skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
1000 MBG z května 1968 kterou už před dávnými lety chtěl opravit jeden můj známý. Nakonec jsem se rozhodl ji zachránit před šrotem.
Původní plán byl prodej, vzhledem k mým omezeným časovým rezervám. Nakonec to rozsekl výskyt vhodného dárce, tak se do toho zvolna pustím.
Motoru bohužel chybí dva karburátory se vším co k nim patří z čehož jsem smutný, ale tak to bývá.
Vzhledem ke stavu karoserie jsem se rozhodl pro její výměnu. Je levnější a snažší opravit jinou z auta bez dokladů co má najeto kolem 58tis.
Barva vozu je šeď námořní(navy grey).
Držte mi place, případně házejte tipy na inzeráty;-)
Sací potrubí s plechem je doma.
Sehnán filtrbox.
Zapůjčeny táhla karburace s ovládáním na okopírování.
Původní plán byl prodej, vzhledem k mým omezeným časovým rezervám. Nakonec to rozsekl výskyt vhodného dárce, tak se do toho zvolna pustím.
Motoru bohužel chybí dva karburátory se vším co k nim patří z čehož jsem smutný, ale tak to bývá.
Vzhledem ke stavu karoserie jsem se rozhodl pro její výměnu. Je levnější a snažší opravit jinou z auta bez dokladů co má najeto kolem 58tis.
Barva vozu je šeď námořní(navy grey).
Držte mi place, případně házejte tipy na inzeráty;-)
Sací potrubí s plechem je doma.
Sehnán filtrbox.
Zapůjčeny táhla karburace s ovládáním na okopírování.
Fífa/1000MBG - komentáře:
-> Jozka: Díky moc za ujasnění. Pokoušel jsem se vyčíst na krabici lokalitu výroby konvice a je tam je Czech Republic. Ani made in tam není. Těžko říct jestli je bouchají v číně nebo v Hlinsku. Chtělo by to tam zkusit zavolat.
-> Fifa: Jo, pro MBX a MBG jsou hliníkový vany série, i když zrovna taky pátrám po tom, zda jsou úplně shodný s těma pro 110LS/R - originál mi byl odcizen a trochu mi nesedí ty čísla, co jsou na nich odlitý.
Sportovní volanty první už koncem 60. let byly, ale jestli zrovna tento (Monte Carlo?), nevím - ty tři jejich základní výrobci dělali zdá se od počátku výroby provedení pro 100 i 1000 - u tohoto mám nejmíň info, ale zkusím se mrknout. Ale jestli má origo nábu na MB, tak bych ho akceptoval jako pozdější doplněk z doby obvyklé životnosti vozu.
Ta ETA je dělaná ještě někde tady v Česku?
Dodatek - o volantu nic, při průzkumu zjištěno že 3. další výrobci začli až v 70. letech, volanty z Kolína mají schvalovací list až z roku 1975!
Sportovní volanty první už koncem 60. let byly, ale jestli zrovna tento (Monte Carlo?), nevím - ty tři jejich základní výrobci dělali zdá se od počátku výroby provedení pro 100 i 1000 - u tohoto mám nejmíň info, ale zkusím se mrknout. Ale jestli má origo nábu na MB, tak bych ho akceptoval jako pozdější doplněk z doby obvyklé životnosti vozu.
Ta ETA je dělaná ještě někde tady v Česku?
Dodatek - o volantu nic, při průzkumu zjištěno že 3. další výrobci začli až v 70. letech, volanty z Kolína mají schvalovací list až z roku 1975!
čau . prosím tě odkud máš toho modrého litra zda se mě že ho znám není náhodou ze Smržovky
-> Fifa: Hlinikove spodne viko sa montovalo od 13 serie (kveten 1967) vyhradne pre MBG/MBX a neskor aj pre vsetky 1100MB
Inac drzim palce pri renovacii, som na tom dost podobne, nastastie ale mam 2 karburaciu, len s tiahlami a ovladacou konzolou karbecov mam trosku problem
Inac drzim palce pri renovacii, som na tom dost podobne, nastastie ale mam 2 karburaciu, len s tiahlami a ovladacou konzolou karbecov mam trosku problem
-> Jozka: Palubku mám naštěstí ještě jednu deluxovou v pěkném stavu. Paradoxně jsem ji vykuchnul kdysi z MBG. Bohužel nemělo 2 karburátory. Jinak bych je měl už taky. Plech na sedačky mám též. Opět jsem je vyndal z MBG. Bohužel nepředloženě jsem je zbavil původní barvy:-(
Objevil jsem obdobný lak na nové rychlovarné nerezové konvici od Ety.Takže lak není úplně neobnovitelný, jen hodně těžko.
Plechy sedaček a kryty A sloupků mám v modré, nalakovaný na modro.. Snad nějak obnovím ty co jsou na vraku.
-> Embeso: O pozičce samozřejmě vím
Teď by mě zajímalo jestli se dal takovýhle volant pořídit už na MB. A další věc je kdy se začala montovat hliníková vana. Bylo to až na 110R/110LS?
Objevil jsem obdobný lak na nové rychlovarné nerezové konvici od Ety.Takže lak není úplně neobnovitelný, jen hodně těžko.
Plechy sedaček a kryty A sloupků mám v modré, nalakovaný na modro.. Snad nějak obnovím ty co jsou na vraku.
-> Embeso: O pozičce samozřejmě vím

Teď by mě zajímalo jestli se dal takovýhle volant pořídit už na MB. A další věc je kdy se začala montovat hliníková vana. Bylo to až na 110R/110LS?
No vida ho MBG.Fífo,veliká gratulace,ikdyž stav je vážně hrozivej.Rozdíly jsou přesně takový jako psal Jožka a já ještě doplním,abys nezapomněl zavařit pozičku,kterou ta náhradní karoserie ještě má 

Jo, ještě jsem zapomněl na plechový kryty "A" sloupků ve stejný povrchovce, taky nejsou k sehnání a krycí plechy boků P sedáků - ale ty jdou relativně snadno vyrobit a jsou klasicky černý podobně jako různý MB dekly.
Další odchylka v de Luxe palubce byla papírová lakovaná vložka přihrádky, ale ta zpravidla nepřežila ani nejlepší léta eMBs, natož ty vrakoidní.
Další odchylka v de Luxe palubce byla papírová lakovaná vložka přihrádky, ale ta zpravidla nepřežila ani nejlepší léta eMBs, natož ty vrakoidní.
-> havlik: Kromě toho, že obložení kolem ní je ze skutečný koženky a ne z toho nalakovanýho hadru jako u standartů, tak je rozdíl sice jen (pokud teda vím) v šedým čeřínkovým nátěru, ale ten je dneska prakticky nenapodobitelnej..
Tahle má sice dvě díry vlevo navíc, ale jinak vypadá, že by mohla být po odstranění mechu a lišejníků ještě k světu
.
Tahle má sice dvě díry vlevo navíc, ale jinak vypadá, že by mohla být po odstranění mechu a lišejníků ještě k světu

-> Jozka: jakej je rozdíl mezi deluxe palubkou a normální?
Nejdůležitější karosářský odchylky MBG máš -štítek kapoty, de luxe palubku a potah zadního plata, navrch pěknej volant, tak jsi v poho.
Mimochodem, pěkná barevná kombinace na tý 2nd kastli.
Mimochodem, pěkná barevná kombinace na tý 2nd kastli.

Noo tk to je opravdu kupa práce.. hodně zdaru
-> Radek Retro eLeSo: Dohodneme se přes SZ. Nejdřív to nějak vyfotím.
-> Fifa: jasný chápu to,mě jen prozatím zajímá co tam vůbec má být uprostřed,plasty mam ale ten znak ne,a jaká by byla případně cena volantu?
Fífo, tak to to Géčko patří mezi poslední vyrobené a je to 17 serie.
jo aha :-) tka to jooo :-) dik za ujasnění 

-> alesek - 105 S: ještě tam stojí, odvážim ji až později. Musím udělat místo..
-> Fifa: Ještě včera jsem ji viděl stát u předchozího majitele - Nová ves (Smržovka), jezdím okolo každý den do práce
.

Tomaso435 06.04.10 23:15:36 napsal:
mimo soutěž : jakej je vlastně rozdíl mezi MB a MBG ? :-) Hlavně dvoukarburátorový motor, MBGéčka měla jen uzký sloupek, a zadní blatníky již s rohožkou a všechny byly DeLuxe. Tato vypadá na nějakou 16.serii
mimo soutěž : jakej je vlastně rozdíl mezi MB a MBG ? :-) Hlavně dvoukarburátorový motor, MBGéčka měla jen uzký sloupek, a zadní blatníky již s rohožkou a všechny byly DeLuxe. Tato vypadá na nějakou 16.serii
-> Tomaso435: som postrehol ze MBG ma 2 jednokomoraky, a teda aj ine sacie a filterbox + iny system sytica a veci okolo ako plyn a tak
mimo soutěž : jakej je vlastně rozdíl mezi MB a MBG ? :-)