Smoulinka/1000 MB Smoulinka/1000 MB

komentáře | popis | fotky | Koblet | 05.02.16 21:45 | 83x v oblíbených
Tak tahle kráska zaparkovala o víkendu u nás doma v garáži. Sice jsem původně plánoval že začnu koukat až koncem léta a pořídím něco na příští zimu, ale nakonec to dopadlo jinak. Hledal jsem litříka v takovém stavu, abych ho dokázal dodělat sám. V mém pojetí to bohužel znamenalo najít něco vyvařeného. Svářečku sice mám, ale jsem spíš zralej na spojování traverz. Do plechu bohužel dělám spíš díry.:-)

Nakonec jsem našel tuhle modrou krásku a slovo dalo slovo. Předchozí majitel dal kastli do pořádku, koupil nové blatníky, vyměnil prahy a nakonec dal autíčko do laku. Následně se k mé radosti z nějakého důvodu rozhodl auto prodat.



Jedná se o Škodu 1000 MB, rok 1969, poslední serie 21. Údajně byla Šmoulinka určena na export, má červené textilní sedačky a jednobarevné černé tapecírování. Sedadla nevypadají moc vábně a ty jednobarevné dveře mě trošku mrzí, ale třeba do budoucna někde seženu interiér jiný.



Čerstvé info z archivu v MB:

Auto bylo vyrobeno 22.4.1969 a bylo určeno na export do Itálie. Nakonec se ale tepla nedočkalo a podle TP opustila tahle kára továrnu v Boleslavi 8.12.1969. Jedná se o model 1000 MB s ručně doplněným dovětkem TOURIST.

Podle archivu v Mladé Boleslavi byla původní barva šedobéžová - kód 1019.



V Mototechně v Praze si ji první šťastný majitel vyzvedl 16.12.1969, nejspíš jako vánoční dárek, a vyrazil směr Strakonice. :-)

11.12.1974 změnila poprvé majitele (nejspíš zase vánoční dárek) a přesunula se do Volyně

7.12.2007 proběhla další změna majitele (opět štědrý ježíšek), ale zůstala ve Volyni. Se stejným majitelem se v roce 2010 přestěhovala do Plzně

29.10.2010 - další změna majitele a návrat do Volyně

11.2.2011 - další změna a přesun do Kaplice (proveden pouze polopřevod)

5.1.2013 - přesun k nám do garáže (asi zase ježíšek) :-)



Jak vidíte, jedná se veskrze o vánoční model. Řekl bych že to je jasný důkaz o tom že předpotopní Santa jezdí na saních se soby a náš Ježíšek škodovkou.:-)



Po zaparkování auta doma v garáži jsem si připadal znovu jako malej kluk. Seděl jsem u natočeného motoru, poslouchal ten krásnej zvuk a čichal ten správnej smrádek uvnitř. Prostě jako v 18 když jsem si dělal první auto. Pecka. Prostě láska na první pohled. :-)



Momentálně bych rád uvedl Šmoulinku do provozuschopného stavu, aby bylo možné v létě alespoň trošku jezdit. Do jara se musí tedy udělat obě nápravy, nové brzdy a dodělat interier jak to jen půjde. Strop je čalouněný nově, takže jen předělat palubní desku (zlikvidovat ty děsné kontrolky co tam někdo dovrtal), natřít podlahu a sestavit.

Bohužel nárazníky jsou v dost špatném stavu, takže pokud by někdo věděl o něčem slušném, budu moc rád.



Aktuální postup prací na Šmoulince:

Leden 2013

-dokončení čalounění interieru - koženka kam se podíváš

-vyvaření všech děr po kontrolkách na palubní desce které tam nepatří, nalakování, čalounění a instalace zpět do vozu

-pořízení nového interieru, lehká oprava sedáku, natření spodků sedadel

-rozebrání a opískování přední nápravy, vyčištění převodky řízení

-nová baterie

-výměna čela tachometru, ve starém opět bylo několik navrtaných kontrolek

-pořízení nových svisláků, brzdových hadiček a uložení ramen přední nápravy



Únor 2013

-kompletní demontáž brzd, repase HBV/HSV

-objeveno pár děr v podlaze kufru a zadním podběhu, odstrojení a příprava na vyvaření

-pořízení fungl nové podlahy kufru a plechu pod nádrž+výměna

-vyčištění a natření nádrže

-pořízení trochu lepších středů nárazníků, které zatím budou použitelné než dojde na nové chromy

-nové spodky zadních světlometů

-vyvaření předních podběhů, kapes zadních ramen a podlahy kolem prahů a pedálů

-zakoupeny komplet nové trubičky pod auto (brzdové, spojková, palivová), nové zadní šavle a silenbloky, ložiska zadní nápravy



Březen 2013

-spodek přední části obroušen na plech, odrezen a natřen 2x základem, gumoasfaltem a 4x Tlumexem

-přední náprava sestavena a vrácena na auto - nové svisláky, excentry, pouzdra, uložení ramen, dorazy

-nádrž a plech pod nádrží zpátky na autě

-nové brzdové trubičky na předku

-motor, převodovka, zadní poloosy venku

-vyvaření zadních podběhů a nosníků motoru, kompletní nátěr zadní části

-vyčištění převodovky a motoru

-nové držáky zadních ramen, ložiska zadní nápravy a veškeré teplovodní hadice

-nová spojka

-motor zpátky v autě, nové zadní tlumiče, komplet nové zadní brzdy

-vyčištěno topení

-montáž termosytiče namísto ručního



Duben 2013

-repase předních brzdových prasátek 25,5mm

-nová ložiska přední nápravy, brzdové obložení, nové přední tlumiče

-obroušení a natření celé střední podlahy na kolébce

-výroba trubiček termosytiče

-nová mlhovka PAL

-koupeny komplet nové těsnící gumy - kufr, klapačka, okna, dveře, sametka, kliky dveří, chladič, slzy nárazníků, průchodky, gumy pod blatníky

-disky kol opískované a zase stříknuté, nové duše

-hotové a odvzdušněné brzdy a spojka, nový olej v motoru a převodovce

-poprvé po čtvrt roce natočený motor

-přední blatníky a zadní čelo v novém laku

-všechny plechy na autě, světla svítí, klakson troubí, stěrače stírají a jako bonus nová mlhovka PAL



Květen 2013

-výměna gum dveří, kufru a klapačky

-dodělám komplet interiér (mimo madel dveří)

-udělány nové držáky předních nárazníků, montáž na auto, nové gumy ledvinek

-montáž nejhezčího víčka nádrže co znám

-seřízení geometrie

-úspěšně absolvovaná TK a emise

-konečně zprovozněný termosytič

-nové poklice a obruče

-vyměněna zlobící cívka starteru

-instalace dečky chladiče a výměna spojkového ložiska



Červen 2013

-generálka převodovky - výměna všech ložisek, hřídele spojky, ložiska v setrváku

-těsnící guma chladiče



Září 2013

-nová guma čelního a zadního okna

-pořízena dobová zahrádka na střechu



Listopad 2013

-3.11. zazimováno v dokončeném přístřešku. Letos najeto celkem 1066km.



Duben 20143

-repas převodky řízení, nová spojovačka, origo elektrický teploměr



V plánu už je snad jen nová přední lišta ŠKODA, poladit průchod zadním čelem na startovací kliku a pokud se rozhoupám tak bíle boky na pneu. A pak někdy za dlouho lak, protože stékance a krupice na současném laku jsou téměř nerozleštitelné a kytování pod tím také nebylo nic moc.

Vše podle toho jak budou peníze, chuť a investice do dalších strojů. :-)



Akce na které jsme se dostali a nebo chystáme:

29.6.2013 - Sraz všech značek - VCC Kaplice

13.7.2013 - IV. Křenovická jízda

14.9.2013 - Selské baroko - Soběslav

28.9.2013 - Jízda sv. Václava - VCC Kaplice

5.4.2014 - Jízda sněženek - VCC Kaplice

31.5.2014 - Sraz socialistických vozidel - Hnačov u Klatov

28.6.-29.6. - Sraz všech značek - Kaplice



Momentálně sháním tyto díly o kterých tuším že nebudou jen tak k sehnání. Pokud by někomu něco přebývalo nebo tušil kde to sehnat, budu rád za každé info.



-sedadla - momentálně sháním sedák předního sedadla (červená koženka) bez poškození

-hadice od víčka nádrže k nádrži

Smoulinka/1000 MB - komentáře:

11:12:38
13.05.2013
Stepix
-> Koblet: jj. je vyhlášenej jen jeden termín... ale jsou dost ochotní, myslím že by nebyl problém se s nima domluvit
10:54:09
13.05.2013
Koblet
-> Stepix: Jo tak pak to dává smysl tutově. Bohužel tenhle víkend to nezvládnu. To se dělá jen jednou ročně co?
10:42:36
13.05.2013
Stepix
-> Koblet: já platil pojistku asi 400,- a po testaci asi 230,- Kč. Nicméně pojistka není hlavní důvod proč mám testaci... až se takhle budeš jednoho krásnýho dne projíždět a nepozorný řidič ti to do šmoulinky nahulí, tak dostaneš od pojišťovny doslova pár kaček za 40 let starej plechovej šrot a nikdo se s tebou nebude o reálné ceně ani bavit. V případě že testaci máš, tak už se to auto hodnotí jinak a máš šanci na řádné odškodnění... testace stála okolo 2000,- a retestace asi 200,- ročně... to mi za to stojí.
10:34:37
13.05.2013
Koblet
-> Stepix: Jedu v pátek s rodinou na celý víkend pryč, ale pokud bude počasí tak asi pojedu litříkem abych si spravil náladu.6 O testaci jsem uvažoval kvůli pojistce ale nejsem si jistý jak se to vyplatí. Nevím teda na kolik vyjde testace ale pojistku mám skoro zadarmo i bez ní.

Nicméně do budoucna až bude vše jak má být bych si ji rád udělal pro sebe abych věděl že je auto co nejblíže originálu.
10:27:04
13.05.2013
Stepix
v sobotu jsou v Kaplici testace na veterány... jedeš? S Martinem jedem na retestaci...
10:06:34
13.05.2013
Jozka
-> Koblet: Já uvažoval o "hustým" papíru, co maj rámovači pod plakáty a tak, ale nakonec jsem kápnul na takový pružný jakoby trafoplechy, tak jsem použil ty - i když ony už ty madla nebudou mít šanci zvlhnout jako původní, což?

Zkusím z Ládi vytáhnout postup, jestli třeba koženku nahříval a tak - bude-li mít taky někdy času nazbyt..
09:31:07
13.05.2013
Koblet
-> Jozka: Udělal jsem nové vnitřky madel z papundeklu co mi zůstal od dělání skříně. :-) Ale faldíky po čalounění bohužel mám. Nicméně zatím to drží a už řeším technologii na předělání až bude čas.
08:14:02
13.05.2013
Jozka
-> Koblet: Taky gratuluju k úspěšné STK.. Tys v těch madlech nechal ty papírový vložky ? Jsem je nahradil plechama - ale čalounit je byl tak děsnej pakec, že jsem to svěřil LL - udělal velice šikovně bez faldíčků, bohužel zatím jen 2 kousky a tajemství svého postupu neprozradil..10
16:59:49
11.05.2013
Koblet
Dnešní nákup na burze
zvětšit Smoulinka/1000 MB - obrázek od Koblet vložen 11.05.2013 16:59:49
07:50:07
10.05.2013
Danster
-> Koblet: Gratulace ať to jezdí 4
21:22:37
09.05.2013
Tabi
Velká gratulace,to já si ještě nějaký ten pátek počkám než pojedu na STK.7 Mouchy časem vychytáš a budeš jen jezdit a užívat si Šmoulinky.157
20:58:44
09.05.2013
orf
-> Koblet: gratulace jenom si uzivej musky se vychytaj. Ja dnes taky peknych padesat na potechu a tech voci kolem cesty dokonce si auticko nejaky borec dojel do garaze vyfotit...chi
20:44:16
09.05.2013
Koblet
-> Stepix: Tak dnes odpo první rekreační projížďka. Nějaké zvláštní drnčení zezadu, teploměr nejde, ale jinak paráda. Pocity závodníka rally při rychlosti cyklisty.3
20:18:44
09.05.2013
Stepix
-> Koblet 09.05.13 14:10:42: tak to gratuluju pane :-)
14:10:42
09.05.2013
Koblet
Dnešek je pro Šmoulinku den D. Udělali jsme geometrii, emise a nakonec TK bez nejmenší závady. Auto je zpět na silnici.6 No a během první cesty po vlastní ose se ukázalo že nefunguje teploměr.8 Takže sehnat nový, sehnat cívku starteru, zlomit prokletí termosytiče a pak už jen samá pozitiva a sociální jistoty.3
18:05:06
07.05.2013
Tabi
Hledal bych chybu ve startéru,přesněji v cívce.V některých typech zůstával rád vyset stykač,který ti spíná startovací obvod.
15:16:44
07.05.2013
Koblet
Tak se mi za poslední týden už podruhé stalo že jsem startoval auto a po vypnutí klíčku točil starter dál. Zastavilo ho až odpojení baterie. Po připojení zase vše jak má být. Počkám až dorazí nová spínačka a budu doufat že je chyba tam. Hlavně aby tohle nenastalo u STK. To by se asi nasmáli.3
20:43:19
05.05.2013
Koblet
Tak jsem si srovnával povinné ručení na internetu a prima překvapení. ČPP s plným bonusem a krytím 100 mil. za 330,- Kč. No nekupte to když je to tak levné.3
15:50:13
30.04.2013
Stepix
-> Koblet: já držáček nedělal, inspirován na veterán srazu jsem udělal elegantní dírku do čela (není to vidět i mlhovka nezaclání)... když budeš hodnej, tak ti ukážu kam :-D
15:38:03
30.04.2013
Koblet
-> Stepix: Nevrtal, udělal jsem takovej amaterskej držák od držáku nárazníku. Jinak díky za pochvalu. Doufám že příští týden zvládneme STK a bude se jezdit. Těším se jak mrně na bonbon.3
Extreme Tyres