auta.petr/ Škoda 1000 MB auta.petr/ Škoda 1000 MB

komentáře | popis | fotky | auta.petr | 18.11.12 13:52 | 37x v oblíbených
Š 1000 MB, r.v.1965, barva modrá( přený odstín bych rád zjistil), koupeno 10/2011, najeto cca 65000 km, cesta z K. Varů do Jihlavy na podválu. Přihlášeno(po malých útrapách z eko daní, což se podařilo úspěšně vyřešit). Plně pojízdné, až na hlučnou převodovku. Čeká mě spousta práce, ani nevím, kdy se do toho pustím. Blatníky jsou všechny K.O., prahy z části taky, ale skelet je v dobrém stavu.



25.12.2011

Na Bábinu(jak jí občas říkám) mi chybí ještě celkem dost věcí, tak kdyby jste měl někdo doma nebo nějakej tip, tak budu rád...LZ blatník, otevírání nádrže i s ovládáním, slzy nárazníků(všechny čtyři), L spodní chrom lištu okolo blikače atd....atd....



12.4.2012

Pro velký hluk a škubání z převodovky jsem byl nucen přistoupit k repasi převodovky. Záhada byla celkem rychle rozluštěna, polorozpadlá klec u jednoho ložiska. Takže vyměněny všechny ložiska, naštěstí jsem k autu dostal celkem dost drobností, chybělo jen ložisko, které bylo skladem za 80,- Kč. Vše šlo povolit a rozdělat jak po másle, kupodivu i kostky v zadních ramenou vypadají jako nové, takže je vidět, že o auto bylo dobře pečováno.

auta.petr/ Škoda 1000 MB - komentáře:

10:52:22
10.01.2012
Bukaj
Hezký :)

To ostatní můžeš použít z původního hrdla, jen ty střívka nazinkovat a lišty nachromovat (nebo sehnat jiné).

Nejsem si vědom nějakých odlišností v tomto odlitku v průběhu výroby, ale možné je vše :)

A nevím, jak tam nalisovat trubičku na odvětrání nádrže...
upraveno 1x, naposled 10.01.2012 11:10:41
10:35:16
10.01.2012
auta.petr
Je to asi funglovka, ale jestli je to na tento model, to fakt nevím, jedině až to rozdělám...
zvětšit auta.petr/ Škoda 1000 MB  - obrázek od auta.petr vložen 10.01.2012 10:35:16
10:34:01
10.01.2012
auta.petr
Tohle jsem našel v jedné z krabic, které jsem k autu dostal, takže potřebuji ten zbytek. 6
zvětšit auta.petr/ Škoda 1000 MB  - obrázek od auta.petr vložen 10.01.2012 10:34:01
10:24:24
10.01.2012
Bukaj
-> Jozka:

Nová hrdla jsem za svou syslící kariéru (od 2007) viděl nejméně 4 (dvě jsem i měl v ruce). 5

Je pravdou, že u mnoha MB bylo hrdlo shnilé, ale u vozů, které nepoznaly sůl byly tyto části poměrně zachovalé i pod nánosem bláta z cest. A taky se dost používal Tlumex - většinou "speciál" (šedostříbrný), ale i novější "plast" (černý) a na hliníku to drží jak čert (zvláště ten speciál), dolů jde dobře jakýmkoli rozpouštědlem.



Hele, netušíš, proč se měnila rozteč šroubů té levé lišty a rozteč pacek lišty se slepicí na klapačce?

Nevidím žádný smysl těchto "modernizací" :)

tedy u té levé lišty je logické to uchycení vratovým šroubem pod slepicí, ale ten druhý šroubek přesouvali proč?8
upraveno 1x, naposled 10.01.2012 10:25:35
07:44:47
10.01.2012
Jozka
-> Bukaj: Hrdla jsou? Už teďka moc neslídím, ale v letech 2007-2010 jsem celkem dost probíral auro, i-veterána a jiné a mám dojem novou neviděl.. Je tedy možný, že jsem je neregistroval, jsa zásoben..

Dvou typů nerez lišt jsem si ještě nevšiml, máš perfektní přehled.. ještě pro úplnost by se dalo zmínit o přestěhování šroubku na novějších levých lištách. Jo, ty nerez lišty jsou super, blbý na nich je jen, že na nich většinou moc nedrží zadní svorníky.

K repasi hrdla - pokud nebylo za provozu chráněný resistinama atd., tak si jinou běžně dostupnou metodu k odstranění oxidace ze vzniklých ďolíků krom pískování nedovedu přestavit.. 4
19:20:22
09.01.2012
Bukaj
Jo, a ještě krom použitého materiálu se hrdla a lišty kolem lišily i tvarem - starší provedení mělo ostřejší hrany, novější byly oblejší. A pak ještě byly minimálně dva typy nerezových víček i lišt - ty se lišily tvarem vykrojení pro záklopku hrdla nádrže a umístěním upevňovacích šroubů k blatníku (lišty). Ale na Tvém autě by asi měl být ten nejstarší typ - ocel + chrom :)

Jestli máš měněné blatníky, tak tam možná už někdo dal novější lišty...

...ale jak tak koukám, tak máš asi původní i blatníky, i lišty (tedy minimálně tu levou na fotce - je orezlá :-D
upraveno 1x, naposled 09.01.2012 19:23:29
19:16:29
09.01.2012
Bukaj
Tak pokud hrdlo není úplně sežrané, nebo ulomené, tak postup, jak popsal Jozka, jen po rozebrání nepískovat, ale jen umýt a vyleštit (brusná pasta, olej, silichrom). ocelové díly je možno pozinkovat a klapku samotnou stačí umýt - je nerezová (na vozech do roku 66 jsou boční lišty - i víčko hrdla, ocelové pochromované, ty se ale blbě shání ve slušném stavu. Novější modely mají lišty nerez - nezničitelné zubem času, poškodit lze násilnou demontáží, nehodou atp.).

Jinak mám naopak zkušenost, že komplet nová hrdla jsou k prodeji docela často, ale vzhledem k tomu, že jich mám několik velmi slušných doma, tak je ignoruji 1
08:22:04
09.01.2012
Jozka
-> Bukaj: Jo, přesně pochopils, pozice "358 - 26".. Akorát na jednom autě mám čerstvou, zbytek samý zvětralý ztrvrdlý trosky.. čili kdybys něco našel, nějak se určitě domluvíme.

-> auta.petr: Jasně, častá věc, koupí se nejdřív co je, aby vůbec něco bylo, pak se sežene lepší nebo nové.. Nový celý hrdla MB se ale moc nevyskytujou, na rozdíl od "plněvyskakovacích&q uot; na první kila, tu a tam se objeví klapka víčka samotná, ještě nenavrtaná. Hliníkový tělo se renovuje celkem jednoduše, pokud z něj není něco odlomeno nebo v něm není zalomenej šroub.. Vyklepne se čep té klapky, nechá se opískovat, pak AL tmel na vyžraná místa, nátěr a je skoro jako nový.. Detailistům je povoleno vyjmout a nazinkovat i ocelová střívka3.
22:28:26
08.01.2012
auta.petr
-> Jozka: -> Bukaj: Pánové, moc si vážím Vašich nabídek na ta víčka a nechci vypadat jako nějaký fouňa, ale už jsem koupil dost starších věcí a vždy to dopadlo tak, že jsem je odložil někde do spod krabice a koupil ještě jednou stejné díly nové. Hlavně nevím, jakým způsobem se to dá renovovat, nemám s tím zkušenost a rád bych jí postavil tak, aby vypadala jako když vyjela nová z továrny. Proto bych rád sehnal nové díly u kterých je to možné a jsou nejvíce na očích, ale pokud by jste mi s tím byl ochoten někdo poradit, budu rád a rád využiji Vašich nabídek.4
21:46:54
08.01.2012
Bukaj
-> Jozka: Nějak jsem z tvého popisu nepochopil, co potřebuješ, zkus napsat číslo dílu, nebo vlož fotku... 6

I když možná už chápu, myslíš takový ty dudlíky? Ty bych myslím někde měl mít, ale nevím to jistě...

...je to v souhrnném katalogu na straně 358 pozice 26? 4
upraveno 2x, naposled 08.01.2012 21:50:55
11:19:56
06.01.2012
Jozka
-> auta.petr: Jsem žádný vhodný fotky štítu ani čuněte nenašel u sebe.. ale na externím by něco asi bylo, kdybys chtěl. Blbý, jestli někdo dodrbal ty štíty nějak nevratně, jsou na náboj kola nýjtovaný. K tomu nýtování náhodou zrovna směřuju a vůbec se mi do něj nechce, nejsem vybaven..

Hrdla bych taky nějaký i měl, luxusně se nechají zrenovovat i zdánlivý trosky, hlavně pokud nemají odlomený zobáček - nálitek na zadní šroubek, ovládací páčky bakelitový by taky nějaký byly (ale bez kovových vložek).. S tím zbytkem je to horší.. -> Bukaj: Gumový průchodky (nebo spíš manžety) na ochranou trubku lanka nádrže nazbyt náhodou nemáš?
10:46:42
06.01.2012
auta.petr
-> Jozka: Teď si nevzpomenu přesně, ale mají šrouby opačně než 22, ale nevím jestli dole nebo nahoře, právě to mě zarazilo, že jsem vzal 22 a nešly mi na štít, ale neřekl bych, že jsou upravené, ale to se budu muset podívat až se dostanu do garáže.

-> Bukaj: Díky za nabídku, jak bude chvilka, napíšu SZ.
09:45:11
06.01.2012
Bukaj
Pěkný vcelku originální stav :)

Jinak co se prasátek týče, tak všechny původní měly stejné uchycení. Leda, že by někdo například převrtal štíty na prasata z Octavie...?

Jinak otevírání nádrže mám několik, nějaké bych Ti mohl poskytnout. Slzy nárazníků se blbě shání nové, ale zachovalé jeté snad seženeš (kdyžtak také něco mám). 4
upraveno 1x, naposled 06.01.2012 09:47:49
09:13:18
06.01.2012
Jozka
Jinak? 22 a 25.5 (i 19) mm mají shodný "příruby". Že by někdo narouboval třeba Š1203..? Podle fotky by poznat šlo - někým, kdo má trosky zmáknutý.
upraveno 1x, naposled 06.01.2012 09:15:07
09:09:28
06.01.2012
auta.petr
Ten rozdělovač je celkem jasný, někdo ho asi přendal, mám ale ještě jednu záhadu, teda alespoň pro mě. Na předku mám brzd. válečky průměr 25,5, ale ty se podle chytré knihy dávali až od 17. série, tady by měly být 22. Ale mám pocit, že ty co tam jsou teď mají ůplně jiné uchycení, což znamená, že by musel někdo vyměnit i štíty, jinak si to neumím vysvětlit.
07:52:04
06.01.2012
Jozka
-> j_j: V detailu máš pravdu (69-ku model už stejně dělali, jen že nestihli dochystat kilo 3), zjednodušil jsem to vzhledem k tomuhle konkrétnímu autu a problému..4
16:04:11
05.01.2012
j_j
-> Jozka: 3 hele tohle je moje poslední věta k rozdělovačům - 432 přišla v roce 1968 na MB (serii vyčteš na prekladys) a ne až na kila v sprnu 1969 6
19:03:18
02.01.2012
auta.petr
-> Jozka 02.01.12 08:52:41: Jj, na pragos jsem koukal a mám v plánu tam nějaké věci pokoupit, třeba lišty na střechu a na blatníky, možná nějaké těsnění, díky za tip, na to embéčko kouknu.4
08:52:41
02.01.2012
Jozka
Ještě docela slušnej stav.. rozdělovač je už velkej, minímálně ze 70.let (původní byl 02-9204.430), tenhle je buď 443.213-204.440 náhradní, nebo ze 120 (.460 - kilo má .432). Problémem při návratu k původnímu může být jeho komínek, kterej míval jinou, symetrickou spojku. Na barvu mrkni na pragos.cz, mívali (mají?) v majetku možná stejnou barvu (1964 de luxe). A mají i zajímavý zboží.
19:45:06
27.12.2011
auta.petr
Palubka
zvětšit auta.petr/ Škoda 1000 MB  - obrázek od auta.petr vložen 27.12.2011 19:45:06
Extreme Tyres