skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 1000 MB
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
MB ´67 - komentáře:
11:34:04
07.03.2014
07.03.2014
TT_daniel
-> j_j: superne to je..uz to mam vytlacene v praci na nastenke
11:14:05
07.03.2014
07.03.2014
kninak
joo to jsou ty tuneri poslal mi t kdyz to prijelo k nemu a videl to tak vyfotila poslal mi to no zasl jsem na tim kdo to provedl to je VRAH
11:11:23
07.03.2014
07.03.2014
j_j
-> kninak: hezké :) jaký koumák to vymyslel? :) adept na Darwinovu cenu :)
11:09:46
07.03.2014
07.03.2014
kninak
-> j_j: moje fotka hezka že kamarad vyfotil a poslal :-)
19:36:18
01.03.2014
01.03.2014
Koblet
-> j_j: Dal jsem to do dnesniho nakupu. Klasicka bedna zbytku od Krejcika, ale par veci se hodi.
19:28:10
01.03.2014
01.03.2014
j_j
-> Koblet: tak se pochlub co máš za věcičky hezký :) hele ten mrazák není potřeba, jen se v tom dobře skladujou gumy no :) je tam tma, sucho, žádné výkyvy teplot proto jsem si ho nechal...
19:26:47
01.03.2014
01.03.2014
Koblet
Tak jsem sel do sebe a koupil na aukru bednu dilu. Ted jeste koupim mrazak na skladovani a muzu se vam podivat zprima do oci.
10:13:13
01.03.2014
01.03.2014
doking
-> Koblet: Tak zrovna já bych taky mohl zdejší osazenstvo docela začít dohánět,já toho nemám zas tolik,jen je to prostě rozmístěný po celý republice.
23:37:08
28.02.2014
28.02.2014
j_j
-> Koblet: ber to pozitivně, zase si můžeme výměnou ND dost pomoct, když se známe :) třeba jeden mi skladuje MB sedačky béžo a já jemu jen karb a rozdělovač na X, pro mě výhodný z hlediska místa :D :D :D
23:29:48
28.02.2014
28.02.2014
Jozka
-> Koblet:
23:26:00
28.02.2014
28.02.2014
Enggik
-> Koblet: deset let?? Tak dlouho v tom nejedu, takže jsem mimo Ale máš pravdu, od některých to tu jsou občas pěkný provokace
23:21:33
28.02.2014
28.02.2014
Koblet
Pánové nevím jestli vám to už někdo řekl, ale zdá se že je nejvyšší čas. NESERTE UŽ!!!!!!!! Mně se vše co mám vejde do pár krabic a pořád se divím že nemůžu nic sehnat. No aby jo když všechny díly z posledních deseti let produkce máte pod polštářem, v mrazáku a v nočním stolku.Styďte se hamouni.
23:01:42
28.02.2014
28.02.2014
Enggik
-> dragon_cb_cz 28.02.14 21:57:06: Ještě že si vystačím s vlastním barákem Ty drobky co jsou u známých v garáži a v mojí garážipronajatý ani nestojej za řeč. jediná výhoda je v tom, že ten barák kde mám ,,depo" a skladiště, není nějak trvale využíván, tak tam třeba těch 5 kompletních sad sedaček v ložnici zas tolik nepřekáží Takže mám relativně klid.
22:28:06
28.02.2014
28.02.2014
doking
takže 2 půdy,stodola,sklep,pohovk
a na chatě, pod postelí, pod stolem, ve skříni, a taky mezi modýlky na poličkách...
22:19:24
28.02.2014
28.02.2014
Jozka
-> dragon_cb_cz: Periferní.. a copak náprava, ta si visí dobře, ale jiný věci zas až tak moc ne a to by teď mohl být docela velkej prů*er..
22:11:39
28.02.2014
28.02.2014
dragon_cb_cz
-> Jozka: Periferní nebo domácí? Je fakt, že ta náprava zavěšená nad předkem auta docela překvapila i mě
22:08:57
28.02.2014
28.02.2014
Jozka
-> dragon_cb_cz: Já se nechlubím, já si stěžuju.. Ale vzpomněl jsem si ještě na prádelnu a na špajz, kam moc nechodím a tam taky žádný ND nejsou.. Ovšem dnes lakýrník zíral, když viděl garáž: "To je věcí !!!" Byl z toho úplně hotovej.
21:57:06
28.02.2014
28.02.2014
dragon_cb_cz
-> Jozka: Nemachrujte, u nás doma jsou sice díly na škodovky jen v mojí pracovně, zato ale jsou 3 další baráky kde skladuju... a hangár... a garáž... a druhá...
20:01:44
28.02.2014
28.02.2014
Jozka
-> j_j: Zas já mám použití hadice jako nálevky tak zažitý, že nejdřív koukám po ní a teprve až pak mi vždycky dojde, že kanystry mají vlastní sosáček..
-> Enggik: To se táák dobře čte.. v baráku jsou jen dvě místnosti, kde díly na škodovky nejsou.. a trvale vlastně jen jedna, i v tý kuchyni se tu a tam něco vyskytne..
-> Enggik: To se táák dobře čte.. v baráku jsou jen dvě místnosti, kde díly na škodovky nejsou.. a trvale vlastně jen jedna, i v tý kuchyni se tu a tam něco vyskytne..