MB ´67 MB ´67

komentáře | popis | fotky | j_j | 14.10.23 19:00 | 78x v oblíbených
Škoda 1000 MB





! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)





r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.



V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.



27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.



Seznam koupených ND



6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-



15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-



21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-



12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)

nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-



26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !



30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.







30.9.2009 VIDEO z chaty
Škoda 1000 MB




29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu



8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)



Pár ND na renovaci



jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB

_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________

************************* *************************

** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **

************************* *************************



1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964

auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm



2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966

auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm

ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967

skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk



3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )

auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm



4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968

skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb





5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969

auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm



Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.



Proč eMBéčko ?



1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.

2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.

3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.

4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.

Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)

5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...











j_j

MB ´67 - komentáře:

07:51:40
26.04.2011
Jozka
-> j_j 22.04.11 22:07:05: Na Favo mám bezva historku od asistenta externisty přímo z AZNP, kterej nám vedl cvičení z tváření plechů na ČVUT: "Ano je pravda, že Bertone uronil na autosalónu pár slz.. Ale nebyly to slzy dojetí. Vždyť on se si s tím dal takovou práci.. a pak ty naše lisy udělaly buch-buch a je z toho tohle.." (tuším podzim 1988).
15:36:34
25.04.2011
j_j
-> PAV-PO: máš pravdu 7 příští víkend se tam vydám.
19:17:00
24.04.2011
PAV-PO
-> j_j: Jak to ze se couras na webu a nemakas na aute? Leto je tady a laka k vyletum. Tomu tvemu 67' je na chate urcite smutna kdyz na nej p....2
19:11:36
24.04.2011
j_j
-> Brabi1987: no jsou to spíš takový ekly, co si budem povídat kolego 4
16:36:08
24.04.2011
Brabi1987
Doufam že ti věcičky k něčemu budou kolego :-)
18:27:28
23.04.2011
rubigall
-> j_j: áno tú expedíciu som sledoval. Obdivuhodný výlet...
13:17:42
23.04.2011
j_j
-> rubigall: vimeo.com/5528977 4
12:37:19
23.04.2011
rubigall
-> j_j: tiež nemám nič proti favoritu a aj to je pravda ža ho navrhol Bertone ale na obranu Bertoneho treba dodať, že tak ako ho navrhol ho nepoznáme. V jeho návrhu napr. predok vypadal úplne inak ( oveľa lepšie)
22:07:05
22.04.2011
j_j
-> Stepix: favorita mám rád...je to design Bertone, takže žádná sračka... já moc nemusim emko...jinak se mi všechny poválečný škodovky líběj.
13:55:54
22.04.2011
Stepix
-> j_j 14.04.11 21:44:35: tu anketu trochu s rezervou, a)fotky tam vybíral nějakej mamrd a za b) že favorit tam má víc hlasů než MB už je samo o sobě takovej blaf... nedavno jsem někde četl že fávo je nejhnusnější šáde všech dob :-D
12:51:06
19.04.2011
j_j
R.I.P. M. Tichý 75
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 19.04.2011 12:51:06
19:25:23
18.04.2011
j_j
"vaše" slavný atlasy 8
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 18.04.2011 19:25:23
19:23:55
18.04.2011
j_j
protimyší opatření 5 - neprodyšné bedny ČSLA, r.v. 1980.

-> Jozka: octávka je pěkný auto, ale nadchlo mě jen tvarem kastle. 6
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 18.04.2011 19:23:55
15:07:09
18.04.2011
Jozka
-> j_j 18.04.11 14:29:26: Nikde to neříkej, ale Erko považuju za jedinou opravdu povedenou evoluci embéčka, o těch starších jsem nikdy nijak zvlášť nepřemýšlel.. Ale z Oktávek se dělaly traktůrky celkem pěkně2.
14:29:26
18.04.2011
j_j
-> Brabi1987: díky moc.-> Jozka: máš jinej názor? 6
11:19:02
18.04.2011
Jozka
-> j_j 14.04.11 21:44:35: Ty seš teda pěkně hubatej 3 3 4.
16:39:29
17.04.2011
Brabi1987
Mas nasi e mi Hotrod rikaj.doufam ze dily od nas ti k necemu budou :-) 4
21:44:35
14.04.2011
j_j
auto.idnes.cz/ankety.aspx ?id=A200901...

4 pro mě je vítěz jasnej - nezapomínejme i na technickou stránku věci, kdy felicie je traktor na rámu a eRko jen překarosovaný embéčko... 6
21:09:52
14.04.2011
j_j
-> Čokin: nemám co k tomu dodat 7

infografika.idnes.cz/auto /.../mototechna.pdf
21:08:02
14.04.2011
Čokin
j_j 14.04.11 14:06:28 napsal: youtube.com/v/Qub­cPs dLMfg 222 15Kam se asi ztratila hrdost českého národa? Tenkrát to byla úplně jiná republika, a tatíček Masaryk se v hrobě obrací. Je mě z toho smutno když to dnes vidím8
Extreme Tyres