Smoulinka/1000 MB Smoulinka/1000 MB

komentáře | popis | fotky | Koblet | 05.02.16 21:45 | 83x v oblíbených
Tak tahle kráska zaparkovala o víkendu u nás doma v garáži. Sice jsem původně plánoval že začnu koukat až koncem léta a pořídím něco na příští zimu, ale nakonec to dopadlo jinak. Hledal jsem litříka v takovém stavu, abych ho dokázal dodělat sám. V mém pojetí to bohužel znamenalo najít něco vyvařeného. Svářečku sice mám, ale jsem spíš zralej na spojování traverz. Do plechu bohužel dělám spíš díry.:-)

Nakonec jsem našel tuhle modrou krásku a slovo dalo slovo. Předchozí majitel dal kastli do pořádku, koupil nové blatníky, vyměnil prahy a nakonec dal autíčko do laku. Následně se k mé radosti z nějakého důvodu rozhodl auto prodat.



Jedná se o Škodu 1000 MB, rok 1969, poslední serie 21. Údajně byla Šmoulinka určena na export, má červené textilní sedačky a jednobarevné černé tapecírování. Sedadla nevypadají moc vábně a ty jednobarevné dveře mě trošku mrzí, ale třeba do budoucna někde seženu interiér jiný.



Čerstvé info z archivu v MB:

Auto bylo vyrobeno 22.4.1969 a bylo určeno na export do Itálie. Nakonec se ale tepla nedočkalo a podle TP opustila tahle kára továrnu v Boleslavi 8.12.1969. Jedná se o model 1000 MB s ručně doplněným dovětkem TOURIST.

Podle archivu v Mladé Boleslavi byla původní barva šedobéžová - kód 1019.



V Mototechně v Praze si ji první šťastný majitel vyzvedl 16.12.1969, nejspíš jako vánoční dárek, a vyrazil směr Strakonice. :-)

11.12.1974 změnila poprvé majitele (nejspíš zase vánoční dárek) a přesunula se do Volyně

7.12.2007 proběhla další změna majitele (opět štědrý ježíšek), ale zůstala ve Volyni. Se stejným majitelem se v roce 2010 přestěhovala do Plzně

29.10.2010 - další změna majitele a návrat do Volyně

11.2.2011 - další změna a přesun do Kaplice (proveden pouze polopřevod)

5.1.2013 - přesun k nám do garáže (asi zase ježíšek) :-)



Jak vidíte, jedná se veskrze o vánoční model. Řekl bych že to je jasný důkaz o tom že předpotopní Santa jezdí na saních se soby a náš Ježíšek škodovkou.:-)



Po zaparkování auta doma v garáži jsem si připadal znovu jako malej kluk. Seděl jsem u natočeného motoru, poslouchal ten krásnej zvuk a čichal ten správnej smrádek uvnitř. Prostě jako v 18 když jsem si dělal první auto. Pecka. Prostě láska na první pohled. :-)



Momentálně bych rád uvedl Šmoulinku do provozuschopného stavu, aby bylo možné v létě alespoň trošku jezdit. Do jara se musí tedy udělat obě nápravy, nové brzdy a dodělat interier jak to jen půjde. Strop je čalouněný nově, takže jen předělat palubní desku (zlikvidovat ty děsné kontrolky co tam někdo dovrtal), natřít podlahu a sestavit.

Bohužel nárazníky jsou v dost špatném stavu, takže pokud by někdo věděl o něčem slušném, budu moc rád.



Aktuální postup prací na Šmoulince:

Leden 2013

-dokončení čalounění interieru - koženka kam se podíváš

-vyvaření všech děr po kontrolkách na palubní desce které tam nepatří, nalakování, čalounění a instalace zpět do vozu

-pořízení nového interieru, lehká oprava sedáku, natření spodků sedadel

-rozebrání a opískování přední nápravy, vyčištění převodky řízení

-nová baterie

-výměna čela tachometru, ve starém opět bylo několik navrtaných kontrolek

-pořízení nových svisláků, brzdových hadiček a uložení ramen přední nápravy



Únor 2013

-kompletní demontáž brzd, repase HBV/HSV

-objeveno pár děr v podlaze kufru a zadním podběhu, odstrojení a příprava na vyvaření

-pořízení fungl nové podlahy kufru a plechu pod nádrž+výměna

-vyčištění a natření nádrže

-pořízení trochu lepších středů nárazníků, které zatím budou použitelné než dojde na nové chromy

-nové spodky zadních světlometů

-vyvaření předních podběhů, kapes zadních ramen a podlahy kolem prahů a pedálů

-zakoupeny komplet nové trubičky pod auto (brzdové, spojková, palivová), nové zadní šavle a silenbloky, ložiska zadní nápravy



Březen 2013

-spodek přední části obroušen na plech, odrezen a natřen 2x základem, gumoasfaltem a 4x Tlumexem

-přední náprava sestavena a vrácena na auto - nové svisláky, excentry, pouzdra, uložení ramen, dorazy

-nádrž a plech pod nádrží zpátky na autě

-nové brzdové trubičky na předku

-motor, převodovka, zadní poloosy venku

-vyvaření zadních podběhů a nosníků motoru, kompletní nátěr zadní části

-vyčištění převodovky a motoru

-nové držáky zadních ramen, ložiska zadní nápravy a veškeré teplovodní hadice

-nová spojka

-motor zpátky v autě, nové zadní tlumiče, komplet nové zadní brzdy

-vyčištěno topení

-montáž termosytiče namísto ručního



Duben 2013

-repase předních brzdových prasátek 25,5mm

-nová ložiska přední nápravy, brzdové obložení, nové přední tlumiče

-obroušení a natření celé střední podlahy na kolébce

-výroba trubiček termosytiče

-nová mlhovka PAL

-koupeny komplet nové těsnící gumy - kufr, klapačka, okna, dveře, sametka, kliky dveří, chladič, slzy nárazníků, průchodky, gumy pod blatníky

-disky kol opískované a zase stříknuté, nové duše

-hotové a odvzdušněné brzdy a spojka, nový olej v motoru a převodovce

-poprvé po čtvrt roce natočený motor

-přední blatníky a zadní čelo v novém laku

-všechny plechy na autě, světla svítí, klakson troubí, stěrače stírají a jako bonus nová mlhovka PAL



Květen 2013

-výměna gum dveří, kufru a klapačky

-dodělám komplet interiér (mimo madel dveří)

-udělány nové držáky předních nárazníků, montáž na auto, nové gumy ledvinek

-montáž nejhezčího víčka nádrže co znám

-seřízení geometrie

-úspěšně absolvovaná TK a emise

-konečně zprovozněný termosytič

-nové poklice a obruče

-vyměněna zlobící cívka starteru

-instalace dečky chladiče a výměna spojkového ložiska



Červen 2013

-generálka převodovky - výměna všech ložisek, hřídele spojky, ložiska v setrváku

-těsnící guma chladiče



Září 2013

-nová guma čelního a zadního okna

-pořízena dobová zahrádka na střechu



Listopad 2013

-3.11. zazimováno v dokončeném přístřešku. Letos najeto celkem 1066km.



Duben 20143

-repas převodky řízení, nová spojovačka, origo elektrický teploměr



V plánu už je snad jen nová přední lišta ŠKODA, poladit průchod zadním čelem na startovací kliku a pokud se rozhoupám tak bíle boky na pneu. A pak někdy za dlouho lak, protože stékance a krupice na současném laku jsou téměř nerozleštitelné a kytování pod tím také nebylo nic moc.

Vše podle toho jak budou peníze, chuť a investice do dalších strojů. :-)



Akce na které jsme se dostali a nebo chystáme:

29.6.2013 - Sraz všech značek - VCC Kaplice

13.7.2013 - IV. Křenovická jízda

14.9.2013 - Selské baroko - Soběslav

28.9.2013 - Jízda sv. Václava - VCC Kaplice

5.4.2014 - Jízda sněženek - VCC Kaplice

31.5.2014 - Sraz socialistických vozidel - Hnačov u Klatov

28.6.-29.6. - Sraz všech značek - Kaplice



Momentálně sháním tyto díly o kterých tuším že nebudou jen tak k sehnání. Pokud by někomu něco přebývalo nebo tušil kde to sehnat, budu rád za každé info.



-sedadla - momentálně sháním sedák předního sedadla (červená koženka) bez poškození

-hadice od víčka nádrže k nádrži

Smoulinka/1000 MB - komentáře:

16:21:53
09.01.2013
j_j
-> Jozka: nikdy nedporujte Jožkovi :) *standard img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../8256_2011-05 -15_16-00-40_50.jpg * luxka (MBG/X/ atd.) www.auta5p.eu/srazy/.../r oztoky_20.php ale dej si tam to, co se Ti bude líbit :) PS: prostě bych vzal cokoliv pěknýho a udělal z toho nějakou přijatelnou variantu pro tyrkys....
upraveno 1x, naposled 09.01.2013 16:26:51
16:05:54
09.01.2013
Stepix
-> Koblet: tak ty takhle pískové nejsou, jsou fakt do té zrzavo hnědé...
15:59:53
09.01.2013
Koblet
-> Jozka: No já bych řekl že hnědá v litrech je spíš něco takového skoda-virt.cz/cz/.../4868 -danster-1000-mb-68 , což je o dost světlejší.



-> Stepix: Myslíš že by bylo možné poslat nějakou tu fotku? Třeba ta hnědá nebude taková jako na fotce.6 Naděje umírá poslední.
15:36:39
09.01.2013
Jozka
-> Koblet: Mrkni tady kolem, mě ty nabízený sedačky připadají jako kusy typicky montovaný do 1000/1100 MB Deluxe tyrkysových.. To standarty byly víc do hněda.. Já bych se jich nebál.. 4
15:28:32
09.01.2013
Koblet
-> Stepix: Ty sedačky mají stejnou barvu jako ten náhled? Já bych osobně radši něco co tam barevně má být a tahle hnědá je teda na mně dost divoká6 . Ale díky za tip a snahu. Pokud nic originál za dobře neseženu, budu rád i za tuhle hnědou. Netuším jak moc je to nedostatkové zboží. Jinak tapecy jsem snad sehnal ještě černo-šedé a k těm už by se doufám dala kombinace odpovídajících barev sedadel sehnat lépe. Uvidím až mi přijdou.5
15:15:51
09.01.2013
Jozka
-> Stepix: Aha, já to "pouze pro představu" pochopil jako letmý náhled těch konkrétních.. S tapecama máš bohužel pravdu - i když tomhle konkrétním případě by mechanismy na kilový lokace vytunit i šly..
15:10:49
09.01.2013
Stepix
-> Jozka: to je taky ilustrační obrázek pro představu jak tam píšu... sic k tomu jsou tapecy ale ty mu budou k ničemu...
15:03:12
09.01.2013
Jozka
-> Stepix: Vzhled koženky sedaček a hlavně dveřních tapeců se dvěma "chrom" lištama je ale "podezřelej"..
15:01:12
09.01.2013
Stepix
-> Jozka: to určitě ne
14:50:10
09.01.2013
Jozka
-> Stepix: Moc pěkný, není to dokonce 110L ?
13:44:45
09.01.2013
Stepix
-> Koblet: ano, jak říká Jozka: , měli by tam jít bez problému. Jsou pěkné, koženkové. nějaké takovéhle (pouze pro představu) img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../7525_2010-10 -26_20-51-18_24.jpg . Vím že u řidiče byla jedna s prasklinkou, jestli si dobře pamatuju, nic tak hrozného... hlavně sehnat dnes zcela nepoškozené sedačky je kumšt! Jestli bys měl zájem, řekni co dáš a já se toho kámoše zeptám jestli souhlasí... popřípadě aby ti udělal foto
11:17:30
09.01.2013
Jozka
-> Koblet: Sedadla jsou 100% záměnný.. první typy 100-vek mají podvozek - pojezd nejspíš úplně stejnej, někdy v čase se změnila (zmenšila) akorát podélná rozteč mezi kolečkama - sedadlo jde posunout víc dozadu i dopředu..

E: nebo jen dopředu nebo dozadu, nevím jistě - ale montáži do MB to nebrání.
upraveno 2x, naposled 09.01.2013 11:18:58
09:48:55
09.01.2013
Koblet
-> Stepix: Ta sedadla ze stovky jsou stejná jako z litru? Ve stovkách se moc nevyznám, takže netuším jak to tam drží, jestli jsou tam stejné kolejnice na předku a uchycení vzadu.
09:47:50
09.01.2013
Jozka
-> Stepix: Takovou sadu bych si taky nechal líbit..4
09:13:02
09.01.2013
Stepix
-> Koblet: kdyžtak bych věděl o velice pěkných sedačkách (světle hnědá koženka) ze škody 100
08:04:11
09.01.2013
Jozka
-> Koblet: Jo, čalounění je kompatibilní montážně snad pro všechny MB (i když prvomodelový, kde byla jeho spodní "zarážka" jiná, jsem do novějších dveří nezkoušel), takže je důležitej stav a aby se ti líbilo k barvě auta a k sedadlům.. Takže klidně i "třípruhový", i když ro mě osobně v modelu 69 připadá trochu divný..4

-> Bukaj: Na ten vnitřní plech by se dokonce daly instalovat teoreticky i stovkový vehementy stahovací a jiný..
12:31:06
08.01.2013
Koblet
-> Bukaj: Jo myslel jsem si to, ale díky za potvrzení. Takže hurá do objednávání.6 Ještě k tomu poladit sedadla aby bylo na čem sedět a bude to krása.
11:38:12
08.01.2013
Bukaj
-> Koblet:

Jo, tapece jsou úplně kompatibilní na všechny modely 4

Jožka chtěl naznačit, že dveře posledních modelů měly přípravu na stahování oken...
09:15:12
08.01.2013
Koblet
-> Stepix: -> Jozka: Mám možnost koupit za dobře tapece z auta z roku 1967. Půjde to do roku 1969? Info od Jozky s originalitou zadních dveří mě trošku znejistilo.
09:05:24
08.01.2013
Stepix
-> Koblet: jj. já jsem tam taky měl celočerné tapece... pak se mi podařilo sehnat vínovo černé k sedačkám a vypadá to daleko lépe :-)
Extreme Tyres