Smoulinka/1000 MB Smoulinka/1000 MB

komentáře | popis | fotky | Koblet | 05.02.16 21:45 | 83x v oblíbených
Tak tahle kráska zaparkovala o víkendu u nás doma v garáži. Sice jsem původně plánoval že začnu koukat až koncem léta a pořídím něco na příští zimu, ale nakonec to dopadlo jinak. Hledal jsem litříka v takovém stavu, abych ho dokázal dodělat sám. V mém pojetí to bohužel znamenalo najít něco vyvařeného. Svářečku sice mám, ale jsem spíš zralej na spojování traverz. Do plechu bohužel dělám spíš díry.:-)

Nakonec jsem našel tuhle modrou krásku a slovo dalo slovo. Předchozí majitel dal kastli do pořádku, koupil nové blatníky, vyměnil prahy a nakonec dal autíčko do laku. Následně se k mé radosti z nějakého důvodu rozhodl auto prodat.



Jedná se o Škodu 1000 MB, rok 1969, poslední serie 21. Údajně byla Šmoulinka určena na export, má červené textilní sedačky a jednobarevné černé tapecírování. Sedadla nevypadají moc vábně a ty jednobarevné dveře mě trošku mrzí, ale třeba do budoucna někde seženu interiér jiný.



Čerstvé info z archivu v MB:

Auto bylo vyrobeno 22.4.1969 a bylo určeno na export do Itálie. Nakonec se ale tepla nedočkalo a podle TP opustila tahle kára továrnu v Boleslavi 8.12.1969. Jedná se o model 1000 MB s ručně doplněným dovětkem TOURIST.

Podle archivu v Mladé Boleslavi byla původní barva šedobéžová - kód 1019.



V Mototechně v Praze si ji první šťastný majitel vyzvedl 16.12.1969, nejspíš jako vánoční dárek, a vyrazil směr Strakonice. :-)

11.12.1974 změnila poprvé majitele (nejspíš zase vánoční dárek) a přesunula se do Volyně

7.12.2007 proběhla další změna majitele (opět štědrý ježíšek), ale zůstala ve Volyni. Se stejným majitelem se v roce 2010 přestěhovala do Plzně

29.10.2010 - další změna majitele a návrat do Volyně

11.2.2011 - další změna a přesun do Kaplice (proveden pouze polopřevod)

5.1.2013 - přesun k nám do garáže (asi zase ježíšek) :-)



Jak vidíte, jedná se veskrze o vánoční model. Řekl bych že to je jasný důkaz o tom že předpotopní Santa jezdí na saních se soby a náš Ježíšek škodovkou.:-)



Po zaparkování auta doma v garáži jsem si připadal znovu jako malej kluk. Seděl jsem u natočeného motoru, poslouchal ten krásnej zvuk a čichal ten správnej smrádek uvnitř. Prostě jako v 18 když jsem si dělal první auto. Pecka. Prostě láska na první pohled. :-)



Momentálně bych rád uvedl Šmoulinku do provozuschopného stavu, aby bylo možné v létě alespoň trošku jezdit. Do jara se musí tedy udělat obě nápravy, nové brzdy a dodělat interier jak to jen půjde. Strop je čalouněný nově, takže jen předělat palubní desku (zlikvidovat ty děsné kontrolky co tam někdo dovrtal), natřít podlahu a sestavit.

Bohužel nárazníky jsou v dost špatném stavu, takže pokud by někdo věděl o něčem slušném, budu moc rád.



Aktuální postup prací na Šmoulince:

Leden 2013

-dokončení čalounění interieru - koženka kam se podíváš

-vyvaření všech děr po kontrolkách na palubní desce které tam nepatří, nalakování, čalounění a instalace zpět do vozu

-pořízení nového interieru, lehká oprava sedáku, natření spodků sedadel

-rozebrání a opískování přední nápravy, vyčištění převodky řízení

-nová baterie

-výměna čela tachometru, ve starém opět bylo několik navrtaných kontrolek

-pořízení nových svisláků, brzdových hadiček a uložení ramen přední nápravy



Únor 2013

-kompletní demontáž brzd, repase HBV/HSV

-objeveno pár děr v podlaze kufru a zadním podběhu, odstrojení a příprava na vyvaření

-pořízení fungl nové podlahy kufru a plechu pod nádrž+výměna

-vyčištění a natření nádrže

-pořízení trochu lepších středů nárazníků, které zatím budou použitelné než dojde na nové chromy

-nové spodky zadních světlometů

-vyvaření předních podběhů, kapes zadních ramen a podlahy kolem prahů a pedálů

-zakoupeny komplet nové trubičky pod auto (brzdové, spojková, palivová), nové zadní šavle a silenbloky, ložiska zadní nápravy



Březen 2013

-spodek přední části obroušen na plech, odrezen a natřen 2x základem, gumoasfaltem a 4x Tlumexem

-přední náprava sestavena a vrácena na auto - nové svisláky, excentry, pouzdra, uložení ramen, dorazy

-nádrž a plech pod nádrží zpátky na autě

-nové brzdové trubičky na předku

-motor, převodovka, zadní poloosy venku

-vyvaření zadních podběhů a nosníků motoru, kompletní nátěr zadní části

-vyčištění převodovky a motoru

-nové držáky zadních ramen, ložiska zadní nápravy a veškeré teplovodní hadice

-nová spojka

-motor zpátky v autě, nové zadní tlumiče, komplet nové zadní brzdy

-vyčištěno topení

-montáž termosytiče namísto ručního



Duben 2013

-repase předních brzdových prasátek 25,5mm

-nová ložiska přední nápravy, brzdové obložení, nové přední tlumiče

-obroušení a natření celé střední podlahy na kolébce

-výroba trubiček termosytiče

-nová mlhovka PAL

-koupeny komplet nové těsnící gumy - kufr, klapačka, okna, dveře, sametka, kliky dveří, chladič, slzy nárazníků, průchodky, gumy pod blatníky

-disky kol opískované a zase stříknuté, nové duše

-hotové a odvzdušněné brzdy a spojka, nový olej v motoru a převodovce

-poprvé po čtvrt roce natočený motor

-přední blatníky a zadní čelo v novém laku

-všechny plechy na autě, světla svítí, klakson troubí, stěrače stírají a jako bonus nová mlhovka PAL



Květen 2013

-výměna gum dveří, kufru a klapačky

-dodělám komplet interiér (mimo madel dveří)

-udělány nové držáky předních nárazníků, montáž na auto, nové gumy ledvinek

-montáž nejhezčího víčka nádrže co znám

-seřízení geometrie

-úspěšně absolvovaná TK a emise

-konečně zprovozněný termosytič

-nové poklice a obruče

-vyměněna zlobící cívka starteru

-instalace dečky chladiče a výměna spojkového ložiska



Červen 2013

-generálka převodovky - výměna všech ložisek, hřídele spojky, ložiska v setrváku

-těsnící guma chladiče



Září 2013

-nová guma čelního a zadního okna

-pořízena dobová zahrádka na střechu



Listopad 2013

-3.11. zazimováno v dokončeném přístřešku. Letos najeto celkem 1066km.



Duben 20143

-repas převodky řízení, nová spojovačka, origo elektrický teploměr



V plánu už je snad jen nová přední lišta ŠKODA, poladit průchod zadním čelem na startovací kliku a pokud se rozhoupám tak bíle boky na pneu. A pak někdy za dlouho lak, protože stékance a krupice na současném laku jsou téměř nerozleštitelné a kytování pod tím také nebylo nic moc.

Vše podle toho jak budou peníze, chuť a investice do dalších strojů. :-)



Akce na které jsme se dostali a nebo chystáme:

29.6.2013 - Sraz všech značek - VCC Kaplice

13.7.2013 - IV. Křenovická jízda

14.9.2013 - Selské baroko - Soběslav

28.9.2013 - Jízda sv. Václava - VCC Kaplice

5.4.2014 - Jízda sněženek - VCC Kaplice

31.5.2014 - Sraz socialistických vozidel - Hnačov u Klatov

28.6.-29.6. - Sraz všech značek - Kaplice



Momentálně sháním tyto díly o kterých tuším že nebudou jen tak k sehnání. Pokud by někomu něco přebývalo nebo tušil kde to sehnat, budu rád za každé info.



-sedadla - momentálně sháním sedák předního sedadla (červená koženka) bez poškození

-hadice od víčka nádrže k nádrži

Smoulinka/1000 MB - komentáře:

13:45:06
02.08.2013
Koblet
-> orf: Posli mi mail a preposlu Ti jejich cenik. Ta guma je tam asi za 100,-kc.
11:14:43
02.08.2013
Petr98
-> orf: určitě ho mají jen je musíš kontaktovat, já osobně jsem ho kupoval u nich. 4 treba ses díval na starý leták.... 3
10:15:31
02.08.2013
orf
-> Koblet: prohlédl jsem důkladně ty slováky a nemaj ho. Potřebuji těsnění za chladič ne spojení s větrákem. Nevím teda jaký má profil neb jsem jej ještě nesdělal, nemáš někde foto?
22:39:41
01.08.2013
orf
-> Koblet: slovaky znam diky nevedel jsem ze ho delaj a jak kukam maj to jako novinku. Zkusim aj zavolat tomu panovi diky moc
22:04:20
01.08.2013
Koblet
-> orf: Mám na gumy 2 zdroje. Já nakupoval všechno do pana Svobody. Je někde od Pardubic jestli se nepletu a telefon má 604144614. Naprostá spokojenost, mohu jen doporučit.



Druhý kontakt jsou hoši ze Slovenska. Mail na ně je tesnenia@gmail.com. Pokud chceš, můžu Ti na mail přeposlat jejich kompletní ceník.
20:28:08
01.08.2013
orf
-> Koblet: cau ty dotaz kde si sehnal gumu pod chladic, budu delat chladic tak by se hodila nova.
18:07:13
01.08.2013
Petr98
Tak jsem se díval po el. teploměru a s údivem jsem zjistil, že mám jenom jeden a ještě poškozený. Tím pádem nemám a omlouvám se. 10
18:50:08
29.07.2013
Koblet
-> Danster: No v podstatě máš pravdu. Akorát sedadla mám ještě o třídu výše z DeLuxe verze. 3
16:38:23
29.07.2013
Danster
-> Koblet: Většinou ve všech MB byla kapilára a když odešla tak se rovnou měnila za elektrický teploměr. Protože existovala přímo sada na předělání kapiláry na elektrický teploměr4

Jsi vlastně toho "Tourista" dovybavil na verzi "sociální" teda Standart47
12:11:27
29.07.2013
Koblet
-> Stepix: To je rozdíl. Termosytič tam má být origo v každém případě ale teploměry tam mohou být oba.3 A vzhledem k tomu že mám verzi Tourist tak jsem stejně originál už dost pozměnil.
12:05:40
29.07.2013
dragon_cb_cz
-> Koblet: Kdyby Petr nenašel, tak bych prohrabal zásoby, někde snad mám jeden navíc...
12:02:43
29.07.2013
Stepix
-> Koblet: a hlavně, žes tam musel nacpat thermosytič ty originalisto :-D
11:18:35
29.07.2013
Petr98
-> Koblet: dneska se mrknu po tom budíku ;-)
10:37:40
29.07.2013
Koblet
-> Petr98: Jo to jsi četl správně. Nicméně kapilára byla asi na 3 místech přerušená tak jsem dal elektriku. Podle el. schématu na litrech byla taky tak je tam.6 když jsem viděl ceny kapilár a jistota že jsou v pořádku mizivá, tak jsem udělal ústupek a dal čidlo na elektriku.
21:07:00
28.07.2013
Petr98
-> Koblet: ale origo má být kapilara, ne??? Jsem se dočetl, že elektrický byl zavedeny jako zvláštní výbava....
upraveno 1x, naposled 28.07.2013 21:08:38
21:02:49
28.07.2013
Koblet
-> Petr98: Jo ten shanim porad. Z nouze jsem ho seskladal ze stare kapilary a elektrickeho z uzovky. Ale je to tam tak seskladane ze bych to rad vymenil za origo. Pokud mas navic, tak rad vezmu. 6
14:40:44
28.07.2013
Tabi
-> Koblet: To jsem nějak nezaregistroval,že si ho scháněl taky.Já štítky začal schánět nedávno,a podařilo se mi naštěstí docela rychle sehnat oba nové,1000 mb+deluxe za dvě stovky plus poštovné.Příští týden by měl přijít balíček.6
08:55:59
28.07.2013
Petr98
Ještě sháníš el. teploměr? Měl bych někde najít....4
07:41:37
28.07.2013
Koblet
-> j_j: -> Tabi: Já jsem sháněl štítek na jaře a povedlo se tuším za stovečku.6
21:49:53
26.07.2013
Tabi
Nevím jestli i Koblet scháněl štítek,ale já určitě.A tomu prodejci už jsem taky psal.6
Extreme Tyres