MB ´67 MB ´67

komentáře | popis | fotky | j_j | 14.10.23 19:00 | 78x v oblíbených
Škoda 1000 MB





! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)





r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.



V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.



27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.



Seznam koupených ND



6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-



15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-



21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-



12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)

nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-



26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !



30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.







30.9.2009 VIDEO z chaty
Škoda 1000 MB




29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu



8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)



Pár ND na renovaci



jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB

_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________

************************* *************************

** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **

************************* *************************



1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964

auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm



2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966

auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm

ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967

skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk



3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )

auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm



4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968

skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb





5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969

auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm



Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.



Proč eMBéčko ?



1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.

2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.

3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.

4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.

Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)

5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...











j_j

MB ´67 - komentáře:

11:05:15
11.04.2011
Jozka
-> j_j: Ano, pamětníky je třeba vytěžit ! U toho MBT by mě např. zajímalo, zda mělo to "T" avizovaný třeba na štítku Z kapoty..

Přední kapoty jsou hrozný mrchy, jak je tam ten plech na plech. Pro černý jsem sehnal úplně novou v základu a i tak jí pro jistotu dvakrát do roka prolívám dutináčem..

Mám sice auto z 1.srpna 68 (dle data v TP), který bylo ve stavu novýho klasickej model 69, ale má tolik prvků, který patří na předchůdce, že klidně tý kombinaci věřím, pár kastlí se mohlo zatoulat / dostat na linku klidně se zpožděním.. Anebo že by už jim tehdy došly Céčka a Kapky 3?
09:51:36
11.04.2011
j_j
-> Jozka: tohle mám doma, ale máš pravdu, že si to nedovedu představit provozovat z paneláku. Na chatu se toho ještě vejde dost 6 šlo mi o tu přední kapotu, aby se s ní nikdo nemusel piplat. Koupil jsem jí od jednoho týpka, kterej zaměstnává pána,kterej dělal v době embéček v Boleslavi - takže je vtipný, že prodávající(který má šedivého 1405 standarda žábru 1966, bordó int.) zaměstnává člověka, kterej mohl právě jeho MB v roce 66 vyrobit. Dělal prý stropnice a měl MBT,které se vrátilo z Itálie. Říkal něco, že ho stálo cca 40tkčs a normál MB stálo o 10 víc - šlo o MBT s širokým sloupkem. Dále mi povtdil, že úzkosloupkové embéčko bez pozičky se opravdu jednu dobu (srpen 68) vyrábělo s přední líštou z modelu 69. Jsou to dobrý "týpci" a mám to k nim kousek -dělaj BMWčka, takže s nima zůstanu v kontaktu.
08:20:31
11.04.2011
Jozka
-> j_j: Tobě se ta chata/chalupa už pomalu musí nafukovat, ne? Jinak já mám teď ve stavbě na zakázku lehce upravenej motor a jen GO hlavy s "přípravou" na natural bude za 5.. Nějaký díly jsem k němu dodal, ale i tak doufám, že se celá legrace vleze do 25ti.. a pak budu ten motor, co stál 4,5 (rozložení, vyčištění, složení z mých nových dílů + axiální podložka kliky) moct konečně dát, kam patří6.
upraveno 1x, naposled 11.04.2011 08:21:17
15:30:57
10.04.2011
j_j
15:29:31
10.04.2011
j_j
dnešní kup...další pan Palacký je pryč 6 ale přední kapota je pěkná a tu mi šlo...
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 10.04.2011 15:29:31
11:06:22
10.04.2011
j_j
-> Péďa17: máš bod4

Škoda Rapid, Československo 1938

Dvoudvéřový čtyřmístný uzavřený vůz, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem SV, objem 1385 cm³, vrtání 70 mm a zdvih 90 mm, komprese 5,9, karburátor Zenith, výkon 22 kW (31 koní) při 3500 ot/min. Třístupňová převodovka, rozvor 2650 mm, hmotnost asi 1000 kg, maximální rychlost 100 km/h.
11:03:58
10.04.2011
Péďa17
-> j_j: není to rapid??? číslo nevím
upraveno 1x, naposled 10.04.2011 11:04:45
10:59:11
10.04.2011
j_j
kdo uhodne co to je? krásná škodovka a měl jí i konstruktér ve škodovce O.Meduna...6
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 10.04.2011 10:59:11
17:25:02
08.04.2011
j_j
Koukám, že mě asi předčasně vyhecujete k tomu, abych udělal soupis dílů na motor, zaslal kámošovi a ten mi udělá kalkulaci. Zatím mám na motor připravené tyhle nové věci :

* hlavu

* klikovku

* ventily

* vodní a benzínovou pumpu

* těsnění

* rozdělovač

* šály

* tubus na GO - vložky,písty,kroužky

tak uvidíme.... 6



jj,kryty byly :) ted už jsou u tatínka ;)
upraveno 1x, naposled 08.04.2011 17:25:32
17:07:47
08.04.2011
doking
-> j_j: Ty kryty blinkrů,byli teď na aukru,že,také jsem po nich koukal,nějak jsem na ně zapoměl.
16:46:32
08.04.2011
rubigall
No vieš keď sa zamyslíš nad GO za 5000 tak ti s toho musí výsť len fušerina.

Však si zrátaj len materiál.

Ak chceš kvalitnú GO potrebuješ nové kľukové ložiská, ojničné ložiská, gufero kľuky dozadu a ak ho máš tak aj do predu, sadu tenení , tesnenie pod hlavu nové hlavové skrutky, 4x sadu krúžkov, v horšom prípade aj vložky, ventile 90% týchto áut má poškodené koníky a tie ti nepôjdu stiahnuť s ich osky takže aj tie + oska.Generálka si píta už aj nové sviečky, hlavu rozdeľovača a ak má rozdeľovač vôľu tiež by som tam starý nenechal.Samozrejme filter vzduchu a oleja + olej. A teraz si k tomu pridaj odtlakovanie a zrovnanie hlavy, zabrúsenie sediel ventilov, prípadný výbrus kľuky a samotnú prácu na rozložení a zložení motora....24 a to som ešte kopu vecí nespomenul...
15:40:01
08.04.2011
j_j
-> Jozka: máš pravdu, jen řikám, že bych nerad,aby mi někdo motor zfušoval, proto do něj v budoucnu asi investuju okolo těch 10tkč. Kdyžtak jim tam udělám vítr :) mimochodem ta firma, kde bych to nechal dělat renovovala tank LT-35,kterou konstruoval O.Meduna - v té knize o tom je 6 knížka je to fakt skvělá a těšil jsem se na vyprávění o 60.letech....bohužel...*1 0* ale i tak...my v 92 budem 20 let mezi housenkama.
15:32:10
08.04.2011
Jozka
-> j_j 04.04.11 20:02:39: výborná kniha.. Jinak GO škodováckýho čtyřválce "u nás na vsi" za 5 litrů byla ještě před 2 lety normál, pokud donesls všechny potřebný díly a nechtěls od ní papír. A výsledek naprosto v pohodě. Každej nemá 2000% režijní náklady..
upraveno 1x, naposled 08.04.2011 15:35:38
15:06:32
08.04.2011
j_j
jsem sysel 6 a to už mám doma tak 6 párů 8
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 08.04.2011 15:06:32
14:14:00
08.04.2011
j_j
-> J3STER: ta moje modrá zatím odpovídá spíš "Avia blue"...dám samozřejmě nazpátek modrozelenou 6 tuto 4
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 08.04.2011 14:14:00
12:45:49
08.04.2011
J3STER
-> j_j: Moc pěkná tisícovka.4 Měl jsem úplně stejnou, akorát to byla 66ka 10. série. Musím říct, že zelenomodrá je nejhezčí barva na tisícovce.4
upraveno 1x, naposled 08.04.2011 12:56:06
23:37:04
07.04.2011
j_j
mřížka pro maroska.
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 07.04.2011 23:37:04
11:43:44
07.04.2011
j_j
-> osminohej: díky moc, pokusím se o něj 6
23:17:22
06.04.2011
osminohej
21:35:20
06.04.2011
rubigall
tie fotky VB sú super
Extreme Tyres