skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 1000 MB
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
MB ´67 - komentáře:
19:36:58
28.02.2014
28.02.2014
j_j
-> Enggik: to je dobrej nápad to použít jako trychtýř na MB a kilka...to mě nenapadlo :)
19:34:02
28.02.2014
28.02.2014
Enggik
-> Jozka: Já s nimi podaroval kluky z muzea, používají je jako trychtýře při tankování z kanystru
-> j_j: Ale jako jo, mne ten mrazák jen pobavil Do tohohle stádia jsem ještě nedospěl. Jako by nestačilo, že jsem už s dílama zabral půl baráku, a kromě kuchyně snad není místnost, kde by se něco nenašlo
-> j_j: Ale jako jo, mne ten mrazák jen pobavil Do tohohle stádia jsem ještě nedospěl. Jako by nestačilo, že jsem už s dílama zabral půl baráku, a kromě kuchyně snad není místnost, kde by se něco nenašlo
19:15:41
28.02.2014
28.02.2014
j_j
-> Enggik: ona renovace je u ledu :) to máš pravdu...ale jsou tam ND i na MB, zadní světla myslím a nějaký další čápoviny :) už ho chtěl fotr vyhodit ten mrazák, ale dobře se to tam skladuje. jj, manžety poloos, pakny, destičky, hadice termostatu....z ryze embé dílů se mi sešlo strašně moc novejch obrouček předních světlometů a oranž. sklíček blinkrů
18:57:08
28.02.2014
28.02.2014
Jozka
-> Enggik: Taky jich mám tolik, že tak dlouho živ zcela jistě nebudu, aby se mi minuly..
18:55:50
28.02.2014
28.02.2014
Enggik
-> Jozka: Jop, zapoměl jsem Těch jsem k mý 110ce dostal asi dvacet
18:53:13
28.02.2014
28.02.2014
Jozka
-> Enggik: a termostatová hadice k chladiči k tomu..
18:52:21
28.02.2014
28.02.2014
j_j
-> Jozka + drag : je dost možný, že tam jsou ještě první (kilo má namotáno 42k), je to jedno, prostě tam půjdou :) jj Osinek je firma, pojmenovaná po azbestu neboli osinku :) ty jo :D taková pitomina a zase nad tím debatujeme
18:50:50
28.02.2014
28.02.2014
Enggik
-> j_j 27.02.14 21:11:28: Bejt tam díly na litra, tak by to už vážně vypadalo, že renovaci litráče jsi dal k ledu
Osinky. Povinná výbava při jakýmkoliv nákupu. Kdykoliv jsem koupil nějaký auto, a dostával k němu i nějaký díly, tak dvě věci nechyběli nikdy. Aspoň jedna sada manžet na poloosy a Osinky
Osinky. Povinná výbava při jakýmkoliv nákupu. Kdykoliv jsem koupil nějaký auto, a dostával k němu i nějaký díly, tak dvě věci nechyběli nikdy. Aspoň jedna sada manžet na poloosy a Osinky
18:42:13
28.02.2014
28.02.2014
Jozka
-> j_j: Jestli tvoje kilo jezdilo, dost pravděpodobně ty zobáčky na pískách už někdo dávno odštípnul, což se dělalo běžně, aby nezavadzely.. A Osinek je spíš firma v tomhle případě, čili název výrobce, ne produktu..
15:26:03
28.02.2014
28.02.2014
dragon_cb_cz
-> j_j: Nikdy jsem neřešil, jestli v kile fungujou nebo ne - předpokládám, že asi jo, když je princip těch brzd stejnej. Ale na kile je právě ten háček, kterej zapadne do výstupku na pístku, takže když pístek zalejzá, tak odtáhne i destičku.
15:16:45
28.02.2014
28.02.2014
j_j
-> dragon_cb_cz: by mě zajímalo, jak vypadá člověk, kterej by tohle řešil :) když jsou záměnný, jedná se o spotřební díl, kterej nikdo nevidí, s azbestem je to taky a mění se to jednou za 40 000 zhruba :D
14:59:43
28.02.2014
28.02.2014
dragon_cb_cz
-> j_j: Jo, to jo... ale do kila správně patří PAL: aukro.cz/skoda-100-110r-o
riginal-brzdove-desticky-s
-perkama-i4004283002.html
14:54:50
28.02.2014
28.02.2014
j_j
-> dragon_cb_cz: takže k prdu nejsou a azbesťáky to jsou taky (osinek je název pro azbest) azbestofobie začala až na konci 80.let.
11:53:02
28.02.2014
28.02.2014
dragon_cb_cz
-> j_j: V kile by správně měly bejt ty s tím "zobáčkem" - krychlová krabička PAL. Osinky tam asi fungujou taky, nikdy jsem to neřešil, PALovskejch mám kopici...
08:53:46
28.02.2014
28.02.2014
j_j
-> dragon_cb_cz: počkej vždyť jdou dát do kila, ne?
01:11:20
28.02.2014
28.02.2014
dragon_cb_cz
-> j_j: Koukám že nedostatkem destiček co ti jsou k prdu netrpíš
21:27:36
27.02.2014
27.02.2014
j_j
bordel sklad, kdyby ste někdo viděl na těchto ND co vám akutně schází tak napište :) V budoucnu bych rád ND nějak systematicky roztřídil do kategorií "elektro" "motor" "gumy" "plechy" "ND bižu kilo" "ND bižu embé" "ND unisex spotřební" ale to je hudba budoucnosti. Pokusím se ještě vymámit od mamčinýho kámoše armádní bedny ČSLA, tam se to dobře skladuje.
21:16:41
27.02.2014
27.02.2014
j_j
další gumobordel....sypu to tam na hromadu, něco je možná i na neškodovky