Smoulinka/1000 MB Smoulinka/1000 MB

komentáře | popis | fotky | Koblet | 05.02.16 21:45 | 83x v oblíbených
Tak tahle kráska zaparkovala o víkendu u nás doma v garáži. Sice jsem původně plánoval že začnu koukat až koncem léta a pořídím něco na příští zimu, ale nakonec to dopadlo jinak. Hledal jsem litříka v takovém stavu, abych ho dokázal dodělat sám. V mém pojetí to bohužel znamenalo najít něco vyvařeného. Svářečku sice mám, ale jsem spíš zralej na spojování traverz. Do plechu bohužel dělám spíš díry.:-)

Nakonec jsem našel tuhle modrou krásku a slovo dalo slovo. Předchozí majitel dal kastli do pořádku, koupil nové blatníky, vyměnil prahy a nakonec dal autíčko do laku. Následně se k mé radosti z nějakého důvodu rozhodl auto prodat.



Jedná se o Škodu 1000 MB, rok 1969, poslední serie 21. Údajně byla Šmoulinka určena na export, má červené textilní sedačky a jednobarevné černé tapecírování. Sedadla nevypadají moc vábně a ty jednobarevné dveře mě trošku mrzí, ale třeba do budoucna někde seženu interiér jiný.



Čerstvé info z archivu v MB:

Auto bylo vyrobeno 22.4.1969 a bylo určeno na export do Itálie. Nakonec se ale tepla nedočkalo a podle TP opustila tahle kára továrnu v Boleslavi 8.12.1969. Jedná se o model 1000 MB s ručně doplněným dovětkem TOURIST.

Podle archivu v Mladé Boleslavi byla původní barva šedobéžová - kód 1019.



V Mototechně v Praze si ji první šťastný majitel vyzvedl 16.12.1969, nejspíš jako vánoční dárek, a vyrazil směr Strakonice. :-)

11.12.1974 změnila poprvé majitele (nejspíš zase vánoční dárek) a přesunula se do Volyně

7.12.2007 proběhla další změna majitele (opět štědrý ježíšek), ale zůstala ve Volyni. Se stejným majitelem se v roce 2010 přestěhovala do Plzně

29.10.2010 - další změna majitele a návrat do Volyně

11.2.2011 - další změna a přesun do Kaplice (proveden pouze polopřevod)

5.1.2013 - přesun k nám do garáže (asi zase ježíšek) :-)



Jak vidíte, jedná se veskrze o vánoční model. Řekl bych že to je jasný důkaz o tom že předpotopní Santa jezdí na saních se soby a náš Ježíšek škodovkou.:-)



Po zaparkování auta doma v garáži jsem si připadal znovu jako malej kluk. Seděl jsem u natočeného motoru, poslouchal ten krásnej zvuk a čichal ten správnej smrádek uvnitř. Prostě jako v 18 když jsem si dělal první auto. Pecka. Prostě láska na první pohled. :-)



Momentálně bych rád uvedl Šmoulinku do provozuschopného stavu, aby bylo možné v létě alespoň trošku jezdit. Do jara se musí tedy udělat obě nápravy, nové brzdy a dodělat interier jak to jen půjde. Strop je čalouněný nově, takže jen předělat palubní desku (zlikvidovat ty děsné kontrolky co tam někdo dovrtal), natřít podlahu a sestavit.

Bohužel nárazníky jsou v dost špatném stavu, takže pokud by někdo věděl o něčem slušném, budu moc rád.



Aktuální postup prací na Šmoulince:

Leden 2013

-dokončení čalounění interieru - koženka kam se podíváš

-vyvaření všech děr po kontrolkách na palubní desce které tam nepatří, nalakování, čalounění a instalace zpět do vozu

-pořízení nového interieru, lehká oprava sedáku, natření spodků sedadel

-rozebrání a opískování přední nápravy, vyčištění převodky řízení

-nová baterie

-výměna čela tachometru, ve starém opět bylo několik navrtaných kontrolek

-pořízení nových svisláků, brzdových hadiček a uložení ramen přední nápravy



Únor 2013

-kompletní demontáž brzd, repase HBV/HSV

-objeveno pár děr v podlaze kufru a zadním podběhu, odstrojení a příprava na vyvaření

-pořízení fungl nové podlahy kufru a plechu pod nádrž+výměna

-vyčištění a natření nádrže

-pořízení trochu lepších středů nárazníků, které zatím budou použitelné než dojde na nové chromy

-nové spodky zadních světlometů

-vyvaření předních podběhů, kapes zadních ramen a podlahy kolem prahů a pedálů

-zakoupeny komplet nové trubičky pod auto (brzdové, spojková, palivová), nové zadní šavle a silenbloky, ložiska zadní nápravy



Březen 2013

-spodek přední části obroušen na plech, odrezen a natřen 2x základem, gumoasfaltem a 4x Tlumexem

-přední náprava sestavena a vrácena na auto - nové svisláky, excentry, pouzdra, uložení ramen, dorazy

-nádrž a plech pod nádrží zpátky na autě

-nové brzdové trubičky na předku

-motor, převodovka, zadní poloosy venku

-vyvaření zadních podběhů a nosníků motoru, kompletní nátěr zadní části

-vyčištění převodovky a motoru

-nové držáky zadních ramen, ložiska zadní nápravy a veškeré teplovodní hadice

-nová spojka

-motor zpátky v autě, nové zadní tlumiče, komplet nové zadní brzdy

-vyčištěno topení

-montáž termosytiče namísto ručního



Duben 2013

-repase předních brzdových prasátek 25,5mm

-nová ložiska přední nápravy, brzdové obložení, nové přední tlumiče

-obroušení a natření celé střední podlahy na kolébce

-výroba trubiček termosytiče

-nová mlhovka PAL

-koupeny komplet nové těsnící gumy - kufr, klapačka, okna, dveře, sametka, kliky dveří, chladič, slzy nárazníků, průchodky, gumy pod blatníky

-disky kol opískované a zase stříknuté, nové duše

-hotové a odvzdušněné brzdy a spojka, nový olej v motoru a převodovce

-poprvé po čtvrt roce natočený motor

-přední blatníky a zadní čelo v novém laku

-všechny plechy na autě, světla svítí, klakson troubí, stěrače stírají a jako bonus nová mlhovka PAL



Květen 2013

-výměna gum dveří, kufru a klapačky

-dodělám komplet interiér (mimo madel dveří)

-udělány nové držáky předních nárazníků, montáž na auto, nové gumy ledvinek

-montáž nejhezčího víčka nádrže co znám

-seřízení geometrie

-úspěšně absolvovaná TK a emise

-konečně zprovozněný termosytič

-nové poklice a obruče

-vyměněna zlobící cívka starteru

-instalace dečky chladiče a výměna spojkového ložiska



Červen 2013

-generálka převodovky - výměna všech ložisek, hřídele spojky, ložiska v setrváku

-těsnící guma chladiče



Září 2013

-nová guma čelního a zadního okna

-pořízena dobová zahrádka na střechu



Listopad 2013

-3.11. zazimováno v dokončeném přístřešku. Letos najeto celkem 1066km.



Duben 20143

-repas převodky řízení, nová spojovačka, origo elektrický teploměr



V plánu už je snad jen nová přední lišta ŠKODA, poladit průchod zadním čelem na startovací kliku a pokud se rozhoupám tak bíle boky na pneu. A pak někdy za dlouho lak, protože stékance a krupice na současném laku jsou téměř nerozleštitelné a kytování pod tím také nebylo nic moc.

Vše podle toho jak budou peníze, chuť a investice do dalších strojů. :-)



Akce na které jsme se dostali a nebo chystáme:

29.6.2013 - Sraz všech značek - VCC Kaplice

13.7.2013 - IV. Křenovická jízda

14.9.2013 - Selské baroko - Soběslav

28.9.2013 - Jízda sv. Václava - VCC Kaplice

5.4.2014 - Jízda sněženek - VCC Kaplice

31.5.2014 - Sraz socialistických vozidel - Hnačov u Klatov

28.6.-29.6. - Sraz všech značek - Kaplice



Momentálně sháním tyto díly o kterých tuším že nebudou jen tak k sehnání. Pokud by někomu něco přebývalo nebo tušil kde to sehnat, budu rád za každé info.



-sedadla - momentálně sháním sedák předního sedadla (červená koženka) bez poškození

-hadice od víčka nádrže k nádrži

Smoulinka/1000 MB - komentáře:

11:10:00
22.04.2013
Koblet
-> Stepix: No tak počítám že nové obložení si musí kapku sednout, ale já mám chod pedálu podstatně delší. Špatně tam toho moc být snad ani nemůže. Prasátka netečou, HBV/HSV také ne, trubičky a hadičky nové. Takže mě napadá jen znovu odvzdušnit, případně ještě excentry lépe poladit pakny. No na STK budou mít asi radost.3
11:04:44
22.04.2013
Stepix
-> Koblet: tak buď si brzdy musí sednout nebo tam je něco špatně... bzrdy mají skutečně brzdit! já mám chod pedálu tak 2cm a při zadupnutí jdu do smyku...
20:41:24
21.04.2013
Tabi
-> Koblet: No to víš,taková kára když se prožene ulicí,to se dneska už nevidí.157
20:07:38
21.04.2013
Koblet
Přijela k nám pouť2
zvětšit Smoulinka/1000 MB - obrázek od Koblet vložen 21.04.2013 20:07:38
20:05:41
21.04.2013
Koblet
Tak včera proběhla první projížďka ulicí. Termosytič hnal motor na plné pecky, přední blatníky chybí ale zase zadní světla v provozu.3 Během chvíle bylo auto plné dětí a vypadalo to jako na pouti.

Jen jsem se trochu lekl brzd. Sice nevím jak to má brzdit správně, ale mně to spíš s rozvahou zpomaluje než brzdí. Naposledy jsem bubnovky měl v trabantu před 17 lety a od té doby jen kotouče a posilovač tak doufám že jsem jen zapomněl. 6
21:34:48
19.04.2013
Eidy
-> Koblet: To se občas přihodí, no. Ale hlavně, že si poradíš. 4
21:33:45
19.04.2013
Pavel P..
ten vlevo je z 1203
20:59:37
19.04.2013
Koblet
Světla
zvětšit Smoulinka/1000 MB - obrázek od Koblet vložen 19.04.2013 20:59:37
20:58:11
19.04.2013
Koblet
Tak jsem se dnes chtěl pustit do zadních světel a zjistil že zakoupené nové spodky světel jsou nějaké menší než ty staré, asi 1203. Když jsem se s tím nějak popral, odbrousil plechy pod žárovkami a přenýtoval je na staré očištěné spodky, tak se ukázalo že jeden kryt světla je rozlomený. Prostě jedna dobrá zpráva za druhou.10
11:23:01
19.04.2013
Stepix
-> Koblet: dělals díru krz čelo?
18:49:53
18.04.2013
Koblet
Tak jsem dnes neodolal, přidělal držák na příčku a zkusil startování klikou. Jednou hup a motor běžel. Veliká paráda.2
15:09:18
17.04.2013
Koblet
-> Stepix: No tak na ty jsem u Prinze v železářství čekal 14 dní než je dovezou.6
14:53:29
17.04.2013
Stepix
-> Koblet: máš na mysli matky, co maj tady?3 www.autotypautodily.cz/cz -kategorie_44666-0-predni- naprava-rizeni.html
19:23:56
16.04.2013
orf
-> Koblet: no a zkus sehnat korunkovou matku nizkou to je teprve darda nekde az 65 za kus. Pak nezbyva nez stare ocistit a bud striknout nebo pocernit. Ale to nastesti u litra neni.:-)
12:54:18
16.04.2013
Koblet
-> Eidy: Svatá pravda. Já teď sháněl korunové matky na přední nápravu. Nejprve mi objednali špatné stoupání závitu a na druhý pokus zase odmítli vzít ty první špatné zpátky. Jedna matka stála asi 15,- Kč, pár pevnostních šroubů a stovky lítají. A když to udělám takhle 2x týdně, tak po stovkách utečou tisíce. Ale stojí to za to ne?4
12:50:41
16.04.2013
Eidy
-> Koblet: Tak když auto renovuješ, tak to lítá hodně. Ale to si koupíš i na hotový auto něco a zjistíš, že potřebuješ delší šrouby. Je to M10x1,25 a v pevnosti 10,9 tě pár šroubů stojí 200Kč ani nemrkneš. Pak potřebuješ nějakej vercajk, něco stočit na soustruhu a je to hned.

Včera jsem aktualizoval tabulku a je to hezká sumička 5.
12:36:41
16.04.2013
Koblet
-> Eidy: Jo kdyby jenom 1000,- za měsíc. 3 Ale u hotového auta věřím že člověk pořád vylepšuje a ladí detaily, takže je to vlastně nekonečný proces.
16:17:28
15.04.2013
Eidy
Já si náklady jednou za čas spočítám a budu to muset zase aktualizovat. Kdysi jsem začal a po překročení určité částky jsem přestal. Ale jelikož mě to baví a těch peněz nelituju, tak jsem po čase zase začal tak ze zvědavosti. Jsem zvědavej, jakou číslicí bude šesticiferná suma začínat. A to do toho nepočítám každou návštěvu spojmatu, barev a laků atd. Ono se to nezdá, ale za měsíc dělají tyhle chujoviny klidně 1000Kč.
16:03:37
15.04.2013
Koblet
-> Stepix: Cenu zatím jenom šeptám, co kdyby sem přišla manželka.3 Někdo mi tady napsal že si počítal náklady a při dosažení sto tisíc přestal aby ho netrefilo. Takže já si to ještě píšu, ale hranice se blíží. Na brzdy klidně doraž, ty už celkem umím. Rozebral a složil jsem na nich úplně vše. Teď jen doufám že to nepoteče.
15:56:29
15.04.2013
Stepix
-> Koblet: mazec, takže teď už jsi s cenou za zatím nepojízdnou embéčku kde?

Jinak rád vidím, že už má přirozenou polohu a že vrčí! Já teď pro změnu zjistil, že mě budou čekat asi brzdy, takže příjdu pro radu :-D
Extreme Tyres