brzdové trubičky na předku

-motor, převodovka, zadní poloosy venku

-vyvaření zadních podběhů a nosníků motoru, kompletní nátěr zadní části

-vyčištění převodovky a motoru

-nové držáky zadních ramen, ložiska zadní nápravy a veškeré teplovodní hadice

-nová spojka

-motor zpátky v autě, nové zadní tlumiče, komplet nové zadní brzdy

-vyčištěno topení

-montáž termosytiče namísto ručního



Duben 2013

-repase předních brzdových prasátek 25,5mm

-nová ložiska přední nápravy, brzdové obložení, nové přední tlumiče

-obroušení a natření celé střední podlahy na kolébce

-výroba trubiček termosytiče

-nová mlhovka PAL

-koupeny komplet nové těsnící gumy - kufr, klapačka, okna, dveře, sametka, kliky dveří, chladič, slzy nárazníků, průchodky, gumy pod blatníky

-disky kol opískované a zase stříknuté, nové duše

-hotové a odvzdušněné brzdy a spojka, nový olej v motoru a převodovce

-poprvé po čtvrt roce natočený motor

-přední blatníky a zadní čelo v novém laku

-všechny plechy na autě, světla svítí, klakson troubí, stěrače stírají a jako bonus nová mlhovka PAL



Květen 2013

-výměna gum dveří, kufru a klapačky

-dodělám komplet interiér (mimo madel dveří)

-udělány nové držáky předních nárazníků, montáž na auto, nové gumy ledvinek

-montáž nejhezčího víčka nádrže co znám

-seřízení geometrie

-úspěšně absolvovaná TK a emise

-konečně zprovozněný termosytič

-nové poklice a obruče

-vyměněna zlobící cívka starteru

-instalace dečky chladiče a výměna spojkového ložiska



Červen 2013

-generálka převodovky - výměna všech ložisek, hřídele spojky, ložiska v setrváku

-těsnící guma chladiče



Září 2013

-nová guma čelního a zadního okna

-pořízena dobová zahrádka na střechu



Listopad 2013

-3.11. zazimováno v dokončeném přístřešku. Letos najeto celkem 1066km.



Duben 20143

-repas převodky řízení, nová spojovačka, origo elektrický teploměr



V plánu už je snad jen nová přední lišta ŠKODA, poladit průchod zadním čelem na startovací kliku a pokud se rozhoupám tak bíle boky na pneu. A pak někdy za dlouho lak, protože stékance a krupice na současném laku jsou téměř nerozleštitelné a kytování pod tím také nebylo nic moc.

Vše podle toho jak budou peníze, chuť a investice do dalších strojů. :-)



Akce na které jsme se dostali a nebo chystáme:

29.6.2013 - Sraz všech značek - VCC Kaplice

13.7.2013 - IV. Křenovická jízda

14.9.2013 - Selské baroko - Soběslav

28.9.2013 - Jízda sv. Václava - VCC Kaplice

5.4.2014 - Jízda sněženek - VCC Kaplice

31.5.2014 - Sraz socialistických vozidel - Hnačov u Klatov

28.6.-29.6. - Sraz všech značek - Kaplice



Momentálně sháním tyto díly o kterých tuším že nebudou jen tak k sehnání. Pokud by někomu něco přebývalo nebo tušil kde to sehnat, budu rád za každé info.



-sedadla - momentálně sháním sedák předního sedadla (červená koženka) bez poškození

-hadice od víčka nádrže k nádrži

Smoulinka/1000 MB - komentáře:

22:09:41
28.09.2014
Jozka
-> Koblet: Jo, to by mohlo fungovat. 47 Tak jen pečlivě, pečlivě.. 4
21:57:47
28.09.2014
Koblet
-> Jozka: No čím víc budu v garáži, tím méně času ns plození. Jednoduchá matematika.3
21:49:02
28.09.2014
Tabi
-> Jozka: 1
21:18:15
28.09.2014
Jozka
-> Koblet: Pěkné, pěkné.. ale jseš si jistej, že dokážeš renovovat rychleji než plodit potomstvo..?2
21:00:47
28.09.2014
Koblet
-> Tabi: Na mně na chudáčka pionýr nezůstane. Junior, dcera a manželka už je rozdělili. Já si skládám Čezetku a další mám v pořadníku.3
zvětšit Smoulinka/1000 MB - obrázek od Koblet vložen 28.09.2014 21:00:47
upraveno 1x, naposled 28.09.2014 21:01:36
14:09:51
28.09.2014
Tabi
-> Koblet 15.08.14 21:30:42: Koukám ještě na ty pionýry a vidím,že máš tři typy.Kterýho ti nechají děcka. 74 4
14:05:09
28.09.2014
Tabi
Á,páníček nechal Šmoulince vystavit osvědčení na to,že už je to stará babka,ale s jasnou historií a rodokmenem.1 Gratuluji.156
21:30:42
15.08.2014
Koblet
Jen co děcka dorostou, zakládáme vlastní gang.3
zvětšit Smoulinka/1000 MB - obrázek od Koblet vložen 15.08.2014 21:30:42
19:46:12
02.06.2014
Koblet
-> kája: Se srazem spokojenost. Na ten pocet lidi se to vcelku vyvedlo.6
15:17:02
02.06.2014
kája
-> Koblet: Jakej byl sraz , socialistických vozidel ?
19:44:23
01.05.2014
Koblet
Dnešní prvomájový průvod jasně ukázal že potřebujeme ještě traktor.3
zvětšit Smoulinka/1000 MB - obrázek od Koblet vložen 01.05.2014 19:44:23
22:19:48
07.04.2014
Koblet
-> ub40: Nalakuješ a nastrojování už jde skoro samo. A pak to budeš mít tak dokonalé až Ti to šťourání se v autě bude chybět. A to mně se stát nemůže.3
22:14:44
07.04.2014
ub40
-> Koblet 07.04.14 10:06:29: ty se máš že už jezdíš bych taky až bych brečel ale co se dá dělat práce je práce17
10:06:29
07.04.2014
Koblet
-> dragon_cb_cz: Měl jsi dorazit. V kategorii stovek by jsi se neztratil, v litrech se ukázalo že širokosloupek je vzácnost a žábrovka je tuctovka. :-) A největší tucťák je Felda kabrio, kterých tam bylo asi nejvíc.3 Menší srazík s účastí asi čtyřiceti strojů.
23:13:54
06.04.2014
dragon_cb_cz
-> Koblet: Myslel jsem na vás, kilo i bylo čerstvě vyvětraný (za pátek přes 250km), ale nebyl čas 8
22:31:04
06.04.2014
Koblet
Už zase skáče přes kaluže. V pátek večer jsem dodělal řízení a v sobotu vyrazil do Kaplice na první letošní srazík.
zvětšit Smoulinka/1000 MB - obrázek od Koblet vložen 06.04.2014 22:31:04
23:25:28
30.03.2014
dragon_cb_cz
-> Jozka: 1
23:18:13
30.03.2014
Jozka
-> Koblet: / -> dragon_cb_cz: 3 3



Mi to připomnělo časy, kdy jsem říkával, že máme 4+1 s garáží a zahradou.. bohužel na 5ti místech téměř symetricky rozložených po celé obci..5
23:12:51
30.03.2014
dragon_cb_cz
-> Jozka: Prej "má"... kdyby mi říkal pane, tak ani neceknu, ale zatím jen platím krvavý peníze za dvě místa ze 6ti.



-> Koblet: Až to tak bude, budu si mlaskat 1
23:11:39
30.03.2014
Koblet
-> dragon_cb_cz: Prej nestěžujte si že máte malou garáž a sám neví ve kterém baráku hlavu složit. Jeden na víkendy, jeden na dovolenou a byt přes týden. A mezi nima přejíždí veteránem.4
Extreme Tyres