MB ´67 MB ´67

komentáře | popis | fotky | j_j | 14.10.23 19:00 | 78x v oblíbených
Škoda 1000 MB





! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)





r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.



V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.



27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.



Seznam koupených ND



6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-



15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-



21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-



12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)

nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-



26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !



30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.







30.9.2009 VIDEO z chaty
Škoda 1000 MB




29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu



8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)



Pár ND na renovaci



jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB

_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________

************************* *************************

** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **

************************* *************************



1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964

auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm



2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966

auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm

ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967

skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk



3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )

auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm



4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968

skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb





5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969

auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm



Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.



Proč eMBéčko ?



1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.

2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.

3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.

4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.

Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)

5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...











j_j

MB ´67 - komentáře:

20:54:56
14.04.2011
j_j
"Erko" pro Brežněva

Českoslovenští komunisté se nevzdávali a o jedenadvacet let později si fiasko s motorizovaným dárkem pro sovětského vůdce zopakovali. To už byl u moci Leonid Brežněv, o kterém se mezi zasvěcenými straníky vědělo, že kromě zlata a diamantů má rád také auta. A protože kupé Škoda 110 R se mladoboleslavské automobilce výjimečně povedlo, chtěli komunisté tomuto "nejlepšímu příteli československého lidu" udělat opravdovou radost. Do Moskvy putovaly hned dvě škodovky, aby si Brežněv mohl vybrat mezi modrou a bílou.



Přesně tyto dva exempláře Škody 110 R darovali Brežněvovi. Nelíbily se mu, tak je vrátil.

Asi málokdo předpokládal, že se lidový sporťák ze spřáteleného Československa nebude obávanému Ukrajinci líbit. Brežněv se dokonce ani nenamáhal jedno z aut ze slušnosti přijmout, takže obě putovala zpátky do Mladé Boleslavi. Tentokrát nebyl důvodem strach o život. Vášnivý nimrod Brežněv byl zkrátka zvyklý na jiný kalibr.
14:06:28
14.04.2011
j_j
Československá armáda v roce 1938.
222 15
11:59:37
14.04.2011
Jozka
-> doking: Tak jasně, čím víc originál, tím líp.. akorát už jsem si za těch víc jak 25 let odvykl.. Už jsem to asi psal, ale rozhodl to kdysi tatík - blinkříky před GO opatřil nový, ale neměl to srdce vyvrtat do new blatníků po katoforéze díry, dal místo průchodek záslepky a blinkry skončily v těch otvorech zespodu palubky. A neznalé pasažéry odtud v noci pěkně děsily3.

-> j_j: Na snad s tím pohnu a letos už konečně taky budu mít - i když tedy šeď levandulovou, pokud do toho půjdu naplno i finančně..
11:35:32
14.04.2011
doking
-> j_j: doplním,to,že jsem měl na mysli úzký sloupek :-)
11:30:55
14.04.2011
j_j
-> doking: přesně ! bílý model 1968 bez pozičky je také nádherný 4
11:29:18
14.04.2011
doking
-> Jozka: Ano blízko hrany je,ale mě se na tom líbí a když já ho tam mám už z továrny,tak ho zachovám.

Nechci urazit jiné,mě naopak z určitých úhlů nesedne ta pozička na C sloupku,když je bez ní,líbí se mi linie auta více...
upraveno 1x, naposled 14.04.2011 11:34:26
10:30:50
14.04.2011
Jozka
-> j_j: Hmm, busíci.. pěkné.
09:36:58
14.04.2011
j_j
-> Jozka: máš pravdu, taky ho nemůžu poslední dobou nějak zkousnout :) dal bych ho doprostřed nad krátký prolis vedoucí ke dveřím a níž než se montoval...

jinak EDIT : na chatě jsme měli tohle... www.fotodoprava.com/image s_mhd_akce1/tmb08pragarn.j pg
upraveno 1x, naposled 14.04.2011 10:22:38
08:30:22
14.04.2011
Jozka
-> j_j: Jo, tu "vrchlíkovou" gumku na dekly jsem on nich taky bral... A mnoho jiného, jen na dálku, takže mě tejraj těma dobírkama (nelze předem na účet)..

Tvoje úlovky velmi dobrý (i Andy4), jen u toho krásnýho (BMC-) auta mě nějak picly do oka ty tapecy černo-fialový.. A včera jsem se při prohlížení dobovejch fotek naší 1968 už definitivně rozhodl, že ten blatníkovej blinkr je hnusnej, resp. hnusně umístěnej příliš blízko hrany, takže fakt už nikdy nebude..
20:17:07
13.04.2011
j_j
-> J3STER: tak tak...model 1968 (může být i z prosince 1967)...a v tomhle jsem si hrál jako fakan...stálo to na chatě... pimpabu.rajce.idnes.cz/90 _vyroci_republiky 6
19:25:09
13.04.2011
J3STER
-> j_j: Nádherná embéčka. To z druhého odkazu je r.v. 1968 že?4
upraveno 1x, naposled 13.04.2011 19:26:08
19:07:54
13.04.2011
j_j
zase o jedno úžasný embéčko navíc...nemám co bych vytknul (a to je co říct...) 4

www.cck-brno.com/newsite/ .../frame.htm
16:05:12
13.04.2011
j_j
kravinky na GO převodky řízení, kterou budu dělat stejně až po renovaci auta.
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 13.04.2011 16:05:12
17:15:19
12.04.2011
j_j
dnešní oulovek 6 škoda 1100 MB de Luxe...
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 12.04.2011 17:15:19
21:18:43
11.04.2011
j_j
andy warhol 4
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 11.04.2011 21:18:43
18:08:21
11.04.2011
j_j
-> doking: zkoumám...věřim oběma stejně, protože obě to jsou "echt firmy" 6 -> Jozka: přesně ! právě jsem koupil kravinky do převodky - nad tím museli strávit dost času :) mě se to líbilo, že jsem to nemusel složitě hledat podle v.č.,ale podle obráku jsem to naházel do košíku...šlo o těsnění,čepy atd. a o 4ks gumy na péra zadní nápravy + taková píčovinka - a to je asi 4 m gumy, která se dávala třeba na 2 poklopy na v kufru nebo na poklop baterky - víš co myslim ? 6
15:37:38
11.04.2011
Jozka
-> j_j: Pragos je v pohodě, jen některý ty jejich ceny jsou úplně v nepohodě - ale jiný zase úplně naopak, takže se to možná vyrovná. Za 10 by to nebylo "výměnným způsobem", čili že by se člověk nemusel o nic starat, špatný - když třeba před 3 lety ještě dělali (dělají?) Š1202 (nebo co v nich je) motory do tříkolek Desta za 14 litrů..
14:56:30
11.04.2011
doking
-> j_j: Zkoumáš možnosti jo ? :-),tak kdyby nás bylo více,třeba by kývnul. Komu by si více důvěřoval Pragosu či tomu tvému kamarádovi?
14:29:30
11.04.2011
j_j
-> Jozka: je to tak, dneska jsem byl pro věci do pragosu na generálku převodky...sranda je, že mě to stálo víc než když jsem před rokem kupoval celou novou převodku 3 jsou tam v pohodě lidi,akorát jsem se ptal na GO motoru embéčka a pán říkal, že to dělal i s materiálem za 10tku a lidi kafrali a zdálo se jim to drahý tak se na to vybod... :/ škoda, ale asi by překecat šel...
upraveno 1x, naposled 11.04.2011 14:30:55
Extreme Tyres